Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Én meg örülök, hogy ha közvetlenül nem is találkoztunk személyesen, de itt egymásba botlottunk. És akkor ebben a formában tudok gratulálni a sok szép modellhez, amit láthattam a honlapodon! Tényleg bámulatos. És ezt az tudja igazán értékelni, aki ilyesmiket farigcsál. Nekem még a H0-tól is kiguvad időnként a szemem, Te meg ennél is kisebb remekműveket csinálsz.
Igen, nekem is ez fordult meg a fejemben, hogy fogok csinálni egy ilyen vagont is.
De a következő modellnél még akár korrekt tengelytávot is csinálhatnál. Én is megcsináltam a Dnz-n. Nem tragikusan nehéz. Igazából egy jó borotvapenge kell hozzá (én egy régi, blue gilette-et használtam, ami sokkal kemémyebb, talán edzettebb, mint a mai Wilkinson), meg egy kis marógép (kínai szar, kb. 3500-4000 Ft-ért vettem az Auchanban, de azért használható). Meg kell egy kis műanyag hulladék. Majd ha odaérsz, segítek.
Akkor ehhez a Bz 40 010 vagonhoz talán jó a Fugi By vagon ablaka, és ha lenyelem a tengely táv eltérést, akkor ebből a PIKO-ból ilyet is lehet reszelni. Mit szólsz? Rizmajer
Mi többiek meg már dörzsöljük a tenyerünket és az egérgombjait, hogy ismét kapunk egy jó anyagot, ami után pedig dörzsöljük a szemünket. Előre is kösz, Rizmajer.
Kicsi a világ. Örülök, hogy Neked is örömet tudtam szerezni, és annak is, hogy még megvan. Természetesen emlékszem, még a névre is, amit most nem írok le, mert nem
vagyok benne biztos, hogy itt a fórumon publikus. /alkatrész-forgalmazó + fiam ker.név./
Az apám által készített kisvonat nem PV sínen futott, hanem 55mm nyomtávra, kis lécekre
leszegelt alumínium függönysínen. A járművek mindössze "egy" rendelkezésre álló fotó alapján a hargitát próbálták utánozni. Ismerős által esztergált kerekekre házilag készültek a járművek, szinte szerszám nélkül. /vágó, kalapács, lemezolló, reszelő, ecset/
A kocsiszám a rajz mellett téves: a rajzon a Bz 40000-es látható, a túlsó oldalon lévő fénykép valóban a Bz 52400- 52500-as kocsit ábrázolja. Sőt, a minap hítátok fel a figyelmet egy Fortepan - beli képre, azon a "nagyablakú" 7,0 méteres tengelytávú Bz 52395-ös pályaszámot viselte.
Egy könyvből szkennelt kép, melyen a szerzőt feltüntették, a Bz. 40010-es kocsit ábrázolja.
Kedves RhB, a kérésednek eleget téve, nekilátok a munkának. tisztelettel, z.kabai
Nem tudnál esetleg egy kis összefoglaló táblázatot betenni a régi 2-tengelyes kocsitípusokról, amelyek még megérték a 60-as/70-es éveket? Na meg persze az átszámozásokat (pl. vasvázasítás)... :-)))
Szóval pályaszám tól-ig, tengelytáv stb... Lehet kisebb adagokban is, ha egyszerre az összes túl sok lenne... kiindulásként már volt egy-két ilyen próbálkozás, azokat lehetne kiegészíteni/folytatni...
Hűha, most bajban vagyok. Mert régi számmal nem találtam ilyen kocsiról képet. Új számmal igen, ami lehetett az: 50 55 24-28 002-9 Bzx megjelöléssel, osztott ablakos. Megnéztem az Általad küldött képeket, de azok között meg nem láttam olvasható számmal ilyet, és a fájlnévként sem volt így elmentve semmi.
A 67-es albumban hol van a rajza? Mert az 1. o. kocsik után már a Bz 46000-es van.
A Bz 40000-es az osztott 1+5 ablakos, 7,0 méteres tengelytávú vasvázasított kocsi. Egyeseket kályhákkal is ellátták, pl. 40013-ast, s ez a kocsi közlekedett Cegléd-Hantháza között.
Az 1967-es jellegrajz albumban benne van a rajza, a hozzá mellékelt kép azonban a Bz 525xx-ast ábrázolja.
Emlékeim szerint neked is van a Bz 40000-esről fényképed, úgy rémlik, hogy e-mailben már küldtem neked ilyet.
Ez jó, ez nagyon jó. Egyre jobban tetszik a vagonom, nagyon meredekre jön le a a vagon végén. Szinte függőleges az utolsó 20-30 centiméteren. Köszönöm a két képet, Rizmajer.
A modellépítést hely hiány miatt "N"-ben kezdtem, csak néha kerűlt ki egy-egy nagyobb méretű jármű a "műhelyemből" =konyhaasztal -/panel 10. emelet/. Most egy kicsit jobb a helyzet: asztal egy pici raktárhelységben. Most nem tudom, hogy panaszkodom, vagy dicsekszem.
Bocs- azért a "fojt. köv.", mert már négyszer pötyögtem be a válaszomat, és sehogyan
sem akart célba érni. Talán most.
Ott tartottam, hogy kösz az elismerést. Ez tényleg nagyon pici, de a lassan 17 éves gyakorlat meghozta gyümölcsét. Amikor elkezdtem modellezni -tudomásom szerint- kishazánkban nem-igen volt aki házilag gyártott járműveket "N" méretben. Csak azt sajnálom, hogy eleinte sok mai technikai lehetőség nem volt elérhető számomra, volt ami nem is létezett. Volt kissatu, tűreszelő, lombfűrész, tolómérő, szemmérték és lelkesedés....
A fotókon a kocsi tetejének egy kicsit más a színe,mint a modellen, de még mindig szürkébb, mint az eredeti tört-fehér. Ezen majd módosítok egy kicsit.
Az észrevétel jogos az 1.o. kocsi csíkjára vonatkozóan, a sárgát megszokásból festettem
rá. Mivel akad még aki tudja az igazságot, átmázolom.
A fűtőháznál én is álldogáltam, múlt szombaton nyitásra mentem ki, de nekem kicsit nagy volt ez a kiállítás, és a meleg. Ja, és sok képet csináltam az épületről a Kőbánya topikosoknak, az is vitte az időmet és ette az erőmet. Ha megyünk, akkor most csak a modellvasútat nézem.
Írtam is, hogy ma megyek, voltam is kinn: 10-17 óráig. Voltak kevésbé érdekes dolgok, de voltak nagyon szépek is. Külön ajánlom a szegedi fűtőház modelljét. Bár TT-s, de nagyon szép. A készítője is nagy lelkesedéssel mesélt a készítéséről. Csak ott legalább egy órát eltöltöttem. Úgyhogy ha csak délután mentek ki, akkor azt 12:01-re időzítsétek... :-)
Kösz az ajánlatot, talán tényleg könnyebb a hosszabbítás, mert más kocsiból is lehet az alja. Még rágom mint a Pál utcai fiúk a gittet.
Vasárnap a kora délután talán jó, akkor még nem pakolnak, írd mikor mész. Igaz alkotasu nem jön, ha írta volna, hogy ma megy, máskorra tettem volna a szoba takarítást. Rizmajer.
Nagyon ígéretesnek tűnik (noha nem III/IV-es korszakos (:-()!
Különösen tetszik, hogy a szellőzőrácsoknak nem az "inverze" látható a modellen (a géptérajtók felső részén), amiként az az egyik, egyébként nagyon igényesen dolgozó kisszériás gyártó rézmodellein megfigyelhető!
Szerintem, ha digiben megoldható, legyen zárfény is, meg az Alkotásu olvtárs által említett 'tolatási fény' is! (Alig telhetetlen óhaj (:-D))
Ja, és nagyon tetszik még az AB szerelvényed, a készülő csíkos festésű MD szerelvényed és a Bz -d is!
Nézegettem ezt én is annakidején, de nem találtam megvalósíthatónak a német egységkocsiból. Más a fülkeosztása. Azaz az 1,70-es még jó lenne, de a peron sokkal rövidebb, mint a németenél. Ráadásul ennek már két peronja is van.
Csináltam tegnap képeket egy ex Bz 526xx-esről, majd fölteszem valamikor a személykocsis topikba. Meg volt a hossztartón az eredeti tábla is, ha jól olvastam, 1912-es. Sejted, melyik kocsi lehet?
Rizibácsi! Lehet, hogy eső után köpönyeg, de csináltam neked a tető lekerekítéséről egy alulnézeti képet, amit akár sablonlént is használhatsz majd.