Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Én minden nap megyek a fővárosba a munkahelyem miatt, de én mindig Miskolc felé mentem, mert nem akartam átszállni, ill. még 40 percet várni Fegyvernek - Örményesen. De ha Miskolc felé mész, akkor a menetidőn felül számolj még rá +30 percet, mert minden nap minimum annyit késett a vonat.
Csak itt van egy jókora joghézag, mert ha az utas a szabadságjogának érzi, hogy hátul szálljon fel, ne lyukasszon jegyet, vagy az ülésre piszkíthasson, akkor mi van? :)
Megegyezhetünk abban, hogy szándékos rongálás, károkozás esetén az elkövetővel szemben jogszabályban foglaltak mérvadóak, tettének elkövetését követően a közlekedési társaság a kár mértékét követelheti!!!
Jó utat kívánok! Buszos pótlás időben megyegyezik a miskolcon keresztül menő IC menetidejével, DE a 80-as vonal mostanság szánalmas dolgokat és hatalmas késéseket produkál! Javasolnám a buszos pótlást!
Természetesen minden közlekedési vállalatnak joga van ahhoz, hogy szabályozza az igénybevételt, de mindezt csak úgy teheti, hogy a hatályos érvényben lévő törvényeket NEM SÉRTHETI!!!!
Csak itt van egy jókora joghézag, mert ha az utas a szabadságjogának érzi, hogy hátul szálljon fel, ne lyukasszon jegyet, vagy az ülésre piszkíthasson, akkor mi van? :)
Sajnos még mindig nem sikrült levetkőzni az elmúlt kommunista időszak beidegződéseit, és a rendszerváltás sok állami cég esetében nem járt teljes vezetőség váltással! Ennek a levét isszuk most is, és a DKV esetében is ez a helyzet több mint 22 évvel a rendszerváltás után is. A velem egyidősek és a fórumozól szülei sokat tudnának ezekről mesélni, de ezekkel senkit nem akarok megbántani.
Bebetonozott seggű, eltávolíthatatlan milliós fizetéssel semmittevő szolgálati AUDI-kkal közlekedő nagyvállalati vezetők még a mai napig ott vannak, lásd BKV, DKV és ezek miatt az emberek miatt semmilyen látványos változtatást, változást nem lehet végrehajtani, mert az sértené a "haveri" köröket és nem lehetne lopni milliókat, milliárdokat... nem lehetne kiadni alvállalkozásba amit házon belül is meg lehet csinálni ingyen, olcsón.
S amíg ez a klientúra ki nem hall vagy el nem megy végre a fenébe (nyugdíjba stb), addig nem szabad reménykedni semmiben, mert két lábbal eltiporják az embert, az ötleteket, minden olyan dolgot ami előrevinni a vállalatot.
Igen, jól látod a helyzetet, ezek miatt az emberek miatt van csődben a legtöbb cég, mert minden vélemény, ötlet, új elől elzárkóznak, fitogtatják az erőiket, és eltávolítják azt, aki picit is más véleményen van. Mint anno az egypárt.rendszer idejében. A módszer változott, de az eredmény szinte egy és ugyanaz.Nem véletlen, hogy szakszervezetek annyit érnek amennyit! Lószart!
A 2-es villamos az élő példája, hogy mi folyik ebben az országban, szerződésszegés ellenére az önkori mai napig nem mondta fel azt egész szerződést, kötbérezésről néha hallani de semmi egyéb, és az átlagember valószínűsiti, hogy mindez azért, mert még mindig urambátyám világ van, mindenki fogja és fedezi a másik seggét.... Politikai játszmák szinterévé váltunk, és a nagyválallati vezetők meg röhögnek a markukban!
Az hogy csökken az utasszám, a DKV rögtön támadja a gyalogosokat, autósokat, és mindenkit akit elér, de magába nézni, hogy miért történt ez, az már nem megy! A DKV vezér is jobban tenné, ha kicsit megnézné kitől fogad el ötleteket. Mert ugyebár lesznek választások 2014-ben, ami két év siuncs, és lehet hogy ő is mehet a levesbe... Bár már hamarabb megtenné, hogy elmegy önszántából. A DKV már a fejétől bűzlik, de nincs aki rendet tegyen... Vajon miért... ??? a kérdésre nagyon nincs válasz....
Ez eddig ok. Ami engem baromira zavar, hogy indokolatlanul is ezzel szórakoznak. A társaság utazási feltételei között szerepel, hogy reggel 7 és 8 között felszállásra bármely ajtó igénybe vehető. Csöppnyi paraszti eszemmel kigondoltam, hogy akkor ez igaz a leszállásra. Akkor mi a francért szórakozik velem, és az utazókkal ez az *** alkalmazott fél 8-kor??? Vagy amit többször felsoroltam itt: Idős, járni alig képes embereket is kötelez a járművezető arra, hogy 15m-t menjen a busz elejére. Senki más nincs a buszmegálló környékén sem. Akkor miért? Ugyanez leszálláskor! Tök üres a megálló, erre csak az első ajtót nyitja ki, majd jóval később a hátsót? Miért? Élvezi, hogy szórakozhat másokkal? Ezekre írtam, hogy esetlegesen kimerítik a két idézett jogszabály tényállását. Ha tehetem, az első ajtós időszakban mindig mutatom a bérletem a sofőrnek, de felháborít az ha a hülye szabályozásaik miatt nekem ebből károm származik! (Nem érem el a csatlakozást, stb.)
hiszen szándékos károkozásnak tekinti a jogalkotó azt is, amikor az utas nem vett jegyet!
Ezt én is annak veszem, el is ítélem! DE! A károkozó kisebbség miatt nem kellene a becsületes többséggel játszadozni! Vagy ha már játszadozni kívánnak, akkor legalább normális módon tájékoztassák az utazóközösséget! lásd Miskolc, ajtókon feliratok.
Személyi szabadság megsértése igen komoly dolog! A buszvezetők esetében felhívják a helyes magatartás betartására. Viszont az utas amikor felszáll a buszra, akkor ezzel a magatartásával elfogadja a társaság utazási feltételeit, szabályait. A buszvezető megtagadhatja az utas elszállítását, ha az a feltételeket nem teljesíti, vagy megtagadhatja a leszállás lehetőségét, ha az kárt okoz a társaságnak, amely bizonyítható módon keletkezett. Tehát pl egy ellenőrzés kapcsán jogosan nem nyítja ki az ajtót a buszvezető, ha az ellenőr erre utasítja, hiszen a fent említett feltételeket nem teljesítette utas, szándékos kár okozás is fennállhat...
Sajnos a jogszabályok eléggé kacifántosan vannak megalkotva, hiszen szándékos károkozásnak tekinti a jogalkotó azt is, amikor az utas nem vett jegyet!
Szerintetek az önkormányzat melyik fejeséhez/osztályához kell címezni a dkv-val kapcsolatos panaszokat, észrevételeket?
Lassan több oldalnyi gyűlt össze..."
Az önkormányzat illetékeséhez teljesen feleslegesen küldözgeted a panaszleveleket, hiszen előkapják a sablonokat és küldenek valami olyan választ amivel kitörölheted! A DKV az utaskérések és utaspanaszok ellenére ugyanúgy működik több éve, ezért is mondom, hogy mindennemű probálkozás felesleges!! Viszont ha egy politikus, vagy magasabb pozicióban lévő önkormányzatnál dolgozó tesz panaszt, javaslatot akkor abból valószínűleg születik változás!
Nem akarlak elkeseríteni, de ez a valóság! Ebben az országban Te és mindenki más kisember hiába hallatja a hangját, általában jogosan, de emberszámba sem veszik, és csak röhögnek rajta! Persze 4 évente meghallgatnak esetleg, de utána a kisembert emberszámba sem veszik!
Ráadásul a DKV-nál bebetonozott seggű , kommunista érában edződött vezetők tudják a módját, hogy akinek nagyobb a hangja, hogyan hallgatassák el. Sajnos ez igaz volt 1990 előtt is, és most is, pl fenyegetve munkahelyvesztéssel. 1990 előtti dolgokról idősebb rokonaidat kérdezd! Éppen ezért nem mer senki szólni, mindenki beletörődve a helyzetébe dolgozik, és inkább csendesen tüntet magában!
Szóval akár igazad van, akár nincs, hiába akarsz valamit tenni, DKV ellen esélytelenül próbálkozol egyedül.
"Nem is fog, csak felmerült, hogy a jog ütközik a törvénnyel. Szerintem a jog az erősebb ebben az esetben (majd Garficicus kijavít :), de a közlekedési vállalatnak is joga van szabályokat alkotni az igénybevételhez. Miskolcon vagy Nyíregyházán - de még nyugaton is - működik. Csak a debreceniek alkalmazzák hülyén - a debreceniek hülyék ahhoz, hogy alkalmazkodjanak hozzá."
Természetesen minden közlekedési vállalatnak joga van ahhoz, hogy szabályozza az igénybevételt, de mindezt csak úgy teheti, hogy a hatályos érvényben lévő törvényeket NEM SÉRTHETI!!!! Továbbá alkothat olyan szabályokat, amelyek elősegítik a működését, de csak törvényességi kereteken belül!
Az hogy egy törvény vagy jogszabály mennyire hatékony, azt a gyakorlat dönti el! Törvényeink, jogszabályi hátterünk nagy része igen elavult, többségében nem követték le a modernizációt, ezért alkalmazásuk esetén előfordulhatnak problémás esetek, és valljuk be van is ilyen rengeteg.
Azért tegyünk különbséget törvény és jogszabály között, mert más-más kategória és mások a következmények is! Az pedig, hogy a debreceniek másképpen értelmezik és alkalmazzák, mint más magyar városok, az pedig törvényalkotó felelőssége hiszen nem egyértelmű a rendelkezés!! Alkalmazkodás: törvény esetén kötelező, tehát nincs lehetőség más módon történő viselkedésre, jogszabály esetén általában ad némi mozgásteret és támpontot!
Szerintetek mi értelme van reggel 7-kor teljes erővel üzemeltetni azt a nyomoronc klímát a buszokon? Jégvermet csinálnak a buszból, belőlem és utastársaimból meg beteget...
MÁS.
Szerintetek az önkormányzat melyik fejeséhez/osztályához kell címezni a dkv-val kapcsolatos panaszokat, észrevételeket?
kb. Mivel ez a busz kb. 20 éves konstrukció, gondolom a vezérlő hardver is ekörül lehet, így nem hiszem, hogy valaha is működni fog egyszerre az utastájékoztatás, és más funkciók.
A kiejlzőknek nem sok közük van a Volvóhoz.
Maga az utastéjkoztató rendszer ITK fejlesztés. A Kijelzők Vuiltronok, a vezérlő pedig Ericcson asszam. EZket utólag szerelték a buszokba. Nem 20 éves konstrukció egyik sem, de az tény, hogy lenne mit fejleszteni rajta.
Indulási időket végül nem írtam. A 11-es, 41-es, 43-as, és 45-ös tudja tartani a jelenlegi menetrendjét, a 15-15Y menetrendje kérdéses (most 80 percenként, vagy óránként induljon?), a 22-24-nek egy óra körül van a menetideje, de változnak a végállomások. Lehet, pótolni fogom a hiányosságot.
A legfontosabb lépések:
Nincs kettévágás, nincs szünetelés a 23/23Y-n, nincs Attila tér, se Dósa Nádor tér.
Sok viszonylat kerülna a Nagyállomás felé, de nem állnának meg minden megállóban, a gyorsabb haladás érdekében.
Több viszonylat összevonásra kerülne, így a 23-as a 15-össel, a 23Y-os a 15Y-ossal, a 22-es a 24-essel, és az Y-os verziókkal.
Az egész társadalomnak. Ezek az emberek nem bírják felfogni, hogy azzal hogy nem vesznek naponta 4-5 buszjegyet, vagy havi 2-3 bérletet/család, a szegény, jobb sorsra érdemes közlekedési vállalatunkkal csesznek ki, hozzák lehetetlen helyzetbe. Törvénybe hoznám, hogy mindenkinek kötelező bérletet vásárolni, és utána nem használni az eszközöket. A dkv-nak lenne bevétele, és nem is lenne sok kiadása. :D
Ez kényes téma, van az aki tömegközlekedésről vált. De van a másik oldal aki a növekvő üzemanyag és autó fenntartás miatt inkább kerekezik.
Yooha
Dehíren találtam. "Tócóskertet kapcsolja majd össze a belvárossal, így a lakótelep szívéből indulva, rácsatlakozva az István út sarkától épülő szakaszra, a Segner téren keresztül, a Hatvan utcán át, egészen a Nagytemplomig lehet majd kerekezni. "
kb. Mivel ez a busz kb. 20 éves konstrukció, gondolom a vezérlő hardver is ekörül lehet, így nem hiszem, hogy valaha is működni fog egyszerre az utastájékoztatás, és más funkciók.
Egyébként wikipedia, jót nevettem:
A BKV által beszerzett Volvo 7700A buszok nem mondhatók minden tekintetben sikeresnek. A járműveket a gyártó cég tanácsa ellenére a kisebb, hétliteres hengerűrtartalmú dízelmotor-változattal rendelték meg, amely nagy utasterhelésnél és különösen nyáron, ha a klíma-berendezés is működik, csak erőltetett üzemben képes mozgatni a 18 méteres járművet. A fogyasztás ilyenkor eléri a 65-80 litert 100 kilométeren, ami a régi Ikarus 280-as típus üzemanyag normájának közel a duplája és ez igen költségessé teszi a Volvók üzemeltetését.
Valamennyi jármű Vultron optikai utastájékoztatóval és Protokon jegykezelővel van felszerelve. A BKV-s Volvo 7700A buszokon ezen kívül elektronikus fogyasztásmérő rendszer is üzemel, amely rádiós adathálózaton keresztül lejelenti a napi üzemanyag-fogyasztást a garázsba történő beálláskor. Ez az utólag telepített rendszer zavarja a Volvo saját fedélzeti számítógépének működését, ilyenkor lefagyás jelentkezik, amely csak áramtalanítással és a motor újraindításával orvosolható. A fogyasztásmérő rádióadóját ezért a sofőr-utasítás szerint csak a garázsba beállva szabad üzembe helyezni.