Már megint félre magyarázod olyan politikusi-fideszes mentalitással azt amit leírtam.
Na még egyszer. nem a gépihajtású berendezés ellen vagyok, hanem az ellen, hogy aki azt vezeti,hajtja stb. és nem alkalmas a hatályos szabályok szerint arra,annak legyen megvonva a jogosúltsága a tevékenység végzésére. Egyből kiszűrhető nem kevés kockázati tényező ez által is.
nem azt állítom, hogy akkor kevesebb lesz a gyorshajtó, esetleg nem fognak majd elütni senkit,és autók sem fognak karambolozni, de jóval kevesebb esemény lenne!!!! ha a követelményeknek nem megfelelő személyek nem lennének a rendszerben.
De igen is érdekel még akkor is ha a lábamat használom,mert szeretném még sokáig használni a teremtő kegyelméből,de ha egy pókhasú nagyot látó a jobb első ülésen ülő mégnagyobbat látó feleség által dirigált sofőr elcsap,akkor cseszhetem a lábam.
Örülök, hogy a neten olyan nagy zsonglőr vagy. Ez azt is mutatja, hogy csak azokból bírsz bármit is tudni. Sajnálom,hogy azt kell írjam, hogy szabályismeret és az aból eredő kombinatív gondolkodás ezek szerint nem erősséged. Nem igazán akarnék akkor ugyan ott lenni az úton,ahol éppen ott vagy és abban a bizonyos közúti műtárgyban egyidőben haladni veled,mert félnék , hogy még kárt tennél magadban a sok hírleírás alapján szerzett tudásokból eredően.
A gépi meghajtású járművet ember találta ki arra, hogy annak adott technikai adottságait kihasználva A-ból B-be jussunk el és ehhez akár földrészenként, akár országonként szabályokat is alkottak.
Na már most aki megfelelt a szabályok ismeretéből kötelezően teendő suzámon kérésnek, arról a jog azt feltételezi,hogy azt mind végig ismeri és be is tartja.
Aki ezt átlépi, vagy megcáfolja,nos az automatikusan kizárnja magát annak a jogosúltságából, hogy gépi meghajtású jármúvel közlekedjen.(ez egy elvi elképzelés).
Gondolom, ha már kivakartak volna bármely hozzátartozódat is, aki áldozatává vált már szabályt nem ismerő 70-es remegő kezű papa vezetési technikájával hajtott AUDI által történt elütésnek, akkor biztos helyben hagynád a víziómat.
Nem lehet a tecsó előtt körforgalom,mert nem önmagába záródó mértani alakzatú forgalomtechnikai műtárgyak, hanem keresztívben egymást keresztező elvezető sávok.
Így aztán sajna ez nem felel meg az említett dolognak még jogilag sem. Apropó a körforgalomba egyik sávból a másikba felezővonal átlépéssel át lehet haladni és nincs egyik sáv sem a másiktól záróvonallal elzárva. Szóval itt sok kizáró tényező mondatja azt, hogy ez nem körforgalom, csak a jómagyar annak tartja,mert így adták a megnevezést a szájába.
"Apropó a KRESZ nem következtetéseken alapoló jogszabály, hanem tényszerűen szorosan behatárolt jogi terminus, így annak maradéktalan betartására és nem az abból történő következtetésre ad lehetőséget."
Tehát a Tesco előtti objektum körforgalom, hiszen a KRESZ definíciója szerint az. Jogi terminus szerint.
Nemakarok én negatív értelembe vett örömet okozni senkinek, csak egy gondolat volt és talán! emberi életeket is megmenthetünk az által, ha kizárunk olyanokat a gépjárművel történő forgalomba való részvéelből, akik a hatáélyos normáknak nem tudnak megfelelni.
persze tudom hazánkban is van az a pénz amiért korpásodik a haj és ugya a kocsi nem "jogsival "üzemel hanem benzinnel.
Nos csak annyit szeretnék regálni, hogy az ember írások szerint egy olyan lénye a természetnek,aki képes kombinatíve egyszerre több információt befogadva azt szelektíve alkalmazni és értelmezni.
Nos a közúton közlekedés főként gépi meghajtású járművel bizony egy ilyen feladat. Kár, hogy amikor valakinek vezetői engedélyt adnak akkor korra nemre való tekintet nélkül egy ilyen alkalmassági vizsgán nem esik át.
Sokkal kevesebb lenne a már kezdő korában is alkalmatlan a többi embertársa életét és vagyontárgyát veszélyeztető, mint most. Ja igen az első "úrvezetői" engedély orvosi lejártát követően(ha jól tudom ugye 10 év?) szintén alkalmaznám ezt az orvosi vizsgálatot,ja és természetesen kötelezúvé tenném az ismételt KRESZ vizsgát.
Csak azt hiszik emberek a naívak, hogy egyszerű dolog a közlekedésbe való részvétel. Nos igen egyéni megítélés szerint igen, de ha részleteiben a résztvevőre lebontva nézzük meg sajnos nem.
Kár, hogy a médiában ilyenekkel nem foglalkoznak emberi ynelvre lefordított köznapi szóhasználattal előadva. Hol is halottam a régi dolgok jók voltak,olyan jól működtek kár, hogy manapság már nincsenek. Már nem emlékszem, hogy hol mondták, de nagy igazság vagyon benne.
Úgy értem, hogy régen az ált. iskolában tanították a közlekedési ismeretet, régen a szabálytalan gyalogost is megbüntették, sőtt még a polgárok is lesújtó véleménnyel voltak rólluk. Régen az autósnak súlyos büntetés volt, ha csak a hatóság elkezdte valamilyen szabálysértésért piszkálni,mint a magán,mint atársadalmi életben.
Azt viszont maximálisan igazolom, hogy sajnos nem szakemberek tervezik a közlekedési táblákat és akik gyártják és kihelyezik, azok sem mindíg vannak a tudásuk magaslatán ebben a kérdésben. Sajnos rég megszokott dolog, hogy hazánkban az emberekre vonatkozó szabályok megalkotása és rendszerbe tétele ötletelések alapján történik. Látnak valamit éppen uralmon lévő valakiknek a csinovnyikjaik valamit máshol(más országokban ) és azt hiszik, hogy akkor az itt is jó lesz. Fel sem mérik, hogy bárhol máshol.pld. közlekedési tábla kihelyezés, vagy közlekedési műszaki berendezés létesítésénél, hogy ment ott a folyamat. Itt csak a kész dolgot veszik át,de mögöttes tartalom nincs és elvárják az emberektől, hogy azt egyből tudják is.
"Mi lenne ha rend őrei a KRESZ betartásával is foglalkoznának kicsit ritkitva a "fotómüvészet" gyakorlását"
Hát Én ugyan nem akarom védelmembe venni a hatósági közeget a "fotóművészetre" vonatkozóan ,de azért azon a véleményem vagyok, hogy a Pavlovi reflex kell az embereknél is. Tudod ez olyan feltételes reflex.
A szabályokat nem véletlenűl találták ki,mert azok a társadalomban biztosítják az egyének egymás mellett élésének zavartalan normáit.
Ha az egyének tisztában lennének a normáikra vonatkozó legalább alappvető szabályaikkal és azokat jogkövetően be is tartanák legalább a közúton történő közlekedésben (minden változatban résztvevőkre értem korra nemre függetlenűl) akkor szerintem a "fotóművészeti" tevékenysége bizonyára okafogyottá válás folytán meg is szünne.
megjegyzem ez a módja azért csak a KRESZ betartatásának egyik kényszerítő eszköze. Bár sok ember hiába a zsurnál, hiába média olyan balf...sz, hogy a más hibájából sem képes tanulni nem hogy a sajátjából.
Végre, luxusterepjárós, nem dörzsölt létemre rájöttem, hogy hol hibázom. Csak az a kérdés, hogy a sok autós a hibás? Biztos?
Egyszer, régen olvastam egy tesztet. 1-2-3-4 táblát kellet megjegyezni egyszerre és az szerint menni. Két tábláig nem volt semmi baj. A negyediket nagyon sokan figyelmen kívül hagyták.
Itt is ez a helyzet. Egyszerre kell sok információt megjegyezni és azonnal dönteni.
Emlékszem régen, friss jogosítvánnyal mentem Bécsbe. Nagyon féltem tőle. Nem volt semmi baj. Csak a táblákat kellett figyelni. Szépen elvezettek a célhoz. Időben, kétszer- háromszor figyelmeztettek, hogy melyik sávba álljak.
Nem az a megoldás, hogy betiltani a közlekedést, hanem amikor a vezetői engedélyét megújíttatja a delikvens előtte egy KRESZ vizsgát is legyen köteles tenni.
mert ugye van aki 40-50 éve vizsgázott és azóta b...szott a módosításokra ránézni. Az orvosit meg lóvéért megvette. Az okm. irodában meg nem kérdeznek semmit.
Ja az ominózus helyen meg a közlekedési helyzetnek megfelelő előjelző táblát kitenni,nem olyat ami éppen van.
Illetve csak akkor bevezetni egy ilyen rendszert, ha már a honi közlekdési törvényekbe is beemelik és nevesítik.
Sajnos előbb szokott a cipő elkészülni, mint ahogy a gyerek megszületik. Ez a jó magyar mentalitás.
Na ez itt a lényeg. Szóval a többiek vannak SAJNOS többségben, pedig feljogosítva közlekednek azok is az utakon. Én már kezdem unni, hogy vigyázkodjak rájuk. Nekik is tudni kellene és nem pedig a -majd a másik úgy sem mer nekem jönni- elvet követve szemellenzősen közlekednie.
Megy a figura az autópályán, mikor hallja, hogy a rádióban figyelmeztetik az ott közlekedőket, hogy csak óvatosan, mivel egyvalaki a forgalommal szemben közlekedik.
Erre csodálkozva szólal meg : Csak egy ? De hisz az összes !
Idézek az általad belinkelt cikkből: "Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. Az átadás óta eltelt idő nyilván nem alkalmas arra, hogy messzemenő következtetéseket levonjunk, de valószínűnek tartom, hogy a többség számára egyszerű, áttekinthető és használható lesz. A többieknek meg… hát… majd vigyázunk rájuk…"
Még a te linkelésedben is dicsérik, keress légyszi egy másik linket XD
Akkor másképp kérdezem: Szerinted mi lenne ide jó alternativa? Azért mert a sok hülye nem tudja értelmezni a táblákat, szerinted inkább be kéne tiltani a közlekedést is? Vagy mit szeretnél?
Nos találtam egy pont erről a helyszínről szóló cikket rajzolattal. Remélem jól látszanak benne a felező vonalak ahol irányjelzéssel lehet belépni és azok a részek is jól látszanak,ahol nem kell irányjelezni és az önmagukba nem záródó körök is. Valamint úgy gondolom, hogy ha más országba ez jó és van egy más országbeli nyelven megfogalmazott szakneve, az nem biztos, hogy kicsiny hazánkban megfelelő és a szabadfordítású elnevezése beilleszthető a hatályos közlekedési szabályba.
Oh mennyire tetszik,amikor olyan újmagyaros szóhasználatú szól bele egy ilyen kérdésbe.
Megjegyzem aki zebra elnevezést használ, az nem is tudja,nem is ismeri a közlekedési szabályokat, az egy kockázati tényező a közúton. veszélyezteti a társadalmat.
A körforgalom pedig magában a szóban is benne foglaltatott megnevezésből alapuló önmagába záródó mértani forgalomtechnikai műtárgy.
Na most akkor ugye jelen helyzetben a tecsónál egyik sáv sem zárja saját magába a kezdési és vég pontját, mert egyfajta kereszteződés gyanánt már irányba vezeti az autóvalé közúton közlekedőt. Továbbá a körforgalomban nincs záró vonal,mert akkor körforgalmi sávba soha nem tudnánk behajtani.
Szóval jó lenne ha magyarból is értelmeznénk a dolgokat,mert egy hozzánem értő agyhalott szájába adta a baromjának zsurnálon keresztül ezt a turbó körforgalom szakmaiatlan nem létező technikai dolog elnevezését és azóta mindenki ezt szajkózza.
Még a zebrára visszatérve. érdekesen nézegetném az autósokat ha egy zebraként a magyar nyelvben megjelőlt afriaki eredetű négylábú keresztbe állna az úton és azon gyalogolnának át a gyalogosan közlekedő emberek.
Apropó a KRESZ nem következtetéseken alapoló jogszabály, hanem tényszerűen szorosan behatárolt jogi terminus, így annak maradéktalan betartására és nem az abból történő következtetésre ad lehetőséget.
Ja és ha rendőr lennék, akkor csak ott osztanám a helyszíni 10.000 Ft-os csekket,mert ugye felező vonal átlépés az irányjelzéssel történik és a záróvonalat meg nem lehet átlépni, ja és az elsőbbségadás táblát is igen csak kötelező figyelembe venni.
Hogy miért is írtam kérdésemet az elején, nos megfigyeltem, hogy autósok a felezővonal átlépésekor irányjelzést elfelejtenek használni, viszon egy egyenesen haladásnál még egy útgörbületnél is irányjeleznek a saját sávjukban történő előrehaladás esetén is.
Ugye mennyi zseni autós van ebben a "virágzó" városban.
"oszt hol is van olyan KRESZ meghatározás,hogy "turbó körforgalom"
Sehol, ez szimplán körforgalom. A turbót a sajtó és a köznyelv ragasztotta rá. Ellenben hol van a KRESZ-ben a hajlított ívű kereszteződés?
"körforgalomban van-e záró vonal?"
Hol van deklarálva, hogy nincs?
Bár évtizedekig a körforgalom egyetlen formáját ismertük, mert az volt, oszt kész, most tessék megszokni, hogy van másféle, és azt is körforgalomnak hívják.
Oka pedig, hogy a KRESZ-szerinti definícióból ez következik.
Linkeljél már be légyszives erröl a "Hajlított ivű kereszteződésről" valamit. Össze vissza keresem hogy mi ez, de max Vasuti sinekről találok oldalt. Vagy nem egy kereszteződésről beszélünk? Én a Teszko elötti Turbos-ról beszélek ahol a 6-os és a 70-es találkozik, de ott nincs vasut. Homályosíts már fel légyszives.
Ha tudja a lakos a képviselője adatait, az már egy jó dolog. Azt jelenti, hogy a környezetének egy fontos adatával tisztában van. Ez a fóumozó 1 a 100-ból aki ilyen adatot tud.
A másik igen is meg tudja oldani. ha kell akkor a képviselői keretvől, vagy a havi tiszteletdíjjának a feláldozásából. Hiszen egy ilyen befektetés a következő vaálasztáson megtéról. A népnek nem nagy eseményekre van szüksége,metrt azt elfelejtik, hanem olyan apró események sokaságára,ami a közvetlen személyüket érinti sokszor. Pld, hó eltakarítás, zöldjárat , szemét elszállítás. A területi képviselőnek aza dolga, hogy lássák az emberek,mint egy ovónánit, vagy bácsit. A nép elvárja, hogy köztük legyen az utcán ahol mint a parasztok kalákában megállnak pletykálni, hogy bemenjen a helyi kocsmába az alkeszekhez és fizessen neki egy kört,mert azoknak már az a siker történek hiszen gondolkodni nem képesek és a kocsmárosnak is jó. Hogy a bepisilős öreglányokkal megálljon pletykálni,akik majd tovább viszik a pletyka vonalon a híreket és terjesztik Istenként áldva a nevét.
Na így kéne itt a buták között mozogni a képviselőnek,mint egy Messiásnak. Az sem lenne baj, ha nem egyből teljesűlnének a kívánságok, csak meghallgatásra kerüljenek,mert akkor már megnyugszik a parasztja.
A nem területi képviselők, akik csak melegedni járnak be meg a potya ebédért és kapják a feles díjjat meg a loptopot melléje,na azoknak meg baszogatni kéne a népet, és ki kéne kiabálnia a területi képviselő hibáit. DE! ugye azt nem teszi,mert kéz az kezet most oszt ennyi. Ezért nem és a vége a lényeg.
Nos ott akkor felmerülhet az a kérdés, hogyha az nem aszfaltos és főközlekedési út volt, hogy valaki a közeledben lakó befolyásos, vagy valéaki a hókotrósnak juttatást adott.
A vizesárkok építése na az már más káposzta. Olyan választások előtti években de sok esetben indúlnak meg gőzerővel a lakosok szemfényvesztésére. Addig piszmogás és látszatmunka ameddig meg van a kopogtató cetlei meg a szavazat a képviselőnek és az őt indító szervezetnek, főként ha ő van éppen uralmon. Ha meg már megerősödött az uralma újabb ciklusra, vagy elbukott, akkor szinte varázsütésre eltűnik minden a lakosság etetésére kitett díszletből.
A képviselőt meg ide meg is kell nevezni, had égjen már a bőr a pofáján. havi 120.000 Ft potya pénzért már sürgethetné magát a népért. Meg van fizetve.
apropó körforgalomba mióta szabad belső forgalmi sávba egyből behaladni és ha már ott van az miért nem önmagába záródó út. Tudomásom szerint a körforgalomból csak a külsősáv vezethet kihajtóhoz és itt biza ha már a "balkéz felől" eső sávban haladsz,akkor hogy van az, hogy az kivezethet egy kihajtóhoz . Továbbra is kérdésem körforgalomban mióta létezik záró vonal? Ja igen tudom amitóta érdiában oda rajzolták és a bírkáknak oda tették a táblát, hogy körforgalom oszt kész. Na ennyit a szabályismeret és a logikus gondolkodás összekapcsolásáról érdijában.