A Volkswagen Race Touareg öt párosának - Jutta Kleinschmidt/Fabrizia Pons (D/I), Mark Miller/Dirk von Zitzewitz (USA/D), Bruno Saby/Michel Perin (F/F), Carlos Sainz/Andy Shulz (E/D), és Giniel de Villiers/Tina Thörner (RSA/S) - a világ egyik leghosszabb és legkeményebb rallyja során nagyrészt le kell mondaniuk a szatelites navigációról, és elsősorban a "Roadbook"-ra kell hagyatkozniuk. Ezzel is növelve a Dakar versenyzőkkel szemben támasztott követelményeit, és még nagyobb szerephez juttatva a navigátorokat.
"A szabályok már az elmúlt években is jelentős esélyegyenlőséget biztosítottak" - emelte ki a Volkswagen Motorsport főnöke Kris Nissen. "Az újításoknak köszönhetően a rally követelményei érezhetően megnőttek. Így a Volkswagen csapat öt másodpilótája a szokásosnál is nagyobb kihívással kell, hogy megküzdjön." Míg az elmúlt években a csapatok GPS segítségével előre megadott pontok szerint haladtak, addig 2006-ban más a helyzet: vissza a gyökerekhez. A rendezőség által adott GPS rendszerek - és csak ezek használhatóak - a start és cél között csak az égtájat és a sebességet jelzik. A szakaszt tehát a "Roadbook" segítségével kell teljesíteni. "42 kilométer után egy félig elásott guminál balra lekanyarodni" - ilyen egy tipikus támpont a 150 oldalas könyvecskében. "Az új szabályzatnak köszönhetően a navigáció a hosszú távú versenyzés klasszikus elme újra a középpontba kerül" - mondta Andy Schulz, Carlos Sainz navigátora, aki két győzelmével a legeredményesebb német. "Tempóval egyedül nem lehet megnyerni a Dakar 2006-ot. Nagyon oda kell figyelni, hiszen milliónyi lehetőség van arra, hogy az ember eltévedjen." Hogy meggyőződjenek, a csapatok az egész távot teljesítik rejtett ellenőrzési pontokon kell áthaladniuk. Ha a kocsi egy ilyen pont három kilométeres körzetében van a GPS reagál, és a kijelölt pont felé vezeti a versenyzőket. Ha a csapatok már 200 méterre megközelítették a pontot, akkor a következő ellenőrző pontot kell elérniük újból csak a Roadbook és az iránytű segítségével. Minden kihagyott pontot jókora időbüntetés követ. A sebességtúllépéseket is időbüntetés "díjazzák". Így például helységekben be kell tartani a szigorú 50 km/h-ás limitet. A száguldozóknak esélyük sincs, hogy megússzák a büntetést, mert a célokban az összes autó GPS-ét "kiolvassák". Abban minden túllépés szerepel. Míg a kamionok és motorosok nyílt terepen sem léphetik túl a 150 km/h-ás sebességet, addig a kocsik szabadon száguldozhatnak. De egyes veszélyes szakaszokon a rendezőség meghatározza a limitet. Ezt ugyanolyan szigorúan ellenőrzik mint a helységeken való áthaladásokat. Idén a legtöbbször más utakat járó kísérőkocsikra is vonatkozik sebességkorlátozás. "Mivel a szervizesek útvonala is majdnem olyan hosszú mint a versenytávok, sokkal nehezebb lesz időben beérni a célokba, és a kocsik szervizelését előkészíteni" - nyilatkozta Paco Crous a logisztika főnöke az új kihívásról.
Ez az új szabály tovább nehezíti a szervizesek már amúgy sem könnyű munkáját a világ egyik legkeményebb rallyja során. A Volkswagen Motorsport szerelőinek öt Race Touareg-et kell majd felkészíteniük napról napra - ez biztos éjszakai munka. Egyedüli vigasz: a szabályok nagy teret biztosítanak a szervizeseknek. A motorblokk és a váz kivételével minden alkatrészt ki lehet cserélni, ami már nem javítható meg. Kimondottan akkor lesz majd nehéz, ha verseny közben lép fel valamilyen probléma. Akkor a versenyzőnek csak másik résztvevő segíthet, mint például a két Volkswagen Race Truck. További nehézséget jelent a január 12-dikei maratoni szakasz: Labè-ban este a csapatnak nem állnak rendelkezésre a szervizesek, csak a két Volkswagen kamion emberei. Ezért még nagyobb jelentőséget kap a megbízhatóság, és válhat a siker kulcsává.
Azt a tavot en is lenyomtam tegnap, igaz Szekelykeresztur-Veresegyhaz-Ljubljana tavon (615+510 km), igaz kicsit tobb volt a ho, meg a tukorjeg :) Na eleg az offbol.
Tudja valaki hol lehetne latni digitalis muholdvevon a Dakarrol muholdon hazaalott vagatlan anyagokat? Eurosport sajna koldolt itt nalunk... TOM
Tavaly ha jól emlékszem lehetett scripttel hívni az oldalt.
Ha most is lehet majd, elég pár plusz nyomógomb és kész.
Halkan jegyzem meg, én egy olyasmi ábrázolásra vágyom, ahol lehet látni, hol tart a motoros, az autós, a kamionos mezőny zöme kb. Egy színes csík az útvonal mellett pl. Jó, tudom, sokat akarok...
A többblet munka igazából nem töblet, de amig nem látjuk, hogy milyen feed jön a franciáktól addig sajnos nem lehet megmondani, hogy lehet-e berhelni vele. Sajnos nem csak évről évre, de idén még versenyről versenyre is módositgatták a kódot..
én úgy tudom, hogy a tavalyi az olyan volt hogy édes mindegy volt mennyit akarsz megnézni, mégegyszer elindítottam a keresőt és beadta a kért srácokat......
tuti ilyen lesz most is...
a belerakós dolog..... nekem mindegy, hogy milyen, ha neked tetszik, nyugodtan tedd be! én nem is akartam beletenni, mert a topikgazdának kell.....
ja láttátok a dakarchallaget????
a továbbjutottak akik közűl egy mehet a dakarra, országok szerint: spanyol, svéd, norvég, portugál....... ja és a nagy országok közől egysem került be! lásd francia, olasz......!!!!
Szerintem mi minden magyart szeretnénk követni. Az meg több, mint 4, amennyit a szoft ki tud írni. Kérhetünk egy kis többletmunkát, hogy mindenkit láthassunk, még ha nem is egyszerre?
300x30-as GIF vagy PNG kell, a modik beteszik, mezei felhasználónak nincs hozzá joga. Összeütök valamit, ha tetszik, tegyük fel, ha tudtok jobbat, nekem az is jó.
ha az iritrack-re gondolsz (térkép kis szines köröcskékkel rajta az autók) akkor az a verseny indulásakor a dakar.com-ról lesz elérhető, meg a dakar.hu-ról is egy előre beállitott változat, hogy ne kelljen a rajtszámok között turkálni :-)
aztán nemtudjátok, hogy mely linken v honlapon lehet követni a srácokat... gps koordináták segítségével, nyomon lehet őket követni.... ellenörzőpontokon van felállítva... sajna a kedvencek közűl ki kellett törölnöm, mert volt egy kis galiba..
Persze még nem tökéletes, de talán sohasem lesz az.
Ha betölti a feladatát, tehát követhetővé teszi a versenyt, számunkra már megfelel.
De rengeteget segítene, ha lenne online közvetítés mondjuk a bivouac--ból. Egy tudósító, akinek az egyetlen feladata a netre feltenni a legfrissebb híreket, háttérmagyarázatokat. Azonnal, ott helyben, nem pedig másnap.
A késő esti közvetítésre már minden lényeges dolog tudott, ráadásul addig ébren maradni egy művészet három héten át.
De ha nem akar ezért weblapot fenntartani vagy azzal bajlódni, nekem is elmélezheti a híreket, a többit én megoldom :-)
Azt olvastam valahol, hogy minden járművön lesz iritrack-es követő, de mostmár nem vagyok benne biztos, hogy tényleg minden járművön-e vagy csak minden kocsin. valaki tudja hogy lesz?
bull! De Afrikát nem sokan fogják meglátni.:))) Viszont a Defik otthon érezhetik majd magukat.Ez az ő terepük!!!Max.10m-s domb,és szárazság!:))))))Csak tiporni kellllllll!!!!!Dübörögnek majd a lóerők.