Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

irba Creative Commons License 2002.04.03 0 0 906
wazz, elő -> első ! Nem tudok írni sajna...

Egyébként autószerelőként végeztem a szakközepet, azért kotnyeleskedek állandó jelleggel.

Előzmény: irba (905)
irba Creative Commons License 2002.04.03 0 0 905
Az oldalon belül az elő link vonatkozik a CIH-re.
Előzmény: irba (904)
irba Creative Commons License 2002.04.03 0 0 904
Bocsi, hogy megint kötekszem, de 290 körülire gondoltam. 286 fokosat (2.2 gyári) is csinálnak csak nagyobb emeléssel. Sőt van ennél kisebb sporttengely is, nézd meg a Flash-ben, hirdetnek CIH motorokhoz tengelyeket.

Az hogy hány fokos az csak egy dolog, a bütyök profil is legalább ennyire fontos. De neked magyarázom ? :)

Szóval a csinált tengelyt nem ajánlod. Egyik haver is berakta a gépébe maratott hengerfejhez, de nem gyorsult jobban, csak fordulaton jobban lépett.

Nézd már meg légyszí ezt a linket, sokat vitáztam már emberekkel, mert nem hitték el, hogy a CIH motorokban ilyen fokolt tengely van alapból. A 2.0E-re 302 fokot ír asszem.

Tényleg, nincs meg neked összegyűjtve, hogy a tengelyek végén levő betű melyik tengelyt jelöli ?

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (902)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.03 0 0 903
A Weber is egy karburátor, csak komolyabb, mint egy gyári, tehát mechanikus uton látja el benzinnel (keverékkel) a motort. Az injector viszont egy computer által vezérelve elektronikusan szabályozza a motor üzemanyaghoz való jutását. (Rövid-tömör) :)

A gyári 2000-es motorra simán rárakni két webert( solex, delorto) nagy pazarlás, mert nem fog annyival jobban menni, mint amennyivel többet fogyaszt, több törődést igényel stb. Azt különben is azért rakjuk a motorokra, hogy ki tudja elégíteni a tuningolt motor megemelkedett étvágyát. A turbót felejtsd el! Baromság. (mielött megbotránkozna bárki is, itt csak a gyári Manta motorra való felszereléséről beszélek)
Nagyon sokféle módon és lépcsőben lehet motort tuningolni, el kell döntened, hogy neked ilyen 'karakterű' motor kell, én megtervezem és eldöntjük, hogy milyen alkatrészek kerüljenek rá és bele.

De ez személyes beszélgetés tárgyát képezi!

Tom

Előzmény: Mantona (901)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.03 0 0 902
290-es tengely nincs, mert a gyári 286, úgyhogy nem volna értelme. Az ami mindennapi közlekedésre, komolyabb kompromisszumok nélkül használható és a hatása is érezhető az a 296-os vagy 300-as. Van kedvezményünk néhány helyen, úgyhogy ha kell megnézem az árát, de 40-ből nem hiszem, hogy meg lesz. Gyártott tengelyről csak rossz tapasztalataim vannak!

Tom

Előzmény: irba (900)
Mantona Creative Commons License 2002.04.03 0 0 901
hy Tom!

hát előfordulhat hogy megszoktam a sebességét és igy már lassabbnak tűnik...de ez a szekér tényleg lassu...vagy csak egyszerüen ennyit tud. mindenesetre jólesne egy kis tempó növelés. szeretném ha én is ugyérezném hogy gyors..nem csak az aki elsőre ül benne:-)) mert épp most tegnap mentünk egyk ört egy haverommal és mondta hogy lép a gép:-))) de nekem nem volt nagy szám.

a Weber karbis az emnynivel jobb vagy másabb mint az injektoros? a weber az miben másabb mint gey sima? ha ez a karbis megoldás brutál..akkor szivesen benne vagyok. de egy mégnagyobb injektor nem jobb? 2.4 is simán jó...igen a 2.4 megfelelne:-)) de mivel jobb a weber karburátor mint egy fasza injektor? ha tényleg tuti akkor benne vagyok....de még a turbo is megfordult a fejemben. érdemes erre? vagy nem? karburátor mellett lehet turbo?

üdv. Mantona

irba Creative Commons License 2002.04.03 0 0 900
Tom !

Gondolkozom, hogy veszek egy komolyabb vezérműtengelyt. Foglalkoztok ti ilyenek behozatalával ? Olyan 40k-ra saccolom az árát, jól gondolom ? pl. 10mm-es emelés, 290 fok körül

Vagy szerinted jó a szuromi tengely is ? Az kicsit olcsóbban kijönne...

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (899)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.03 0 0 899
Az volt benne. Részemről semmi akadálya, ha olyat akar, akkor olyat csinálunk.

Tom

Előzmény: irba (898)
irba Creative Commons License 2002.04.02 0 0 898
Mantona kocsijában nem egy 2.4-es moci volt régen Weberrel ? Na olyat kell bele applikálni :)
Előzmény: MagyarOpelMantaClub (897)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.02 0 0 897
Hmmm..... Szóval akkor most van valami baja vagy nincs baja csak egyszerűen már kevesled a gyári teljesítményt?
Tudod, ahogy mondani szoktam: Lóerőböl sosem elég. Neked egy gyári 2000-es mocid van, ami egy olyan embernek meglepően brutális aki még nem vezetett Mantát, de ha megszokod, úgy érzed, hogy gyengébb lett, pedig nem. (nálad is ez lehet)

Összeülünk, megbeszéljük, hogy mit szeretnél csinálni vele és kitalálunk valami okosat. Te még nem voltál velünk autós "bulikon" még nem láttad, hogy mit tud egy igazás kemény Manta. Most hétvégén remélhetőleg lesz rá alkalmad.

Tom

Előzmény: Mantona (896)
Mantona Creative Commons License 2002.04.02 0 0 896
hát...nem csinál semmit...jár. de lassan. mikor megvettem gyorsabb volt. azóta hidrotőke csere+olajcsere... de most valahogy nem megy. még hozzászoktam mióta a hidrotőke csere megvolt...oké..lassabb...de ez igy nem olyan jó... szóval valamit kellene tenni amitől gyorsabbá válik. működik de nem olyan jó..illetve ugyan olyan mint amikor vezetted. pontosan ugyan olyan..de nem az igazi ez nekem. valamit kelel csinálni...
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.02 0 0 895
Ezt most nem igazán értem!!!!

Konkrétan mit csinál? Illetve mit nem?

Először is meg kellene nézni. Chip tuningot erre a motorra nem lehet.

Rosszabb, mint amilyen volt vagy csak úgy általában tartod lassúnak?

Igy honnan tudjam, hogy mit kellene csinálni? Látnom kell!!!

Tom

Előzmény: Mantona (894)
Mantona Creative Commons License 2002.04.02 0 0 894
Tom!

de most őszintén.... mi a fenét csináljak hogy ujra lépjen a szekér? tök hulla...gáz van. szóval mi a véleményed mit tegyünk? minden jó rjata de lassu....nem tudom miért. lassu...mit ajánlasz? új blokk? esetleg még egy kis csiszolgatás? chiptunning? vagy hagyjam a fenébe? dehát lassabb...

MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.01 0 0 893
Képzelj el egy nyomaték görbét, amin a fordulatszám emelkedésével együtt nő a nyomaték egészen 3800-as fordulatig, ahol eléri a maximumot és innen elkezd újra esni, a fordulatszám tovább emelkedése mellett.

Te a 2.0 S motort kérdezted. Ez a Karburátoros verzió (solex vagy VaraJet II. karbival) ez 100 LE. A 2.0 E (Injectoros) az 110 LE-s.

Előzmény: dRm (892)
dRm Creative Commons License 2002.04.01 0 0 892
Ja! És még valami: Ez akkor azt jelenti, hogy a kocsi 3800 fordulaton "húz" a legjobban, ugye? Vagy tévednék? Igazából csak azért kérdezem, mert úgy vettem észre, hogy 2500-3000 körül kezd el brutálisan menni...

Bocs a hülye kérdésekért, csak szeretnék képben lenni...

Köszi,
dRm

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (889)
dRm Creative Commons License 2002.04.01 0 0 891
Tom

És kb. mennyi pénz egy ilyen szelepcserés művelet?

dRm

ui.:amúgy köszi a LE infot..Úgy emlékeztem, hogy 115 LE, de nem tudom, hogy ezt honnan vettem :-)) De mindegy is. A lényeg, hogy **rvára megy :-)))

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (889)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.01 0 0 890
a nyomaték a 3800-on (nem 3880)
Előzmény: MagyarOpelMantaClub (889)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.04.01 0 0 889
A 2.0 S motor az 100 LE-s és ezt 5400-as fordulaton tudja, valamint 153 Nm nyomaték, ezt 3880-on.

A 2.2-es hengerfejtől nem lesz erősebb az autó, nemtom kitől hallottad,de az hűlyeséget mondott. A nagyobb és más formályú égéstér miatt csökken a kompresszió. Viszont a nagyobb szelepeket (45/41)érdemes átrakni a 2.0-es hengerfejbe.

Tom

Előzmény: dRm (888)
dRm Creative Commons License 2002.04.01 0 0 888
Lemaradt egy kérdés: Nem tudja valaki "véletlenül", hogy mekkora fordulatszámon adja le egy 2.0 S motor a max teljesítményt? És pontosan mekkora a max teljesítmény?

köszi,
dRm

Előzmény: dRm (887)
dRm Creative Commons License 2002.04.01 0 0 887
Tom

Sárga, de nem CC, és nincs semmi a motorházon (még)... Teljesen gyári. De még senki nem vert oda az utcán. Eddig mindenkit lenyomtam :-)) Ma pl. egy új 1.6 16V Astrát, tegnap előtt meg egy barátom E Kadett 1.8 GSi-jét :-)) Mindenkinek csak áradozni tudok róla. És mindezeket úgy, hogy tegnap pl. nagyon sokat versenyeztem, és így evett meg 9.25 litert (2000 HUF) 95 kilóméteren...Nem tudom, hogy csináltam. :-)) Egyszerűen beleszerelmesedtem... Isten király. Most már értem, miért szeretik a Mantások a kocsijukat ennyire :-))

Ja! És azért akartam rátenni 2.2-es hengerfejet, mert azt hallottam, hogy azzal jobban megy, és 130-140 LE lesz kb. De ha ez nem igaz, akkor nem berhelek.

Apropó! Megvolt az első (rendőr által észrevett) szabálytalankodásom is :-)) 60-nal bekanyarodtam egy kis utcába, záróvonalon keresztül + szívóztak a zsaruk a kötelező miatt, mert az ugye még nincs a nevemen :-)) De simán ledumáltam őket ...köpni nyelni nem tudtak, úh. elmentek :-))

Mantona

Nem tudom, hánykor volt, de gondolom inkább a későbbi időpont, mert már vagy a 6. cigimet szívtam, mert nem volt kedvem dolgozni :-))

dRm

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (879)
Skyline Creative Commons License 2002.04.01 0 0 886
Ha, jól emlékszem éjfél körül lehetett, volt ott akkor egy fekete és egy fehér astra gsi is, meg egy bontott elejű corsa, más hirtelen nem jut eszembe, asszem hárman támasztottátok a mantonát... Bocs, hogy nem mentem oda, de olyan voltam mint a mosott sz@r.
Előzmény: Mantona (885)
Mantona Creative Commons License 2002.04.01 0 0 885
piros sunny....

szóval Te is ottvoltál? vazze én annyira nem figyeltem....mikor voltál ott?? ájj..nem láttalak:-)))

Skyline Creative Commons License 2002.04.01 0 0 884

Csak annyit mondok: piros Sunny.
Előzmény: Mantona (881)
AstraF16v Creative Commons License 2002.03.31 0 0 883
Remélem, hogy még nem linkelte ide senki! :))




MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.03.31 0 0 882
"inkább a motoros dzseki add el...szólj mindenkinek akinek kellhet.:-))))))"

Ha beépíthető a mantába, akkor jöhet. :))))

Hozd el a találkozóra, hátha megtetszik valakinek.

Tom

Előzmény: Mantona (881)
Mantona Creative Commons License 2002.03.31 0 0 881
Tom a businessman:-))
inkább a motoros dzseki add el...szólj mindenkinek akinek kellhet.:-))))))

Skyline!!

honnan tudod???honnan tudod???

tegnap ez még belefért...:-))))

Skyline Creative Commons License 2002.03.31 0 0 880
Mantona, Mantona!

Bandázgatunk az ARAL kúton (Fehérvári)???? Ejnye, ejnye! :-D

Előzmény: Mantona (878)
MagyarOpelMantaClub Creative Commons License 2002.03.30 0 0 879
Gratulálok a Mantához! Citromsárga CC, géptetőn airbrush?
A 2.2-es hengerfejet miért akarod rátenni? Attól rosszabbul fog menni. Mi a 2.2-re is 2.0-es hengerfejet rakunk, nem véletlenül.

Ha valami kell, szólj.

Tom

Előzmény: dRm (877)
Mantona Creative Commons License 2002.03.30 0 0 878
Tegnap a váci úton? kb mikor?? nem ugrik be mikor jártam arra..kb fél 10 lehetett nem? ja meg egyszer kb 2 felé nem? fogalmam sincs pontosan mikor tekeregtem arra:-)))

Tom!!

tükrök mégsincsenek meg:-((( húzodi kemgint:-(

mindegy..majd meglesz:-))

van új kupakom és még igy is kifolyik a hűtőviz...kurva jó...asszem nem szarozok..hűtőcsere...megyek keresni bontóban..jó állapotút..úgyse lesz:-)))

hy all

dRm Creative Commons License 2002.03.30 0 0 877
Hellóóóóóóóóóó!

Megvan a Mantááááááááááááám! :-)))
Egész éjjel autóztam :-))) Nagyon király. Hazajöttem, apám kiugrott az ágyból, hogy mutassam...Mentünk kb egy kilómétert, erre megszólal: "Itt húzódj félre...Most szállj ki...És most ülj át az anyósülésre, én vezetek" :-)))) Aztán mire hazaértünk, már tervezte is, hogy mit hogyan lehetne szépen megcsinálni, meg hogy tudjuk csinosítani :-))))))) Brutálisan megy gyerekek...Nem gondoltam volna, hogy ekkora a különbség egy Manta meg egy Ascona között. (Azért csendesen megjegyzem, hogy nagyon hiányzik az Ascona :-(( )

Tom!

Nem lesz elkapkodva :-)) Gyári lesz, a motorra viszont idővel majd megy egy 2.2-es injektoros hengerfej + egy direkt légszűrő. Aztán ennyi. Ja! Meg felpolíroztatom a felniket. Amúgy szerintem ismeritek az autót, mert a srác, akitől vettem emlegette az Attilát (Bordó-fekete Manta), hogy ő is szerelte neki régebben... Citromsárga...Ha esetleg így beugrik...:-)))))))))))

Mantona!

Láttalak a Váci úton ma, mikor cigiztem a melóhely előtt...Pont piros volt, meg is álltál...Majdnem oda is mentem, de aztán rájöttem, hogy úgyis találkozunk 6-án, úgyhogy mit rohangáljak. :-))

Na megyek, mert holnap reggel megyek, és nyomok rá egy zöldkártyát, mert húsvétkor túl sok a zsernyák :-)) (Remélem el tudok majd aludni :-))

jó éjt mindenkinek,
dRm

Előzmény: MagyarOpelMantaClub (871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!