Tőle kérdezd! De bárki írhat bármit az ő dolga-baja.
Ha rövidesen majd cserélik a computeremet, beszámolok még chiptuning előtt, lett-e érdemi változás a gyári programban, mert lesz összehasonlítási alapom. Addig elfogadom, míg az ellenkezője be nem bizonyosodik. De mégsem eskü alatt tett vallomásokról szól a Népítélet. Gauss-szabályt kell alkalmazni...
Off lesz, amit most írni fogok, de annál tanulságosabb...
Ismered, azt a beszélgetést, ami a washingtoni magyar nagykövet és a Fehér Ház ügyeletes tisztje között zajlott, amikor Magyarország hadat üzent az Egyesült Államoknak, 1941. december 12-én?
Olvasd el és döbbenj rá, hogy mekkora igazságot írtál...
(Ha nem tudod hol keresd jelezd és megküldöm mailban)
"Karácsonykor belém jöttek hátulról természetesen a szervíz javította a járgányt, és valószínűleg a motorkomputert is frissitették, mert a fogyasztás visszaesett a korábbi 9 ről, 7 körülre. 90%ban városban használom, ha ez a fogyasztás marad akkor dőlni látszik a 10 liter alá nem megy a fogyasztás elmélet."
További sokkoló hírek, aki még nem tudná: GÉPJÁRMŰADÓ!!! Teljesítmény után fizetendő elvileg, 1KW=300Ft (mint a dokinál!) A vicc az, hogy minél idősebb az autód annál olcsóbb az adó! KI ÉRTI EZT!!! Én eddig fizettem évi 12000-t, most 21000-t! Környezetkímélő osztálybasorolás után nincs kedvezvény, de ha van egy húszéves 150-180 ccm-es verdád, akkor annyit fizetnél, mint most az új autódra. Teljesen ki vagyok akadva! Georgbob
Szevasztok! Egy 1.6-os mentazöld SW-vel csatlakoznék a csapathoz. egy éves a gép, ~50 e. km van benne, és hát van vele gond, nem kevés (vagy csak én vagyok túl kukacos?) Cromagnonhoz hasonlóan én is Bp-en, taxiként használom (üdv a konkurenciának!). A topicot végigolvastam (eltartott egy ideig), és így utólag is köszönöm az infókat mindenkinek. Csak egy rövid tapasztalat a szűkítős témához: A gép olyan 20 e. km körül elkezdte azt a nem kellemes dolgot szokásává tenni, hogy a napi első indításnál vagy csak a második indítózásra ugrott be moci, vagy már az elsőre is, de ekkor (úgy hallás után) kb. két hengerrel, aztán leállt. A szervíz ez idáig nem tudta orvosolni a gondot. Nos, miután (felbuzdulva az itt olvasottakon) eltávolítottam belőle a szűkítőt ez a gond megszünt! Azóta minden nap pöcc röff, mint újkorában. és ez már egészen biztosan nem placebó hatás!
Érdekesség! Egy kolléga összetörte a Lacsi elejét a tűzfalig.Nem adták meg a jobbkezet.Elmondása szerint bontóba ment alkatrészért futómű cuccokat keresett mivel elég kevés Lacsit bontottak idáig nem sok minden volt hozzá. Viszont a B Vectra féltengely egy az egyben megeggyezett és ezt szerelték bele keresett hengerfejet is arra meg adtak neki Nubira II hengerfejet az jó volt.Szóval állítólag sok minden alkatrész a B Vectrából helyettesíthető így olcsóbb!
Azon kell eltöprengeni, hogy a klímát milyen meteorológiai viszonyok között használja az üzemeltető.
Ezt azért tartom fontosnak kiemelni, mert sokan (néha én is) télen az ablak páramentesítésére is használják. Téli üzemben a kompresszor könnyebben kaphat folyadékütést. Ez akár tönkre is teheti. Szóval, szerintem ilyen esetben nem árt a kíméletes indítás..
Nyári üzemben nem sokat gatyázok, bekapcsolom, amikor szükségét érzem és kész. Függetlenül attól, hogy éppen milyen fordulaton üzemel a motor. Ettől meghibásodás általában nem történik. Nyáron ugyanis rendkívül nagy valószínűséggel azonnal gáz halmazállapotú közeggel indul a kompresszor, a folyadékütés valószínűsége rendkívül csekély.
Ez elég hasbaakasztósnak tűnik. Mitől lenne nagyobb terhelés nagyobb motorfordulatnál. Az elektromos hálózat ugyanaz. (Sőt, ha 3. vagy 4, fokozatra kapcsolt ventillátorral gyorsítasz, akkor visszavesz a ventillátor fordulatszámából, hogy a ne legyen gyengébb a gyorsulás.)
Én sem gondoltam rá, de klímás szaki mondta, hogy bekapcsolás előtt a motorfordulatot vissza ajánlott venni- azaz haladás közben üres, fordulat visszaesett bekapcs, eztán poroszkálás tovább. Így nem kap a kompresszor és a rendszer sem akkora lökésszerű terhelést, mint egyébként. A klíma meghibásodások gyakori oka lehet, de az jó ha visszajön az ügyfél különösen gari után!
Ezt a "hogy kell"-t most nem igazán értem. Bekapcsolod a klímát és a levegőkeringetést és kész. A hőmérsékletet oda tekered, ahova akarod. A szakemberek szerint rendszeresen illik bekapcsolni. Én gyakorlatilag az eltelt két év alatt max 100 km-t mentem klíma nélkül a 30e-ből, és olyan, mint új korában.
Tudja-e valaki, hogyan kell bekapcsolni a klímát? Eddig azt gondoltam tudom, de hátha nem vagyok egyedül. A kérdés nem Lacsi-specifikus.
Ujjacska (lábujjacska) elindul-gombot megkeres-megnyom-visszajelez (esetleg bízzuk a Szöszire) OKÉ, de mégis hogy a kompresszor hosszúéletű maradjon mindezt hogyan ajánlott?
"Elszomorít hogy a kezdetek kezdetén volt egy pár itteni ember aki eljött az egyik talinkra és azóta sem jött el senki."
No para!
Ha azt vesszük, hogy az itteni topik résztvevők által megszervezett első találkozóra (amely 3 időpontot csúszott!!) 2-en voltunk...., akkor felvetődik a kérdés mi a gond?
Nos nem gond, de a tippjeim:
- 'nyugisabb' mentalitású emberek használják ezt a topikot
- több a vidéki Bp-től nagyobb távolságra
- írogatni olvasgatni szeretnek, de nem annyira közöségi emberek
- stb.
Én magam is olvastam a másik fórumot, és információ szerzésre remek!
Ez a topik viszont a kellemes puritán kivitelével, olyan kerekasztal fazonú beszélgetést ad vissza, ami nekem jól esik. Mintha egy szobába ülnénk valaki bejön csevegünk, kimegy, jön más.. és nem zavar ha ugyanazt kibeszéljük mégegyszer.