Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.15 0 0 3477
Itt még nem volt kijelölve védőövezet. Így nem is szűnhetett meg. Ez az idézet itt nem frankó.
Előzmény: kentaura (3476)
kentaura Creative Commons License 2010.06.14 0 0 3476

http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700176.KOR&kif=zajg%C3%A1tl%C3%B3#xcel

27. § Ha egy repülőtér környezetében a zajgátló védőövezet megszűnt és ezt követően a repülőteret továbbra is, illetve ismét üzemeltetni kívánják, akkor a zajgátló védőövezetet csak újabb hatósági határozattal lehet kijelölni. Ennek során e rendeletnek az új repülőtér létesítésére vonatkozó előírásait kell alkalmazni.

Előzmény: Vgyuri (3473)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.14 0 0 3475
Nekünk Debrecenben megvan, de nem dicsekszünk vele :-)
Előzmény: neofrix baszmacs (3474)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2010.06.13 0 0 3474
Igazad van, egy repülőteret nem lehet bezárni. A debrecenit is bezárták*, oszt mégis repülnek rajta, mint a nyúl! :)




* dehogy zárták, csak kijött egy ilyen notam: (gondolom, a tököliek sok mindent megadnának a receptért :)

Notam LH/A-0974/10

XYA7298
GG ENHBZEZN ENZZNESI
071406 LHBPYNYX
(A0974/10 NOTAMN
Q) LHCC/QFALC/IV/NBO/A/000/999/4729N02137E005
A) LHDC
B) 1006120000 C) 1006272359
D) 12-13 19-20 26-27
E) AERODROME CLOSED.)

>>> END-OF-BULLETIN <<<�
Előzmény: Vgyuri (3473)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.13 0 0 3473
Teljesen mindegy, ki mit írt. Egy repülőteret nem lehet bezárni. Mégha az engedélymegvonást egyszerűsítve így mondják azok, akik amúgy tudják, hogy miről van szó.

Mert repülőtér, mint olyan, nem egy abszolút kategória. Repülőtér az, aminek valamiféle repülőtéri működési engedélye van. Annak hiányában egy ingatlan, és újra repülőtér lesz, ha újra megkapja az engedélyt. Ha felszántották, akkor nem egy jogi aktustól nem lesz repülőtér, hanem mert nem engedélyképes. És főleg nem egy ingatlanspekuláns hazugságától.

Azaz ha ti nem ismételgetik állandóan azt, hogy a repülőteret bezárták, akkor nem kapnak újabb kioktatást.
Előzmény: bjbalage (3472)
bjbalage Creative Commons License 2010.06.13 0 0 3472
Mindig ua. a köröket futjuk. 2977 hsz. , és ezt nem egy sötétzöld írta:)
Előzmény: Vgyuri (3442)
kentaura Creative Commons License 2010.06.12 0 0 3471

http://www.chtf.hu/program.php

10.35 - 10.50 ig tartó előadást ajánlom mindenki figyelmébe

kentaura Creative Commons License 2010.06.11 0 0 3470
Elnézést, az eredeti pályát 1941-ben, a pályahosszabbítást 1949-ben készítették....
Előzmény: kentaura (3467)
kentaura Creative Commons License 2010.06.11 0 0 3469
Elnézést, természetesen Halásztelek elődje Herminamajor. :-)
Előzmény: kentaura (3468)
kentaura Creative Commons License 2010.06.11 0 0 3468

Ajánlom tanulmányozásra:

http://www.tokol.hu/dokumentumok/telepulesrendezesi_terv_2009/4_%C1brajegyz%E9k_4.%E1bra.pdf

Az 1923-as térképen látható Szigethalom elődje.

az 1944-es térképen, ahol még az 1200m-es pálya szerepel meg lehet számolni hány utcája van Herminamajornak, hány ház van Érden,  ami ugye Halásztelek elődje...

Előzmény: kentaura (3467)
kentaura Creative Commons License 2010.06.11 0 0 3467

A mai pályahosszt 1948-ban építették ki, akkor vágták át az eredetileg egyenesen Tökölre átmenő utat. Azért felhívnám a figyelmet, hogy Szigethalom elődje Szilágyitelep néven már 1925-ben létezett (ez a rész van legközelebb a Szigethalmon a leszálópályához)

Érd óvárosa középkori település........

Halásztelek elődjének számító Herminatelep 1860 óta lakott. Igaz, hogy a környéken lakók száma megnőtt a reptér létesítésétől, de a reptér már eleve lakott területek közé ékelődött be. Az eredeti 1200m-es pálya hadi célokból létesült 1939-40-ben és 1948-ban ezt a pályát hosszabbították meg 2500 m hosszúságúra.

A tények közé tartozik az is, hogy már a 70-es évek végén a környező települések tanácselnökei leültek tárgyalni a szovjetekkel és a szovjet parancsnokság önkorlátozást vezetett be. Óvodai pihenőidőben és este nem repültek és ha jól tudom a kiképzést is kivitték Ukrajnába. Aztán a 80-as években behozták az új migeket, amik a két sugárhajtóművükkel nagyobb zajhatást keltettek mint elődjeik. A futópályát 1986-ban felújították, majd a környékbeli lakosok tüntetései miatt a szovjet vezérkar 1988-ban ismét leült tárgyalni a tanácselnökökkel. Ekkor szigorítottak az önkorlátozáson és heti 1 napra korlátozták a repülőtér használatát.

Az is tény, hogy a 80-as években a szovjet csapatok egy teherautója rendszeresen járta Szigethalom utcáit. A teherautó és a rajta lévő kiskatonák feladata az volt, hogy a leszállásokkor a házak tetejéről lesodort cserepeket pótolja.

Aki nem hiszi nyugodtan kérdezzen utána a régi szigethalmi lakosoknál, vagy a szigethalmi polgármesternél.

Előzmény: Törölt nick (3466)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3466
Ő 1940-re gondolt. Itt van három link:
http://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6k%C3%B6li_rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szigethalom
Ehrenberger Róbert A béketábor magyar hadserege A magyar demokratikus hadsereg és a Magyar Néphadsereg Hadtörténelmi Levéltárban őrzött katonai irataiból 1945–1957

1941. július 1-e a dátum, akkor kezdték építeni.

Repülőtérépítés

A Nagy Honvédő Háború megkezdéséig Magyarország rep.tér hálózata a következő rep.terekből állott: Győr, Pápa, Tököl, Debrecen és Kecskemét, amelyek 1200x80 m-es betonpályával rendelkeztek. Ezeken kívül még több földes repülőtér is volt.

A Szigethalom szócikkben pedig ezt találni:

Demográfiai adatok [szerkesztés]
Év Lakónépesség Év Lakónépesség
1949 1 747 fő 2001 12 145 fő[1]
1960 2 826 fő 2004 13 745 fő
1970 6 207 fő 2005 14 629 fő
1980 9 131 fő 2007 15 481 fő
1990 9 795 fő 2008 15 970 fő[2]

1941-ből nincs adat ott, de valahol biztosan van.

Ilyen is van:

A szovjet csapatokat 1991-ben kivonták Magyarországról, így a tököli repülőtéren utolsóként állomásozó 201. repülőszázad április 19-én távozott. A repülőteret a szovjet fél, a 36. Légi Hadsereg 1991. június 5-én adta át a Magyar Honvédségnek. Üzemeltetését azonban már május 5-től az MH 93. Vitéz Háry László Vegyes Repülőosztály vette át. Az alakulat 1992-ben a kiöregedett An–24V-k helyett két db An–26-ost vett át a szolnoki MH 89. Vegyes Repülődandártól. A repülőosztály 2001 augusztusáig működött Tökölön, ezt követően beolvasztották a szolnoki repülőezredbe, így ekkor a Magyar Honvédség kiürítette a repülőteret.[2] Közben a repülőtér mellett működő repülőgépjavító üzem katonai tevékenységgel foglakozó részéből megalakult a Dunai Repülőgépgyár Rt.

Az első nyilvános polgári rendezvényre 2003. július 26-án került sor, amikor a repülőtér adott helyet a Red Bull Air Race Világkupa egyik futamának.
A2 műrepülő légtér [szerkesztés]

Az A2 műrepülő légteret a tököli repülőtér felett jelölték ki a 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 2. melléklet II. LHSA2 néven.[3] A kijelölt légtér 1,5 km sugarú kör a 472044N 0185851E középpont körül 3500’ (1050 m) AMSL / 550’ (165 m) AMSL. A terület magassága 100 méter, így a légtér alja a terepszint felett 65 métertől kezdődik. A légtér leszorításának oka a repülőtér felett elhaladó ferihegyi légiforgalom. A kijelölt légtér alatt van Halásztelek és Tököl egy része.


Innen érdemes újra nekifutni. Mint látszik, egyik oldalon sem állok:)
Előzmény: manhattani (3464)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3465

49 elött is működött már.

Te is tudod kié volt és mit gyártottak. Arról az időről írtam.

Előzmény: manhattani (3464)
manhattani Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3464
>Nem tudom, hogy a 1940-es években divat volt-e kártérítést fizetni az akkori katonai igénybevételért.

Ugye 1949-re gondolsz? :-)

Mert háborúban a katonák visznek mindent. De 49-ben már nem volt háború. Meg most sincs... :-)

49-ben nem volt divat kártérítést fizetni semmiért :-)) Úgyhogy álljunk át békeviszonyokra. Ahol a lakosságnak is van érdeke. :-)
Előzmény: Törölt nick (3463)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3463

Teljesen igaz a pálya mögötti régi területre amit írsz.

Nem tudom, hogy a 1940-es években divat volt-e kártérítést fizetni az akkori katonai igénybevételért. Talán az "úri világban" volt ilyen. Mert magát a reptér területét megvették a repülőgépgyár céljára.

Előzmény: manhattani (3460)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3462

Veszek, de meggyőződöm a körülményekről. Magamnak, a saját érdekemben. Oszt ha melléfogtam, levonom a konzekvenciát.

Ha meg szándékosan átvertek, akkor más utakat keresek.

Ha évek múltán megváltoznak a preferenciáim, változtatok.

Előzmény: manhattani (3461)
manhattani Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3461
És mi az érdeke, hogy mit mondjon? Azt, amit tud? :-))
Ne vegyél mostanában autót vagy házat! :-))
Előzmény: Törölt nick (3459)
manhattani Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3460
Szigethalom központi része régen sem sűrűbben nem volt, sem ritkábban nem volt lakott (a házak nem húzódtak közelebb egymáshoz :-) ). Ilyen repülőtéri betont _építeni_ a világ egyetlen kultúrállamában sem engedélyeznének. Más kérdés, hogy az építése idején remek lehetőségei voltak: könnyű kijárás a Dunára, Budapest közelsége, meg ami nem jut eszembe. Az, hogy zavar egy csomó embert? Az akkor kit érdekelt???

A viszonyok gyökeres megváltozásával ezen a gondolkodásmódon tán változtatni lehetne... :-))
Előzmény: Törölt nick (3458)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3459

Ki tudja jobban mint ő?

 

Aki csak olvas az ottani viszonyokról?

(Tudod, ha egy használt autót eladtam, megmondtam, hogy hol rozsdásodik, mikor volt olajcsere és mit kell a következő műszakira a tudomásom szerint megcsinálni. Meg hogy azért adom el, mert hoztam egy újabbat külföldről és arra kell a suska.)

 

Meg  egy reptér létét úgysem lehet és lehetett régen sem eltitkolni. Az meg, hogy az eladót és a leendő vevőt a sok körülmény közül ki milyennek súlyozza, az egyéni érzékenység.

Előzmény: manhattani (3457)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3458

Ez pontosan így van.

De ugye ez nem egyenlő avval, amit az olvtárs írt?

Mert az akkori beépítettségi viszonyokat nem lehet a mai értelemben vett "sűrűn lakottnak" nevezni.

A sűrűn belakás jóval későbbi és önkéntes volt. 

 

Előzmény: manhattani (3454)
manhattani Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3457
De ugye nem mondod komolyan, hogy az eladó, aki menni akar onnan, annak a véleménye a mérvadó az ottani helyzetre? :-))
Előzmény: Törölt nick (3456)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3456

Konkrétan egy fillért sem volt hajlandó azon a címen engedni, hogy itt reptér van. Pedig mondtam minden csúnyát, amit itt szoktak mesélni.

A részleteket nem írom, mert kitiltanak mit mondott és kire az egyik eladó.

Előzmény: manhattani (3455)
manhattani Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3455
>Vagy minden eladó hazudik az anyagi előnyért, mikor nem ítéli olyannak a reptér üzemét, ami lehetőséget adna alkura.

Az eladó? :-)
Azt várod tőle, hogy azt mondja: "Nagyon zavaró itt a repülők zaja, mi is ezért megyünk el, de maga vagye meg nyugodtan!" ? :-))
Előzmény: Törölt nick (3448)
manhattani Creative Commons License 2010.06.10 0 0 3454
>A reptér építésekor ez nem egy sűrűn beépített terület volt!

A tököli pálya tengelyének folytatása Szigethalom központjára esik.
Mit gondolsz, mi volt ott hamarabb: az a beton, vagy Szigethalom központja?
Előzmény: Törölt nick (3453)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.09 0 0 3453

Megint a valótlanság határát súroló csúsztatás.

A reptér építésekor ez nem egy sűrűn beépített terület volt!

Ide senkit nem költöztettek kényszerrel.

Aki idejött, az tudta, hallotta, látta a körülményeket. Szabadon döntött. S ez így van ma is.

Előzmény: bjbalage (3451)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.09 0 0 3452
Ez nem kicsit demagógia. Itt panaszkodsza repteret megmenteni vágyók topikjában, nem minden további nélkül felhasználható példát hozol. Neked Tempelhofot kellett volna emlegetni. Az ellenoldal ilyen a Loncon City repteret emlegetné. A berliniek Tempelhofot becsukták ugyan, de Tegel még üzemel, sőt. Szerepelt itt a topikban, hogy nektek most egy jogszabállyal van bajotok. Ilyenkor más helyeken, mint a példádban is, a népek tudni szokták, hogy hogyan érvényesítsék a jogaikat (már amennyiben vannak, de ez ki szokott derülni). Ehelyett ebben a topikban nyavalyogtok, és a mindentől elrugaszkodott dolgokat soroljátok. Nem a kiindulási adatokkal szokott a baj lenni, hanem avval, amit hozzá szoktatok köríteni. Igazad van: "Nálunk nem..."-
Előzmény: bjbalage (3451)
bjbalage Creative Commons License 2010.06.09 0 0 3451
Igen, teljesen újat építettek. Nem teljesen beépített, repülésre alkalmas helyen. Ott hajlandóak az emberek +30 km-t utazni. Nálunk nem...
Előzmény: Törölt nick (3447)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.07 0 0 3449
Ott bizony felelős döntést hoz az állampolgár, mikor lakhelyet választ. Tudja, hogy számára mi a fontos. Mert sokfélék vagyunk, ki mire érzékeny.
Előzmény: bjbalage (3444)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.07 0 0 3448

Magyar oilimpia? Halásztelken? Miről van szó?

 

MA a telkek ára semmivel sem kisebb mint bárhol. Nem is nagyobb.

Ami azt jelenti, hogy a reptérnek nincs hatása a telekárakra. Erről sok árajánlat begyűjtése után magam meggyőződtem.

Vagy minden eladó hazudik az anyagi előnyért, mikor nem ítéli olyannak a reptér üzemét, ami lehetőséget adna alkura.

Ezt megpróbáltam Lakihegyen emeletes társasházban. Szigethalmon lerobbant kis háznál. Tökölön igen közel a kerítéshez, felsőbb kategóriájú háznál.

Sőt, aki a legrámenősebb volt, az arról győzködött, hogy itt jelentés fejlesztések lesznek, most érdemes vásárolni, mert pár éven belül felmegy a telekár.

No akkor ennyit a telekárakról.

 

Előzmény: kentaura (3436)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.07 0 0 3447
Ott nem volt már gazdasági szükség arra a reptérre. Újat használnak. Nagyobbat . Sokkal.
Előzmény: bjbalage (3444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!