Bocs az offolásért, de úgy gondolom ez a probléma bármelyik 16 szelepes motornál jelentkezhet.
Renault Clio II. 1.2 16v. Gyertyáit szeretném megnézni. A csatlakozókat hogyan kell leszedni a gyertyákról,mert számomra nem akar lejönni. Van valamilyen spéci mozdulat amivel ez simán megy, vagy begyógyulhatott mert olyan mélyen benyúlik a hengerfejbe?
Heló, 74mm-est vettem, bíztam a gyártási adatban és aszerint választottam a vízpumpát. Befért gond nélkül. Rànézésre a ház ugyanolyan. A lapát az egyiknél közelebb van a ház falához, kisebb a rés. Ennyi külünbséget vettem észre.
Egy olyan problémával fordulok hozzatok hogy a fűtő ventillátor motor elkezdett fura hangot adni szerintem lehet hogy csapágyas lett szeretném kicserélni olvastam a korábbi hozzászólásokat hogy hol találom esetleg tudna valaki fényképet mutatni hogy melyik csavarokat kell kicsavarni és hogy kell kiemelni a helyéről előre is köszönöm. (Thalia 1.2 16V 2006-os)
1,5 éves kora óta nálam van... Illetve kb.8 éve anyám használja.
Remélem valaki tud segíteni....
Kb. 1,5 éve kezdődött a probléma.
Indításnál sokszor csak teker, sokszor olyan, mintha beindulna, de leáll 1-2 robbanás után. ha nagy nehezen beindul (akku csere vagy bikázás), akkor kicsit pörgetni kell, kb 2000-ig szoktam. alapjáraton dadog. Megyek vele 2-3 km-t , és utána jól működik (menet közben is párszor leáll alapjáraton, de utána indítható). Utána valami történik, és 2-3 hétig semmi baja, majd 2-3 hét szenvedés....
Legközelebb én is együtt fogom cserélni. Mindig tanul az ember. Azt hittem simán lehet cserélni, de nem. Jól ki kell emelni a motort. Az is kiderült, hogy előbb a feszítő görgőt kell betenni, aztán az irányváltót 😀.
Értem. Én ezért szoktam egyben a vezérléssel, akkor nincs vele gond. Egyedül tavaly volt, hogy időközi lett a csere, mert sajna a fiam lekoccolta az elejét és olyan szerencsétlenül sikerült, hogy a generátor eltört, meg a feszítő görgője ( persze nyaralásból hazafelé Zágrábnál) a meghajlott merevítő, ami a lámpa mellet van rászorult a szíjra és nem tudott forogni tőle. Így lett egy tréleres út haza. :-(
Az olajszűröt, az első felmelegedés után, utána kell húzni. Utána nem ereszthet. Hacsak nem került piszok a gumitömítés alá. De a cseréjéhez sem kell olajcserét csinálni.
Az alapjárati motor tanítása pár perc. Egy jó minőségűt kell belevenni és megoldja a problémát!
A kinyomott kuplungnál hogy felmegy a fordulat, okozhat a gázbovden szorulása, oda egy kis kenés kell (WD-40) vagy egy csere! A másik még okozhatja, hogy a pillangószelep után (pillangószelep és a szívócsonk felől) lett-e cserélve tömítés(egy nagy O gyűrű van), mert ott simán szívhat fals levegőt. Oda fújj féktisztító és ha hirtelen felugrik az alapjárat, akkor ő lesz a ludas!
Sajnos az csak egy városi legenda, hogy az imo bármit is elfelejt, ha le van véve az akkusaru. Amikor én vettem a vezérlőt és az uch-t mert a kettő össze van programozva no meg a kulcsot hogy működjön is a motor, engedje az imo beindulni nem akkuval együtt vettem. A csere után a motor azonnal indult a hozzávaló kulcs elektronikával és a távnyitást sem kellett tanítani. Ha elfelejtette volna a dolgát kínlódhattam volna még egy ideig. Én lagalább is így gondolom...
A kérdés azért volt fontos mert jelenleg a Graf PA821van benne INA vezérműszíjjal és görgővel. (120Ekm). Az INA vízpumpából úgy mint a Graf is két félét hoz 2004.04 előtt és után. Az INA írja, hogy a korábbi 70mm a későbbi 74mm átmérőjű. A Graf nem hozza a lapát méreteket. (Nem találtam.) De elvileg mivel a PA821 van benne az INA-ból kiindulva a 70mm-es lehet benne, de a kocsi gyártási idejét nézve 9. hó a 74-es kellene bele. Mivel szeretnék most mérethelyes vízpumpát beletenni a gyári adatbázis szerinti vízpumpa mérete volt fontos mint ahogy írod az 74mm. Így 74mm-es veszek. Nálam működik a kisebb átmérőjű is gond nélkül ha igyaz hogy a PA821 70-es de nem voltam biztos benne, hogy ha 70mm-es van benne a 74-es is elpörög a helyén.
Végre jó lett a kocsim, az új Valeo fűtőradiátorral nem csöpög a fagyálló! Soha többet nem veszek Nissens gyártmányú alkatrészeket, a 2 gyári hibás, selejt Nissens fűtőradiátort visszaviszem a boltba és visszakérem az árát.