Sziasztok!
Stocz és Georgebob kollégák panaszáradata után tényleg úgy érzem, hogy szerencsés csillagzat alatt születtem (bár ezt eleddig nem túl gyakran tapasztaltam). Ez még akkor is igaz, ha nekem is kezd szépen lassan elfogyni a kilincseknél a festék (1 éves a gép... lehet, hogy meg kellene tanulnom a családdal együtt a teleportálást, akkor nem kellene azokat a fránya ajtókat nyitogatni , nem tudtok valahol egy jó tanfolyamot e témában?), de egyelőre a trehány rádió-visszaszerelést és az ehhez kapcsolódó felesleges szervizlátogatásokat leszámítva - a hibalistám itt véget is ért.
Abban tökéletesen egyetértek a panaszkodókkal, hogy bár ezeket a gépeket (már) nem az örökkévalóságnak tervezték, ezért illik kibírniuk a normál használat mellett 50100ezer km-t különösebb gond nélkül. És e tekintetben szerintem nincs különbség a szerint, hogy valaki egy év alatt (taxi), vagy 4-5 év alatt teszi bele az első 50ezret . Abban meg szerintem - CápaFerinek van igaza, hogy ezért a pénzért nem kell csodákat várni, ha a felszereltség a magasabb kategóriájú autók között is megállná a helyét márpedig megállná!!! akkor máshol kell a gyártónak a költségeket megspórolni. És ennek bizony áldozatul fog esni mondjuk a hajtásrendszer váltóstul, motorostul (mert ugye egyik sem a legújabb fejlesztés ), meg itt-ott előfordul egy-két trehányabb minőségellenőrzés után útjára bocsátott darab is... Mindezt nem azért mondom, hogy ebbe bele kellene nyugodnia bármelyikünknek is, attól még, hogy valami relatíve olcsó, még nem kell sz nak lennie. És éppen ezért ha valami nem klappol, akkor nem kell elfogadni a szerviz vállvonogatását, hanem addig kell a nyakukra járni, amíg történik valami érdemleges is az adott probléma elhárítása érdekében. És pont ezt teszi Stocz és Georgebob kolléga, és minden tiszteletem az övék, hogy folyamatosan szorongatják a kereskedők meg a szakik tökeit, kiállnak az igazukért (és ezzel a hibákkal kevésbé megáldottakért is), gondolom nem kevés extra elfoglaltságot találva ezzel maguknak
És a bevezető szösszenet magyarázata:
Én lennék ugyanis az a tagtárs, akit a régebbi ismeretségünkre (meg munkahelyi lehetőségeimre) tekintettel Stocz márkatárs megkért, tudnék-e segíteni kideríteni, mégis mi a szent sz..r lehet ez a benzinjében.
Az analizáció eddigi története, egyenlőre korrekt és cáfolhatatlan végeredmény nélkül:
A rendkívül érdekes állagú trutymó szemrevételezése alapján elsőre arra gondoltunk, hogy ez az igen finom eloszlású (szinte szuszpenzió ha mond ez valakinek valamit), nagyon lassan kiülepedő fekete színű valami esetleg széntartalmú valami lehet. Hogy honnan kerülhetett bele? Talán az üzemanyagtöltő nyílás melletti szuszogóból, ami tudvalevőleg aktívszenet tartalmaz a szagok csillapítására. Ennek örömére az analizáció első lépése arra szorítkozott, hogy akkor szűrés és a benzin leszárítása után ezt el lehet hamvasztani, és ha ez így van, akkor a feltevésünk vszínű helyes, lehet menni anyázni a szervizbe. Hát itt tévedtünk: Ebben az izében minden volt, csak szén nem, ugyanis az istenért nem hamvadt el. Sajnos történt némi malőr, a lényeg annyi, hogy hosszas további küzdelemmel az így előállt maradványból annyit sikerült megállapítani, hogy rengeteg (ez alatt persze 5-10-20 milligrammnyi mennyiségeket kell érteni ) ólmot, rezet, bórt, kadmuimot, foszfort, miegymást tartalmaz, amely főleg így együtt - mind mind kiváló festék-alapanyag.
Az összetevők fajtájának és pontos arányának meghatározása után és ez a további vizsgálat célja alapján talán a GM is hajlandó lesz utánajárni, hogy mégis milyen gyártási lépcsőben használják azt (és főleg hol az üzemanyagrendszer alkatrészeiben !) az anyagot, amiből ez az üzemanyagba kerül. Merthogy nem a benzinnel tankolta a kolléga, az tuti.
És akkor itt egy kérés a szelepproblémával küszködő tagtársakhoz:
Ha esetleg megkukkantanátok (vagy alkalomadtán a szervizzel megkukkantatnátok) az üzemanyagszűrőtöket, netán az AC saját szűrőjét, a ház belsejét ilyen szutyok nyomait keresve, talán közelebb vihetne a megoldáshoz.
Szerény bár nem mérvadó - véleményem szerint ugyanis Stocz úr 5652 hozzászólásának 3., 4., (így az 5. is), 6., 7., 8., 9. pontjaiban jelzett hibák mind-mind erre a szutyokra vezethetőek vissza. A szutyok ugyanis olyan apró részecskékből állt, hogy egy bizonyos része az üzemanyaggal egészen biztosan átjuthat mindenféle szűrőn, és így akár lerakódást, beégést is tud(hat) okozni.
Sziasztok! Tudtok segiteni hogy elinditottam egy auto vásárlást részletre még nem fizettem be semmt! Az automat beszámitják a vételárba! Csak találtam egy másik autot aminek jobban haszát tudnám venni! Ilyenlor mit lehet csinálni? A szerzödés azt hiszem előzerzödés! Ha tudtok valamit irjatok! Köszi!!
No nem akarok ünneprontó lenni, de akkor jöjjön az én termésem (~ 50 e. km alatt):
1, kb. 1-2 e. km nél 2000-es fordszámnál, folyamatos (fix) gázadásnál elkezdett rángatni. Nem bólintani egyet, hanem folyamatosan rángatni, mintha lökdösték volna. Szervízben rá a kompjúterre, semmi hiba nem látszik. Lenullázták a folytószelepet, hba elmúlt.
2, ~7-8 e. km tájékán kiégtek a tompított izzók - Jav.: söntök beépítve
3, 30 ezres szervíz másnapján hátulról vonyító hang - szervíz megállapítja, hogy szól az AC pumpa. rövid idő után csere, AC ugyan úgy vonyít( +elromlik az üzemanyag szint mérő). +kis idő, újabb AC, az nem vonyít(ü.a. szintmérő viszont továbbra sem jó). A szervízben rosszul szerelik be a szivattyút, ezért őrületes benzinszag az autóban.
4, eltelik 7-8 e. km, AC ismét vonyít. Némi fejtörés után után ü.a. szűrő csere. AC elhallgat. A szűrőből és az AC házából (csakúgy mint a gyári AC-ból) fekete szinű benzin folyik (vagy inkább csak csöpög) ki.
5 Menet közben elkezd ömleni a benzin a kocsi alól. Assistance jön - eltört az AC tetején a benzincsövet rögzítő müa. pöcök (egy filléres kis vacak). ilyen nincs nála - tréleren haza. Másnap szervíz (mondjuk Ők jöttek házhoz, nem én mentem).
6 az autó elkezdi azt a régebben már említett dolgot, hogy a napi első indítás nem igazán jön össze neki (csak második indítózásra ugrik be a motor). A szervíz nem tudta orvosolni a problémát 8szűkítő kivétele óta nem jelentkezik).
7 2000-es ford szám környékén elkezd torpanni, bólintani a kocsi. Gyújtókábel, folytószelepház csere, a gond marad.
845 e-s szervíz elött az AC újra megszólal. Szűrő csere (AC elhallgat), majd megállapodunk abban, hogy ki kell cserélni a tankot.
9 pár napra rá AC megáll - tréler. Szervízben ü.a. tank+ AC csere. Nem vonyít, de az üzemanyag jelző továbbra sem jó (azóta sem).
A koszolódás nem egyedi gond, több kolléga autójában előfordult ugyan ez. A GM központ annyit reagált rá, hogy a SZERVÍZ vizsgáltassa meg a "löttyöt", és majd tájékoztassa öket. aranyos, nem? Mondjuk a vizsgálatot én forszíroztam. ezek után megkerestem egy haveromat (ő is itt figyel, tagtárs), és megkértem, hogy vizsgáltassa meg az anyagot. Az eddigi eredmény: sok ólom és réz a löttyben. Valószinűleg vmilyen festék vagy felületkezelő anyag.
10 A kormány és a sebváltó bőrborításának a felső rétege lekopott a használt részeken: a GM szerint nem garanciális probléma (én meg a többi mellett le..rom)
11 az ablakmosóra a víz akkor érkezik meg, amikor a lapát már az oda utat megtette, addíg szárazon töröl. ezt én orvosoltam. Mivel egyébként sem tetszett, hogy nem tudom külön indítani csak a vizet, ezért az ablaktörlőről lekötöttem ezt az ágat. Így most külön tudom adni a vizet és a törlést.
12 kopog a kormány. Szervíz szerint nem érdemes cserélni.
13 vmi zörög alul - még nincs megoldva
14 zörög a hátsó futómű - még ez sincs megoldva
No, ki a peches? (még leírni is fárasztó volt, hát még csinálni!)
Ok, pontatlanul írtam. A fényezés lehet, hogy 150-180 mikron, de pl. a lökösön egy erősebb suvickolás után már csak a fehér alapozó virít. (Szóval a fedő szín rétegre gondoltam.) No ez kicsit túlzás volt, de eddig egyik metálos autómon sem nyomódott le ilyen könnyen a szín.:-((
A márkanevekről: nekünk jónéhányunknak is remek a lacsink, csupán georghbob fogta ki ezek szerint. Nem általánosítottam, csupán a Gauss-görbe..:-))
Azért mikróból én Whirlpoolt vettem, TV-ből Sony-t, pedig a régi vidik is elmentek 15-20 évig. Hifiből meg Technics-t, pedig a konyhai LG is műxik. (Persze mindig mérlegelni kell, mit mennyiért, ugyanis hangfalból meg Videotont vettem, mert a kétszer annyiba kerülő Technics sem szólt úgy.) Videóból, DVD-ből Panasonicot, pedig a noname "Tecsós" DVD több fajta lemezt lejátszik.:-))
De ezek más árfekvésű dolgok, elvárhatom tőlük a maximumot, amit hoznak is szépen.( Pl.:Hifi 17 éve műxik)
Mindenki eldöntheti vásárlás előtt, hogy mit mennyiér éri meg neki. Ha sportgépet akartam volna, vagy nagy évi futásteljesítmény lett volna az elvárás, inkább kisebb felszereltségű, nagyobb márkát nézek én is lacsi helyett. Nekem 10-12 év volt a terv, kb. évi 10000 km-rel, és ezt láttam megfelelőbbnek, mint egy kicsi, alacsonyabb felszereltségű, márkásabb autó ugyanennyiért, mivel kb. az is ennyit veszít 12 éves korára. Azt a 12 évet évi 10000 km-rel meg akkor inkább kényelemben szeretném tölteni egy lacsiban!:-)
A vékony a fényezéshez egy adalék: a Chevyk fényezése már vízbázisú (valamikor 2003-ban váltottak oldószeresről, amúgy PPG licenc), és a gyári fény kb. 150-180 mikron vastag (mértem). A régi Daewook fényezése, ami oldószeres volt, 80-120 mikron volt, a nagyobb érték a metál. Ennek ellenére (vékonyság) az oldószeres festék sokkal jobb tulajdonságokkal bírt, csak a környezetvédelem indokolta a váltást. A régi ténylegeseb kevésbé kopott, mert a Herbert-Wolff szerinti keménysége (3-4 H, ellentétben a mostani 1-2 H-val), valamint az adhéziós és kohéziós tapadása is jobb volt. Mértem a múlt héten egy Fabia kombit, az is 150-160 körül volt (piros).
A márkanevekről: A Daewoo tévéim és a mikrosütő is kb. 10 éve hibálanul működnek, a mikrosütőnek csak a bekapcsoló gombja kopott meg.
II. (majdnem országos) Lacsetti találkozó volt Baján. :-))) Az előző talin, mint ismert 2 fő 'dorbézolt' - most hároman voltunk! Szolid bemutatkozó jellegű informativ tali volt! :-)))
Résztvevők: R*R, a kocsim ikertesójának tulaja és jómagam.
Innentől kéretik a köv. talit III.-as számmal meghirdetni.
Elvárhatod persze...mint ahogy egy Thaliától, vagy egy Logantól is. De egy Astra-H tól is, ami elvárható tőle 3,7 millásért. Vagy egy Golftól 4,2 millásért, avagy egy Avensistől 5 misiért. És már hol járunk a 2,7-től, pedig ugyancsak kategóriabeli autóról beszélünk nem?
Elvárható egy samsung, vagy egy funai, avagy egy thomson tv-től is, hogy kiszolgáljon pár évet otthonodban. Persze ha bömbölteted őket, napi 16 órát kapcsolgatod, akkor valszeg előbb dobják be a törülközőt, mint egy sony, vagy loewe. Árak, márkák, igények, elvárások, pénztárcák.
Nos valszeg egy toyota motorja jobban elviseli a feszített tempót (mert ha nem haragszol:hozzászólásaidból gyakran szűrtem le azt, hogy forszírozod a gép határait. De könnyen lehet, hogy csak én láttam ki belőlük. Ez már az én tévedésem lehet, ha nem így lenne.) , fényezése biztos vastagabb és jobb (tapasztaltam jómagam is, hogy vékony a lacsié).....két lacsi áráért..:-))
Mindettől függetlenül megértelek, hogy tele a hócipőd ha ennyi minden összejött. Könnyen lehet az is, hogy csak te fogtál ki pont egy "hétfői darabot". Közelebb jutsz az igazsághoz, ha beruházol egy másik, nevesebb márkába, mert akkor kiderül, hogy te is a mennyiségi kereskedelem áldozata lettél és az sem bírja sokkal tovább alattad, vagy tényleg ennyire silány minőséget produkál a chevy a többiekhez képest.
A kadettra meg csak annyit, hogy messze nem fog annyi astra szaladni akkor, amikor már annyi időseknek kellene lenniük, mint a mai kadetteknek. És ez csak egy márka.
Még annyit, hogy az utóbbi öt évben főnököm alatt két S80 as volvó D5 motorral és egy 530D-s bömös hullott szét úgy, hogy a bömöst mondja felesége után a második legnagyobb tévedésének.:-)) Mindegyiken bukott az 1-1,5 évük alatt 5-7 millást és sírja vissza a régi PDTDI passatját, ami azóta is falja a kilométereket, mióta eladta.
Sajnos mindenhol vannak kivetelek es ez alol a legragabb termek vagy keszulek vagy auto sem kivetel. A Lacetti sem. Peches vagy. Ezert fogsz kapni egy uj autot amivel mar nem lesz problemad. Amugy a nagy atlagnak nem sok baja van vele. Nekem 15000 utan sincs semmi. Lekopogom. Ez van.
Üdv! Azért azt elvárhatom 2.7 millióért, hogy mind a négy henger menjen, ne kopjon a festék, ne zörögjön a kuplung. Mert ezt a 25 éves kadettem simán tudja ám!!!
Szerencsére nálam nem voltak még ilyen problémák. Mondjuk bánásmód kérdése is, hogy viseli az autó a használatot. Valahogy azt a módszert követem, hogy vigyázni rá, nem maximális tűréshatárt elvárni ennyi pénzért. Ha Roll's Royce produkálna nem kíméletes bánásmódnál ennyi hibát, senki nem venné meg annyi sokmillió pénzért.:-)) Nálam egy alapos alkatrészcsere periódus után a dacia is jól viselkedett, de tudtam, ha annyit várnék el tőle, mint egy mercitől hamar beadná a kulcsot.
Szerintem mindenki vállalta ezt amikor ennyiért eladtak neki egy ilyen jól felszerelt csini autót. Vagy nem? Mondom ezt persze úgy, hogy 9 hónap és majd 8000 km után még egy égőcserém sem volt. Egyedül a hátsó féket hallani lassú haladásnál, de ezt néha kis wd40-nel orvosolni lehet. Ha három éves koráig megtartja -vagy legalábbis nem rontja nagyon el- ezt a hibastatisztikát, még azt is el tudom képzelni, hogy nálam öregszik meg, vagy cserénél szintén csokornyakkendős lesz!
Ja...valaki már észrevette, hogy kálciumos akksi van a gépben? Nem utolsó technológia!.:-)))
"hidegben surrogó-zörgő hang a kinyomócsapágytól, vagy a kuplungtárcsától, vagy a nyelestengelytől"
Ezt én is tapasztaltam már sajnos. Másnál is jelentkezett esetleg? Szerettem volna átmenni vele Vácra, de mivel melegen már nem hallom a zajt, nem tudom nekik megmutatni.
1. p300 hibakód fél éven át, majd szelepcsere, 1 évid jó, most újra előjött
2. festék kopik a kilincsekről
3. hidegben surrogó-zörgő hang a kinyomócsapágytól, vagy a kuplungtárcsától, vagy a nyelestengelytől
4. kettest hidegben reccsenve veszi be
5. a cd-s rádiót ötször vették ki, ebből kétszer rádióhiba miatt, háromszor emberi mulasztás okozta meleglevegő hiány, ill. levegőirányt szabályzó gomb nem visszakötése miatt
6. Ide szerintem a jövő héten már tudok írni valamit!
Hi! Ajánlatot kaptam a lacsi cseréjére!!! Mivel már hetente járok különböző problémákkal a szervízbe, felajánlották a tavasszal kijövő turbódízel lacsira való cserét. A legnagyobb árkedvezménnyel próbálják meg a dízel kiadást átpasszolni. Majd jelzem, ha értékelkhető ajánlatot kapok. Üdv, georgbob