Keresés

Részletes keresés

D. Belloq Creative Commons License 2014.01.01 0 0 89

"nem kéne 30 fok felett vízes ronggyal "hűteni" egy 7 milliárdos szerkezetet" - Ez nem azt takarja, amit állítasz, véleményem szerint, de hagyjuk.

 

Az orr felhúzására egyébként sokminden okot ad, ami a terméken kívül álló, legalábbis így vettem észre. Hibás szerelés, előre nem látható jelenségek, stb..

 

Csuklós Van Hool kijelzők: Asszem' a felújításuk része ez, nem a FUTÁR projekt eleme, de kérdezz körül, ha érdekel.

Előzmény: 430 322 (88)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 88

Személy szerint konkrétan nem egy OBU költségére gondoltam a 7 milliárd alatt (...), hanem úgy az egész projektre. Nagyon jó lenne ez a rendszer, de mindig akad valami, ami "orr felhúzásra" ad okot!

Előzmény: D. Belloq (85)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 87

Én is erről beszélek, de amit jelenleg tud a rendszer, az közel sem az, amiről a legelején olvastam.

Előzmény: nbbarcs18 (84)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 86

Kijelző cserét már néhány csuklós Van Hool buszon (LOV-8XX) is észre vettem, de az okát nem tudtam. Kérdés, hogy a kijelzők cseréje mennyivel növeli meg így a projekt végösszegét, mert lassan kezd a leves többe kerülni, mint a hús.

Előzmény: D. Belloq (83)
D. Belloq Creative Commons License 2014.01.01 0 0 85

Khm... Demagógia. A készülék nem 7 mrd. A projekt összköltsége 6,7, ebben benne van mind a diszpi-közpi fejlesztése, mind a szoftverek, stb.

Egyébként EU-s pályázati pénzből ment, nem költhették volna semmi másra. Ekkora önrész melett pedig igen megérte a fejlesztés elindítása, valszeg' profitot fog termelni.

Előzmény: 430 322 (82)
nbbarcs18 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 84

Szerintem a "kolléga" arra akart utalni, hogy egy OBU közel sem 7mrd. Az, hogy az egész rendszer annyiba került, más kérdés.

Előzmény: 430 322 (82)
D. Belloq Creative Commons License 2014.01.01 0 0 83

Állítólag eddig csak egy MFW-s Volvónak sikerült úgy, ahogy életrekelteni a kijelzőit, de ezt nem folytatják, mert nem járható út, helyette kijelzőcsere lesz.

Ugyanígy a Mergák is kijelzőcserén esnek át. - Kint volt a BKK weboldalán is. Javaslom lapozgasd, mert nem hazudnak (többnyire).

Előzmény: 430 322 (80)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 82

Én nem filléreskedek, nem sokkal marad el a 7 milliárdtól. Arról nem beszélve, hogy olyan cég, mint a BKV/BKK ne költsön ilyenekre, ha bőven lenne még annak a pénznek helye!

Előzmény: D. Belloq (81)
D. Belloq Creative Commons License 2014.01.01 0 0 81

A szerkezet nem 7mrd. >:-|

Előzmény: 430 322 (77)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 80

Láttam egy szóló Volvo buszt (MFW-5XX), aminek sikerült a külső kijelzőjét összekötni a kezelővel. Ennyi idő után éppen idejében, de azóta sem láttam többet. A BKV, szóló Mercedes-Benz buszaival (LYH-1XX, LYR-1XX, MMM-1XX), már szerencsésebbek, ott nagyobb arányban láttam a fent említett esetet.
Illetve a napokban szereztem értesülést, hogy a BKV egyik vonalműszakos kocsijába (a KFH-835-be) is FUTÁR-t terveznek. Ahogy néztem, a szélvedő mögé már behajtogattak vagy másfél méter kábel köteget, tehát az első lépés már megtörtént. Az értelmét nem látom, de ez még nem jelent semmit.

430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 79

Elismerem, hogy valóban elhamarkodott volt a vélemény nyílvánitásom, de ezt a problémát mindenképpen orvosolni kell, mert így nagyon bosszantó a történet!

Előzmény: fberci (74)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 78

Szerintem nem, ugyanis már voltam tanúja irányító és járművezető beszélgetésének, és ha a rádió elsötétült, majd újra indult, akkor a beszélgetés is megszakadt. Értsd: mintha az egyik fél lerakta volna a telefonkagylót.

Előzmény: D. Belloq (70)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 77

Amíg nem látom a gyakorlatban, addig nem tudom elképzelni, hogy is "működik" valójában az a hővédő fólia. Adná a jó Isten, hatásos lenne, és nem kéne 30 fok felett vízes ronggyal "hűteni" egy 7 milliárdos szerkezetet.

Előzmény: Dante001 (69)
430 322 Creative Commons License 2014.01.01 0 0 76
D. Belloq Creative Commons License 2013.12.27 0 0 75

OFF Az első mondat csodálatosan lett megfogalmazva. :D Remélem azért nem bánjátok és értitek. ON

Előzmény: D. Belloq (71)
fberci Creative Commons License 2013.12.27 0 0 74

Ha ennyire nem értesz a dologhoz, akkor talán visszafogottabban kéne véleményt nyilvánítani. ;) Van a FUTÁR-nak pár hibája, de aktív hűtést speciel nem véletlenül nem raktak az OBU-kba.

Előzmény: 430 322 (65)
fberci Creative Commons License 2013.12.27 0 0 73

A FUTÁR a rádiót is használja kommunikációra (a szabványos mobiltelefon-hálózat mellett). Amire te gondolsz, az a rádió külön kezelőfelülete, amit valóban csak vészhelyzet esetén kell használni, mivel alap esetben a FUTÁR OBU-ja vezérli a rádió egységet.

Előzmény: D. Belloq (70)
fberci Creative Commons License 2013.12.27 0 0 72

Még egy probléma, hogy a ventillátor egy mozgó egység, ami egy rázkódó buszban nem előnyös (lásd a FOK-GYEM-ek esetét).

Előzmény: D. Belloq (71)
D. Belloq Creative Commons License 2013.12.27 0 0 71

Ipari készülék, így tudtommal nem tudom milyen mértékig vízhatlannak kell lennie (IPxx). Ezt egy ventillátorral nem tudod megoldani. (Azaz de, ha hőcsövekkel kiviszed a dobozból a hűtőközeget, és a dobozon kívül hűtöd le azt.)

Előzmény: Dante001 (69)
D. Belloq Creative Commons License 2013.12.27 0 0 70

A rádió nem csak vész esetére van, a kommunikációnak alapon nem a FUTÁR-on kéne mennie?

Előzmény: 430 322 (66)
Dante001 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 69

Rákérdeztem egyébként még nyáron a BKK-nál, azt mondták hogy a Synergon hővédő fóliázással akarja megoldani a dolgot. Szvsz nem lesz szép vége, egy ventillátor kéne bele szerintem is. Elférne bőven.

Előzmény: 430 322 (68)
430 322 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 68

Tessék, a jó pap is holtig tanul. :-)

Az igazat megvallva, még nem szedtem szét a régi telefonjaimat, kvázi nem látom a belsejét képező alkatrészeket. Ha egy pár ezer forintos telefonnál megoldották, akkor egy közel 7 milliárdosnál már elvárás. Nem tudom, hogy pl. szellőző rostélyok vágása mennyire enyhítette volna a processzor (túl)melegedését, de legalább az akarat látszatát feltüntethették volna.

Előzmény: Dante001 (67)
Dante001 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 67

Hogy a fenében ne lenne, anélkül nem működne a telefon :) Egyébként ott sincs hűtés, amikor 7 mm vastagok a telefonok, hova férne el egy ventillátor, és miből nyerné az energiát...elég hamar leszívná az akksit. Passzív hűtésűek. Nem újkeletű dolog, a videókártyáknál is van, amikor csak hűtőbordák vezetik el a hőt, nem ventillátor. A futár dobozba elvileg beleférne hűtőborda, lehet hogy van is, ki tudja mi van belül..

Előzmény: 430 322 (65)
430 322 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 66

Hiba jelentés:

 

01-87-ben, és még sok más kocsiban: a rádió folyamatosan ki - illetve bekapcsol, ami jelentősen megnehezíti a járművezető és az irányítás közti kommunikációt. Tulajdonképpen használhatatlan a rádió, így a mobiltelefon használata egyenesen kötelező!

430 322 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 65

Nem tudom, hogy a telefonban van-e processzor. Ha van, akkor nyilván annak is megoldották valahogy a "hűtését", mert ha esetleg mégsem, nagyon sok millió ember szitkozódna, hogy nem tudja használni az illető az általa pénzt adott kütyüért.

Előzmény: fberci (64)
fberci Creative Commons License 2013.12.20 0 0 64

A melegedéshez: mindenki tudja, hogy a processzort hűteni kell! Pl. a számítógépben is ott egy ventilátor, ami ugye hűt.

A te telefonodban is ott pörög egy ventillátor?

Előzmény: 430 322 (63)
430 322 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 63

Már értelek. Nos, a hibák:

 

06-54: folyamatosan kijelentkezik a rendszer, ha mégsem, akkor viszont a megállókat nem lépteti, kvázi nem is beszél.

11-18: csinálgatják, de még nem az igazi. A délelőtti órákban tökéletesen működik, dél körül elsötétül, és másnap reggelig sötét.

 

Láttam olyan mikrofonszárat is, ami majdnem levált a rögzített helyéről, mert az alja anyagfáradás miatt elvékonyodott a mozgatástól.

 

Cinkotai garázsban történt FUTÁR-monitor rongálás, aminek a cseréje 438000 forint + az ÁFA. Nem semmi, viszont a rongálás tényét sem tudom elfogadni, mert ez nem emberhez méltó eljárás.

 

A melegedéshez: mindenki tudja, hogy a processzort hűteni kell! Pl. a számítógépben is ott egy ventilátor, ami ugye hűt. A Synergonnál hogy gondolták egy tulajdonképpen hermetikusan lezárt dobozba processzort raknak mindenféle hűtés nélkül? Ha már ők buták voltak, akkor a járművezető tegyen vizesrongyot a kezelő tetejére! Ugyan nem szabályos, sőt, de legalább nem kapcsol ki-be a szerkezet a nyári melegben.

Előzmény: UltraCap1 (61)
sszu Creative Commons License 2013.12.18 0 0 62

Meg az is igaz, hogy ha a szoftver nincs jól megírva és fölöslegesen hajtja a processzort, akkor az is sok fölös hőt termel. Így akár egy frissebb szoftverrel is javítható a hiba. :)

Előzmény: UltraCap1 (60)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 61

"Nem értem, hogy megkérdezed, melyiket érdemes megnézni."

A kérdés az volt, hogy milyen hiba az ami még év elei, vagy nagyon régi, erre írtam. Cinkotán mondjuk épp nem tudok olyan nagyon régiről, bár ott is van még az első félévből nem javított dolog.

De érdemes megnézni pl. a 10-31-et. Mikor lett rá hiba bejelentve és milyen állapotban van most. Ha van eredmény kérlek jelezz vissza.

 

A mikrofon téma. Úgy értettem, de nem akarok általánosítani és megbántani senkit, de ha jó a rendszer akkor nincs semmi gáz, viszon ha nem jó és nem mondja a megállókat, akkor ezt a vezetőnek kell megtennie, amit ha jól értem egyre szigorúbban ellenőriznek és a vezetők meg nem szeretik. És mivel a hiba javítása (lásd fenti példa) eltart egy darabig, így épp kapóra jön, hogy az a nyavajás mikrofon nem működik. De ez csak az egyik oldal (mivel te is említetted a vandalizmust), a másik fele a mikrofon tartóssága és strapabírósága... Láttam jópás esetben nincs rongálásnak nyoma, csak hiányzik a mikrofon feje... lecsavaródott, elgurult... valaki elvitte

Az megint egy másik kérdés, hogy egy nagy értékű pl. OBU vagy rádió kijelzője közelébe (bele), hogyan kerül valami UFO (Ugynevezett Fém Objektum) :) Miért jó az valakinek ha betöri ezeket...

 

És végül igen, ez siralmas.

Előzmény: 430 322 (55)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 60

Én úgy tudom nem lett téve sehova ilyen fólia.

Igaz azt is hallottam, hogy valami védelmi paraméter állításával azér megoldották a problémát, de ez kb olyan mint amikor régen kiment egy biztis (valami hiba miatt) és a megoldás az volt, hogy egy fémdarabbal helyettesítették a biztit (pl. pénz). Na most ezt nem igazán nevezném problémamegoldásnak.

Előzmény: sszu (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!