Most hoztam haza a szervizből az autot 25 000-e volt! Olaj: 10 033.- Olajszürő: 775.- Alátét: 47.- REVIZIÓ: 12 240.- Fékhatásmérés: 2 250.-
Pollen szűrő cserét nem kértem! Megkérdeztem a szelepekről a szerviz vezetőjét, azt mondta hogy előfordúl. A problémát az okozza hogy a vezérlő egység nagyon érzékenyre van álitva és ezért jelez a gép hibát! A másik ez a motor nem szereti ha nincsenek kihuzatva a sebességi fokozatok minden sebességnek meg van a használati fokozata! Ez a hiba olyan autoknál jeletkezik amit városba kicsi fordulaton pörgetnek! Nekem nem volt eféle bajom mindig kihuzatom ahogy kell! Csak enyi lenne! csá csumi csá!
Ha jól nézem akkor van rajta szuszogó is? A kartergáz megnövexik a a több levegőtől ez ok, de miért is jó ez rajta pontosan? Ezzel vezeted el a melegebb gázt, hogy ne kerüljön bele a jó friss hideg áramlatba? A szűrés pedig, hyog védjük a környezetet? :-) Szal ki tud erre vmi magyarázatot adni? Nkem érdemes ezt meglépnem a gyáriházas sport szűrővel é sha igen akkor hogyan? Az ára nem vészes 1200-1800 között mozog, de kell -e ez?
Bizonyos határok között az ECU képes vátoztatni és változtat is (sőt emlékezik!) a beállításokon, reagál a több levegőre is. Ezért írtam korábban, hogy a leszabályozási fordulatot időnként ajánlott elérni pár másodpercre - nem erőszakosan és 2./3. fokozatban.
Már lehet sejtésed mit adhat a direktszűrő/ betétszűrő beépítve...
Szia.. Régen voltam felétek.. De a chiptuning nálam is bevált . igaz sport kémény és direkt is van a gépen . Király..... A Nm-on észre lehet venni hisz chipel már 3200 körül tudja azt amit elötte kb. 4500 fordulaton.
Ezt akár énis írhattam volna. Szűkítő kiugrott, 250 km levezet (+3 fővel, fullra pakolt csomagtartóval), ezalatt szinte semmi változás , ma munkából haza, s mintha megtáltosodott volna az 1,4es sedanom. :-)
Magas hangszórós témához visszatérve, nem bírtam tovább, hajtott a kíváncsiság. Kilincsnél kis hangszórórács óvatosan kipattint, s szomorúság. Nincs előrekábelezve, s ráadásként a hangszórórács nem is hangszórórács, hanem egy fröccsöntött teli műanyag. :-( Kívülről nézve komoly összegben fogadni mertem volna, hogy az tényleg egy rács, de belűlről is megszemléltem, s nem. Csalódott vagyok. Mindegy. Túlélem. Ennyi legyen az össz bajom az autómmal, s akkor nagyon elégedett leszek vele ezután is.
Nem akarlak untatni már ezzel a szűkítő témával, csak még egy észrevétel.
Lehet, hogy hülyeségeket beszélek...sőt! Mivel gépész lennék nem pék vagy szakács, magam is erősen kételkedem, mert a fizika az fizika. No de ha kis "elektronyika" is párosul mellé, akkor már az nekem smafu.
Szóval amióta kivettem azt a szűkítőt...mintha kilométerről kilométerre jobban menne a lacsim. Az elején amikor megléptem a szűkítő-kivételt, ugye beszámoltam róla, hogy halványan észlelhető a javulás. No mostanában ez a halvány mintha vastagodott volna. Nem tudok rá magyarázattal szolgálni, nem értem a dolgot, de kis gázadásra is lényegesen nyomatékosabban reagál. Nem versenytempóra gondolok, de 2000/min-től halvány gázra is egyenletesen szépen gyorsul. Olyan kisvárosi élvezetes tavaszi gurulásos tempó. 4000/min-nél a lépcső -mint írtam a múltkor is- megmaradt, de a hangja komolyabb lett...férfiasabb.:-))
Ne röhögjetek ki! Tudom, hogy ez már "harmadik típusú találkozás" kategória, de nem az elfogultság beszél belőlem. Vártam pár napot, mire le mertem írni ide ezt.
Tudom, tudom R*R...mondtad te ezt már. Na de arra nem gondoltam, hogy napról napra változik. Laikusként arra gondoltam, hogy kiveszem oszt jobban megy és kész. Hmmm...
Hát ennyi...bocs mindenkitől, ha untattam volna, de gondoltam közzé teszem ezt.
az R*R által berakott simota link engem is megfogott,egyből elkezdtem filózni milyen csőzetrendszerrel lehetne a torló-légnyomást megoldani.Na majd ha melegebb lesz kiötlök valami költséghatékony megoldást (sufnituning?).Jó ötlet,ha kevés pízből 1-2% nyomatékot,lovat,ill. gyorsulást ki lehet hozni....no majd meglátjuk.
A SIMOTA CB-900 már csak hab a tortán, és carbonból szép kis pénz lehet az ára, de hasonló meg is építhető.
A hangokhoz- úgy veszem észre néhány hónap v. párzer km után úgy hozzá lehet szokni, hogy utána egy Bently unalmas lenne. Janóéknak biztosan van hangolható esetleg szolidabb hangú és mégis hatásos (látványosan!) kipuf. Csak egy a baj mint néhányan ebből a körből nehéz csak úgy kilépni, mert mindig adott a következő lépés: direkted megvan- jön a Janó- ehhhez már célszerű-megéri változtatni a beállításokon és ekkor már az első emeleten vagy a márkakereskedőhöz képest! Látom már érzed az emeletről csak jobb a kilátás.
A biztonság ésszerű korlátait viszont sosem szabad átlépni bármennyi a LE és a Nm, ültetés, széles köpeny...!
Télleg jó, hogy egyre több tanulságos és konkrét értékelhető hozzászólás van .Köszönjük, gondolom mindenki nevében mondhatom. :-)
Ezzel a légbeömlővel addig csigáztok míg megcsinálom :-)
A motorháztetőt nem vágnám ki, de amit R*R mutatott linket azon érdkes a formája és pont elférne a hűtőrács alatt felett... Viszont ez a hangi kérdés kicsit visszatart.
Akkor inkább még egy jó kis Áteresztődob Janóéktól. Az új szűrővel nagyon nagyon megtáltosodtt az autó!Kiváncsi leszek a fogyasztásra, vegyes üzemben Érd-Bp viszonylatban :-)
SZal várom az érdekes, értékes hozzászólásokat, mert egy élmény olvasni ezeket!:-)
Kár, hogy ilyen sokáig vártál a megszólalással- érdekeseket írsz!
Secretnight (5263) ezek szerint nem Veled találkozott a minap, 2007.02.11-én:
"Tegnap suzuki akar lenyomni...ha-ha félgázzal otthagytam...igaz ő csak 1,3 moci..."
Van ilyen is - 1,3 Suzuki 195 km/ó...
Kb. 2 éve új széria Astra 1,4 a hűtőrács mögött kis légbeömlő- 80 km/ó alatt és finom vezetéssel alföldi országúton 5 l alatti fogyit lehet vele elérni (légszűrőház és papírszűrő a helyén). a kis beömlőnek biztosan van hozzá valami köze és nem véletlenül rakták oda.
Talán majd valaki beszámol valamilyen légbeömlőről Lacsinál is.
Köszönöm az infót. Egy évvel korábban én is hasonló árban találtam ültetést, csak a márkára nem emlékszem. Az ültetés is 3,5-4 cm között volt. Mégegyszer köszi.
A régebbi autómon a Suzukin betét szűrő volt.Ott ugye a szűrő rögtön az injektoron van.Eltávolítottam a szűrőházat a motorháztetőt kivágtam a szűrő fölött ez a "szutykon" lehetséges mert a motorháztető merevítői pont nincsennek útban.Vettem Majosházán egy műanyag légbeömlőt rászereltem a motorháztetőre utána komplett fényezés.Alulra vettem hőtechnika boltban olyan vastag harmónika csövet ami nagyjából a légszűrő mérete volt ezt felrögzítettem ugyanazokkal a csavarokkal amik a beömlőt tartották a motorháztetőn.Igy rávezettem a levegőt a légszűrőre hogy ne menjen kárba ne csak a motorteret szellőztessem!Felnyitáskor a harmónika szét húzódott és ott maradt a helyén.A hangja óriási volt nagyon élvezetes mivel a torokhang is ki jött a kocsiból. Aki már volt hegyi versenyen és hallotta a BMW-ket felfele jönni szemből na ez is hasonló volt.Amikor odaléptem a sok járókelő mindig hátra fordult hogy mi az isten jön?!Szóval lehet hogy a torlónyomás sokat nem ért de én bebeszéltem magamnak hogy jobb!Meg ugye inkább városban használtam ahol kisebb a tempó lehet hogy autópályán nagy tempónál van valami hatása.Egy biztos én 195-öt mentem óra szerint 1.3 Suzukival.
Az APEX egy holland márka de szerintem bármelyik másik is megteszi.Ha jól emlékszem 36.000 körül volt az ára és nem szervízben lett berakva.
Az ültetés mértéke 35 mm ez szerintem ideális nem túl durva még használható az autó.Tapasztalat a gyári gumikkal 195/55R15 a Dózsa György úti IMO mosó vezető síne hozzá ért egy kicsit az első futómű bölcsőjéhez ott ahol találkozik az alsó trapézzal de azért be lehetett állni.Tehát szerintem ez a legalacsonyabb alkatrész a kocsi alján.Mióta téli gumi van rajta 185/60R15 azóta simán beállok tehát minden milliméter számít.Hiába a nagyobb gumi azért az autón látni hogy le van ültetve.Nyáron ezért nem a gyári méret lessz rá rakva hanem 205/55R15 illetve 225/50R15 ez a váltó mérete a télinek de még nincs eldöntve melyik.Mind a két méret felmegy 7collos felnire és el is fér ki lett próbálva.A kilométeróra a gyári kerekekkel csalt fölfele tehát 60-at mutatott és csak 56-tal mentem mióta a téli van rajta kb jól mutat ill.1-2 km-rel megyek gyorsabban mint az óra mutat tehát elenyésző.Visszatérve a rugóra a beszerelés után egy kicsit kopogott a hátsó ez azért volt mert a sport rugó kialakítása olyan hogy a két vége felé sűrűsödik a menet szám hogy a kisebb út egyenetlenségeket elnyelje de ha beülnek hátra összeér.Ezért kiszereltük és gumi csövet húztunk a rugó végeire olyan 2 menetnyit azóta jó.Ez nem barkács munka szerintem mert vannak olyan autók ahol gyárilag is gumi csőbe ágyazzák a rugók végeit.Hát ennyi.
Igen nézegettem a netes boltokban sehol sem találtam ilyet mint az enyém...Az enyém nem lehet újabb készlet mert ezt még 1 éve vettem.Beszéltem a boltos sráccal,aki még mindíg ilyen cimkével tudja hozni-- szerinte ő adja az eredetit..a többi is lehet hogy az,de más flakonba töltögetik,mert esetleg hordósan vehetik a cégek...ja és a véleménye az hogy ilyen oil egyszerüen nem kerülhet 10-15e ft-nál kevesebbe...(persze mindenki védi a saját boltját) Hát nem tudom,én mindenesetre továbbra is tőle veszem.
Én az ültetés után érdeklődnék. Ha jól emlékszem APEX a márka, de elég volt csak a rugókat cserélni, vagy a gátlókat is kellett! Mennyi az ültetés (cm), mennyi az ültetés (Ft). Szervíz cserélte, vagy maszekba ment. Előre is köszi az infókat.
Olvastam, de nem ismeri a Lacsi szívóútját, bármilyen más megoldás csak jobb lehet...
Eddig minegyikünk, aki változtatott (1,4/1,6) a szívóoldalon csak pozitív eredményről számolt be. A mai napig érthetelen, hogy a gyár nem reagál és nem változtat teljesítmény növelés és fogyasztás csökkentés terén, különösebb ráfordítás nélkül is megtehetné...
Ha sport betétszűrőm lenne biztosan nem hagynám meg a gyári szívóutat, lehet a torlónyomás értéke A5. szerint - beömlővel nem változik érdemben. (De mégis nem csak sportkocsikon látni légbeömlőt). Valóban kérdés mennyibe kerül és megéri-e?
A torlónyomásról talatam egy választ, hoyg nem érdemes megcsinálni :-)
A5.hu szakértőjének válasza
A menetszél által létrehozott torlónyomás csak igen nagy sebességnél érvényesül, ezért csak a versenysportban és repülőgépeknél alkalmazzák,speciális aerodinamikai számítások és szélcsatorna kísérletek eredményeként.Ez házilag nehezen kivitelezhető és az utcai autók sebességhatára ehhez amúgy is alacsony. Ezért egy ilyen megoldástól egy széria autón semmiféle változás nem várható.
A kép nem fog menni a hangja nem túl erős elviselhető nekem nincs rajta a hang tompító szűrő.Az elektronika nem lett utána állítva és így is jól működik.A garanciáról nem tudok nyilatkozni nekem még nem látták az autót a szervízben.
Köszi lewenter és neked is R*R az infót! Hát valóban nem olcsó...jelenleg asszem nem aktuális ennyiért, szűkös a keret. No majd ha fogy a részlete a gépnek akkor kicsit jobban elereszthetem a fantáziám ezen a téren! :-))