Télleg jó, hogy egyre több tanulságos és konkrét értékelhető hozzászólás van .Köszönjük, gondolom mindenki nevében mondhatom. :-)
Ezzel a légbeömlővel addig csigáztok míg megcsinálom :-)
A motorháztetőt nem vágnám ki, de amit R*R mutatott linket azon érdkes a formája és pont elférne a hűtőrács alatt felett... Viszont ez a hangi kérdés kicsit visszatart.
Akkor inkább még egy jó kis Áteresztődob Janóéktól. Az új szűrővel nagyon nagyon megtáltosodtt az autó!Kiváncsi leszek a fogyasztásra, vegyes üzemben Érd-Bp viszonylatban :-)
SZal várom az érdekes, értékes hozzászólásokat, mert egy élmény olvasni ezeket!:-)
Kár, hogy ilyen sokáig vártál a megszólalással- érdekeseket írsz!
Secretnight (5263) ezek szerint nem Veled találkozott a minap, 2007.02.11-én:
"Tegnap suzuki akar lenyomni...ha-ha félgázzal otthagytam...igaz ő csak 1,3 moci..."
Van ilyen is - 1,3 Suzuki 195 km/ó...
Kb. 2 éve új széria Astra 1,4 a hűtőrács mögött kis légbeömlő- 80 km/ó alatt és finom vezetéssel alföldi országúton 5 l alatti fogyit lehet vele elérni (légszűrőház és papírszűrő a helyén). a kis beömlőnek biztosan van hozzá valami köze és nem véletlenül rakták oda.
Talán majd valaki beszámol valamilyen légbeömlőről Lacsinál is.
Köszönöm az infót. Egy évvel korábban én is hasonló árban találtam ültetést, csak a márkára nem emlékszem. Az ültetés is 3,5-4 cm között volt. Mégegyszer köszi.
A régebbi autómon a Suzukin betét szűrő volt.Ott ugye a szűrő rögtön az injektoron van.Eltávolítottam a szűrőházat a motorháztetőt kivágtam a szűrő fölött ez a "szutykon" lehetséges mert a motorháztető merevítői pont nincsennek útban.Vettem Majosházán egy műanyag légbeömlőt rászereltem a motorháztetőre utána komplett fényezés.Alulra vettem hőtechnika boltban olyan vastag harmónika csövet ami nagyjából a légszűrő mérete volt ezt felrögzítettem ugyanazokkal a csavarokkal amik a beömlőt tartották a motorháztetőn.Igy rávezettem a levegőt a légszűrőre hogy ne menjen kárba ne csak a motorteret szellőztessem!Felnyitáskor a harmónika szét húzódott és ott maradt a helyén.A hangja óriási volt nagyon élvezetes mivel a torokhang is ki jött a kocsiból. Aki már volt hegyi versenyen és hallotta a BMW-ket felfele jönni szemből na ez is hasonló volt.Amikor odaléptem a sok járókelő mindig hátra fordult hogy mi az isten jön?!Szóval lehet hogy a torlónyomás sokat nem ért de én bebeszéltem magamnak hogy jobb!Meg ugye inkább városban használtam ahol kisebb a tempó lehet hogy autópályán nagy tempónál van valami hatása.Egy biztos én 195-öt mentem óra szerint 1.3 Suzukival.
Az APEX egy holland márka de szerintem bármelyik másik is megteszi.Ha jól emlékszem 36.000 körül volt az ára és nem szervízben lett berakva.
Az ültetés mértéke 35 mm ez szerintem ideális nem túl durva még használható az autó.Tapasztalat a gyári gumikkal 195/55R15 a Dózsa György úti IMO mosó vezető síne hozzá ért egy kicsit az első futómű bölcsőjéhez ott ahol találkozik az alsó trapézzal de azért be lehetett állni.Tehát szerintem ez a legalacsonyabb alkatrész a kocsi alján.Mióta téli gumi van rajta 185/60R15 azóta simán beállok tehát minden milliméter számít.Hiába a nagyobb gumi azért az autón látni hogy le van ültetve.Nyáron ezért nem a gyári méret lessz rá rakva hanem 205/55R15 illetve 225/50R15 ez a váltó mérete a télinek de még nincs eldöntve melyik.Mind a két méret felmegy 7collos felnire és el is fér ki lett próbálva.A kilométeróra a gyári kerekekkel csalt fölfele tehát 60-at mutatott és csak 56-tal mentem mióta a téli van rajta kb jól mutat ill.1-2 km-rel megyek gyorsabban mint az óra mutat tehát elenyésző.Visszatérve a rugóra a beszerelés után egy kicsit kopogott a hátsó ez azért volt mert a sport rugó kialakítása olyan hogy a két vége felé sűrűsödik a menet szám hogy a kisebb út egyenetlenségeket elnyelje de ha beülnek hátra összeér.Ezért kiszereltük és gumi csövet húztunk a rugó végeire olyan 2 menetnyit azóta jó.Ez nem barkács munka szerintem mert vannak olyan autók ahol gyárilag is gumi csőbe ágyazzák a rugók végeit.Hát ennyi.
Igen nézegettem a netes boltokban sehol sem találtam ilyet mint az enyém...Az enyém nem lehet újabb készlet mert ezt még 1 éve vettem.Beszéltem a boltos sráccal,aki még mindíg ilyen cimkével tudja hozni-- szerinte ő adja az eredetit..a többi is lehet hogy az,de más flakonba töltögetik,mert esetleg hordósan vehetik a cégek...ja és a véleménye az hogy ilyen oil egyszerüen nem kerülhet 10-15e ft-nál kevesebbe...(persze mindenki védi a saját boltját) Hát nem tudom,én mindenesetre továbbra is tőle veszem.
Én az ültetés után érdeklődnék. Ha jól emlékszem APEX a márka, de elég volt csak a rugókat cserélni, vagy a gátlókat is kellett! Mennyi az ültetés (cm), mennyi az ültetés (Ft). Szervíz cserélte, vagy maszekba ment. Előre is köszi az infókat.
Olvastam, de nem ismeri a Lacsi szívóútját, bármilyen más megoldás csak jobb lehet...
Eddig minegyikünk, aki változtatott (1,4/1,6) a szívóoldalon csak pozitív eredményről számolt be. A mai napig érthetelen, hogy a gyár nem reagál és nem változtat teljesítmény növelés és fogyasztás csökkentés terén, különösebb ráfordítás nélkül is megtehetné...
Ha sport betétszűrőm lenne biztosan nem hagynám meg a gyári szívóutat, lehet a torlónyomás értéke A5. szerint - beömlővel nem változik érdemben. (De mégis nem csak sportkocsikon látni légbeömlőt). Valóban kérdés mennyibe kerül és megéri-e?
A torlónyomásról talatam egy választ, hoyg nem érdemes megcsinálni :-)
A5.hu szakértőjének válasza
A menetszél által létrehozott torlónyomás csak igen nagy sebességnél érvényesül, ezért csak a versenysportban és repülőgépeknél alkalmazzák,speciális aerodinamikai számítások és szélcsatorna kísérletek eredményeként.Ez házilag nehezen kivitelezhető és az utcai autók sebességhatára ehhez amúgy is alacsony. Ezért egy ilyen megoldástól egy széria autón semmiféle változás nem várható.
A kép nem fog menni a hangja nem túl erős elviselhető nekem nincs rajta a hang tompító szűrő.Az elektronika nem lett utána állítva és így is jól működik.A garanciáról nem tudok nyilatkozni nekem még nem látták az autót a szervízben.
Köszi lewenter és neked is R*R az infót! Hát valóban nem olcsó...jelenleg asszem nem aktuális ennyiért, szűkös a keret. No majd ha fogy a részlete a gépnek akkor kicsit jobban elereszthetem a fantáziám ezen a téren! :-))
Nem rittyentenél fel esetleg egy képet az Ecotech szeleped motortérben való elhelyezkedéséről...? (nekem minden cső egyforma - nagy májer vagyok, mi?)
Annyi szépet írtál róla, hogy asszem beruházok... (előbb-utóbb).
Mennyire sivít-visít, azaz illene-e a családi béke megőrzése érdekében a szintén nem kevés pénzért kínált hangtompító-szűrő kiegészítőt is megfinanszíroznom...?
És még mindig kérdezem, úgy általában: Ennek a beszerelése szerintetek érinti a garanciát?
Jut eszembe:
Ha ez a bigyó bekerül a gépbe, és jól megváltozik a keverékképzéstől kezdve minden, amit a szegény elektronyika szabályzott, nem illene minimum egy szoftváre-frissítés...? (Már csak azért, hogy legyen mit újratanulnia a rendszernek - vagy megint nagyon laikusan hülyeséget kérdeztem...?) Ha igen, akkor ezt csak úgy kérhetem esetleg a szervizben, vagy elhajtanak a '..csába?
Valóban az OMEGA nal vettem. Ez egy Gyönygyösi cég akik a hazai forgalmazói a K&N szűrőknek. Motoros barátok említették, hogy ha szűrőt szeretnék akkor iyet már érdemes. Telefonon beszéltem le velük, egy nagyon kedves hölggyel a (37)500-722 számon. Utánvéttel küldték meg 1nap!!! alatt. Ára nem kevés szállítással együtt 16 744Ft. Tipusa 33-2330. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2330 itt beazonosíthatod :-), hogy a Lacettihez (Forenzahoz) mi kell. (télleg a napokban láttam egy Forenzát taxiként.)
Az ára nem hiszem, hogy megtérül... de úgy húz, hog ymost boldog vagyok vele :-)
Ha így nyomom akkor nem is fog kevesebbet enni :-)
MOst gyakorlom az önmérsékletet.
Főleg úgy nem olcsó, hog ymeg kell venni majd hozzá a tisztító szettet.Dehát az autó megérdemli és így nem kellett megbontani a szűrő rendszert (annyira) :-)
A pót levegő bevezetésen ma elgondolkoztam, hogy vhogyan lehet ezt direktben is benyomatni, majd szólok, ha kitalatam vmit rá :-)
Érdekelne engem is ez a sportszűrő. Mit kell tudni róla?
Jól látom a képen, hogy látszólag vastagabb a pereme, mint a gyári papírszűrőé? Gondolom a légáteresztése viszont sokkal nagyobb! Honnan van? Mennyibe fájt, milyen tartozékai vannak (olajzó spray?)? Milyan gyakran kell pucolni, ápolni?
Nem tudom, mennyi a gyári szűrő, de ha annak a 15000 km-enkénti árát veszem alapul, mennyi idő alatt térül ez meg? (kizárólag Forintálisan értem, hisz a dinamikát nem lehet pénzben kifejezni!) :-))
Nemrég vettem ki én is a szűkítőt, bár R*R márkatárs már régóta győzkődött, de még csak 7500 nál járok. Gondoltam legalább az első pár ezer km-t nem piszkálom. :-))
Direktszűrőbe nem hiszem, hogy fektetnék (családi autó a lacsi), de ez érdekel! Legalább nem kell engednem, hogy a szervízben ezt a szűrő témát piszkálják, majd én karbantartom magam. Amúgy is az van lelkiismeretesen elvégezve, amit maga a tulaj símogató keze végez. Egy szerelő csak munkadarabnak tekint minden autót, amire: "bassza meg, még ez a "30-ezres" is itt van mára, pedig már úgy tele a tököm, mennék haza a ....-ba"......
Látom K&N betét sportlégszűrőd van, az első betétes fotóval! Így kell kinézni egy kiváló betétnek. Hol rendelted, mennyibe kerül? Ajánlom Komisnak, mert idegenkedik a direktszűrőtől. Anno a MAGNUM betétszűrőt kipróbáltam, de vissza is küldtem nekik, mert egyrészt kifogásolható volt a minőség, meg jól telenyomták szilikonnal és nem volt meggyőző.
Csak egy gondolat még: a betét véltozatnál az volt a tervem, hogy kihasználom a torlónyomást bevezetve a légszűrőházba, megoldható pl. akár iker csövezéssel a ködlámpák helyéről is légbeömléssel.
Jóindulatból mondom csinálj hozzá egy másik kitámasztót is mert nekem is csak egy csavarral volt felrögzítve ugyan így és kb 2 hónap után egyszer csak letört a gyári fül meg kellett hegeszteni elég súlyos csővel eggyütt ahogy rázkódik az autó olyan rezgések keletkeznek amik egy idő után letörik a lemezt!
Én meg nemcsak a szűkítést szedtem ki belőle, hanem belekerült az jóó kis sportszűrő. Hááát ez nagyon jó húzás volt, nagyon érezni ahoyg kap levegőt rendesen fiú!:-) A páromnak szóltam, hoyg próbálja ki és még Ő is elcsodálkozott, hogy mennyire elkezdett húzni az autó! Szal ajaánlom mindenkinek.