Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Az állitásod szerinti megerőszakolás,vagy eltekergetés nem hinném,hogy dominál,még ha szélsőségekre is állitottam volna......a pótméter alatti lcd számokat nem lehet megerőszakolni.......Szerintem.
A védőgázról meg annyit,ha legörgetsz a társunk fotójáig,láthatod a pötty közepén a sárga pontot. Nos ez a co2 maradványa. Ha itt jelen van,a huzal végén is ott lehet,csak nem látható...... Ha társunk nem vág,hanem simitóreszelőt,vagy fenőkövet,vagy akár használt köszörűkorong oldalán meghúzná a huzal végét,minerről meg győződhetne,vajon jól saccolok e.........!?
Mi a fejlemény az ivgyújtásodat illetően? Keveseb co2,vagy esetleg a korgont próbáltad e?
Azért érdekel ez,mert a tünet az én 235- ös gépemnél is fentáll,de nem lehet sehogy helyre hozni.
Ha érdekel ide rakom a filmjét. Ezzel a linkkel az új gépet visszaküldtem az iweldnek,gari javitásra. Állitásuk szerint a gép hibátlan. Jó.......esetemben a 2t a hibás,az s2t nem.
De a te gépedben nincs s2t,vagyis ez gáz..... A hiba újkorától fentáll,vagy használat után lépett fel.....?
Már csak azt szeretném megtudni, hogy a bolha az miért ép bolha, miért nem tetű, csótány, cserebogár vagy ilyesmi? Ez konkrétan a hegesztéssel összefüggő kérdés. :)
Becsiszoljuk, aztán rakunk 8-as köracélból, olyan 10 centinként bolhákat, és...
S mindezt azért, hogy a hegesztési hézagot megtartsuk, mert ellenkező esetben - a 'bolhák' nélkül, a gyökhézag a nullához kezd el konvergálni, ami nem tesz jót sem a varratnak, sem pedig az elvárt méreteknek. S mindezt röpke 9 méteres varrat miatt. Amit röntgenezni is fognak.
De a kérdésre visszatérve, miért pont bolha? Tud valaki valamit a kifejezés eredetéről?
[amúgy úgy sejtem, hogy az awi-val barátságot fogok kötni, me' olyan kezes jószágnak tűnik]
Én tavaly óta akarok nekiugrani a dr-bignek, de csak motorikusan gondoltam megbabusgatni. A külseje maradna a sárgaföldig leütött és rommá tört szemétkupac jellegű... Amiről azt se hiszed el, hogy beindul, csak mégis, deméghogy!
A túlságosan nagy egó és a nagyon kicsi szakmai alázat nagyon rossz párosítás.
Megakadályozza a tudatot a tanulásban, az új befogadásában.
Fordított helyzetben, kis egó és nagy szakmai alázat már sokkal jobb párosítás, az ilyen emberek könnyebben, gyorsabban tanulnak, hamarabb elérik a magasabb szintű tudást.
Az ivgyújtási hiba lehet védőgáztól,ha ez co2....... A varratod közepén a sárga szin erre utalhat. Ugyanez a gázmaradvány lehet a huzalod végén is...... Próbáld 5-6L- el,lehet,hogy változni fog a hiba......
Nem akarnám a ft- od költeni,de ha több hasonló munkád is lesz,az Iwel235 gépnek van olyan háttérállitása,ami arról szól,hogy időre belehet állitani az ivgyújtás erősségét,ennek feszültségét is. A végáramot ugyanigy,és nem lesz a kráterodban gödőr.
Az Sptt a ponthegesztés időtartama,vagyis ha a lemezed (amihez hegesztesz) egészséges,ezzel a funkcióval nagy pontossággal belehet állitani a ponthegesztés átégésének veszélyét..
A Hott az inditóáram időtartam,erre az időre ivgyújtáskor a Hoti erőseb ,vagy gyengéb áramot ad,és autómatikusan visszaáll az alap áramra.......... Ezt a folyamatot rövid időkre is lehet állitani.....
Csak egy tipp volt.
Jut eszembe,az iwel240- es gép,ennek nagy előnye a négy görgős előtoló,és befér a 300- as cséve,és ugyanaz a menüje,mint a 235- nek.....
Végre kipihenten nekiugrottam a feladatnak. Egész 19V-ig fel kellett tekernem a gépet (Aluflux 185) mire elfogadható lett a beégés - szerintem. Az amper ~65-70 körül lett jó. Nem 100%-ban egyformák a pöttyök, de nem is 40 éve csinálom :) Annyi trükköt még elkövettem, hogy egy 6-os marófejjel megtisztítottam az alsó lemezt a Buda Primer alapozótól. Így a furatok hatosok lettek végülis.
Köszi a tippeket !
Kérdés : fent említett gépem zavaró tulajdonsága, hogy néha nem gyújt ívet, csak tolja ki a huzalt a pisztolyból neki a munkadarabnak. Ha levágom a végét, akkor megint jó.
Te nem láttál még transitot? Mk6 2000-2006? Az is rozsdatömeg.
Nem látod rosszul*. Hulladékkal dolgozom. A beállításokat teszteltem, és lusta szar vagyok 😁.
*Írtad a rozsdapálcát mikor tettem fel több képet.
Nézd pozitivan! A gép ilyen rozsdás szaron is indít.🤣.
Ui. A festék problémásabb de azt is leégeti.😁.
Az új(10+éves) taknyologia a pontozófej( lásd feketefelhő) a hozzávaló patentfogóval. Beállítod a hegesztőt spotra plusz anyagvastagság/A aztán hajrá a hegesztőgép 250db ugyan olyan pontot csinál lyukból indítva. Amíg kézzel baszakodunk abból meg lesz szar, elmegy, meg jó.
"A képen látható tesztnél a felső lemezt átfúrtam, illetve lyukasztóval böktem át, de az csak 4 vagy 5 mm lyukat csinál, ami lehet hogy kicsi (?)"
Szerintem elég volt.
Én úgy tapasztaltam, hogy a vékonyabb lemez (jó esetben ez a felső) vastagságának kb. kétszerese az ideális furatátmérő.
Lehet, hogy el is kúrtam a rajzot, mert a zártszelvény falvastagsága csak két milliméteres, viszont a hornyot 8-asra méreteztem, mert a felső lemez 4-es volt.
Asszem, hogy helyesbítek: legyen a furatátmérő a két lemez vastagságának összege!
De még egyszer: ezek csak amolyan szerintem-dolgok! Előfordulhat, hogy más - pl. kisebb, vagy nagyobb amperrel, netán vékonyabb, vagy jóval vastagabb lemezeket - hegesztők más értékekre jutnak. Pl. 1 mm és az alatt valószínűleg nem kell furatokkal bajlódni, mert csak átég az alsó lemez is.
Amit mondtam, az a szokványos, 2-10 mm tartományban érvényes, közel azonos vastagságú lemezek esetén.
Most utoljára probállak megtanítani ponthegeszteni.
" me'' ha kivulrol inditom mi valtozik... ?"
A kétszeres anyag vastagság miatt nagyobb hegesztő áramot lehet beállítani, ezáltal biztosabb kötés jön létre, laposabb a varrat, van mikor homorú felülettel, alig kell utómunkálni.
a nicked tobb mint ismeros, csak mar nem tudom honnan... (honda, vagy mz lennel ?)
==========
a hegesztest bizzuk ra a fiukra. spot welder helyet alternativa fel lett ajanlva, innen meg kezugyseg, sajat dontes hogy ki , mit alkalmaz...es hogyan..
Ha kívülről indítod akkor leesik, mert hideg az anyag nem ragad oda a felső lemezhez, és egyből megtelik a furat ezáltal az alsóhoz meg már hozzá sem férsz. Lesz egy bazi nagy pukli, amit a szalonnázós bicskával le tudsz lökni a felső lemezről.
Ellenberger ha úgy csinálod ahogy te mondod cam, akkor elkezded tüzelni a megfelelő Amperral és dróttal, akkor a furat közepén az alsó anyag egyből felmelegszik, lesz a furatban egy hegfürdöd amivel semmit nem kell csinálni***, mert magától hozzáolvad a felső anyaghoz. És fasza lesz.
*** Azon kívül semmit, hogy ha van hely akkor körözni a pisztollyal, valamint a legfontosabb, hogy időben abba kell hagyni.. de ez a bölcselet igaz az élet nagyon sok területén is ;-)
melyen egyetertek.. ugyhogy mielott egymast abuzalnank a temaban, hagyjuk a kiserletezes a kerdezore... majd o eldonti mi tetszik neki.
------------------
Ha középről indítod a varratot akkor kisebb árammal tudsz hegeszteni az alsó 1mm-es lemez miatt, hideg a lemez hideg a huzal és hideg lesz a varrat eleje is, gyorsan betölti a lyukat és nem megfelelően heged össze inkább csak összetapadnak a lemezek.""
Csak segíteni akartam. Több mint 40 évig voltam gyakorló karosszéria lakatos, úgyhogy van némi rálátásom a dologra.
"a lukbol inditom a varratot. ez utan varrom korbe a szelet.. de ez valoszino tok mindegy.. igy csak a 'kell' szocska miatt reagaltam... mert nem ' kell ' csak lehet onnan is. "
Ha mindegy lenne akkor akkor a képeken látható varratok is sikerültek volna, de hát mivel nem sikerültek akkor mégsem mindegy.
Ha középről indítod a varratot akkor kisebb árammal tudsz hegeszteni az alsó 1mm-es lemez miatt, hideg a lemez hideg a huzal és hideg lesz a varrat eleje is, gyorsan betölti a lyukat és nem megfelelően heged össze inkább csak összetapadnak a lemezek.
a varratot a felső /lyukasztott/ lemezen kell indítani, és miután stabil erős az ív akkor kell a lyukra irányítani a varratot, ""
en pont forditva csinalom. belulrol nol a gomba...
a lukbol inditom a varratot. ez utan varrom korbe a szelet.. de ez valoszino tok mindegy.. igy csak a 'kell' szocska miatt reagaltam... mert nem ' kell ' csak lehet onnan is.
Az 5 mm-es lyuk nem kicsi, nagyobbat nem is nagyon lehetne készíteni mert sokszor a karosszériáknál keskeny 12-15 mm-es peremeket kell pontszerűleg hegeszteni.
A megoldás nagyobb áram, kevesebb huzal, a varratot a felső /lyukasztott/ lemezen kell indítani, és miután stabil erős az ív akkor kell a lyukra irányítani a varratot, de ne középre, hanem a lyuk szélét a felső lemezen hegeszd körbe egy gyors köríves mozdulattal. A lyuk közepét a varrat széle töltse fel.
A gyorsaság fontos, mert a nagy áram miatt könnyen kiég az alsó 1mm-es lemez.
Ha kis árammal hegeszted akkor könnyen csak a huzallal "betömöd" a lyukat és a nem heged össze a két anyag.