Hát igen.Sajna ez van de köszönöm a tippet az bejött. Viszont van nagyobb gondom most mar sajna. Kölcsön adtam anyósnak a verdát és elszakadt a vezérlés. Úgyhogy most már motort is cserélhetek.
A másodikat nem tudom, de az első szériában 2 féle fűtésboxot használtak(mondjuk elég sok típusnál így van). Valeo vagy Behr. Ebből fakad a méretkülönbség, ha biztosra akarsz menni, előbb meg kell mérni a mostanit.
Nagyon sok kínait is szereltem már be ebbe-abba, de nem volt még soha probléma velük. Ha jót szeretnél, akkor keress nissens márkát, azzal nem lehet hibázni. kovács autónál már 9 körül megkapható.
Adott egy lyukakkal tűzdelt alkatrész, ami a rendszer legalsó pontja. Bekerül valami kosz, a berendezés melegszik-hül(tágul-zsugorodik) miközben a víz szorgalmasan iszapolja, zömíti ezt az elegyet. Komolyan gondolod, hogy az ecet többet ér egy imánál? Mondjuk a jól működő alu hűtő rendbe tudja tenni, azt amúgy is könnyű cserélni... Sajnos ha egy radiátor eldugul, nincs az a csodamódszer amivel ki lehetne rendesen takarítani, de főleg nincs értelme. 5-10 között van egy új ára, nem biztos hogy érdemes ennyiért hetekig szenvedni. De persze nem vagyunk egyformák.
Üdv.Az én véleményem de majd megmondja valaki hogy lehet-e benne valami.Próbakép leengedném a hűtő vizet és dobnék a rendszerbe 2-3 liter 20 %-os ecetet meg feltölteni a maradékot vízzel.Viszont feltöltésnél vigyázni hogy nagyon ne jöjjön vissza a víz mert ugye az ecet hamar dolgozni kezd.Én a rendszer kapacitásának a 2/3 val tölteném fel ecet-víz kombóval,alapjáraton járatás mellet és had melegedjen.Hangsúlyozom ez az Én véleményem.
NEm tudom sztem vmennyit csak ad mert langyos a fűtés, nem forró az tény.De miért amúgy a visszatérőnek nem kellene annyira melegnek lenni ugye mint a központi fűtésnél?
Köszi Fez.Valószínű hasonló keletű a dolog. De már kibányásztam és slaggal csapattam át, ott úgy tűnt átfolyik rendesen, de attól lehet h nem az egészen :S Meg kellett volna néznem :S Viszont a kilépő és a belépő vizem is 70-72 fok a radiátornál azt megnéztem.
Lent volt a saru fél óráig. Gyújtás, tőbb mint 1 perc, gyújtás le, fel, semmi. Lehet-e gond, hogy legelőször mikor a kulcs embléma benne volt, akkor indítóztam. Lehet, hogy ezért még valami mást is letiltott?
Itt nem segít. Az utolsó verziónál a biztitáblán keresztül kommunikál a motorvezérlő a bsi-vel és előfordult már sokszor hogy egy kontakthiba miatt nem tudtak beszélgetni. Na ilyenkor kulcs embléma és sehova. Találkoztam ezzel 406-ban, 307-ben meg c5-ban is párszor.
Az akksisaruk tiszták, töltésnél le is volt véve a pozitív. Azóta volt már levéve, de semmi. Most lemegyek, leveszem néhány percig, és utána megpróbálom a gyújtásos manővert. Ha nagyon felnyomja a búrámat, tényleg eladom, pedig nemrég vettem:-))
Nálunk úgy működik a karácsony, hogy mindig letérdel az autó. Ez már hagyomány. Hol a golf, hol a 405, most ez!! Komolyan mondom, ezután karácsonykor, előtte 2 hétig, utána 2 hétig nem ülök autóba:-)
Ja hogy delfinkék! Ebben az esetben előfordulhat(már többször tapasztaltam), hogy a motortéri biztitáblában eloxidálódott egy csatlakozó. Felpattintod a tetejét és találsz 3db nagy kocka csatlakozót. A motor felőlit ellenőrizd elsősorban, de mindet nézd át. Ha ott találsz kifehéredett érintkezőt, akkor meglelted a hiba forrását. De látatlanban ennél többet nehéz segíteni.
Jártam már úgy, hogy az aksisaru volt kicsit oxidos. Ott elég volt megmozgatni a sarukat, de az igazi a rendes tisztítás. Az aksisaru le-fel is lehet, hogy jót tesz neki. (persze közte várni kell 1-2 percet)
Ráadtam, vártam 1 percet, levettem a gyújtást, majd ráadtam, és benne volt a jel. Megcsináltam 2x, de semmi, a jel benne maradt. Ráadtam a gyújtást megint, vártam egy percet, levettem, ráadtam, a jel nem tűnt el. Most kivettem a kulcsot és becsaptam az ajtaját. Hogyan tovább??:-))
Végső esetben van a közelben templom. Lehet, hogy az segíthet!!:-)
Adjatok tanácsot a következő dologra, legyetek kedvesek.
Megtöltöttem az akksit, visszatettem a sarut, és megjelent az ábra benne a kulccsal, hogy blokklja az indítást az elektronika. A könyvében nem találtam semmi erre utalót. A fűtése is elhanyagolható:-), de ezt majd máskor. Kezdek megtelni az autóval, és könnyen lehet, hogy a használtautón találja magát, ha sokat tiltogat:-)
Ahogy FeZ_ szaki írta, nyugodtan nekiveselkedhetsz egy radiátor cserének. Én is már többször belefutottam olyanba, hogy egyik oldalon bement a víz, a másikon már fordult is vissza, mert teljesen eldugult szegény radiátor. Ez főleg akkor van, ha sokáig vízzel használják fagyálló helyett, vagy ha valahonnan szennyeződés kerül a rendszerbe, pld szétmegy a hf tömítés. A 80 fokos vízzel tökéletes lenne a fűtésed, de eldugult radiátorral minden kisérletezés felesleges. Egyébként a belső keringetéssel nem tudsz fűteni, mert igen gyorsan be fogsz párásodni...
".. felmegy az Üzemi hőfokom olyan 80 körülre és megáll.."
Hidegekben nekem sem megy fel 80 fölé, de hibátlan fűtésem van.
"A fűtőradiátor ha ki van pucolva is ki lett mosatva, nem folyik, ugye más nem tud rajta elromlani?"
Az a baj, hogy szétszedés nélkül nem tudod megállapítani, hogy a radiátor átmosása mennyire lett jó, azért mert átmegy rajta a folyadék, még a nagy része lehet dugult.
Egy gépnél, ahol alig volt fűtés és 2 éve cseréltek radiátort, ezért azt a hibát kizárták, nem sikerült kitalálniuk a hiba okát. Radiátor azért szépen át lett mosva, terelőlapátok jók, hűtőrendszer , termosztát rendben.
A megoldás:
Kívül feltoltam egy új radiátort a fűtéscsővekre a motortérben. Bemelegítettem a mocit és a radiátor tök forró volt.
Ezen felbuzdulva kicseréltem a radiátort és hibátlan fűtés lett. A régit szétkaptam, és a radiátor kb. 80-90%-a le volt dugulva, csak a maradékon keringett a víz, de szétszedés nélkül úgy nézett ki, mintha hibátlan lenne, szépen átment a víz rajta, stb.
Leírom a fejleményeket.A kis zsalunyitó motor tényleg rossz volt.A fűtőradiátor kipucolva.Kézzel lezártam a kinti keringést, csak bentről nyomja már(Így melegebb is lett egy kicsivel :)) A hideg meleg átváltóm tökéletesen működik többször is ellenőriztem már, szétszedtem mindent hozzá XD Viszont van egy olyan dolog hogy van mikor felmegy az Üzemi hőfokom olyan 80 körülre és megáll.Nyáron 90 körül szokott lenni.Annyira képben vok hogy ezt termosztát okozhatja, de mikor fűtőradiátort takarítottunk és fel lett öntve újra fagyállóval jókor nyitott kb a termosztátom.Asszem 83-85 körül.
Viszont ettől lehet a fűtés is gyatra ha hamar kinyit ugyebár.Hengerfejtömítéscsere előtt cseréltem termosztátot, de ha lebontott mindent a szerelő nem tudom nem e csinált neki valamit óvatlanul is :S Kérdéseim:
A fűtőradiátor ha ki van pucolva is ki lett mosatva, nem folyik, ugye más nem tud rajta elromlani?
Szerintetek megéri kicserélnem a termosztátot valamilyenre ami kesőbb nyit?És autósboltból vettem ezt írta gyárira.
Lehet ettől szar a fűtés, és csak 80 fok az üzemi úgy olvastam.
Nekem tök mindegy honnan szív, ha meleg a motor fűt mint a ló! A klattyanás még nem biztos hogy elég. Lehet hogy nem tökéletesen vált át, ergo nem a radiátor felé tereli az összes levegőt. Azt nézd meg hogy a ventilátor hova továbbítja a levegőt, arra lesz a hideg meleg rész. Szerintem az 1 el jelölt az ablak-középkonzol-oldalabalkok részt irányítja.