Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Bár idén azt ajánlottuk, hogy a Hunyadi utca, a Pallagi út és a Füredi - Egyetem sgt. kereszt átjárható legyen busszal. Cska egy kis rendőri irányítás kérdése a menetben meg vannak lyukaka amikor a buszok simán átmehetnének. Nem lett belőle semmi...
Így most lezárták az Egyetem sgt-t is, és a Simonyi utat is. Nagy logikára vall.
Lehet, de ott azért még a menet egyben van és rengeteg a néző.
Viszont, ha a a Hunyain megvalósítható, akkor a Tisza István utca - Hatvan utca szakaszt használva át lehetne terelni minden viszonylatot. Feltéve, ha a jövő évig haladnak valamit a 2V-vel, és nem a Bethlenen megy a menet.
Ötletelni lehet , sőt kell is, mert ebből tanul az ember. A végén még egész jó dolgok is kisülhetnek. :)
Akkor neki is kezdek, a DERKE-nek már sikerült :)
De ez a kijelzőn is megjelenik? Mármint a négyjegyű?
Igazad volt, a szigetszentmiklósi buszokon három számjegy jelenik meg.
Visszatérve a 12Y, 25H problémára, van egy egyszerű megoldási javaslatom: 112 és 145 helyett a hosszabbított útvonalat jelölhetné a H betű, mint a 45H esetében. Ennek értelmében a hosszabbított 12-es 12H lenne.
Újabb magasságokat ért el a dkv. :) Ma reggel fél nyolckor szóló jött, és végig volt ülőhely rajta! Kíváncsi vagyok, ha így haladnak mikor kerül fel az első Plasma a 31-re. :)
És a Dósa nádor térrel mi van? A 11-es buszok hol fognak megállni a Dósa nádor téren. Miután a 11-est kiterelték a térről, a buszmegállót is megszűntették és parkolóhelyeket hoztak létre ott. Na akkor most hol fog megállni a 11-es??? Vagy lezárnak egy pár parkolót? Vagy esetleg erre nem is gondoltak?
Ez nem hülyeség, még a Kossuth - Széchenyi között is megoldható lenne. Ott úgyis csak átvonulás van, előadás nincs.
Lehet, de ott azért még a menet egyben van és rengeteg a néző.
A javaslataimhoz mit szólsz?
Véleményem szerint az alapvető közösségi közlekedési kapcsolatokat nem szabad felrúgni, mert így is kevés az utas. Ötletelni lehet , sőt kell is, mert ebből tanul az ember. A végén még egész jó dolgok is kisülhetnek. :)
A legtöbb négyjegyű. Szigetszentmiklóson is négyjegyűbe botlottam, ha minden igaz.
De ez a kijelzőn is megjelenik? Mármint a négyjegyű?
Semmi, el kellene már nagyon felejteni. Inkább menjenek a Dósára, vagy a Nagyállóra.
Én a Dósát is elfelejteném. Max a 43-asnak tartanám meg, mint írtam.
Bár idén azt ajánlottuk, hogy a Hunyadi utca, a Pallagi út és a Füredi - Egyetem sgt. kereszt átjárható legyen busszal.
Ez nem hülyeség, még a Kossuth - Széchenyi között is megoldható lenne. Ott úgyis csak átvonulás van, előadás nincs.
Nem halna bele senki ha minden viszonylat mindkét végállomás között átszállás nélkül átutazható lenne.
Sőt, így csak a forgalom csökken. Vegyük a 43-ast! Bejön a Csapó utcáról, átszáll egy trolira hogy eljusson a Nagyállomásig, utána megint átszáll a 43-asra, hogy eljusson a Kishatár utcáig. Persze ez nagyon extrém példa, és ilyenre nem fog sor kerülni, csak maga az elv idegesítő.
A javaslataimhoz mit szólsz? Lehet hozzáállok kidolgozni, jövőre hátha átveszik.
Én a Volánbuszból indultam ki. Ott asszem csak a háromjegyűeket jelölik számmal.
A legtöbb négyjegyű. Szigetszentmiklóson is négyjegyűbe botlottam, ha minden igaz.
De vajon nem lehetne megyei szinten kialakítani egy számozási rendszert helyközin?
Dehogynem, bár szvsz a HV járatszámai megfelelőek.
"8. 2012. augusztus 20-án előreláthatóan 08.00 órától 13.00 óráig a Füredi út Bem tér - Dózsa György út közötti szakaszán, valamint a Hadházi út Bem tér Nyíl utca közötti szakaszán minden jármű forgalma tilos."
2. A már sokszor említett Attila tér. Komolyan, ennek mi értelme?
Semmi, el kellene már nagyon felejteni. Inkább menjenek a Dósára, vagy a Nagyállóra.
3. 2012-ben hogy mernek még "két szakaszban" közlekedtetni viszonylatokat?
Ez azt eredményezi, hogy még busszal is nehézkes átvergődni a vroson, mert gyalogosan lehetetlen átverekedni magad a karneválon.
Nem halna bele senki ha minden viszonylat mindkét végállomás között átszállás nélkül átutazható lenne. Bár idén azt ajánlottuk, hogy a Hunyadi utca, a Pallagi út és a Füredi - Egyetem sgt. kereszt átjárható legyen busszal. Cska egy kis rendőri irányítás kérdése a menetben meg vannak lyukaka amikor a buszok simán átmehetnének. Nem lett belőle semmi...
22-22Y-24-24Y: Ha végre leaszfaltoznák végig a Benczúr Gyula utcát, megszűnnének a problémák.
Attól még ugyanaz a Tóci - Teva járat lett. Közlekedett az a Szoboszlói úton is. Az útvonalmódosítás teljesen más, mint az átszámozás.
Az érvedet így már jobban értem, legyen 12-es, de ami Pallagra megy az semmiképpen se legyen Y. Legyen akkor 12B, ahol a B a fővonaltól tovább közlekedő viszonylatot jelent.
Tudom, már beismertem a hibát, javaslatot is tettem.
Az Y tényleg nem éppen a helyes elnevezés. Az F, gondolom, mint fordított, elfogadható, csak akkor egységes legyen.
Mindenképp. 18F, 25F, 11F (a javasolt 11Y helyett). Nyíregyen is így van (14F), és ha jól tudom, Szegeden is.
Ez is lehet, ha nem akarjuk a 3 számjegyű viszonylatszámokat a helyközi üzemnél használni.
A helyköziek nem négyjegyűt használnak? Volán térkép
Eldöntöttem, hogy nem szólok közbe, mert csak "pár óráról" van szó, aztán ráeszméltem, hogy ez a pár óra jóval több, mint amibe belegondoltam. Számos dolgot nem értek.
1. Ha az Egyetem sugárút idén nincs lezárva, miért közlekedik mégis minden érintett busz a Nádor utca felé?
2. A már sokszor említett Attila tér. Komolyan, ennek mi értelme? Amikor még homokvárat építettem, a viszonylatok durván negyede onnan indult, mert nagyobb utasforgalmat generált a Vágóhíd utca felől érkező munkások hada, mint a nagyállomási utasok.
3. 2012-ben hogy mernek még "két szakaszban" közlekedtetni viszonylatokat? Hétvégi forgalmi rend van, könyörgöm!
Amit most leírok, az inkább tanulság legyen a jövőre nézve, bert az idei évet már b#hatjuk.
11-es: ITS - Csigekert - Segner tér - Nagyállomás - Szent Anna - Csapó, majd változatlan.
15-15Y: Ha már nem akarják, hogy a Doberdótól közlekedjen, akkor az Attila téri szellemvégállomás helyett a Nagyállomásról induljon.
22-22Y-24-24Y: Ha végre leaszfaltoznák végig a Benczúr Gyula utcát, megszűnnének a problémák.
22: Vincellér - István - Böszörményi - Békessy - Auguszta - Pallagi út - Nagyerdei krt - Köztemető - Kassai - Csapó - Burgundia - Szent Anna - Nagyállomás - Nyugati utca - Kishegyesi út - Derék utca - Vincellér. 24 pedig fordítva.
De addig is: Teva - Békessy - Böszörményi - Kishegyesi - Derék - Vincellér - István út - Nyugati - Nagyállomás - Szent Anna - Klaipeda - Csapó - Kassai - Köztemető. Buta útvonal, de jobb, mint a két szakasz.
23-23Y: Ezért a nyomvonalért nem kár ugyan, de a későbbiekben kikerülhetné a forgalmat a Benczúron (ha leaszfaltozzák végre).
41, 45: "Csak a Segner térig" elfelejtése, nyugodtan mehet a Nagyállomáson át.
43: Röhej. A Dósa Nádor teret is el kellene felejteni az Attila térrel együtt. Na jó, ha ettől eltekintünk, akkor is legalább összevonhatnák a két szakaszt, és a Dósa Nádor tértől a Dobozin át közlekedhetne a Kishatár utcáig.
Az esti tereléssel nincs gond, ügyesen átvették a DERKE javaslatát.
Mehetnének a vonatok Tiszafüreden át Pestre is de akkor kimaradna a Nyíregyháza. Régen árvíz idején voltek ilyen kerülések akkor Kál-Kápolnánál tértünk le és egészen Kisújszállásig zötykölödtünk.
A 46-os egy három esztendős viszonylat, az összevonások után (amit persze a fórumon írtunk páran) alakult ki a jelenlegi forma.
Nekem azért rémlik még a 17F is. :) Abból lett a 46-os, szóval az meg főleg összezavarás gyanús. :)
De a 12-es, ha jól tudom, '96 óta a Tócóskertből indul, 16 év után ne sz*passuk meg az embereket azzal, hogy a napi 90%-ban eddig is 12-esként közlekedő járatokat 12A-nak nevezzük át.
Oké, de a 26-os helyett lett 12-es áthelyezve.
Az érvedet így már jobban értem, legyen 12-es, de ami Pallagra megy az semmiképpen se legyen Y. Legyen akkor 12B, ahol a B a fővonaltól tovább közlekedő viszonylatot jelent.
Amúgy, ha már a betűjelzéseknél tartunk, én az ellenirányú körjáratokat is F-re módosítanám Y helyett.
Az Y tényleg nem éppen a helyes elnevezés. Az F, gondolom, mint fordított, elfogadható, csak akkor egységes legyen.
Ha pedig egy viszonylat hosszabb útvonalon közlekedik az alapjáratnál, egyszerűen egy 1-est raknék elé, pesti és miskolci mintára. Így lehetne 112-es és 145-ös.
Ez is lehet, ha nem akarjuk a 3 számjegyű viszonylatszámokat a helyközi üzemnél használni.
marky-511 Az indulási idők kezdetlegesek, valószínűleg alapos javításra szorulnak, de alapnak remélhetőleg megteszi.
Szerintem nem lenne tanácsos a Nagyállomásról egyszerre elindítani őket, mert ha pl az acsádi útra akarok menni, akkor csúcsban óránként 4 busz indul, de ebből egyszerre, vagy óránként 4 busz indul, de negyedóránként. Szerintem a második jobban hangzik
Augusztusz 21-27 között nem lesz IC. Gyorsvonatok lesznek a Keletiből Ic megállásal Miskolcon át Püspökladányig. Balatoni vonatok 2 részben járnak majd.
A Corona nemeztközi gyors ugye Augusztus 22-től kerül Vámospércs fele mert Keresztesen felújitják a pályát Októberig most még több időbe fog telni Miskolcon át.
A 46-os egy három esztendős viszonylat, az összevonások után (amit persze a fórumon írtunk páran) alakult ki a jelenlegi forma. Úgy két év. Ahhoz hozzá lehetett szokni, mert új. De a 12-es, ha jól tudom, '96 óta a Tócóskertből indul, 16 év után ne sz*passuk meg az embereket azzal, hogy a napi 90%-ban eddig is 12-esként közlekedő járatokat 12A-nak nevezzük át.
Az más kérdés, hogy az összevont 12-es mi legyen. Én csak az egyszerűség kedvéért írtam a 12Y-t, mert az már benne van a köztudatban. Lehet akármilyen jelzést adni neki, csak a "klasszikus" 12-es maradjon meg 12-nek.
Amúgy, ha már a betűjelzéseknél tartunk, én az ellenirányú körjáratokat is F-re módosítanám Y helyett. Ha pedig egy viszonylat hosszabb útvonalon közlekedik az alapjáratnál, egyszerűen egy 1-est raknék elé, pesti és miskolci mintára. Így lehetne 112-es és 145-ös.
A tócóst hosszába eléred négy megállóval, a Klinikákat meg keresztben eggyel. Szóval szerintem nem ugyanaz a kategória.
Jogos.
Félreértés ne essék. nem azt mondom, hogy az István útra nem kell busz, természetesen kell minimum a jelenlegi kapacitással.
Amit a táblázatban leírtam, az csak fantáziálás :)
Ha pár szakember átnézi (a DERKE-re gondolok, NEM a DKV-ra, vagy az önkormányzatra), lehet bele-bele javítani. Szerintem kell is.
Itt azonban el kellene gondolkodni azon, hogy csökkenteni kéne a menetidőn. A 43-ast rendszeresen használók megjegyezték már, hogy a 19-eshez hasonlóan ott is sorozatosak a több perces sietések.
A másik pedig a Csigekert utca. A Bölcs utcát kapásból meg kellene szöntetni.
Harmadszor; nehogymá' a Károli Gáspár utca - ITS táv oda 2 perc legyen, vissza 3! Pláne reggel...