Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
"Hatalmas forgalomnövekedéssel számolunk évről évre Debrecenben. Ennek az egyik kezelési módja a közösségi közlekedés dinamikus fejlesztése"
Másfél hónap tanszünetes menetrend, ez ám a dinamikus fejlesztés. Csak úgy tódulni fognak az új utasok.
A Mercedes Reform ugyanaz a Reform, ami már most is közlekedik? A csuklósok legalább végig alacsonypadlósak, ha jól látom a képeken, ezekből is jár már egy pár Debrecenben, ugye?
A Merci miért ragaszkodna? Ők olyan színre fújják le, amilyenre kérik. De szerintem nem is az ezüst alapszínnel van a baj, hanem ezzel az ocsmány matricázással. Volt valami sárga főnixmadaras változat pár hete, még az is sokkal jobban nézett ki.
(Ezek meg majd akkor lesznek igazán "szépek", amikor 1-2 év után a csíkok elkezdenek lemállni a fekete felületről...)
Anno felrótták a Volánnak, hogy nincs két egyforma festésű buszuk. Akárhogy nézem, ezzel együtt a DKV-nál már három különböző dizájn fut. Hogy az eredeti kék-sárga-fehér nem volt jó egyeseknek, az egy dolog. De a krémszínű, városképes se felelt meg? Vagy a Merci ragaszkodik ehhez az alapszínhez?
Hát igen. Hányinger. Ennél igénytelenebb dizájnt ritkán látni. Bezzeg Miskolc és Nyíregyháza meglepően normális dizájnt hozott ki matricázással. Úgy látszik, hogy ez Debrecenben nem megy.
Szükség az lenne rá, mert a buszok egy része biztos arra közlekedne. ha az a tervük, hogy a Faraktár utcai végállomástól induljanak a jelenlegi buszok, abból nagy felhördülés lesz. Ha átszállásra vannak kényszerítve az utasok, a villamosnak nem lesz semmiféle előnye. Egy-két viszonylatot meg kell hagyni, másokat pedig más végállomáshoz kell terelni (pl. Nagyállomás).
Engem az érdekelne, hogy a Széchenyi utcán, a Kistemplom előtt hogy fér majd el "igazságosan" a sínpár. Csak azért, mert három sáv van. Azaz valamelyik sínre rá kell engedjék a forgalmat. Jó esetben a Hal köz felőli buszsávra, rossz esetben a Csokonai Színház felőli közlekedési sávra.
Ez vagy nem jutott még az eszükbe, vagy azt hiszik, "jól van az úgy".
Nyilván, csak hát abba úgy se mennének bele, hogy mindkettő. Főleg ha Széchenyi utcán lenne vezetve a közös troli-villamos szakasz. Kizárt, hogy az hagynák.
Már szerintem az is nagy eredmény lenne, ha belátnák, hogy inkább troli+buszsáv legyen
Nem feltétlen kell a troli és a villamos kizárja egymást. Az viszont érdekes, hogy hogyan akarják egyszerre villamossal ellátni a Tócit és a "kisállmást". A kettő együtt nem megy, esetleg ha kitérőt tesz a villamos. Az pedig lassabb eljutást von maga után.
Hát igen. Látszik, hogy azt se tudják, hogy mit mondjanak, csak annyi a lényeg, hogy valami nagyot mondjanak.
A helyett, hogy beismernék, hogy a Tóci számára a trolivezeték és buszsáv lenne a megoldás, új, csuklós trolikkal, bevonva a város több részét is. Pl. 25/25Y kivàltása a trolival, 4-es meghosszabbítása a Doberdóig a Böszörményin, 3-as Segner tér után István út-Vincellér utca stb....
Ennél a villamosnál még az is jobb, ha minden marad úgy, ahogy van és buszokkal szolgálják ki a Tócit. Egyszerűen nem tudják belátni, hogy a Tóci nem Újkert, ahol egy nagy, hosszan elnyúló lakótelepet, egy nagyforgalmú gyűjtő vonalra fel lehet fűzni, ami lefedi az utazási igények döntő többségét.
Kicsit OFF: Amúgy a 2-es villamosnál is vannak gondok. A reggeli és délutáni csúcsban dugig vannak tömve a villamosok mindkét irányban, sokszor alig lehet felférni. De egyébként csúcsidőn kívül is gyakori a nagyobb tömeg, bár olyankor annyira nem durva. Ráférne egy sűrítés. Kérdés, hogy van-e rá jármű, meg elbírja-e a Piac utcai szakasz. Ott is hiba volt szinte teljesen kiiktatni a kiegészítő buszhálózatot. Bele se merek gondolni, hogy mi lenne, ha meglépték volna a józsai járatok Doberdós visszavágását és az az utasmennyiség is rázúdúl a villamosra. Fentebb említettem a 4-es meghosszabbítását a Doberdóig, talán az enyhítene a 2-es brutális zsufoltságán.
Szerintem a kisebb hurok a lakótelep közepén nem működne, már csak a lakótelep(ek) elrendezése miatt sem.
A troli meg azért nem lett meghosszabítva (pedig az lenne a reális megoldás), mert valamiért a helyi önkormányzatnál utálják a trolit, és alig várják, hogy meglegyen az ürügy a megszüntetéshez.