Üdv, a 3.-4. kép nagyon hasonlít a szentesire,5-6 féle oldalkocsit gyártottak,Én ebből 2 félét láttam eddig,akkoriban keveseknek volt pénzük oldalkocsira, és ment a koppintás, ha remdeltek egy egyedi oldalkocsit ,gyárthattak egy Szentesi alapra épülőt szerintem, bár ez csak az én vélemenyem.
Közben negint beszéltem a tatával, már nem is biztos, hogy ez volt szóló annó, mostani állítása szerint az egy DKW volt amihez a VI. kerben csináltatott oldalkocsit. Most melyik emlék az igaz?
Egy kis segítséget kérnék. Vásároltam egy Izs49-es motorkerékpárt számomra ismeretlen oldalkocsival. A bácsika elmondása alapján szóló motorkerékpárként vásárolta, majd Budapesten a VI. kerületben egy kimondottan oldalkocsikkal foglakozó mesterrel csináltatta az oldalkocsit. A nevére a szakambernek és az utcára már nem emlékezett, de a Szentesi névre felkapta a nevét. Most, hogy itt utána olvastam egy kicsit a dolgoknak, kérném főként TLT-s és TL54-es szaki segítségét, hogy milyen oldalkocsiról is van szó, lehet-e Szentesi. A kerék nem merev felfüggesztésű, lengő, TL vagy TLT lengéscsillapítóval. A csónak elől "fix". hátul húzórugó felfüggesztésú.
pár kérdésem lenne: - Ha jól olvastam az oldalkocsin féklámpa nem kell csak helyzetjelző. Ez stimmel? - Tudna valaki képet felrakni az oldalkocsi kerék rögzítésről? Nálam valami nem stimmel.
Most rakok össze egy oldalkocsis T1-est és kellene egy kis segítség. Ha van olyan aki már rakott össze és tudna mondani pár dolgot , hogy mire kell vigyázni (beállítások stb) azt megköszönném. konkrét kérdés: - Ha jól olvastam az oldalkocsin féklámpa nem kell csak helyzetjelző. Ez stimmel? - Tudna valaki képet felrakni az oldalkocsi kerék rögzítésről? Nálam valami nem stimmel.
Üdv ,érdeklődnék a képek felöl, lehet belőle kapni? Lassan elkezdem felújitani az oldalkocsit,ha látja az ember, hogy milyen volt ,akkor könnyebb. A vállaszt előre is köszönöm.
sajnos az eredeti sem mutat sokkal többet,de azért természetesen élesebb.A megbeszéltek szerint bármikor a rendelkezésedre áll.Nem adtuk fel-főleg a nejem-,hogy valamilyen további részleteket talán műszaki leírást sikerüljön szerezni.úgy érzem,hogy ez az ember megérdemelne egy pici emléktáblát a volt műhelye falán,de erről majd a későbbiek során beszélhetünk főleg ha a Szentesi csónak tulajdonosok összefognak. Most már nekünk is meg van a feladat jövő hétre várjuk a postást Üdv:F:L
Mindig jólesik borítékot kapni hátha még ilyen a tartalma! Nagyon szépen köszönöm ,nagyon szépek az oldalkocsik! A hibáim nyilvánvalóak bár ha egyszer megnézhetem az eredetit ott talán élesebben kontúrosabban láthatóak a részletek! Én is küldök egy borítékot a jövő hét elején egy CD-vel! Tisztelettel GyA
Kedves András! a szombati találkozó létrejöttét nem nekünk,hanem kizárólag NAGYFÉKDOBOS ÚRNAK köszönheted.Ugye nem is vagyunk "emberevők". Az álmoskönyv szerint nem mindig jó,ha az ember a feleségét is magával viszi.mert gondolom a fényezéssel kapcsolatosan már igy is okozott neked egy pár álmatlan éjszakát.Gondolom a Szmiklósi beszélgetésünkből kiderült,hogy ő többet tud a veterános dolgokról,mint sok mindenki más.remélem hamarosan hosszabb időt tudunk beszélgetni és egymás "kincseit" közelebbről is megismerhetjük.Neked erre a hétre csak egyetlen feladatod marad(már elnézést,hogy én állapítom meg a feladatodat) csak a postást várni..... ui:jó volt viszont látni a piros fogatot,mert itthon még mindig a takaró alatt pihen. Üdv: F.L.
László! Köszönöm a mai baráti beszélgetést! Valóban elgondolkodtató a Szentesi história,talán eljön az idő mikor tisztábban láthatunk!Nem hagy nyugodni a kedves felesége "ezüst betétes " fényezésre utaló utalása! Rémlett valami ilyesmi egy barátom csónakján!Előkerestem a fotókat remélem Csaba nem haragszik meg ha közkincsé teszem!Legvégül egy szép piros fogat ami gyanítom ismerős önnek! Baráti üdvözlettel GyA
hová esik ez a 220 km.? A Szigetszentmiklós most még kétesélyes nálam,ha nem jön össze biztos találunk megoldást legalább a sajátod megnézésére ami elkészült.
Sajnos a 220Km távolság nagy úr! Örülök ha publikálva lesz hiszen mindanyian tájékozottabbak lehetünk a témában! Érthető ha egy újságcikk megjelenés előtt nem kerülhet ki az internetre! Szívesen beszélgetnék akár személyesen is erről valamelyik Budapesti börzén . Pl.szombaton Szigetszentmiklós ? Ha nem alkalmas megértem!
A tulajdonomban lévő képes prospektust belátható időn belül szándékomban van a Veterán című újságban közzé tenni,de még további infókat várok az un.közvetítőtől. Természetesen számodra és Ring István ( nagyfékdobos) részére is lehetővé tesszük,hogy a megjelenés időpontja előtt nálam megtekinthetőek legyenek.Így a feltett kérdéseid nagy részére saját magad fogod látni a választ. Akár még ma este is. elérhető vagyok a 06-1-200-8005 telefonon Budapesten.
Jó ezeket az információkat olvasni! Az én oldalkocsim esetében csak a csónak rugózik függőleges húzórugókkal ,a kerék vastag csővázba fixen rugózás nélkül van illesztve!A vezetés szempontjából nem túl kényelmes a folyamatos ,az oldalkocsikerék írányából érkező "taszigálás" de csak szokás kérdése.Viszont sokkal maszívabb és merevebb az egész mit egy rugózott de csillapítatlan kerekű fogat.Én álltalában emiatt az oldalkocsikeréken elég alacsony nyomással (1 bar alatt) szoktam közlekedni .Bizony egy oldalkocsis fogat vezetéséhez fejben fel kell nőni,de az élmény egy szóló motor után nagyon meghatározó.Kérlek véleményenyezd le az oldalkocsimat a prospektusod alapján .Van-e esetleg valami égbekiálltóan nem rá való alkatrész! Hozzám elég lepukkant állapotban került .Kb 15 évet ázott a körtefa latt a csónak.Az előző tulaj az építkezéshez ezzel szállította a téglát és a cementet,ezért szegény látott szebb napokat is .Én a maradványok és saját elképzeléset alapján építettem újra ezért nem hiszem hogy maradéktalanul sikerült mindent helyreállítanom .Ez így sikerült .Viszont borzalmasan érdekelne az eredeti belsőkiképzés és kárpitozás kivitele! Keresek képeket a fellelt állapotról.
SZENTESI JÓZSEF oldalkocsi,szélvédő,lábvédő,sárvédő készítő. Budapest VI.Rippl Rónai u 40 tel hívó 125-907
" T.Cím!
Sz.érdeklődésére válaszolva értesítem Önt, hogy motorjára készíthetek Önnek oldalkocsit a mellékelt fényképek szerinti kivitelben, az alábbiak szerint.
0.75 mm-es vaslemezből a fenéknél 1.5 mm-es lemezből készült hajó, tágas utastérrel mely csővel és csőkorláttal van szegélyezve. Hátul bő poggyásztér. A könnyű de mégis erős alváz a csónakhoz elől gumibaágyazva, hátul krómozott,külföldi húzórugókkal csatlakozik. A motorra alul két gömbcsuklóval,felül két állítható merevítővel van az oldalkocsi felszerelve.A kocsi tartozékait képezi még a közönséges kerék, új 3.25X19 gumival,a sárvédő öntött csiszolt lámpával,a hágcsó,a rendszámtábla keret,az öntött csiszolt poggyásztartó és lökhárító a dísz embléma és a műbőrrel bevont epedás űlés és támla. Az egész vizsgára kész állapotba felszerelve,a motor színére fényezve ezüst berakással és vonalazással díszítve Ft 5800-, a Torpedótípus 6100.- ba kerül. Szállítási határidő cirka 3 hét. Ajánlhatok még külön kerékrugózást,speciálisan kiváló minőségben Ft 650- ért,továbbá kétféle szélvédőt: csőkeretbe foglalt plexiglas szélvédőt, előre felé nyitható,mint a rendőröké Ft 650-. valamint a 3 ablakos csukott,ponyvatetős cabriolet szélvédőt fényezett kivitelben Ft 1600-ért Sz.rendelését várva maradok tisztelettel Szentesi József " Ez egy szórólap az akkori érdeklődőknek.Ezen kívül birtokomban van az a prospektus amelyik az akkori 5 fajta oldalkocsit ábrázolja Tisztelettel Fábián László