Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2011.07.19 0 0 2736

Én meg örülök, hogy ha közvetlenül nem is találkoztunk személyesen, de itt egymásba botlottunk. És akkor ebben a formában tudok gratulálni a sok szép modellhez, amit láthattam a honlapodon! Tényleg bámulatos. És ezt az tudja igazán értékelni, aki ilyesmiket farigcsál. Nekem még a H0-tól is kiguvad időnként a szemem, Te meg ennél is kisebb remekműveket csinálsz.

Előzmény: IP2000 (2731)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.19 0 0 2735

Igen, nekem is ez fordult meg a fejemben, hogy fogok csinálni egy ilyen vagont is.

De a következő modellnél még akár korrekt tengelytávot is csinálhatnál. Én is megcsináltam a Dnz-n. Nem tragikusan nehéz. Igazából egy jó borotvapenge kell hozzá (én egy régi, blue gilette-et használtam, ami sokkal kemémyebb, talán edzettebb, mint a mai Wilkinson), meg egy kis marógép (kínai szar, kb. 3500-4000 Ft-ért vettem az Auchanban, de azért használható). Meg kell egy kis műanyag hulladék. Majd ha odaérsz, segítek.

Előzmény: rizibácsi (2734)
rizibácsi Creative Commons License 2011.07.19 0 0 2734

Szia alkotasu!

Akkor ehhez a Bz 40 010 vagonhoz talán jó a Fugi By vagon ablaka, és ha lenyelem a tengely táv eltérést, akkor ebből a PIKO-ból ilyet is lehet reszelni. Mit szólsz? Rizmajer

rizibácsi Creative Commons License 2011.07.19 0 0 2733

Szia z.kabai!

Mi többiek meg már dörzsöljük a tenyerünket és az egérgombjait, hogy ismét kapunk egy jó anyagot, ami után pedig dörzsöljük a szemünket. Előre is kösz, Rizmajer.

Előzmény: z.kabai (2729)
IP2000 Creative Commons License 2011.07.19 0 0 2732

"Én nem is tudom honnan látta ezt, ez a büdös kölök!" :))))))))

Előzmény: róbertke (2723)
IP2000 Creative Commons License 2011.07.19 0 0 2731

Lebuktam!!!  Megadom magam!!! :)))

 

Kicsi a világ. Örülök, hogy  Neked is örömet tudtam szerezni, és annak is, hogy még megvan. Természetesen emlékszem, még a névre is, amit most nem írok le, mert nem

vagyok benne biztos, hogy itt a fórumon  publikus. /alkatrész-forgalmazó + fiam ker.név./

 

Az apám által készített kisvonat nem PV sínen futott, hanem 55mm nyomtávra, kis lécekre

leszegelt alumínium függönysínen. A járművek mindössze "egy" rendelkezésre álló fotó alapján a hargitát próbálták utánozni. Ismerős által esztergált kerekekre házilag készültek a járművek, szinte szerszám nélkül. /vágó, kalapács, lemezolló, reszelő, ecset/

 

 

Előzmény: alkotasu (2721)
z.kabai Creative Commons License 2011.07.18 0 0 2730

Off:

 

Bocsánat, nagyon "népies" lettem: a híttátok helyesen: hívtátok.

 

tisztelettel: z.kabai

 

On.

Előzmény: z.kabai (2729)
z.kabai Creative Commons License 2011.07.18 0 0 2729

Üdvözöllek!

 

A kocsiszám a rajz mellett téves: a rajzon a Bz 40000-es látható, a túlsó oldalon lévő fénykép valóban a Bz 52400- 52500-as kocsit ábrázolja. Sőt, a minap hítátok fel a figyelmet egy Fortepan - beli képre, azon a "nagyablakú" 7,0 méteres tengelytávú Bz 52395-ös pályaszámot viselte.

Egy könyvből szkennelt kép, melyen a szerzőt feltüntették, a Bz. 40010-es kocsit ábrázolja.

 

 

Kedves RhB, a kérésednek eleget téve, nekilátok a munkának. tisztelettel, z.kabai

Előzmény: RhB (2728)
RhB Creative Commons License 2011.07.18 0 0 2728

A leírásnak megfelelő kocsirajz az albumban a Bz 52000-es:

 

http://www.freeweb.hu/vasutikocsi/jelleg/j1967(173).jpg

 

 

Nem tudnál esetleg egy kis összefoglaló táblázatot betenni a régi 2-tengelyes kocsitípusokról, amelyek még megérték a 60-as/70-es éveket? Na meg persze az átszámozásokat (pl. vasvázasítás)... :-)))

 

Szóval pályaszám tól-ig, tengelytáv stb...  Lehet kisebb adagokban is, ha egyszerre az összes túl sok lenne... kiindulásként már volt egy-két ilyen próbálkozás, azokat lehetne kiegészíteni/folytatni...

Előzmény: z.kabai (2726)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.18 0 0 2727

Hűha, most bajban vagyok. Mert régi számmal nem találtam ilyen kocsiról képet. Új számmal igen, ami lehetett az: 50 55 24-28 002-9 Bzx megjelöléssel, osztott ablakos. Megnéztem az Általad küldött képeket, de azok között meg nem láttam olvasható számmal ilyet, és a fájlnévként sem volt így elmentve semmi.

 

A 67-es albumban hol van a rajza? Mert az 1. o. kocsik után már a Bz 46000-es van.

Előzmény: z.kabai (2726)
z.kabai Creative Commons License 2011.07.18 0 0 2726

Szia Alkotásu!

 

A Bz 40000-es az osztott 1+5 ablakos, 7,0 méteres tengelytávú vasvázasított kocsi. Egyeseket kályhákkal is ellátták, pl. 40013-ast, s ez a kocsi közlekedett Cegléd-Hantháza között.

 

Az 1967-es jellegrajz albumban benne van a rajza, a hozzá mellékelt kép azonban a Bz 525xx-ast ábrázolja.

 

Emlékeim szerint neked is van a Bz 40000-esről fényképed, úgy rémlik, hogy e-mailben már küldtem neked ilyet.

 

Üdv, z.kabai

Előzmény: alkotasu (2707)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2725

Köszönöm a biztató szavakat, digitális lesz, tolató fény biztos lesz benne, meg vezetőállás világítás.

Zárfényt kihagyom, mert így elég neki egy digitools dekóder is, bár még gondolkodom egy hangdekóderen is.

Géptérajtó rácsozása vésővel van mélyítve.

Vannak eltérések, nem egy CNC pontosság, de remélem arányos lesz azért a gép.

rizibácsi Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2724

Szia!

Ez jó, ez nagyon jó. Egyre jobban tetszik a vagonom, nagyon meredekre jön le a a vagon végén. Szinte függőleges az utolsó 20-30 centiméteren. Köszönöm a két képet, Rizmajer.

Előzmény: alkotasu (2717)
róbertke Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2723

....és a fiáé..:-))))

Előzmény: alkotasu (2722)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2722

Azért nem semmi volt az édesapád által készített kerti vasút. PV pályán ment? A Hargitát mintázta meg?

Most már azt is értem, honnan a tehetség...

Előzmény: IP2000 (2720)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2721

Akkor megvagy!

 

Most már világos, hogy tudsz ennyi szép modellt bemutatni.

 

Ezt a gépet még Te festetted át nekem kb. 4 éve, ez volt az első MÁV-os Szergejem:

 

 

Emlékszel rá? (Guszti vitte, hozta.)

Azóta is nagy becsben tartom.

Előzmény: IP2000 (2719)
IP2000 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2720

A "HO" méretűt sajnos nem. Számomra ismeretlen "tettes" alkotása.

Nyíregyházi kiállításon fotóztam 2010 márciusban, "véletlenül" nálam volt a pici is.

A gazdája nem volt ott, azt mondták a többiek, hogy valakitől vette.

 

Előzmény: alkotasu (2718)
IP2000 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2719

fojt. köv. :

 

 A modellépítést hely hiány miatt "N"-ben kezdtem, csak néha kerűlt ki egy-egy nagyobb méretű jármű a "műhelyemből" =konyhaasztal -/panel 10. emelet/. Most egy kicsit jobb a helyzet: asztal egy pici raktárhelységben. Most nem tudom, hogy panaszkodom, vagy dicsekszem.

A munkáimból ízelítőt kaphatsz, ha megnézed a honlapomat: http://ivan160.5mp.eu

 

Lehet, hogy a terjedelemmel van a baj ??:)

Előzmény: IP2000 (2716)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2718

A Nagy Testvér figyel...

 

Nagyon jók lettek. Mindkettőt Te csináltad?

Előzmény: IP2000 (2714)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2717

Én is sajnálom, de majd legközelebb.

 

Hanem csináltam Neked két képet, bár lehet hogy eső után köpönyeg:

 

Egy tetővég:                                          és egy tetőív:

 

           

 

Mitagadás, én sem gondoltam, hogy ilyen nagy törésszögű az ív.

 

 

Előzmény: rizibácsi (2712)
IP2000 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2716

Bocs- azért a "fojt. köv.", mert már négyszer pötyögtem be a válaszomat, és sehogyan

sem akart célba érni. Talán most.

Ott tartottam, hogy kösz az elismerést. Ez tényleg nagyon pici, de a lassan 17 éves 
 gyakorlat meghozta gyümölcsét. Amikor elkezdtem modellezni -tudomásom szerint-
kishazánkban nem-igen volt aki házilag gyártott járműveket "N" méretben. Csak azt
sajnálom, hogy eleinte sok mai technikai lehetőség nem volt elérhető számomra, volt
ami nem is létezett. Volt kissatu, tűreszelő, lombfűrész, tolómérő, szemmérték és
lelkesedés....

 

 

IP2000 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2715

A fotókon a kocsi tetejének egy kicsit más a színe,mint a modellen, de még mindig szürkébb, mint az eredeti tört-fehér. Ezen majd módosítok egy kicsit.

Az észrevétel jogos az 1.o. kocsi csíkjára vonatkozóan, a sárgát megszokásból festettem

rá. Mivel akad még aki tudja az igazságot, átmázolom.

Köszönöm az elismerő szavaidat. ... fojt. köv.

 

Előzmény: alkotasu (2667)
IP2000 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 2714

Csak így tovább. Gratulálok!

A világításról már megírták a tutit,- egyetértek.

Még egy kis festék és valahogy így fog kinézni, kitartás, csak így tovább.

 

Előzmény: Törölt nick (2699)
kaller12 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2713

Szia "Szabiroli" az M43-rol láttam képet. A tervrajzot át tod küldeni??

 

Ha igen akkor ide:benor97@freemail.hu

 

Köszi.

rizibácsi Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2712

Szia!

A fűtőháznál én is álldogáltam, múlt szombaton nyitásra mentem ki, de nekem kicsit nagy volt ez a kiállítás, és a meleg. Ja, és sok képet csináltam az épületről a Kőbánya topikosoknak, az is vitte az időmet és ette az erőmet. Ha megyünk, akkor most csak a modellvasútat nézem.

Sajnálom,hogy nem találkoztunk, Rizmajer.

Előzmény: alkotasu (2711)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2711

Írtam is, hogy ma megyek, voltam is kinn: 10-17 óráig. Voltak kevésbé érdekes dolgok, de voltak nagyon szépek is. Külön ajánlom a szegedi fűtőház modelljét. Bár TT-s, de nagyon szép. A készítője is nagy lelkesedéssel mesélt a készítéséről. Csak ott legalább egy órát eltöltöttem. Úgyhogy ha csak délután mentek ki, akkor azt 12:01-re időzítsétek... :-)

Előzmény: rizibácsi (2710)
rizibácsi Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2710

Szia RhB!

Kösz az ajánlatot, talán tényleg könnyebb a hosszabbítás, mert más kocsiból is lehet az alja. Még rágom mint a Pál utcai fiúk a gittet.

Vasárnap a kora délután talán jó, akkor még nem pakolnak, írd mikor mész. Igaz alkotasu nem jön, ha írta volna, hogy ma megy, máskorra tettem volna a szoba takarítást. Rizmajer.

Előzmény: RhB (2706)
smnks Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2709

Szia!

 

 Nagyon ígéretesnek tűnik (noha nem III/IV-es korszakos (:-()!

Különösen tetszik, hogy a szellőzőrácsoknak nem az "inverze" látható a modellen (a géptérajtók felső részén), amiként az az egyik, egyébként nagyon igényesen dolgozó kisszériás gyártó rézmodellein megfigyelhető!

 Szerintem, ha digiben megoldható, legyen zárfény is, meg az Alkotásu olvtárs által említett 'tolatási fény' is! (Alig telhetetlen óhaj (:-D))

 

 Ja, és nagyon tetszik még az AB szerelvényed, a készülő csíkos festésű MD szerelvényed és a Bz -d is!

 

 Üdv!

Előzmény: Törölt nick (2699)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2708

Nézegettem ezt én is annakidején, de nem találtam megvalósíthatónak a német egységkocsiból. Más a fülkeosztása. Azaz az 1,70-es még jó lenne, de a peron sokkal rövidebb, mint a németenél. Ráadásul ennek már két peronja is van.

 

Csináltam tegnap képeket egy ex Bz 526xx-esről, majd fölteszem valamikor a személykocsis topikba. Meg volt a hossztartón az eredeti tábla is, ha jól olvastam, 1912-es. Sejted, melyik kocsi lehet?

 

Rizibácsi! Lehet, hogy eső után köpönyeg, de csináltam neked a tető lekerekítéséről egy alulnézeti képet, amit akár sablonlént is használhatsz majd.

Előzmény: RhB (2706)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.16 0 0 2707

Melyik a Bz 40000-es? Én csak Bz46000-est találtam. Az viszont hosszú kéttengelyes kocsi.

Előzmény: z.kabai (2704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!