1980 óta vezetek. Kb. félmillió km-t sikerült magam mögött hagyni balesetmentesen annak ellenére, hogy a Tesco előtti, és az ország még számos helyén talált hasonló kereszteződéseket következetesen "körforgalom"-nak hívom, és a gyalogosokat is rendre a "zebrá" - n engedem át, ezeket még sosem neveztem kijelölt gyalogátkelőhelynek. (Talán a vizsgán, ott igen)
Sőt ! még a "közúti küszöb" elnevezés helyett is a fekvőrendőr szót használom.
Na ? Menthetetlen vagyok, ugye ? :-)
" Akinek van humora, az mindent tud, akinek nincs, az mindenre képes. "
Tegnap kaptam kézhez a helyi polgári hetilap legfrissebb számát. Alapvetően még örülhetnék is, hogy mekkora reklámbevétele van a lapnak. Két teljes oldal az Erzsébet utalványról, ami csak reklám, és egy harmadik egész oldalas cikk ugyanerről. A hirdetési árakat nézve 1 millió ft körüli bevételről lehet szó. A kérdésem az: Kinek a pénzéből fizetik ezt hétről-hétre, hónapról-hónapra? Mennyit költöttek már erre az elmúlt időben, és ettől mennyivel lett jobb az embereknek?
Valami azt súgja nekem, hogy a miénkből, azaz (helyi) adókból finanszírozzák. Nyilván nem az ellenzék rendeli meg ezeket a hirdetéseket, hanem a regnáló vezetés fényezi magát. Jobb lenne hasznosabb dologra (pl. úthelyreállításra) költeni, amit reklám nélkül is észrevenne a lakosság és talán a közhangulatra is jobb hatással lenne.
Voltaképpen egyetértek a lenti anyázással, mert mindennap én is így érek haza, hogy torkaszakadtából üvöltök és anyázok.
Te most még le is írtad.
Tiszta röhej, semmit sem tudunk csinálni, a még lentebbi ötletem is baromság, mármint elállni az utat, de mutatja, hogy az ember már nem tud mit kitalálni kínjában.
És eközben egyesek halálra keresik magukat a mi pénzünkön.
Nyáron az utcában dolgozó kivitelezők főnöke kijött, meg nem mondom hanyas mercivel, mert ezt a fajta vadiúj mercit még csak nem is láttam az utakon.És egy elég öreg fószer volt.
Jó, ő nem tehet az egészről, amit megrendelnek, azt csinálja.
mielőtt kinevetteti magát hatóságok előtt szeretnék segíteni pár dologban.
A személyi szabadság korlátozása jelen esetben nem áll fenn,mert bár ha nehezen is,de szabad akaratából el tud jutni bárhova ahova akar.
Sajnos az önkormányzat le fogja pattintani magáról az ügyet,mert a csatornatársulásra fog mutogatni. A társulás a kivitelezőt fogja szidni. A kivitelező arra hivatkozik, hogy még csak félkész állapotban vannak ésaz időjárás miatt félbe kellett hagyni.
Szóval ezeket azért kérem gondolja át.
Amúgy meg polgári pert akár lakóközösségek is tudnának indítani mondjuk a csatorná társulás ellen(próbaperrel), mert ugya mint jogi személy megrendelő nem kellő gondossággal ellenőrizte a kiadott munkálatok akár csak részleges helyreállítását is és ezzel-csak dokumentálható- kárt okoztak több ember sérelmére.
Sajnos a hatájos jogszabályok ilyenek most és ezt látom járható dolognak. Azonban egy polgári per hosszú ideig tart a mai magyar bíróságkon az ítélkezési rendszabály szerint.
Polgári összefogás és engedetlenségi mozgalommal azonban az önkormányzatra nyomást lehetne gyakorolni, hogy ezt a helyzetet feloldja.
Halad érdiában egy mellék úton szőke zöldkörmös bal kezében mobil telefonon éppen beszélgető és paccs beletottyan egy kátyuba,-mert az ugye a nem kellő hóeltakarítás miatt nem volt egyértelműen észlelhető- és durrdefekt és felni károsodás.
Mit fog tenni a tici-toci magassarkújában autójából kitipegőke?
Kátyú kár(nevezzük csak így) rendezés bejelentés témakörben.
Ugyan ezen kérdésem 60 és a halál között papóka nagy pocakkal támasztva a kormányt,mellette a navigátor a házi sárkány és totty bele a kátyúba, kitörik a gömbfej.
Szerinted mit csinál? papóka.
na és kinek is kellene érdijában bejelenteni. Melyik út kinek a kezelésében van?
Aztán ha netán sikerülne bejeleteni, szerinted hányan lennének képesek helyben fotót készíteni, amit majd a bejelentő nyomtatványhoz csatolnak papír alapó fotóként két utcabéli lakos tanúsító aláírásával. Már tovább nem is sorolom a dolgokat.
Aztán ha mégis sikerül ügyintéztetni, akkor addig milyen eszközzel közlekedik szőke és papóka,mert vagy snassz buszra szállani és bebandukolni a megállótól a mellékutcáig, vagy mert már csak kocsival tud mozogni szerencsétlen,mert a buszra sem képes fellépni,nem hogy odáig elgyalogolni.
Szóval a kátyú kárrendezés helyett a megelőzés lett volna a leghatékonyabb dolog. Persze akkor azzal nem okoznának embereknek bosszúságot meg szándékoltan kárt.
Én azt mondom nem itt kéne már írogatni régen, hanem a szép téren álló épületben az egyik irodába tömegesen be kell nyomúlni és onnan addig sehova,míg írásos papír nem készül arról, hogy saját költségén az eddig okozott kellemetlenségeket megtéríti. osztán ha nem akkor végrehajtás és kész.Abból lesz mani és lehet helyreállítani.
Pert fogok indítani e trágya csürhe ellen, ugyanis senki nem korlátozhatja az én szabad hazajutásomat, ami már sokadik esetben nem sikerült. Senkinek joga nincs az én birtokomban lévő géjárművet leamortizálni az ő trehányságuk, hozzá nem értésük végett.
A mellékutakat nem tisztítják. Sem gyalogosan sem pedig gépjárművel közlekedni nem lehet.
Személyi szabadságom korlátozzák, a normál életvitelt ellehetetlenítik s még sorolhatnám.
Nem viselem el, hogy nekem, családtagjaimnak, vagy egyáltalán bárkinek ezen körülmények között kelljen élni.
Lehet játszani kérem a nagyurat, de megütik most páran a bokájukat.
Miért pont az Alsóvölgyi úton akarsz keresztbe állni. Pont egy a világtól félreeső úgymond Érd földesurának szempontjából félreeső utcában?
Mondjuk max azt zavarnád aki éppen arra akarna közlekedni és veled nem szimpatizálva kötekedés képpen betelefonálna a hatóságnak. Ha kiszállnak a helyszínre gyors rohamteknős mozgásba. Bár ez intézkedés, így aztán hűségük jeleként serte-perte. Felszólítanak, hogy szüntesd meg a forgalom akadályozását. ha megteszed ennyi és aztán kész. Hivatkozhatsz arra, hogy azért álltál úgy meg mert műszaki ok lépett fel és éppen segítséget akartál hívni. Ennyi.
Ha azonban szervezel egy demonstrációt és bejelented a szándékodat a hatóságnak, hogy abban az utcában lakossági demonstrációt tartotok többen, vagy csak Te egyedül, akkor azt max tudomásul vehetik oszt jónapot,de a forgalmat teljes mértékben akkor sem zavarhatod, vagy gátolhatod, csak korlátozhatod a haladás menetét.
Szerintem ennél jobb helyszínt is ki lehetne találni. Sajna perre sem nagyon érdemes menni,mert arra fog hivatkozni a kivitelező, hogy éppen folyamatban van a munkavégzés, csak az időjárási viszonyok akadályozzák a folyamatosságot.
Jogilag ennyi.
Emberileg! Na igen hát talicska és csicskásai potenciálisan most vesztenek sok szavazót,mert ilyen nagyon érzékeny helyzetben nem mutatnak kellő törődést. De az majd legyen 2014 zenéje.
Szóval logikailag a cselekménynek semmi értelme,de ha akarod tedd meg.
Már megint félre magyarázod olyan politikusi-fideszes mentalitással azt amit leírtam.
Na még egyszer. nem a gépihajtású berendezés ellen vagyok, hanem az ellen, hogy aki azt vezeti,hajtja stb. és nem alkalmas a hatályos szabályok szerint arra,annak legyen megvonva a jogosúltsága a tevékenység végzésére. Egyből kiszűrhető nem kevés kockázati tényező ez által is.
nem azt állítom, hogy akkor kevesebb lesz a gyorshajtó, esetleg nem fognak majd elütni senkit,és autók sem fognak karambolozni, de jóval kevesebb esemény lenne!!!! ha a követelményeknek nem megfelelő személyek nem lennének a rendszerben.
De igen is érdekel még akkor is ha a lábamat használom,mert szeretném még sokáig használni a teremtő kegyelméből,de ha egy pókhasú nagyot látó a jobb első ülésen ülő mégnagyobbat látó feleség által dirigált sofőr elcsap,akkor cseszhetem a lábam.
Örülök, hogy a neten olyan nagy zsonglőr vagy. Ez azt is mutatja, hogy csak azokból bírsz bármit is tudni. Sajnálom,hogy azt kell írjam, hogy szabályismeret és az aból eredő kombinatív gondolkodás ezek szerint nem erősséged. Nem igazán akarnék akkor ugyan ott lenni az úton,ahol éppen ott vagy és abban a bizonyos közúti műtárgyban egyidőben haladni veled,mert félnék , hogy még kárt tennél magadban a sok hírleírás alapján szerzett tudásokból eredően.
A gépi meghajtású járművet ember találta ki arra, hogy annak adott technikai adottságait kihasználva A-ból B-be jussunk el és ehhez akár földrészenként, akár országonként szabályokat is alkottak.
Na már most aki megfelelt a szabályok ismeretéből kötelezően teendő suzámon kérésnek, arról a jog azt feltételezi,hogy azt mind végig ismeri és be is tartja.
Aki ezt átlépi, vagy megcáfolja,nos az automatikusan kizárnja magát annak a jogosúltságából, hogy gépi meghajtású jármúvel közlekedjen.(ez egy elvi elképzelés).
Gondolom, ha már kivakartak volna bármely hozzátartozódat is, aki áldozatává vált már szabályt nem ismerő 70-es remegő kezű papa vezetési technikájával hajtott AUDI által történt elütésnek, akkor biztos helyben hagynád a víziómat.
Nem lehet a tecsó előtt körforgalom,mert nem önmagába záródó mértani alakzatú forgalomtechnikai műtárgyak, hanem keresztívben egymást keresztező elvezető sávok.
Így aztán sajna ez nem felel meg az említett dolognak még jogilag sem. Apropó a körforgalomba egyik sávból a másikba felezővonal átlépéssel át lehet haladni és nincs egyik sáv sem a másiktól záróvonallal elzárva. Szóval itt sok kizáró tényező mondatja azt, hogy ez nem körforgalom, csak a jómagyar annak tartja,mert így adták a megnevezést a szájába.
"Apropó a KRESZ nem következtetéseken alapoló jogszabály, hanem tényszerűen szorosan behatárolt jogi terminus, így annak maradéktalan betartására és nem az abból történő következtetésre ad lehetőséget."
Tehát a Tesco előtti objektum körforgalom, hiszen a KRESZ definíciója szerint az. Jogi terminus szerint.
Nemakarok én negatív értelembe vett örömet okozni senkinek, csak egy gondolat volt és talán! emberi életeket is megmenthetünk az által, ha kizárunk olyanokat a gépjárművel történő forgalomba való részvéelből, akik a hatáélyos normáknak nem tudnak megfelelni.
persze tudom hazánkban is van az a pénz amiért korpásodik a haj és ugya a kocsi nem "jogsival "üzemel hanem benzinnel.
Nos csak annyit szeretnék regálni, hogy az ember írások szerint egy olyan lénye a természetnek,aki képes kombinatíve egyszerre több információt befogadva azt szelektíve alkalmazni és értelmezni.
Nos a közúton közlekedés főként gépi meghajtású járművel bizony egy ilyen feladat. Kár, hogy amikor valakinek vezetői engedélyt adnak akkor korra nemre való tekintet nélkül egy ilyen alkalmassági vizsgán nem esik át.
Sokkal kevesebb lenne a már kezdő korában is alkalmatlan a többi embertársa életét és vagyontárgyát veszélyeztető, mint most. Ja igen az első "úrvezetői" engedély orvosi lejártát követően(ha jól tudom ugye 10 év?) szintén alkalmaznám ezt az orvosi vizsgálatot,ja és természetesen kötelezúvé tenném az ismételt KRESZ vizsgát.
Csak azt hiszik emberek a naívak, hogy egyszerű dolog a közlekedésbe való részvétel. Nos igen egyéni megítélés szerint igen, de ha részleteiben a résztvevőre lebontva nézzük meg sajnos nem.
Kár, hogy a médiában ilyenekkel nem foglalkoznak emberi ynelvre lefordított köznapi szóhasználattal előadva. Hol is halottam a régi dolgok jók voltak,olyan jól működtek kár, hogy manapság már nincsenek. Már nem emlékszem, hogy hol mondták, de nagy igazság vagyon benne.
Úgy értem, hogy régen az ált. iskolában tanították a közlekedési ismeretet, régen a szabálytalan gyalogost is megbüntették, sőtt még a polgárok is lesújtó véleménnyel voltak rólluk. Régen az autósnak súlyos büntetés volt, ha csak a hatóság elkezdte valamilyen szabálysértésért piszkálni,mint a magán,mint atársadalmi életben.
Azt viszont maximálisan igazolom, hogy sajnos nem szakemberek tervezik a közlekedési táblákat és akik gyártják és kihelyezik, azok sem mindíg vannak a tudásuk magaslatán ebben a kérdésben. Sajnos rég megszokott dolog, hogy hazánkban az emberekre vonatkozó szabályok megalkotása és rendszerbe tétele ötletelések alapján történik. Látnak valamit éppen uralmon lévő valakiknek a csinovnyikjaik valamit máshol(más országokban ) és azt hiszik, hogy akkor az itt is jó lesz. Fel sem mérik, hogy bárhol máshol.pld. közlekedési tábla kihelyezés, vagy közlekedési műszaki berendezés létesítésénél, hogy ment ott a folyamat. Itt csak a kész dolgot veszik át,de mögöttes tartalom nincs és elvárják az emberektől, hogy azt egyből tudják is.
"Mi lenne ha rend őrei a KRESZ betartásával is foglalkoznának kicsit ritkitva a "fotómüvészet" gyakorlását"
Hát Én ugyan nem akarom védelmembe venni a hatósági közeget a "fotóművészetre" vonatkozóan ,de azért azon a véleményem vagyok, hogy a Pavlovi reflex kell az embereknél is. Tudod ez olyan feltételes reflex.
A szabályokat nem véletlenűl találták ki,mert azok a társadalomban biztosítják az egyének egymás mellett élésének zavartalan normáit.
Ha az egyének tisztában lennének a normáikra vonatkozó legalább alappvető szabályaikkal és azokat jogkövetően be is tartanák legalább a közúton történő közlekedésben (minden változatban résztvevőkre értem korra nemre függetlenűl) akkor szerintem a "fotóművészeti" tevékenysége bizonyára okafogyottá válás folytán meg is szünne.
megjegyzem ez a módja azért csak a KRESZ betartatásának egyik kényszerítő eszköze. Bár sok ember hiába a zsurnál, hiába média olyan balf...sz, hogy a más hibájából sem képes tanulni nem hogy a sajátjából.
Végre, luxusterepjárós, nem dörzsölt létemre rájöttem, hogy hol hibázom. Csak az a kérdés, hogy a sok autós a hibás? Biztos?
Egyszer, régen olvastam egy tesztet. 1-2-3-4 táblát kellet megjegyezni egyszerre és az szerint menni. Két tábláig nem volt semmi baj. A negyediket nagyon sokan figyelmen kívül hagyták.
Itt is ez a helyzet. Egyszerre kell sok információt megjegyezni és azonnal dönteni.
Emlékszem régen, friss jogosítvánnyal mentem Bécsbe. Nagyon féltem tőle. Nem volt semmi baj. Csak a táblákat kellett figyelni. Szépen elvezettek a célhoz. Időben, kétszer- háromszor figyelmeztettek, hogy melyik sávba álljak.