Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

deps Creative Commons License 2005.12.28 0 0 86
helyette van sainz
Előzmény: DLala (84)
deps Creative Commons License 2005.12.28 0 0 85

üdv kolega!

 

és schlesser, és szalay! én e két fan vagyok :P

Előzmény: Gerob (83)
DLala Creative Commons License 2005.12.28 0 0 84
Bakker, nincs Gordon...
Előzmény: deps (82)
Gerob Creative Commons License 2005.12.28 0 0 83
Hajrá Magyar egységek!!

(De elsősorban Kis-Czeglédi páros!!!)
deps Creative Commons License 2005.12.28 0 0 82

hírek!

 

A Volkswagen Race Touareg öt párosának - Jutta Kleinschmidt/Fabrizia Pons (D/I), Mark Miller/Dirk von Zitzewitz (USA/D), Bruno Saby/Michel Perin (F/F), Carlos Sainz/Andy Shulz (E/D), és Giniel de Villiers/Tina Thörner (RSA/S) - a világ egyik leghosszabb és legkeményebb rallyja során nagyrészt le kell mondaniuk a szatelites navigációról, és elsősorban a "Roadbook"-ra kell hagyatkozniuk. Ezzel is növelve a Dakar versenyzőkkel szemben támasztott követelményeit, és még nagyobb szerephez juttatva a navigátorokat.

"A szabályok már az elmúlt években is jelentős esélyegyenlőséget biztosítottak" - emelte ki a Volkswagen Motorsport főnöke Kris Nissen. "Az újításoknak köszönhetően a rally követelményei érezhetően megnőttek. Így a Volkswagen csapat öt másodpilótája a szokásosnál is nagyobb kihívással kell, hogy megküzdjön."
Míg az elmúlt években a csapatok GPS segítségével előre megadott pontok szerint haladtak, addig 2006-ban más a helyzet: vissza a gyökerekhez. A rendezőség által adott GPS rendszerek - és csak ezek használhatóak - a start és cél között csak az égtájat és a sebességet jelzik. A szakaszt tehát a "Roadbook" segítségével kell teljesíteni. "42 kilométer után egy félig elásott guminál balra lekanyarodni" - ilyen egy tipikus támpont a 150 oldalas könyvecskében. "Az új szabályzatnak köszönhetően a navigáció a hosszú távú versenyzés klasszikus elme újra a középpontba kerül" - mondta Andy Schulz, Carlos Sainz navigátora, aki két győzelmével a legeredményesebb német. "Tempóval egyedül nem lehet megnyerni a Dakar 2006-ot. Nagyon oda kell figyelni, hiszen milliónyi lehetőség van arra, hogy az ember eltévedjen." Hogy meggyőződjenek, a csapatok az egész távot teljesítik rejtett ellenőrzési pontokon kell áthaladniuk. Ha a kocsi egy ilyen pont három kilométeres körzetében van a GPS reagál, és a kijelölt pont felé vezeti a versenyzőket. Ha a csapatok már 200 méterre megközelítették a pontot, akkor a következő ellenőrző pontot kell elérniük újból csak a Roadbook és az iránytű segítségével. Minden kihagyott pontot jókora időbüntetés követ.
A sebességtúllépéseket is időbüntetés "díjazzák". Így például helységekben be kell tartani a szigorú 50 km/h-ás limitet. A száguldozóknak esélyük sincs, hogy megússzák a büntetést, mert a célokban az összes autó GPS-ét "kiolvassák". Abban minden túllépés szerepel. Míg a kamionok és motorosok nyílt terepen sem léphetik túl a 150 km/h-ás sebességet, addig a kocsik szabadon száguldozhatnak. De egyes veszélyes szakaszokon a rendezőség meghatározza a limitet. Ezt ugyanolyan szigorúan ellenőrzik mint a helységeken való áthaladásokat. Idén a legtöbbször más utakat járó kísérőkocsikra is vonatkozik sebességkorlátozás.
"Mivel a szervizesek útvonala is majdnem olyan hosszú mint a versenytávok, sokkal nehezebb lesz időben beérni a célokba, és a kocsik szervizelését előkészíteni" - nyilatkozta Paco Crous a logisztika főnöke az új kihívásról.

Ez az új szabály tovább nehezíti a szervizesek már amúgy sem könnyű munkáját a világ egyik legkeményebb rallyja során. A Volkswagen Motorsport szerelőinek öt Race Touareg-et kell majd felkészíteniük napról napra - ez biztos éjszakai munka. Egyedüli vigasz: a szabályok nagy teret biztosítanak a szervizeseknek. A motorblokk és a váz kivételével minden alkatrészt ki lehet cserélni, ami már nem javítható meg. Kimondottan akkor lesz majd nehéz, ha verseny közben lép fel valamilyen probléma. Akkor a versenyzőnek csak másik résztvevő segíthet, mint például a két Volkswagen Race Truck. További nehézséget jelent a január 12-dikei maratoni szakasz: Labè-ban este a csapatnak nem állnak rendelkezésre a szervizesek, csak a két Volkswagen kamion emberei. Ezért még nagyobb jelentőséget kap a megbízhatóság, és válhat a siker kulcsává.

deps Creative Commons License 2005.12.28 0 0 81

OFF

 

bp-bamako útvonal

 

Részletes útvonal:

1. December 26.
Budapest-Velence (705km)

2. December 27
Velence-Marseille (776km)

3. December 28.
Marseille-Cartagena (1120km)

4. December 29.
Cartagena-Tangier (552km)
Fél pihenőnap

5. December 30.
Tangier-Essauira (705km)

6. December 31.
Essauira-Tiznit (265km)
Pihenő- és buli nap.

7. Január 1.
Tiznit-Laayoune (610km)

8. Január 2.
Laayoune-Dakhla (540km)

9. Január 3.
Dakhla-Nouadhibou (Mauritánia) (367km)
Fél pihenőnap

10. Január 4.
Nouadhibou-Nouamghar (355km)

11. Január 5.
Nouamghar-Nouakchot (174km)
Fél pihenőnap

12. Január 6.
Nouakchot-Kiffa (607km)

13. Január 7.
Kiffa-Kayes (281km)
Fél pihenőnap

14. Január 8.
Kayes-Kita (330km)

15. Január 9.
Kita-Bamako (180km)
Záró fogadás

 

ON

Előzmény: deps (80)
deps Creative Commons License 2005.12.28 0 0 80

üdv tom!

 

én is kíváncsi lennék egy ilyen cuccra! vágatlan belső ill külső felvételek, öcsém!

 

hát de ilyen tudtommal nincs:(::(

 

de fela fejjel! meg a láthatósági dolog az majd indul! még nincs fenn a klikkbutton....

Előzmény: TOM (79)
TOM Creative Commons License 2005.12.28 0 0 79
Azt a tavot en is lenyomtam tegnap, igaz Szekelykeresztur-Veresegyhaz-Ljubljana tavon (615+510 km), igaz kicsit tobb volt a ho, meg a tukorjeg :)
Na eleg az offbol.

Tudja valaki hol lehetne latni digitalis muholdvevon a Dakarrol muholdon hazaalott vagatlan anyagokat? Eurosport sajna koldolt itt nalunk...
TOM
Előzmény: Vinyó (78)
Vinyó Creative Commons License 2005.12.28 0 0 78

Most néztem a Budapest - Bamako oldalon a napi beszémolókat. Jól nyomják a srácok... :)

A mai szakasz 1120 km. Ugyan végig aszfalt, de azért ez sem gyenge...

deps Creative Commons License 2005.12.28 0 0 77

szóval a dakarchallange véet ért! a továbbjutó a svéd csapat "lett".....

 

második meg a brit...... harmadik meg spanyol......

 

a svédek egy patrolt kaptak a versenyre! 4.8ccm V8 motor, 250 paci EVO-II futómű by nissan(pick-up futo)

 

holnap után dakar!(előzetes!!!)

 

:)

Előzmény: deps (74)
DLala Creative Commons License 2005.12.27 0 0 76

OK, várjuk meg az idei verziót.

Tavaly ha jól emlékszem lehetett scripttel hívni az oldalt.

Ha most is lehet majd, elég pár plusz nyomógomb és kész.

 

Halkan jegyzem meg, én egy olyasmi ábrázolásra vágyom, ahol lehet látni, hol tart a motoros, az autós, a kamionos mezőny zöme kb. Egy színes csík az útvonal mellett pl. Jó, tudom, sokat akarok...

Előzmény: AgentK (75)
AgentK Creative Commons License 2005.12.27 0 0 75

A többblet munka igazából nem töblet, de amig nem látjuk, hogy milyen feed jön a franciáktól addig sajnos nem lehet megmondani, hogy lehet-e berhelni vele. Sajnos nem csak évről évre, de idén még versenyről versenyre is módositgatták a kódot..

Előzmény: DLala (73)
deps Creative Commons License 2005.12.27 0 0 74

lala!

 

én úgy tudom, hogy a tavalyi az olyan volt hogy édes mindegy volt mennyit akarsz megnézni, mégegyszer elindítottam a keresőt és beadta a kért srácokat......

tuti ilyen lesz most is...

 

a belerakós dolog..... nekem mindegy, hogy milyen, ha neked tetszik, nyugodtan tedd be! én nem is akartam beletenni, mert a topikgazdának kell.....

 

ja láttátok a dakarchallaget????

a továbbjutottak akik közűl egy mehet a dakarra, országok szerint: spanyol, svéd, norvég, portugál....... ja és a nagy országok közől egysem került be! lásd francia, olasz......!!!!

 

:)

Előzmény: DLala (73)
DLala Creative Commons License 2005.12.27 0 0 73
Szerintem mi minden magyart szeretnénk követni. Az meg több, mint 4, amennyit a szoft ki tud írni. Kérhetünk egy kis többletmunkát, hogy mindenkit láthassunk, még ha nem is egyszerre?
Előzmény: AgentK (71)
DLala Creative Commons License 2005.12.27 0 0 72
300x30-as GIF vagy PNG kell, a modik beteszik, mezei felhasználónak nincs hozzá joga. Összeütök valamit, ha tetszik, tegyük fel, ha tudtok jobbat, nekem az is jó.
Előzmény: deps (68)
AgentK Creative Commons License 2005.12.27 0 0 71

ha az iritrack-re gondolsz (térkép kis szines köröcskékkel rajta az autók) akkor az a verseny indulásakor a dakar.com-ról lesz elérhető, meg a dakar.hu-ról is egy előre beállitott változat, hogy ne kelljen a rajtszámok között turkálni :-)

 

 

Előzmény: deps (68)
AgentK Creative Commons License 2005.12.27 0 0 70
Nagyon szivesen :-)
Előzmény: DLala (67)
deps Creative Commons License 2005.12.26 0 0 69

bp-damako képgaléria!

 

autók képei akik beneveztek a futamra!

Előzmény: deps (68)
deps Creative Commons License 2005.12.26 0 0 68

üdv lala!

 

nem tudom, hogy tudod beletenni a fejlécbe a kis csikot, hogy vagány legyen:(

 

még anno csináltam egy fórumot tereprallyautók részére, de nemsok sikert értem el vele...... sok infó van kocsikról, csak az elején kell kezdeni!

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121336

 

aztán nemtudjátok, hogy mely linken v honlapon lehet követni a srácokat... gps koordináták segítségével, nyomon lehet őket követni.... ellenörzőpontokon van felállítva... sajna a kedvencek közűl ki kellett törölnöm, mert volt egy kis galiba..

 

merszi

Előzmény: DLala (67)
DLala Creative Commons License 2005.12.26 0 0 67

Most vettem észre, hogy a dakar.hu-n a Fórum link az erre a topikra mutat.

 

KÖSZÖNÖM!

 

:-))))

 

(izébigyó, hogyan lehetne oda fölülre valami képecskét elhelyezni?)

deps Creative Commons License 2005.12.26 0 0 66

üdv a homokozóban, vagyis afrikában!:D

 

szóval van egy kis bemelegítés a dakarra, igaz már régen lement, de néztétek avagy nézitek a dakar rally challange-t?????

egész héten megy az espr-n! holnap reggel 9.30tól lesz!

 

ja a dakar az meg mint médiában az espr-n péntektől indul este 23.00-tól!

 

haliiiiiiii és homokozóra fel, vagy tegyük homokba kerekünket, vagy fejünket????

 

döntsétek el:D

gugugaga Creative Commons License 2005.12.25 0 0 65
Egyre többen indulnak, ez jó :-)
Előzmény: TOM (46)
geosz Creative Commons License 2005.12.23 0 0 64
Ahogy a gyerekek mondanák, már csak nyolcat kell aludni.
DLala Creative Commons License 2005.12.21 0 0 63
DLala Creative Commons License 2005.12.21 0 0 62

Tapasztalataim szerint sokat javult a cucc.

Persze még nem tökéletes, de talán sohasem lesz az.

Ha betölti a feladatát, tehát követhetővé teszi a versenyt, számunkra már megfelel.

 

De rengeteget segítene, ha lenne online közvetítés mondjuk a bivouac--ból. Egy tudósító, akinek az egyetlen feladata a netre feltenni a legfrissebb híreket, háttérmagyarázatokat. Azonnal, ott helyben, nem pedig másnap.

A késő esti közvetítésre már minden lényeges dolog tudott, ráadásul addig ébren maradni egy művészet három héten át.

 

De ha nem akar ezért weblapot fenntartani vagy azzal bajlódni, nekem is elmélezheti a híreket, a többit én megoldom :-)

Előzmény: Gerenda (61)
Gerenda Creative Commons License 2005.12.21 0 0 61
És vajon megbízhatóbb is lesz? Tavaly gyakran órákig nem volt frissítés a térképen.
G
Előzmény: DLala (60)
DLala Creative Commons License 2005.12.21 0 0 60

Idény közben más versenyeken a motorosokon is kipróbálták.

Náluk különösen fontos lehet, életet menthet.

Szerintem lesz a motorokon is.

Előzmény: sroa (59)
sroa Creative Commons License 2005.12.21 0 0 59
Hali!

Azt olvastam valahol, hogy minden járművön lesz iritrack-es követő, de mostmár nem vagyok benne biztos, hogy tényleg minden járművön-e vagy csak minden kocsin. valaki tudja hogy lesz?

Előzmény: DLala (44)
Fortaleza/Brasil Creative Commons License 2005.12.14 0 0 56

Akkor ment mail!

 

Brasil

Előzmény: Törölt nick (54)
JEEPI Creative Commons License 2005.12.14 0 0 53
bull!
De Afrikát nem sokan fogják meglátni.:)))
Viszont a Defik otthon érezhetik majd magukat.Ez az ő terepük!!!Max.10m-s domb,és szárazság!:))))))Csak tiporni kellllllll!!!!!Dübörögnek majd a lóerők.
Előzmény: Törölt nick (51)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!