Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Apa12345 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 5430
Üdv Mindenkinek!

Egy éves szervíz 8500 km-nél 19650 Ft. (Opel Sajó)
Olajcsere (10W 40-es Opel olaj),olajszűrő,alátét a leeresztő csavarra,átvizsgálás.
A pollenszűrő cseréjét nem kértem,azt mondták a futott kilóméter nem is indokolja a cserét. Az autót lemosva adták vissza,még a gumiszőnyegeket is lemosták. Más szervízek 30 ezres ajánlataihoz képest szerintem elég jól sikerült megúszni a kötelező rosszat. Néhány szó az előttem szólókhoz. Az állandó motorpörgetéses szöveget nem szabad elfogadni! Ha megpróbálnak az elektronikával bűvészkedni és nem sikerül akkor valószínűleg már csak a szelepelés segít. Nem kell félni tőle: nem fáj,ingyen van és használ. Mutasson valaki még egy autótipust amelyiket csak 4000 körüli fordulaton lehet használni városban.
ivb Creative Commons License 2007.02.21 0 0 5429
Ja meg a wartburgnál volt így-)))).Ha ez is úgy működik akkor nem szabad megvenni.Egyébként nem is erről van szó.Szerintem egyszerűen el**tak valamit,vagy a tervezésnél,vagy az összerakásnál
Előzmény: chevycsaby (5426)
kripic Creative Commons License 2007.02.21 0 0 5428

Viszont jó a kép a gépről... a Bahamákon készült?

Előzmény: chevycsaby (5426)
kripic Creative Commons License 2007.02.21 0 0 5427

Csaby!

Azért ezzel az "Ez a hiba olyan autoknál jeletkezik amit városba kicsi fordulaton pörgetnek..." dologgal vitakoznék.

Aki nálam kíméletesebben vezet, az festi magát (na jó, R*R kolléga "javaslatára" azért megvizsgáltam már a leszabályozási fordulatszámot...). Az első 13-14000 km viszont igazán kíméletes volt, ennek ellenére hálistennek nincs / nem volt gondom. Vagy csak kifogtam egy szerencsés(ebb) darabot...?

 

Előzmény: chevycsaby (5426)
chevycsaby Creative Commons License 2007.02.21 0 0 5426
Most hoztam haza a szervizből az autot 25 000-e volt!
Olaj: 10 033.-
Olajszürő: 775.-
Alátét: 47.-
REVIZIÓ: 12 240.-
Fékhatásmérés: 2 250.-

Pollen szűrő cserét nem kértem!
Megkérdeztem a szelepekről a szerviz vezetőjét, azt mondta hogy előfordúl.
A problémát az okozza hogy a vezérlő egység nagyon érzékenyre van álitva és ezért jelez a gép hibát! A másik ez a motor nem szereti ha nincsenek kihuzatva a sebességi fokozatok minden sebességnek meg van a használati fokozata! Ez a hiba olyan autoknál jeletkezik amit városba kicsi fordulaton pörgetnek! Nekem nem volt eféle bajom mindig kihuzatom ahogy kell!
Csak enyi lenne!
csá csumi csá!
R*R Creative Commons License 2007.02.20 0 0 5425

"A szűrés pedig, hyog védjük a környezetet? :-)"

Csak a felügyelet ne lássa meg!

 

Előzmény: lewenter (5424)
lewenter Creative Commons License 2007.02.20 0 0 5424

Szia Tityesz!

 

Ha jól nézem akkor van rajta szuszogó is? A kartergáz megnövexik a a több levegőtől ez ok, de miért is jó ez rajta pontosan? Ezzel vezeted el a melegebb gázt, hogy ne kerüljön bele a jó friss hideg áramlatba? A szűrés pedig, hyog védjük a környezetet? :-) Szal ki tud erre vmi magyarázatot adni? Nkem érdemes ezt meglépnem a gyáriházas sport szűrővel é sha igen akkor hogyan? Az ára nem vészes 1200-1800 között mozog, de kell -e ez?

 

Köszi

lew

Előzmény: tityesz (5422)
R*R Creative Commons License 2007.02.20 0 0 5423

Szia!

    Bizonyos határok között az ECU képes vátoztatni és változtat is  (sőt emlékezik!) a beállításokon, reagál a több levegőre is. Ezért írtam korábban, hogy a leszabályozási fordulatot időnként ajánlott elérni pár másodpercre - nem erőszakosan és 2./3. fokozatban.

Már lehet sejtésed mit adhat a direktszűrő/ betétszűrő beépítve...

Üdv

 

 

Előzmény: cápaFeri (5417)
tityesz Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5422
Elnézést .......www.rigotech.hu
Előzmény: tityesz (5421)
tityesz Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5421
Akit érdekel a chiptuning mindent megtudsz. Nekem is ők csinálták megbízhatóak...
Üdv www.rigotech.com Tel. 30/2271227 "Szekszárd"
Előzmény: tityesz (5420)
tityesz Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5420
Bénázok bocsi... Még egy kérdés tudom volt már róla szó, De a gyári cd rádiot hogy lehet ki szedni ???????direktdirekt
Előzmény: tityesz (5419)
tityesz Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5419
Szia..
Régen voltam felétek.. De a chiptuning nálam is bevált . igaz sport kémény és direkt is van a gépen . Király..... A Nm-on észre lehet venni hisz chipel már 3200 körül tudja azt amit elötte kb. 4500 fordulaton.
Előzmény: Cromagnon (5387)
LacettiLaczy Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5418

Ezt akár énis írhattam volna. Szűkítő kiugrott, 250 km levezet (+3 fővel, fullra pakolt csomagtartóval), ezalatt szinte semmi változás , ma munkából haza, s mintha megtáltosodott volna az 1,4es sedanom.  :-)

Magas hangszórós témához visszatérve, nem bírtam tovább, hajtott a kíváncsiság. Kilincsnél kis hangszórórács óvatosan kipattint, s szomorúság. Nincs előrekábelezve, s ráadásként a hangszórórács nem is hangszórórács, hanem egy fröccsöntött teli műanyag.  :-(  Kívülről nézve komoly összegben fogadni mertem volna, hogy az tényleg egy rács, de belűlről is megszemléltem, s nem. Csalódott vagyok. Mindegy. Túlélem. Ennyi legyen az össz bajom az autómmal, s akkor nagyon elégedett leszek vele ezután is.

Előzmény: cápaFeri (5417)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5417

Hali R*R!

 

Nem akarlak untatni már ezzel a szűkítő témával, csak még egy észrevétel.

Lehet, hogy hülyeségeket beszélek...sőt! Mivel gépész lennék nem pék vagy szakács, magam is erősen kételkedem, mert a fizika az fizika. No de ha kis "elektronyika" is párosul mellé, akkor már az nekem smafu.

Szóval amióta kivettem azt a szűkítőt...mintha kilométerről kilométerre jobban menne a lacsim. Az elején amikor megléptem a szűkítő-kivételt, ugye beszámoltam róla, hogy halványan észlelhető a javulás. No mostanában ez a halvány mintha vastagodott volna. Nem tudok rá magyarázattal szolgálni, nem értem a dolgot, de kis gázadásra is lényegesen nyomatékosabban reagál. Nem versenytempóra gondolok, de 2000/min-től halvány gázra is egyenletesen szépen gyorsul. Olyan kisvárosi élvezetes tavaszi gurulásos tempó. 4000/min-nél a lépcső -mint írtam a múltkor is- megmaradt, de a hangja komolyabb lett...férfiasabb.:-))

Ne röhögjetek ki! Tudom, hogy ez már "harmadik típusú találkozás" kategória, de nem az elfogultság beszél belőlem. Vártam pár napot, mire le mertem írni ide ezt.

 

Tudom, tudom R*R...mondtad te ezt már. Na de arra nem gondoltam, hogy napról napra változik. Laikusként arra gondoltam, hogy kiveszem oszt jobban megy és kész. Hmmm...

Hát ennyi...bocs mindenkitől, ha untattam volna, de gondoltam közzé teszem ezt.

Üdv!  

Secretknight Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5416

Szasztok,

az R*R által berakott simota link engem is megfogott,egyből elkezdtem filózni milyen csőzetrendszerrel lehetne a torló-légnyomást megoldani.Na majd ha melegebb lesz kiötlök valami költséghatékony megoldást (sufnituning?).Jó ötlet,ha kevés pízből 1-2% nyomatékot,lovat,ill. gyorsulást ki lehet hozni....no majd meglátjuk.

Várjuk az ötleteket !

 

üdv.

Előzmény: lewenter (5414)
R*R Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5415

Szia!

     A SIMOTA CB-900 már csak hab a tortán, és carbonból szép kis pénz lehet az ára, de hasonló meg is építhető. 

A hangokhoz- úgy veszem észre néhány hónap v. párzer km után úgy hozzá lehet szokni, hogy utána egy Bently unalmas lenne. Janóéknak biztosan van hangolható esetleg szolidabb hangú és mégis hatásos (látványosan!) kipuf. Csak egy a baj mint néhányan ebből a körből nehéz csak úgy kilépni, mert mindig adott a következő lépés: direkted megvan- jön a Janó- ehhhez már célszerű-megéri változtatni a beállításokon és ekkor már az első emeleten vagy a márkakereskedőhöz képest! Látom már érzed az emeletről csak jobb a kilátás.

A biztonság ésszerű korlátait viszont sosem szabad átlépni bármennyi a LE és a Nm, ültetés, széles köpeny...!

Üdv

 

Előzmény: lewenter (5414)
lewenter Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5414

Sziasztok!

 

Télleg jó, hogy egyre több tanulságos és konkrét értékelhető hozzászólás van .Köszönjük, gondolom mindenki nevében mondhatom. :-)

Ezzel a légbeömlővel addig csigáztok míg megcsinálom :-)

A motorháztetőt nem vágnám ki, de amit R*R mutatott linket azon érdkes a formája és pont elférne a hűtőrács alatt felett... Viszont ez a hangi kérdés kicsit visszatart.

Akkor inkább még egy jó kis Áteresztődob Janóéktól. Az új szűrővel nagyon nagyon megtáltosodtt az autó!Kiváncsi leszek a fogyasztásra, vegyes üzemben Érd-Bp viszonylatban :-)

SZal várom az érdekes, értékes hozzászólásokat, mert egy élmény olvasni ezeket!:-)

 

R*R Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5413

Szia!

    Kár, hogy ilyen sokáig vártál a megszólalással- érdekeseket írsz!

Secretnight (5263) ezek szerint nem Veled találkozott a minap, 2007.02.11-én:

"Tegnap suzuki akar lenyomni...ha-ha félgázzal otthagytam...igaz ő csak 1,3 moci..."

Van ilyen is - 1,3 Suzuki 195 km/ó...

Kb. 2 éve új széria Astra 1,4 a hűtőrács mögött kis légbeömlő- 80 km/ó alatt és finom vezetéssel alföldi országúton 5 l alatti fogyit lehet vele elérni (légszűrőház és papírszűrő a helyén). a kis beömlőnek biztosan van hozzá valami köze és nem véletlenül rakták oda.

Talán majd valaki beszámol valamilyen légbeömlőről  Lacsinál is.

Üdv

 

Előzmény: Cromagnon (5410)
kripic Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5412

Köszi mixi

de ez az, aminél többet gondoltam volna megtudni...

 

Csá

Előzmény: mixi2007 (5399)
georgbob Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5411

Köszönöm az infót. Egy évvel korábban én is hasonló árban találtam ültetést, csak a márkára nem emlékszem. Az ültetés is 3,5-4 cm között volt. Mégegyszer köszi.

Előzmény: Cromagnon (5409)
Cromagnon Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5410

Hello!

 

A régebbi autómon a Suzukin betét szűrő volt.Ott ugye a szűrő rögtön az injektoron van.Eltávolítottam a szűrőházat a motorháztetőt kivágtam a szűrő fölött ez a "szutykon" lehetséges mert a motorháztető merevítői pont nincsennek útban.Vettem Majosházán egy  műanyag légbeömlőt rászereltem a motorháztetőre utána komplett fényezés.Alulra vettem hőtechnika boltban olyan vastag harmónika csövet ami nagyjából a légszűrő mérete volt ezt felrögzítettem ugyanazokkal a csavarokkal amik a beömlőt tartották a motorháztetőn.Igy rávezettem a levegőt a légszűrőre hogy ne menjen kárba ne csak a motorteret szellőztessem!Felnyitáskor a harmónika szét húzódott és ott maradt a helyén.A hangja óriási volt nagyon élvezetes mivel a torokhang is ki jött a kocsiból. Aki már volt hegyi versenyen és hallotta a BMW-ket felfele jönni szemből na ez is hasonló volt.Amikor odaléptem a sok járókelő mindig hátra fordult hogy mi az isten jön?!Szóval lehet hogy a torlónyomás sokat nem ért de én bebeszéltem magamnak hogy jobb!Meg ugye inkább városban használtam ahol kisebb a tempó lehet hogy autópályán nagy tempónál van valami hatása.Egy biztos én 195-öt mentem óra szerint 1.3 Suzukival.   

Előzmény: R*R (5402)
Cromagnon Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5409

Szia!

 

Az APEX egy holland márka de szerintem bármelyik másik is megteszi.Ha jól emlékszem 36.000 körül volt az ára és nem szervízben lett berakva.

Az ültetés mértéke 35 mm ez szerintem ideális nem túl durva még használható az autó.Tapasztalat a gyári gumikkal 195/55R15 a Dózsa György úti IMO mosó vezető síne hozzá ért egy kicsit az első futómű bölcsőjéhez ott ahol találkozik az alsó trapézzal de azért be lehetett állni.Tehát szerintem ez a legalacsonyabb alkatrész a kocsi alján.Mióta téli gumi van rajta 185/60R15 azóta simán beállok tehát minden milliméter számít.Hiába a nagyobb gumi azért az autón látni hogy le van ültetve.Nyáron ezért nem a gyári méret lessz rá rakva hanem 205/55R15 illetve 225/50R15 ez a váltó mérete a télinek de még nincs eldöntve melyik.Mind a két méret felmegy 7collos felnire és el is fér ki lett próbálva.A kilométeróra a gyári kerekekkel csalt fölfele tehát 60-at mutatott és csak 56-tal mentem mióta a téli van rajta kb jól mutat ill.1-2 km-rel megyek gyorsabban mint az óra mutat tehát elenyésző.Visszatérve a rugóra a beszerelés után egy kicsit kopogott a hátsó ez azért volt mert a sport rugó kialakítása olyan hogy a két vége felé sűrűsödik a menet szám hogy a kisebb út egyenetlenségeket elnyelje de ha beülnek hátra összeér.Ezért kiszereltük és gumi csövet húztunk a rugó végeire olyan 2 menetnyit azóta jó.Ez nem barkács munka szerintem mert vannak olyan autók ahol gyárilag is gumi csőbe ágyazzák a rugók végeit.Hát ennyi.

 

Előzmény: georgbob (5404)
Secretknight Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5408
Igen nézegettem a netes boltokban sehol sem találtam ilyet mint az enyém...Az enyém nem lehet újabb készlet mert ezt még 1 éve vettem.Beszéltem a boltos sráccal,aki még mindíg ilyen cimkével tudja hozni-- szerinte ő adja az eredetit..a többi is lehet hogy az,de más flakonba töltögetik,mert esetleg hordósan vehetik a cégek...ja és a véleménye az hogy ilyen oil egyszerüen nem kerülhet 10-15e ft-nál kevesebbe...(persze mindenki védi a saját boltját) Hát nem tudom,én mindenesetre továbbra is tőle veszem.

csao
Előzmény: Komis (5407)
Komis Creative Commons License 2007.02.19 0 0 5407

Az enyém sárga cimkés Opel feliratú. Ugyanaz lehet az olaj, csak a tiéd új(abb) készlet..?? Innentől nincs más tippem az árkülönbözetre.

 

Üdv

Előzmény: Secretknight (5373)
Picuj Creative Commons License 2007.02.18 0 0 5406
Miért is? :)
Előzmény: chevycsaby (5405)
chevycsaby Creative Commons License 2007.02.18 0 0 5405
Ezért szertem ezt az autot mert egyszerűen...............................!!!!!!
georgbob Creative Commons License 2007.02.18 0 0 5404

Üdv Cromagnon!

Én az ültetés után érdeklődnék. Ha jól emlékszem APEX a márka, de elég volt csak a rugókat cserélni, vagy a gátlókat is kellett! Mennyi az ültetés (cm), mennyi az ültetés (Ft). Szervíz cserélte, vagy maszekba ment. Előre is köszi az infókat.

Előzmény: Cromagnon (5400)
R*R Creative Commons License 2007.02.18 0 0 5403

Ugyancsak használják a torlónyomást:

http://www.simota.com/pro_in_carbon.php

 

R*R Creative Commons License 2007.02.18 0 0 5402

Szia!

Olvastam, de nem ismeri a Lacsi szívóútját, bármilyen más megoldás csak jobb lehet...

Eddig minegyikünk, aki változtatott (1,4/1,6) a szívóoldalon csak pozitív eredményről számolt be. A mai napig érthetelen, hogy a gyár nem reagál és nem változtat teljesítmény növelés és fogyasztás csökkentés terén, különösebb ráfordítás nélkül is megtehetné...

Ha sport betétszűrőm lenne biztosan nem hagynám meg a gyári szívóutat, lehet a torlónyomás értéke A5. szerint - beömlővel nem változik érdemben. (De mégis nem csak sportkocsikon látni légbeömlőt). Valóban kérdés mennyibe kerül és megéri-e?

 

 

Előzmény: lewenter (5401)
lewenter Creative Commons License 2007.02.18 0 0 5401

Szia R*R!

 

A torlónyomásról talatam egy választ, hoyg nem érdemes megcsinálni :-)

A5.hu szakértőjének válasza

A menetszél által létrehozott torlónyomás csak igen nagy sebességnél érvényesül, ezért csak a versenysportban és repülőgépeknél alkalmazzák,speciális aerodinamikai számítások és szélcsatorna kísérletek eredményeként.Ez házilag nehezen kivitelezhető és az utcai autók sebességhatára ehhez amúgy is alacsony. Ezért egy ilyen megoldástól egy széria autón semmiféle változás nem várható.

Előzmény: R*R (5389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!