Érkezéskor külső állóhelyen van sárgamellényes, aki beállítja a gépet. Induláskor is ott van, de a végén csak bemutatja az inulási OK jelet és a madár kigurul. Ilyen kockások teszik ezt.
Lehet tudni, hogy mikor érkeznek a további Q400-asok?
Azokon is kell beállításokat végezni, vagy azok azonnal szolgálatba is állnak?
Egyébként a SAS-nál felmerült futóműproblémáról miért nem nyilatkozik a Malév?
Természetesen nem arra gondolok itt, hogy hangoztassa, hogy olyan típust vásároltak, amellyel ilyen problémák voltak (más üzemeltetőnél), de egy újságírói (hvg.hu cikk) megkeresésre igazán kiadhatnának egy nyilatkozatot, hogy a Malév Q400-asainak futóművei nagyon jó, bevizsgált állapotban vannak, "és, hogy a Malév gépeinél fel sem merülhet ilyen probléma" stb. címmel.
A Q400-as tkp.nem Bombardier.A CRJ-k a Bombardier montreali (Mirabel airport) gyárában készülnek,mig a Q-k a torontói DeHavilland (Downsview airport) cégnél.
A Tyrolian és a Lufthansa Dash dépei még mint Boeing néven lettek eladva,mig a quebeci Bombardier cég meg nem vette tőlük.(Ennek is története van.)A törzs Japánban készül (Mitsubishi),onnét hajó viszi Vancouverbe (B.C.)ahonnét vonattal viszik Torontóba.(Előzőleg az oroszok szállitották onnét AN 124-essel) A hajtómű P.W.,a futóművet eredetileg a Dowty készitette,de később átpasszolták Kinának.
(No comment) a belső részt (interior) Mexikóban készitik,a kábeleket is (electrical harness)A gép kitünő lenne rövid távra (max.2 órás táv.)mind az elfogyasztott üzemanyag,mind a rövid le és felszállótáv képessége miatt.(STOL short takeoff or landing)Sajnos a minőségre elég sok panasz volt (nem csoda) főként a United és a Lufthansa részéről.Talán ez is közbejátszik,hogy a SAS eladogatja őket.Mindenesetre:Sok szerencsét Malév.
Más:
A Malév é-amerikai járatai teltházzal közlekedtek,főként nyáron.Aztán kezdett megcsappanni az érdeklődés,amikor a gépek 5-8 órákat késtek,vagy egyáltalán nem jöttek.De többször előfordult olyan is,hogy több jegyet adtak el,mint ahány ülés volt.
Ilyenkor önkéntes utasokat kerestek,akik hajlandók voltak a következő járattal repülni (2 nap) és visszaadták az ár 50%-át helyben.a Malév torontoi járata (ugy néz ki,hogy véglegesen) megszünt,de valamiért fenntartják a torontoi irodájukat:
Ja,volt ilyen az "átkosban" is,amikor a Malév nem repült tengeren túlra,de irodájuk azért volt 7 fős "személyzettel",akikből 6 belügyes "dolgozó" volt.De most???Miért?
A Malev menetrendben az all hogy a 737 es 1:15 alatt repül, a Q400-as meg 1:25
alatt.
Nem tudom ma melyik gep repült de 13:21kor szallt fel Ferihegyröl es 15:20kor szallt le Bukarestben ami azt jelenti hogy 0:59 percet tartott az ut.
Azt hiszem ez a 737-es volt.
Reggel viszont elvileg a Dash repült es a honlap szerint 6:17kor szallt fel Bukarestben vagyis akkor pesten 5:17 volt es 6:24kor szallt le azaz 1:07 percet volt a levegöben tehat 8 percel többet mint a 737-es oda fele.
Persze nem tudom milyen szel volt de azert ebböl lehet latni hogy a 1,5 - 2 oras