Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
O.K.! Van egy ilyen kocsim: Alphamodell 2503; Sachsenmodelle alapból; 1998 -as Magyarországi kiadás; MÁV-Hungária feliratos; G 035808 fedet teherkocsi. Kinézetre ezzel nagyon megeggyezik, fékes és küllős kerekes változat:
Igazad van, de mivel a MÁV Európa leglogikusabb szerveződése, ezért a jövő generáció egyszerűen kilogikázza. :-)))
A kijelentés igazolásául: tehát útipoggyász és expresszárú szállítás kalauz ill. poggyászkocsiban.
Postai küldemény postakocsiban. Darabáru küldemény "Darabáru", "Expresszáru", valamint "Gyüjtőkocsi" feliratú kocsiba és minden egyéb felirat nélküli "G" sorozatú (bárcatartóba erre utaló bárcával) kocsiba.
A darabárus (gyüjtő) kocsi is be lehetett sorozva személyvonatba, mivel gyorsáru küldemény volt.
Na, persze kivételek mindig is lesznek. De azért a gyorstovábbítású kocsik személyvonatba sorozását ne keverjük ide. Az eredeti kérdés a poggyászmellék kocsikra vonatkozott. 1968 óta van egységes 12 jegyű kocsiszám és más sorozat jelek. Azért írtam az 1968-at mert a Gp sorozat akkor megszünt (lehetett helyette más sorozatú pl. Gs). üdv. Tom
Voltak akkor még külön Postavonatok is, ha most is lennének ott látnál a végükre akasztva 2-3 normál teherkocsit.....ilyen tájt adták fel a Zöldértnél az exportra szánt dinnyét a svédeknek...és nem gyorsteherrel vitték Fradiig..:-)))))
Sárbogárdon nagyon sokáig ott állt egy Ggs kocsi, aminek az ajtajára volt szépen felfestve az "Expresszárú" felirat, de volt még egy Gbgs kocsi is, annak csak a bárcatartójában volt egy "Expresszárú" felirat rakva
Akkortájt jöttek be a Bzmot Studenkák pótkocsik nélkül, és a régi zöld Bz kocsikkal járták a Pécs-Bátaszék, Pécs-Villány-Mohács útvonalat. Sőt olyan is előfordult, hogy Erdősmecskéről az MDmot végén 3 (erre tutira jól emlékszem!) állatszállító érkezett a gyorsteherhez. Persze ez nagyon egyedi eset volt...:-)) De íme egy kép 1986-ból:
Nem csak '68 előtt. A magam részéről a '80-as években is láttam ilyen kocsikat besorozva a személyvonat elejére, furcsán is hatott nekem egy teherkocsi egy Púpos mögött. Valamelyik topikban láttam is egy képet erről. Lehet, hogy akkoriban csak fölelevenítették az ötletet, és nem volt hosszú életű ekkor a dolog, de nem véletlenül taulhatott róbertke erről. (És mintha rá is festették volna a kocsi oldalára, hogy expresszáru. De erre nem esküdnék már meg.)
Egyébként érdekes, de szintén láttam itt képeket, hogy Bh/By-os személyvonat elején kéttengelyes poggyászkocsi díszelgett - és nem A '60-as években készült a kép...
Nagyvalószínűséggel igen, de 1968 előtt. 1985-ben ez már elavult ismeretanyag volt, a kocsik addigra a 2 tg-es személykocsikkal együtt kihaltak a vonalakról. A poggyászrészes 4 tg-es kocsik átvették a szerepüket. üdv. Tom
Nagyon szépen köszönöm a segítséged! Tehát ez lenne az a kocsi, amiről annak idején 1985-ben Személy- Poggyász és Expresszárú Díjszabás órákon tanultunk mint vasutas tanoncok. Ott említették az X-jellel ellátott poggyász-mellékkocsikat.
Mivel, már annyit segítettél rajtunk. Megpróbáltam utána járni. Poggyász (és nem podgyász mint annyian írni szokták) mellékkocsinak Gp sorozat jele volt, természetesen a régi jelölési rendszerben. 2 tg-es fedett teher, öntömege 10 400 -10 500 kg, megengedett rakománytömeg 15 t, teljes hossza 10,5 m, tengelytáv 6,0 m.
Más: emlékeim szerint az ajtón lévő fehér (nem sárga - lásd "muki") X, inkább a darabárus kocsik jelölése volt, de ez nem biztos. A poggyász kocsikban szállították az un. expresszárut is, amit a szóban forgó képen készülnek berakni, vagy kirakni.
Kösz, legalább látom a logot. Azt mondják kamionjai is vannak. Mária Terézia idején csorogtak le az ősök a Dunán. Az érkezés szerint Csepel, Soroksár, Újhartyán, Kőbánya volt a letelepedés helyszíne. Az én nagyszüleim Kakucsról jöttek fel Budapestre, miután a hazafelé tartó románok megkönnyítették a felköltözést. Na, valahogy így volt. Tán igaz sem volt. Sajnos igen. Rizmajer.