Lisszabonban, a szilveszterkor induló Dakar-rali rajtjához érkezve hatalmasodott el rajta a még itthon szerzett sérülése. 2005.12.29 17:44
Kis Sándor, aki egyébként hónapok óta intenzíven sportol, hogy a Dakaron -szokás szerint- jól tudjon teljesíteni, épp napi futóedzését tartotta, amikor arra lett figyelmes, hogy egy nagy perzsamacska nyávog az út melletti fán.
Ekkor érte baleset: "Úgy látszik a cica sem tudott még hozzászokni a jeges időhöz, mert képtelen volt lemászni a fáról, gondoltam segítek rajta. Ennek az lett az eredménye, hogy a cicát ugyan lehoztam, de közben megcsúsztam, s eltört egy bordám a hátamon." - mesélte Kis.
A rajt előtti napok így, -míg a többiek mulatnak-, neki hideg vizes borogatással telnek, de mindennek ellenére semmiképpen nem mond le a világ legnagyobb sivatagi viadaláról."
Azért ez valamiféle fejlődést jelent a szervezők részéről, hogy ki merték zárni őket, nemúgy, mint Kleinschmidt esetében a motorcserénél, ezt is simán "elnézhették" volna, hogy senki ne tudjon róla, mintha meg se történt volna.
Remélem idén mindenkire "ugyanazok a szabályok" fognak vonatkozni!!!
Meglepő esemény borzolta a kedélyeket pénteken Lisszabonban. Elvileg itt semmi izgalmasnak nem lett volna szabad történnie, hiszen az adminisztratív, illetve technikai gépátvétel a legunalmasabb dolog a világon, mégis történt. Méghozzá a gépátvétel utolsó óráiban, amikor a korábbi Dakar-győztes Jan de Rooy nevével fémjelzett kamionos DAF-alakulat került sorra.
Már néhány órával a "bomba robbanása" előtt sejteni lehetett, hogy baj van, mert az öreg feldúltan járkált fel és alá - nem sokkal később az is kiderült, hogy miért.
A vadonatúj fejlesztésű DAF-ok nem feleltek meg a 2005-ös homologizációnak, márpedig az kötelező érvényű. A Nemzetközi Automobil-szövetség illetékesei pedig nem tehettek mást, kizárták a versenyből mind az öt járművet.
A De Rooy-ok sajnálatos kiesése a versenyből a hazai kamionos egységeknek nagyobb lehetőséget teremt arra, hogy dobogó közeli helyezéseket érjenek el.
Nem vagyok nyelvzseni, csak ugy nagyjából: versenyben leszünk
Az elmúlt néhány évben, a mitsubishi jobb volt az összes ellenfelénél. De ebben az évben mi is versenyben leszünk!! Az egész szezonban a buggy-n dolgoztunk, sokat teszteltünk, és ugyhiszem, kész vagyunk. Az a tény, hogy 3 autónk van Magnaldival és Serviával jó hír, mert így csak a versenyzésre kell koncentrálnom. a visszatérése az igazi navigációnak nagyon érdekes, és sok dolgot megváltoztat... a dakar feeling itt van, és boldog vagyok , és megpróbálom a legjobbat nyújtani
Valami ilyesmi a lényege:) nyugodtan javitsatok ki, ha valaki nyelvész, vagy tud jobb fordítást:)
Jean-Louis Schlesser: “We’ll be in the competition”
“These last few years, I was very careful because the Mitsubishis were really better than the others. But this year, we’ll be in the competition. We’ve worked during the whole season on the buggy. We’ve tested it a lot and I believe that we’re ready. The fact that we have three cars with Magnaldi and Servia is good news because I can focus on attacking. The return of real navigation is also interesting and it’ll change a lot of things. The desert is wide open and so is the race. The Dakar spirit is back and I’m happy about that if I can make the best of it.”
Ha végignézed, minden évben vannak azért elég rendesen "zűrös" ügyek. Amik nekem legalábbis igencsak megfekszik a gyomromat :-(( Hol kizárnak valakit, akit nem kéne, hol nem zárnak, pedig kéne, büntetések egyik nap ezért, másik nap ugyanazért nem ...
Amúgy én is nézem már néhány éve, de nem tudom, hogy mióta :o
Apu volt kiküldött. Öt évig éltünk Algírban. Egy cementgyárat építettek valahol a sivatagban.
Csak négy éves voltam amikor a mezőnyt láttam, de mivel előbb tudtam bármilyen kocsit akár sötétben a lámpája alapján felismerni és a márkáját megmondani, mint kimondani, h "anyu"/"apu" ezért ez már ennyi idősen is teljesen szakmai programnak számított :-)) Egész Afrikából csak a cég Landrusereire meg a sivatagi autózásokra emlékszem. Más nem foglalkoztatott akkor (meg most sem nagyon).
Éppen lázasan képeket keresgélünk, de nem biztos, hogy lesznek.
Az vicces volt, amikor Kleinschmidt motort cserélt, akkor azt mondták,hogy versenyen kívül, d etovább megy, és megpróbálja végigcsinálni, csak edzésképpen, de aztán az ügyvédjei valahogy kiügyeskedték, hogy mégiscsak versenyen belül maradhasson... akkor picit csalódtam a szervezésben... egy magyarr autóssal történt volna ez, egyből kizárás...