"nem kéne 30 fok felett vízes ronggyal "hűteni" egy 7 milliárdos szerkezetet" - Ez nem azt takarja, amit állítasz, véleményem szerint, de hagyjuk.
Az orr felhúzására egyébként sokminden okot ad, ami a terméken kívül álló, legalábbis így vettem észre. Hibás szerelés, előre nem látható jelenségek, stb..
Csuklós Van Hool kijelzők: Asszem' a felújításuk része ez, nem a FUTÁR projekt eleme, de kérdezz körül, ha érdekel.
Személy szerint konkrétan nem egy OBU költségére gondoltam a 7 milliárd alatt (...), hanem úgy az egész projektre. Nagyon jó lenne ez a rendszer, de mindig akad valami, ami "orr felhúzásra" ad okot!
Kijelző cserét már néhány csuklós Van Hool buszon (LOV-8XX) is észre vettem, de az okát nem tudtam. Kérdés, hogy a kijelzők cseréje mennyivel növeli meg így a projekt végösszegét, mert lassan kezd a leves többe kerülni, mint a hús.
Khm... Demagógia. A készülék nem 7 mrd. A projekt összköltsége 6,7, ebben benne van mind a diszpi-közpi fejlesztése, mind a szoftverek, stb.
Egyébként EU-s pályázati pénzből ment, nem költhették volna semmi másra. Ekkora önrész melett pedig igen megérte a fejlesztés elindítása, valszeg' profitot fog termelni.
Állítólag eddig csak egy MFW-s Volvónak sikerült úgy, ahogy életrekelteni a kijelzőit, de ezt nem folytatják, mert nem járható út, helyette kijelzőcsere lesz.
Ugyanígy a Mergák is kijelzőcserén esnek át. - Kint volt a BKK weboldalán is. Javaslom lapozgasd, mert nem hazudnak (többnyire).
Én nem filléreskedek, nem sokkal marad el a 7 milliárdtól. Arról nem beszélve, hogy olyan cég, mint a BKV/BKK ne költsön ilyenekre, ha bőven lenne még annak a pénznek helye!
Láttam egy szóló Volvo buszt (MFW-5XX), aminek sikerült a külső kijelzőjét összekötni a kezelővel. Ennyi idő után éppen idejében, de azóta sem láttam többet. A BKV, szóló Mercedes-Benz buszaival (LYH-1XX, LYR-1XX, MMM-1XX), már szerencsésebbek, ott nagyobb arányban láttam a fent említett esetet. Illetve a napokban szereztem értesülést, hogy a BKV egyik vonalműszakos kocsijába (a KFH-835-be) is FUTÁR-t terveznek. Ahogy néztem, a szélvedő mögé már behajtogattak vagy másfél méter kábel köteget, tehát az első lépés már megtörtént. Az értelmét nem látom, de ez még nem jelent semmit.
Elismerem, hogy valóban elhamarkodott volt a vélemény nyílvánitásom, de ezt a problémát mindenképpen orvosolni kell, mert így nagyon bosszantó a történet!
Szerintem nem, ugyanis már voltam tanúja irányító és járművezető beszélgetésének, és ha a rádió elsötétült, majd újra indult, akkor a beszélgetés is megszakadt. Értsd: mintha az egyik fél lerakta volna a telefonkagylót.
Amíg nem látom a gyakorlatban, addig nem tudom elképzelni, hogy is "működik" valójában az a hővédő fólia. Adná a jó Isten, hatásos lenne, és nem kéne 30 fok felett vízes ronggyal "hűteni" egy 7 milliárdos szerkezetet.
Ha ennyire nem értesz a dologhoz, akkor talán visszafogottabban kéne véleményt nyilvánítani. ;) Van a FUTÁR-nak pár hibája, de aktív hűtést speciel nem véletlenül nem raktak az OBU-kba.
A FUTÁR a rádiót is használja kommunikációra (a szabványos mobiltelefon-hálózat mellett). Amire te gondolsz, az a rádió külön kezelőfelülete, amit valóban csak vészhelyzet esetén kell használni, mivel alap esetben a FUTÁR OBU-ja vezérli a rádió egységet.
Ipari készülék, így tudtommal nem tudom milyen mértékig vízhatlannak kell lennie (IPxx). Ezt egy ventillátorral nem tudod megoldani. (Azaz de, ha hőcsövekkel kiviszed a dobozból a hűtőközeget, és a dobozon kívül hűtöd le azt.)
Rákérdeztem egyébként még nyáron a BKK-nál, azt mondták hogy a Synergon hővédő fóliázással akarja megoldani a dolgot. Szvsz nem lesz szép vége, egy ventillátor kéne bele szerintem is. Elférne bőven.
Az igazat megvallva, még nem szedtem szét a régi telefonjaimat, kvázi nem látom a belsejét képező alkatrészeket. Ha egy pár ezer forintos telefonnál megoldották, akkor egy közel 7 milliárdosnál már elvárás. Nem tudom, hogy pl. szellőző rostélyok vágása mennyire enyhítette volna a processzor (túl)melegedését, de legalább az akarat látszatát feltüntethették volna.
Hogy a fenében ne lenne, anélkül nem működne a telefon :) Egyébként ott sincs hűtés, amikor 7 mm vastagok a telefonok, hova férne el egy ventillátor, és miből nyerné az energiát...elég hamar leszívná az akksit. Passzív hűtésűek. Nem újkeletű dolog, a videókártyáknál is van, amikor csak hűtőbordák vezetik el a hőt, nem ventillátor. A futár dobozba elvileg beleférne hűtőborda, lehet hogy van is, ki tudja mi van belül..
01-87-ben, és még sok más kocsiban: a rádió folyamatosan ki - illetve bekapcsol, ami jelentősen megnehezíti a járművezető és az irányítás közti kommunikációt. Tulajdonképpen használhatatlan a rádió, így a mobiltelefon használata egyenesen kötelező!
Nem tudom, hogy a telefonban van-e processzor. Ha van, akkor nyilván annak is megoldották valahogy a "hűtését", mert ha esetleg mégsem, nagyon sok millió ember szitkozódna, hogy nem tudja használni az illető az általa pénzt adott kütyüért.
06-54: folyamatosan kijelentkezik a rendszer, ha mégsem, akkor viszont a megállókat nem lépteti, kvázi nem is beszél.
11-18: csinálgatják, de még nem az igazi. A délelőtti órákban tökéletesen működik, dél körül elsötétül, és másnap reggelig sötét.
Láttam olyan mikrofonszárat is, ami majdnem levált a rögzített helyéről, mert az alja anyagfáradás miatt elvékonyodott a mozgatástól.
Cinkotai garázsban történt FUTÁR-monitor rongálás, aminek a cseréje 438000 forint + az ÁFA. Nem semmi, viszont a rongálás tényét sem tudom elfogadni, mert ez nem emberhez méltó eljárás.
A melegedéshez: mindenki tudja, hogy a processzort hűteni kell! Pl. a számítógépben is ott egy ventilátor, ami ugye hűt. A Synergonnál hogy gondolták egy tulajdonképpen hermetikusan lezárt dobozba processzort raknak mindenféle hűtés nélkül? Ha már ők buták voltak, akkor a járművezető tegyen vizesrongyot a kezelő tetejére! Ugyan nem szabályos, sőt, de legalább nem kapcsol ki-be a szerkezet a nyári melegben.
Meg az is igaz, hogy ha a szoftver nincs jól megírva és fölöslegesen hajtja a processzort, akkor az is sok fölös hőt termel. Így akár egy frissebb szoftverrel is javítható a hiba. :)
"Nem értem, hogy megkérdezed, melyiket érdemes megnézni."
A kérdés az volt, hogy milyen hiba az ami még év elei, vagy nagyon régi, erre írtam. Cinkotán mondjuk épp nem tudok olyan nagyon régiről, bár ott is van még az első félévből nem javított dolog.
De érdemes megnézni pl. a 10-31-et. Mikor lett rá hiba bejelentve és milyen állapotban van most. Ha van eredmény kérlek jelezz vissza.
A mikrofon téma. Úgy értettem, de nem akarok általánosítani és megbántani senkit, de ha jó a rendszer akkor nincs semmi gáz, viszon ha nem jó és nem mondja a megállókat, akkor ezt a vezetőnek kell megtennie, amit ha jól értem egyre szigorúbban ellenőriznek és a vezetők meg nem szeretik. És mivel a hiba javítása (lásd fenti példa) eltart egy darabig, így épp kapóra jön, hogy az a nyavajás mikrofon nem működik. De ez csak az egyik oldal (mivel te is említetted a vandalizmust), a másik fele a mikrofon tartóssága és strapabírósága... Láttam jópás esetben nincs rongálásnak nyoma, csak hiányzik a mikrofon feje... lecsavaródott, elgurult... valaki elvitte
Az megint egy másik kérdés, hogy egy nagy értékű pl. OBU vagy rádió kijelzője közelébe (bele), hogyan kerül valami UFO (Ugynevezett Fém Objektum) :) Miért jó az valakinek ha betöri ezeket...
Igaz azt is hallottam, hogy valami védelmi paraméter állításával azér megoldották a problémát, de ez kb olyan mint amikor régen kiment egy biztis (valami hiba miatt) és a megoldás az volt, hogy egy fémdarabbal helyettesítették a biztit (pl. pénz). Na most ezt nem igazán nevezném problémamegoldásnak.