A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
Itt most nem metro, hanem tiszta kültéri kivitelről beszélünk. Majd üzemeltetés közben kiderül, mint a HÉV kijelzőknél, bírja, vagy nem, hiába szabadból szabadba lép az ember. Ezzel az erővel a Várbazárnál is óccsíthatták volna, elhagyva a tetőt:)
Van egy jó néhány tétel, ami bicskanyitogató! A legjobb, hogy a mérnök is túlzónak találta:) Vajon mi lett a sorsa a túlárazott tételeknek? Persze, van a cikkben néhány dilettáns megfogalmazás is.
Mielőtt bárki felháborodna, hogy milyen felújítás az, amit két nap múlva fel kell újítani, álljunk meg egy szóra. Hát mert mit lehet mit tenni, ugye? Ha egyszer javításra, sőt, tökéletesítésre szorul a szökőkút vízellátórendszere éppen két nappal az átadása után, akkor nem szabad elfutni a feladat elől! Nem szégyen a munka!
Mindannyiunk közös érdeke a tökéletesen csobogó, európai színvonalú vízsugár, főleg ha már nettó 5,3 milliárdot elköltöttünk a Széll Kálmán tér urasan túlárazott modernizálására.
Nem került volna háromszor, de még kétszer annyiba se, mert mélyépítés nem nagyon kellett volna, tekintettel arra, hogy a gödröt már néhány évszázada kiásták:). . Persze a Nyugatinál az emelt szintű medence az mehet:)
De nem ezt a részét tartom fontosnak. Ha akarod, nyugodtan húzzuk ki konkrétan Vajnát, és írjunk helyébe "bármi mai, csak felesleges presztízscélokat szolgáló, illetve magánzsebeket gazdagító sok milliárdos beruházást-kiadást".
Egyébként, mi lenne ebben párt? Vajna maga mondta, hogy ő teljesen politikamentes és -semleges.
De beszélhetünk komolyan is. Szerinted az fontosabb, hogy miután Vajna eredetileg kapott elég magánpénzt a tévévásárlásra, utána mégis inkább odaadták neki újból a pénzt, hogy mégse a korábbi sajátjából kelljen, és utána még az Isaura TV működését is az állam állja? Ez fontosabb, mint a főváros egyik legnagyobb utasforgalmú csomópontjának valóban évtizedekre előre mutató, funkcionálisan is átgondolt újjáépítése?
Igen ez csak felújítás volt, átgondolatlanul. Pld. ha rajtam múlik akkor korlátokkal terelten volna a sínek mentén a gyalogost, megóvva a pofára eséstől, villamos elé lépéstől. Pláne most a sok bamba, telefonját bámuló-nyomkodó idejében.:). Volt régebben többszintűvé tételi elképzelés, de az megmaradt ott.
Nem volt. De te kiválóan illusztrálod a szűk látókörű, csak pártokban gondolkodni képes, de gondolkodni nem képes egyszeri pártmunkást.
Legalább tizenöt éve folyik az egész, több terv volt, túlzottan nagyszabásúak is, amiket kampányidőszakokban ígértek. Aztán elfogyott a rá szánt pénz, én nem sikerült az ellenérdekelt politikai felek közötti megállapodni. Ez nagyon szomorú adósság, nem kellett volna, hogy így legyen, de ez nem magyarázat arra, hogy most miért nem sikerült végre valami többet megoldani. Lényegesen fontosabb lett volna az országnak, mint három bivalybasznádi stadion vagy Vajna legutóbbi tévévásárlásának finanszírozása.
Ez is lehetett volna egy olyan projekt, amiben nem pártok presztízsszempontjait, hanem a város, az itt lakók érdekeit veszik figyelembe, ahol komolyabb együttgondolkodás előzi meg a lehetséges funkciómódosításokat. Lehetett volna.
Ráncfelvarrásnak ez a mostani nem rossz, bár vannak bosszantó hibái, leginkább a rendkívül csúszós piros, azzal rövid úton nyilván kezdeniük kell valamit, mert így mindennaposak lesznek a balesetek. De alapjában véve nem oldott meg semmit, és ez szomorú, mert itt volt a lehetőség.
Ravaszul oda tették akol leginkább közlekednének emberek. Lehetne tréfás szökőkútnak is használni, egy érzékelő figyelné az embereket, és csak akkor indítaná be, ha már elegen vannak felette. Egyébként túl vízszintesre sikerült, jól összepocsolyázza a szélirányban mellette levő területet is.
A gyalogosok síneken való átmenetele nem került terítékre, ugyanúgy szanaszét kolbászolnak.
Ez az a koncepcionális kérdés, amiről már korábban volt szó. Két lehetőség volt, gyakorlatilag minden funkciót ugyanúgy megtartani, csak felújítani (ez történt, közlekedési szempontból egyedül csak a középen levő villamoshurok tűnt el). A második lett volna a dolog újragondolása, a közlekedési funkciók átrendezésével (ez leginkább a felszín alá vitelét jelentette volna, és mivel itt egy gödörről van szó, ezt itt mélyépítés nélkül meg lehetett volna oldani, ennél ugyan drágábban, de nem olyan sokért, mint ami irreális lett volna).
Jó lett volna az utóbbi, de most már mindegy, és nyilvánvalóan most elég hosszú ideig senki nem fog újra hozzányúlni. Tehát igen, megmarad az, hogy akármerre mész a metróból, villamoson fogsz keresztülbukdácsolni, akárcsak eddig.