Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Az új próbálkozás. Ja, és fényképezni is illene megtanulni. Meg még hogy makróval, van ugyan egy tulipán a gépen, de ott már mindent állítani kéne. Na, ez van!
Ez is elfordult, van még, de nem fárasztalak benneteket. Rizmajer
Köszönöm, és sajnálom, hogy vitát generáltam. Tényleg az ilyen Zalaegerszeg-Rédics, Somogyszob-Nagyatád-Barcs közötti vegyes vonatokra és az egy terepasztalon való megjelenésre gondoltam.
1985-ben még láttam az irattárban olyan kocsiátadó könyvet, amiben mind a kettő számvariáció előfordult! Tehát ha a tehervonatokban járhattak régi és új pályaszámos kocsik, akkor személyvonatban is. Vagy itt van az élő eset: Egy vonatban fut 55-MÁV ; 55-MÁVC és 55-H-RCH festésű teherkocsik, de akár személykocsikkal is példálózhatnék.
Akkor én most itt kiszálok az eszmefuttatásból. Beszéljétek meg egymás között. Te csak azért is megcáfolod amit én leírtam. Közben nem veszed észre, hogy ugyanazt írom. Egészen véletlenül sem említettem, hogy ugyanazon vonatban. Sőt személyszállító vonatot sem említettem. Miért akarod akkor ezt a számba adni.
A te problémád nem a számozási rendszerből fakad, hanem abból, hogy kettő és négytengelyes kocsikat kevertek-e egy vonaton belül. Az én problámám nem erről szólt és az sem érdekel ki milyen járművet kíván építeni. Na utoljára ennyit erről. üdv. Tom
Sajnos a válasz nagy valószínűséggel az, hogy nem. Ugyanis a HUNGARIA felirat '68-től kezdve tűnt el a kocsikról, de a belföldi forgalmú kocsiknál még megmarad a régi számozás kb. a '70-es évek közepéig. Utána tértek át a 12 jegyűre. A 12 jegyet a nemzetközi forgalmú kocsik '68 után kezdték el megkapni, tehát elvileg előfordulhatott volna egy HUNGARIA feliratos kocsi egy 12 jegyűvel egy szerelvényben, mondjuk ha egy kék csíkos (vagy kisgyőri) vonatba besoroznak egy Bz kocsit, de ez tudomásom szerint nem fordult elő. Rizibácsi pedig most Bz-t farag, ez biztosan nem volt besorozva nemzetközi kocsik közé. Esetleg egy Bah, Aa1600 még igen, de véleményem szerint ezek sem, mert személyvonati kocsikat nem akasztottak nemzetkozi vonatokra.
Ha valaki konkrét, pontosabb információkkal meg tud cáfolni, örömmel veszem; jó pap holtig tanul.
Félre értetted Rizibácsi kérdését. Ő nem arra gondolt, hogy egy konkrét kocsin belül egyszerre volt 12 számjegy és a Hungária felirat. Voltak évek amikor a hálózaton egyszerre lehetett régi feliratos, és új szabvány szerint feliratozott személy- és teherkocsikat is látni.
Tehát Rizibácsi a kérdésedre Igen a válasz. Egyébként a Gp új sorozat jele Gbklr lett. Lásd MÁV Jellegrajzalbum 1967 és 1975. Ezekben a fékállásos változat benne van, adatai így természetesen eltérnek az általam adott, nem fékállásos változattól. üdv. Tom
A kerdés: a tető tényleg zöldes, vagy csak a kép színe torzít?
Az észrevétel: az 1. o.-nál a tetővonal alatti csík a '70-es évek első feléíg fehér volt, csak azóta lett sárga. Legalábbis Magyarországon. Tehát ha tudod, fessed át fehérré, mert a kocsid a '60-as évekbeli állapotnak megfelelő.
Hogy lehet ilyen apró méretben dolgozni...? A bolhacirkusz ehhez képest óriások mutatványa. :-)
Nem mondom, hogy most szaladnék venni, de ha szaladni kell, akkor hová szaladjak? Régen egy Szabolcs nevű fiú csinálta, de szerintem kinőtt belőle. Rizmajer
Látszik, hogy "értek" a vasúttörténelemhez. Hál Istennek, Ti itt vagytok. Akkor a Buzenkára sem kell költenem. Ami nagyobb baj, hogy ABbmot és Bbmot sincs a látókörömben, de hátha ezt is megcáfoljátok. Rizmajer.
Kösz a megerősítést. Akkor extrém esetben járhatott együtt a Hungária és a 12 szám? Izgalmas korszak volt az, nem véletlen a választásom. Gőzös is még, 2- és négytengelyes személykocsik, kis és nagy motorvonatok, ja, meg már a MDmot, Buzenka is, stb. Rizmajer.
Hivatalosan a személykocsik is 68-tól 12 számjegyűek, de ezt bizonyos kocsiknál (pl. a Bah(v)/B(D)at, Bak/Bam, háború előtti négytengely kocsik, kéttengelyes kocsik) nem kapkodták el, ezek csak 1974-ben kapták meg az új pályaszámot. Ha jól tudom, ez volt a bevezetés határideje, és ők is úgy voltak vele, mint az átlag állampolgár az adóbevallással - ráér az utolsó napon is.
Tehát pl. a pápaszemes kocsik egy része 1967 után már 12 jegyű számmal jött ki, akárcsak az xx-47-es család vagy 1972-től az MDmot szerelvény, vagy a By kocsik, de pl. a Bahv/BDat kocsik még 1972-ben is a régi négyjegyű számon jöttek ki.
A 12 jegyű pályaszám 1968-1974 között fokozatosan lett bevezetve a RIC és RIC tagvasutakon, ahogy éppen lejárt a kocsik fővizsgája, a műhelyekben megkapták az új számokat. Kivétel persze volt, az SBB már kisérletileg 1964-től kezdte alkalmazni.
az 1968. év az biztos? Mert nekem van egy Indóház újságom (2010.Tavasz különkiadás), ahol ez van kinyomtatva: a KPM Vasúti Főosztály 7. B Osztály 1974. decemberében a két- és négytengelyes személy, poggyász-, háló-, és étkezőkocsiknál az RIC 2.§. 1.1 és 1.2 előírásnak megfelelő új, tizenkét számjegyű jelölés rendszer bevezetéséről rendelkezett. Akkor a teher '68. ban a személy '74. ben lett 12 jegyű? Én már az írott sajtóban rég nem hiszek, csak megerősítést, illetve pontosítást szeretnék kapni. Köszönöm, Rizmajer.
Még semmi. Egyelőre tervek vannak (pontosabban ötletek). Még hosszú hónapok, mire hozzá tudok kezdeni, ha egyáltalán.... Többek között attól függ, hogy van-e igény rá. Meg nekem időm. :)
Soha nem foglalkoztam a témával komolyabban, és felmerült bennem pár kérdés, ennyi az egész. Ha lesz majd valami konkrét, fel fogom tenni. Még az is lehet, hogy a te személykocsis tudásodra is szükség lesz (nyúlpörköltért cserébe :P). ;-)