Köszi az infókat. A kocsit tovább figyelgetem benzinszivattyú kapcsán.
Ebben a menet közbeni szellőzésállítás dologban viszont biztos vagyok. (a hangok is megmondták...) Ha a MODE automatára van állítva (ritkán van így) és az AQC is (ez szinte mindig auto-n van), akkor elő-elő fordul, hogy más-más helyre irányítja a levegőt. Én ezt normálisnak érzem.
Az akkuval remélem nekem is szerencsém lesz. De azért az is számít, hogy ki mennyit indítózik. Nekünk egy átlagos hétköznap reggelen min.4-5 indítózás tuti van, mire mindenkit kiteszek, bekísérek a suliba. Délután pedig még több (különórák és társaik). Ehhez mindössze napi 30-40km tartozik a városban, ami ilyen használat mellett lehet, hogy kevéske a megfelelő újratöltéshez. Szóval télen ha eszembe jut, akkor 4-5hetente odateszem tölteni. Azt mondjuk nem tudom a töltőm mennyire intelligens, de a töltőáramot szabályozza (vagy csak kijelzi?) és átvált kímélő üzemmódba, ha az akku feltöltődött.
A hőfokszabályzós elméletet értem, de szerintem én ilyen szintem már képtelen (lusta?) lennék figyelni az autóra. No meg úgyis temperált garázsból indulok. (Ezzel meg is nyugtatom magam... :-))
Lemaradt! Menet közben még soha nem szólalt meg a "lamella állítás" az autómon, pedig én nem melengetem, hanem indítok>bekötöm magam>megyek. Érdekes dolgokat tapasztalsz :)
Az előző autóm -ami szintén koreai volt- 9 és fél éves korában is pöccre indult az eredeti -szintén 9 és fél éves- aksijával. , de soha nem paráztam, hogy indul vagy sem. Egy normálisan karbantartott és időben szakszerűen szervizelt autónak illik azért a mai akkukkal elmenni jó pár évet. Soha nem állt garázsban, mindig az utcán parkolt és soha nem kellett még csak kivenni sem, nemhogy tölteni! Az ismeretségi körben nem kevesen vannak, akiknek az autójuk 10-12 évet elmentek az eredetileg (gyárban) becuccolt aksival. Az is tény, hogy a gyári beszállítók a legjobb minőségű akkukat az autógyárakba küldik, a második legjobbat adják el saját márkajelzéssel és aztán vannak még "x"-dik fokozat, amire noname jelzéseket raknak. Néha vannak kivételek, főleg ha egy piacra be akar törni egy akkugyártó. Ilyen pl. a koreai Rocket, amelyik több helyi gyárnak is beszállít és 3 éve meg akarja hódítani Európát, ezért nagyon jó minőségű termékeket szállít. Sajnos azonban a kisebb forgalmazók "túltárolnak" időnként akkukat (is!) és ilyenkor kifoghat az user kevéssé szerencsés terméket. Egyébként aki megvette az előző autómat még 2 telet járt a benne lévő akkuval és nem volt gondja.
Másik dolog, hogy ha mégis tölteni kell, akkor sem mindenki használ un. intelligens töltőt. Feleségem autójában (18 éves. Az autó) a második akku van, most tettem fel töltőre, mert véletlenül szólt benne egész nap és éjjel a rádió -halkan- és mive egyébként is szmogriadó van, ezért gondolta, feltöltöm. Igaz, simán lehetett indítani -ez az autó is csillaggarázsos-, pedig éjjel mínusz 16 fok volt.
Kérdezted, miért tekerem le minimálisra a hőmérséklet szabályzót? Ezek az autók már régóta nem a hűtőfolyadék útját terelgetik a fűtéscsapon keresztül, hanem a beáramló levegő útját irányítják. Ha hidegre van állítva, akkor nem azzal kezdi a "napot" a rendszer, hogy elzárja a külső levegő szabad áramlását az utastérbe és a fűtőradiátoron keresztül tereli azt. Mivel műanyag fogaskerekek mozgatják a zsalukat -és a hőtágulás itt is érvényesül, továbbá a kenőzsír is dermedt- ezért amikor az este leállított 21-2-3-stb fokos hőmérsékletet szeretne "okozni, akkor a lamellákat nem 21-2-3-stb. fokos "állásba" kell tartania, hanem a lehető legmelegebbre és majd fokozatosan keveri hozzá (nyitja ki ) a hidegebb -levegőt. Kevesebb ideig, vagy egyáltalán nem fog nyekegni a rendszer. Ez akkor is így van, ha nem automatára van állítva!
De, pl. +12-15 fokos külső hőmérsékleten ha 23 fokra van állítva a fűtés akkor már nem "hangoskodik", a hőtágulás és a zsír okán.
Ami az üzemanyag szivattyú (?) hangot illeti. Ha valóban csak időnként szól, akkor szerintem főleg irány a szerviz.
Persze, hogy indul nagy mínuszban is, de azért többször indítva, rövid utakat futva, kint tartva az autót egy közepes korú akkumulátor is "elfáradhat" plusz töltés nélkül. Nekem lehet, hogy már fóbiáim vannak, de volt, hogy a reggel pöccre induló autó az ovi előtt már olyan erőtlenül indítózott, hogy az kevés volt a beinduláshoz. Tény hogy reggel temperált garázsból indultunk az akksi pedig már 8 éves (gyári) volt...
Igen a lamellaállító szervókat hallottam már menet közben is. Először nagyon idegesített, mert nem tudtam mi az, hiszen általában nem automatán van. De aztán rájöttem. De az a hang ajtónyitás után (néha hallom csak), az egész más. De lehet, hogy képzelődöm... :)
Miért kell a a "hőmérsékletet letekerni minimumra"? Ezt hogy érted?
Az utóbbi 5 évben nem hallottam egyszer sem, hogy a benzinszivattyú elindult volna. Sem ajtónyitásra, sem gyújtásra. Megette a fene, ha hallatszik, mert akkor a végét járja.
Viszont az lehet, hogy a digis rendszer állítja a levegőbeömlő lamellákat. Az adhat egy kerregő-surrogó hangot. Leginkább amikor este leállítod, akkor a hőmérsékletet le kel tekerni minimumra.
...én úgy értettem, hogy PONT 2017. január 20-án... PONT 8:01-kor... PONT 21,5-re állított belső hőmérséklet mellett... láttál-e már minuszhuszonegycelsiusfokot a kijelzőn??? :-) ;-) :-D
Azért a -31 fok elég "vad"! Nem is értem Livignoban hogy lehetett hidegebb, hiszen közelebb van a Nap-hoz, mint Mo. bármely pontja... :-)
De azért olyan hidegben már rendesen sikerélmény lehet, amikor sokadszorra is beindul az autó... :-) Ott is szinte pöccre ment a dolog? Tényleg azt jól hallom, hogy ajtónyitásra az autó rövid időre bekapcsolja a üzemanyagszivattyút, mintha arra számítana, hogy úgyis indulni fogunk? Legalábbis nekem párszor már feltűnt valami ilyen hang. (Gyerekmentes induláskor persze...)
Valószínűleg az, amit Te vettél egy nagyobb mérethatárt fog át (a rögzítési pontnál), mert amikor én kerestem, akkor a Thule-től CAN-ig mindegyik csak speciálisan Orlandora valót adott. A cikkszámok sem voltak még csak közel sem egymáshoz és nem a rúd hossza miatt. Pl. Thule Kit 3006 az pl Vectra, míg az Orlando Kit 3103.
Nálatok hogy alakul a fogyasztás ebben a nagy hóban és hidegben? A hó miatt mostanában többször láttam felvillanni az ESP visszajelzőjét, ami azért mérhetően rontja a hatásfokot... Szerintem olyan 1literrel többet eszik nekem benzinből százon.
Na megjött a tetőcsomagtartó! Tökéletes az Orlando-ra, pedig a csomagolásán nincs is rajta sem a márka, sem a típus. Ehelyett rajta van az OPEL több modellje:
Astra (2010-től)
Corsa (2006-tól)
Meriva A (2003-2009)
Vectra (2003-2008)
Signum (2003-2008) (tetősín nélküli)
Ez a felsorolás esetleg hasznos lehet bárkinek, aki később az Orlando-jához tetőcsomagtartó vásárlásán töri a fejét. A fentiek esetleg szintén jók lehetnek. Annyi különbséggel, hogy a csomagoláson feltüntetett 110-es helyett 120cm-es keresztrudakat küldtek. Gondolom az Orlando teteje valamivel szélesebb, mint pl egy Corsa-é... :-)
Szóval én végül EZT rendeltem 16,5eFt-ért, de a neten lévő kép (bár a rendelésem óta cserélték) akkor sem és most sem azt ábrázolja, ami az Orlando-ra való. De amit küldtek az jó! (Körmös rögzítésű.) Az alapcsomagban nincs burkolat és zár, viszont rendelhető hozzá. Én nem rendeltem, mert a korábbi PUG306-osomhoz is CAM márkájú csomagtartó volt és annak a burkolata tökéletes hozzá.
Köszönöm az irányadó információkat. Trawala-val már megbeszéltem, hogy ő megmutatja az autóját. Valóban a kínálat nem túl gazdag, de nyitva tartom a szemem. Nézem a külföldi piacokat is, hátha onnan sikerülne szerezni egy kevesebb km-es, megkímélt autót. A Facebook oldalnak pontosan mi a neve? Még nem kerestem rá. Zafira nekünk is szóba jött Opel révén, mert valóban megbízható autó, de sokkal jobban tetszik kívülről-belülről az Orlando, így hát ez a befutó:)
Egyetértek trawala-val! A leírt igényeiteknek valóban a benzines változat felel meg.Szerintem a 140LE-vel kellemesen mozog.
Azon ne csodálkozz, hogy jókat írunk róla, hiszen nagyon szerethető autó! :-) De ezt ha minden jól megy tapasztalni is fogjátok a feleségeddel és a gyerekekkel. Hasonló dilemma előtt álltunk mi is pár hónapja és szintén nagyon megtetszett nekünk is ez az autó. Bár a "szépség" szubjektív dolog, de 100-ból min. 95 embernek tuti tetszik. Nem egy tucatautó! A viszonylag kis darabszámnak persze megvannak a hátrányai. Pl kevés autóból válogathatsz a használt piacon. (Persze ezt előnynek is tekinthetjük; nézőpont kérdése: nincs a bőség zavara!) Az egyedi megjelenés nekem bejön, de még jobban kell rá vigyázni. Ha törik, a karosszéria-elemekből nem találsz túl sok bontott darabot. A belsejében és műszaki tartalmában viszont visszaköszönnek az Opel alkatrészek. De ezeket fel is fogod ismerni. Szerintem egyébként az Orlando praktikusabb, mint a Zafira. (Függetlenül a GM pozicionálási politikájától.) Tudom miről beszélek, mi arról váltottunk.
Családunk gyarapodott és 2 gyerekkel már kicsinek bizonyul az 5 ajtós H Astránk. Az Orlando-val szimpatizálok, ár-érték arányban elég jó választásnak tűnik. Sokat olvastam a fórumot, elég jó véleménnyel vagytok az autóról. Eddig csak egy kereskedésben sikerült közelebbről megnéznem a kocsit. Vezettem is, de sajnos a kontakt elég fogalmatlan volt, így sok újat nem tudtam meg tőle. Vezetni is csak kb 500 métert tudtam, mert nem volt benne elég benzin :) A kérdésem az lenne, hogy mielőtt ráveszem magam a vásárlásra, valaki közületek meg tudná-e nekem valamikor mutatni az autóját, hogy legyen róla egy átfogó képem? A benzines kivitel érdekelne elsősorban, mivel a feleségem használná, többnyire rövidebb etapokra, csak ritkán mennénk hosszabb utakra. Én Fótón lakom, Budán dolgozom, szóval ez a régió lenne jó nekem. Természetesen, ha valamelyikőtök el is szeretné adni a benzines Orlando-ját relatív kevés km-el, az lenne a non-plusz ultra:)
Köszi. Már beszéltem is velük. :) Az olcsóbbik kifutó darab, de teljesen megfelelő. A zárral együtt van a burkolat. Anélkül kicsit csupasz a szerkezet.
Emlékeim szerint -mert 5 éve vettem már- a műanyag burkolat a tartó része. A zárat kell a műanyag burkolatba bele pattíntani és a burkolat egyben a zárást is biztosítja. Én mindenképpen a komplett szett megvásárlását preferáltam -nem mintha valaki le szeretné lopni-, mert az az összeg már nem számított, viszont a síboxot is így már nyugodtan fent merem hagyni éjszakára is. Ahova járok, ott nem bántják, de itt Pesten azért 2-3 éjszakát (is) biztosan rajta marad és inkább nyugodtan szeretnék aludni.
A kiárusításban szerelő tartóhoz is lehet rendelni zárat, tehát feltehetőleg ahhoz is van burkolat, de mondjuk egy telefont biztos megérne megkérdezni, sőt lehet velük chat-elni is.
Igen, nekem is szimpatikusnak tűnik a tazargroup. Amit küldtél, azon eleve van műanyag burkolat is? Akkor lehet, hogy nem is kell zár és megáll 20eFt-nál az összeg (+szállítás).
A másik, ami akciós, persze olcsóbb, de azon tuti nincs alapból burkolat. Úgy nézem, hogy a kettő közti rúdvastagság különbség ellenére a terhelhetőségük ugyanaz. Ami mondjuk fura, bár ki tudja a nagyobbnál milyen a szelvény a falvastagsága? Nincs nagy difi a kettő közt, de a vastagabb meggyőzőbb... Főleg, ha alapból van burkolata! MÉg egyszer köszi az információkat!
Egy az egyben gyári kompatibilis, a gyorscsatlakozás nem olyan mint a gyári, mert egy M6-os csavarral kell rögzíteni a két körmöt. Viszont a rúd az a nagyobb (40x25) méret. A zár és burkolat tökéletes, mint azon a képen amit küldtél.
Vagyis kapásól van 6000 Ft differencia + a zár kb. 1500 Ft.
Én is azt csináltam, hogy megnéztem itthon és megrendeltem neten a Tazar Group-tól. Ez egy szlovák cég, magyar kirendeltséggel, magyarul beszélnek Nagyon korrektek voltak!