A sok egyforma külsejű gépek közt egy kis eligazodást szeretnék létrehozni ,miszerint nem a külső és a márka számít hanem a belső szerkezet ! Várok ide mindenkit aki már látott ilyen gépet szétszedve és készített képet róla ,vagy van robbantott ábrája hogy mások is tudjanak jól választani a sok egy kaptafára készült gép közül !
Kibe csak nem ad áramot csak bizonyos ponton ,csak nehéz eltalálni ! Az elégett valami érintkező vagy tele van porral az is lehet ! Még nem értem oda de szétszedem és megnézem mit tudok vele tenni .
Tegnap meghalt a pakside aksis láncfűrész kapcsolója úgy hogy nem megy csak kicsit szakaszosan ! Fákat akartam metszeni ,levágtam egy ágat és a második vágást már nem ment .
A henger sebessége az eredetileg is 75 fordulat percenként ! Motorerővel még lehetne gyorsítani is rajta ! De egyszerre a vizes fából úgy se sokat tudok darálni ,várogatni kell a száradás miatt vele !
Nem számoltam meg de kb az eredeti forgása van ,esetleg pár fordulattal kevesebb . Eredetileg is laposszíj hatása van, a motoron 120mm tárcsát kapott, a vágó egységen meg maradt az eredeti tárcsa !
Úgy látom az este már nagyon fáradt voltál, vagy sok volt a misebor. Mit írtam neked, ha követted volna ugyan azt amit elmondtál. " A fő tekercsre megy a 230v, plusz az egyik szálára a segédfázis egyik vezetéke. A segédfázis másik szálára a kondi, egyik szála, a kondi másik szála a a fő tekercs másik szálára." A fő tekercsre megy a 230v, tehát az egyik szálára a fázis, a másik szálára a 0. plusz az egyik szálára a segédfázis egyik vezetéke. Mid egy melyik. azután szépen sorba a segédfázis másik szála, kondi egyik szálára, a kondi másik szála a nyomógomb egyik szálára, a nyomógomb másik szála a a fő tekercs másik szálára. Tehát pl ha a fázisra kötötted, akkor nyilván a nullára. Hogy legyen zárt az áramkör. Ha lerajzolod egyből rájössz. De az a fő hogy boldogultál vele, és még jó hogy nem kaptál agyvérzést. Szóval akkor tárcsás lassítást tettél rá? És milyen gyorsan forog a henger? Gyorsabban, vagy lassabban mit az eredeti?
Na ez az ! Pon olyan mint a baszás.Hiába magyarázzák
Addig ne tudod amig ne próbálod. Nyilvánvaló hogy a főtekercs és segédtekercs két párhuzamosan kapcsolt ÁRAMKÖR, addig mig nincs áramkör nincs működés.
Na pont ez az, ez volt az első motor bekötésem életemben ,és ez volt az első forgás irány váltásom is ! Közöm nincs a 220 hoz gépész a szakmám ,de ehhez sem értek ,mert nem melóztam benne csak életem kezdeti szakaszán két évet ,majd gépkocsi vezetőként működtem 31 évet ,de nem szereltem ,legfeljebb kotnyeleskedtem magamnak ezt azt ! Majd munkanélküliként voltam favágó , később traktoros a tsz-ben ,ekkor kissé bemerítettek a gépészetbe és azóta probálok a felszínen maradni az emlékeimből ,de az is gagyi tudás ,mert a saját gépemet is ezzel a gagyi tudással próbálom életben tartani ! Sajnos a volt kollégáim se tudnak többet 30-40 év után, állítsd a jelekre ,vagy vegyél bele újat kb ennyi !
Megoldottam a problémát ! És ledaráltam 7 veder darálékot ! Sokat okosodtam ma ! Ahol szénkefés motor van na az azért van ne tudd használni sokáig az egy humbug ! A 2000w-os szénkefés motor megfelelője a 750w rövidrezárt motor amiben nincs szénkefe . Sőt tán még erősebb is mint az eredeti motor . Volt egy darb fa aminek az egyik végén kb 5cm vaskos volt a másik vége meg csak olyan 2cm kb ,okoskodtam egyet mondom ledaráltatom a véknyabb részét ,de olyan erővel elvette tőlem hogy miszlikbe aprította a vaskos ágat is ,nem bírtam vissza rántgatni se belőle . Meglepett az ereje ! Féltem is hogy az alu házat fogja elroppantani de megúsztam . A motor bírta gond nékül a lapos szijj se csúszott meg pedig a suzuki generátor szijja van rajta az keskenyebb mint az eredeti szíj ! A motor bekötése ! Sajnos egyikőtöknek se volt igaza . Kirajzoltam amit írtatok be is kötöttem és meg se mukkant ,csak búgott ! Ekkor már tudtam hogy valami nem oké a leirásokban ! Roppant fontos dologról egyikőtök sem szólt ! Mégpedig arról hogy eza bekötés lényegében két áram hurok az egyik ugye a főtekercs két szála amire a fázist és a 0-át tetszölegesen lehet kötni ha így kötöd erre forog ha megfordítod a másik irányba forog Ez stimmelt is ! De a segéd fázis a beiktatott kondenzátorral már nem simmelt arra ugyanis senkise figyelmeztetett, hogy itt is fontos az áramkör fenttartása, ha fázisról indulunk a a segéd fázis szálát nem a fázishoz kötjük hanem a 0-hoz ugyanis a gomb adja a segéd fázist a segéd tekercsnek a másik kivezetéséhez és sorba van kötve az indító kondival ! Na én úgy jártam a fázis adtam a segéd tekercs egyik szálához a másokhoz meg bekötöttem a gomb fázisát és nem történt semmi sem a két fázis parolázott egyett ! Na ekkor elgondolkoztam hogy itt bizony valami olyan baj van amit senki se írt le és pedig az a lényege ! A két hurok áramkört fent kell tartani ! Ha forgás irányt váltasz a két főtekercs szálát megcseréled az indító fázis szálait is át kell cseréljed ,másként az a két fázis talákozni fog és nem megy sehová se vagy épp egy jokora zárlat lesz ,mert a 0-val pároztatod a a fázist ! A lényeg az hogy a két fázis irányára mindig figyelni kell ,és a két áramkört a tekercseken keresztül kell zárni . Ha fázis érkezik a tekercs egyik végére akkor a másik végénél 0 kell legyen másként nem tud üzemelni . Leírni bonyolultabb mint a valóságban ! De köszönm mindenkinek az inspirációt, végül is hasznos volt mert elgondolkoztatott ,és lőn világosság a sötét fejemben ,lehet felkapcsolta valaki a villanyt ((::!!