hogyne lettek volna ott, csak akkor még nem annak nevezték, később nevezték azokat annak, akikre utólag alkalmazták az egyetemes címet..., ez annyira érthetetlen? Mond mit tanultok egyáltalán?
te a 21. századból, vagy a 19. századból, netán hitelt kellene adni EGW-nek, vagy az adventista szónokoknak, a nagy teológiai doktoroknak, akik az Isten tudását magolgatták a bibliaböngésző profok hatására, ja az írást kellett egyedülivé tenni, nehogy másból értsen az ember, hisz azt csűrhetik kisajtolva saját szőlőlének, ami csak megfelel a szektaalapítóknak és tovavezérlő elmeiségeknek?
A „katolikus" szó további magyarázatához lásd a Katolicizmus szócikket!
A görög szó (katholikosz) a kereszténységen kívül „általános”t, vagy „egyetemes”t jelent. A keresztény irodalomban először Antiochiai Szent Ignác szmirnaiakhoz írt levelében (Kr.u. 110) találkozunk vele mint az Egyház elfogadott ismertetőjegyével. "
Ne mond, tényleg, akkor miért is teremtetett a szőlő, hogy adventista receptek szerinti mustot készítsenek belőle?
" 3.Préd 9,9 No azért egyed vígassággal a te kenyeredet, és igyad jó szívvel a te borodat; mert immár kedvesek Istennek a te cselekedetid!4.
Préd 10,16 Vígasságnak okáért szereznek lakodalmat, és a bor vídámítja meg az élőket: és a pénz szerzi meg mindezeket. "
Kár kiragadni egy egy részt, hogy igaloljátok azt a fellengős hazudozást, ami itt már évek óta folyik a BORRAL kapcsolatban!
Jézus szeszes bort ivott, de nem vedelt, közelkeleten mindenki vizezett bort ivott, hogy a naktériumok fertőzését elkerüljék!
Pál Timóteusnak:
" 23 Ezután ne csak vizet igyál, hanem élj egy kis borral is a gyomrod és gyakori gyengélkedéseid miatt. "
A másik kérdés; a szőlőlé iszonyú drága volt, akkor ugye ezt itták rendszeresen a sarki fűszeresnél vásárolva naponta a lakosság?
Melyik apostól tudta megfizetni, avagy Jézus varázsolt minden nap szőlőlevet?
Vagy az adventista ősök ősei finanszírozták, hogy alkoholmentes legyen?
Mert mopndok azért egy két dolgot, elég friss gyümölcsöt, szénhidrátokat hússal enni, máris alkoholos erjedés van, sőt az élesztőevés, adventista kaja is, gyümölccsel fantasztikus söröket gyárthattak magukba, persze ha valaki így kajamajált, vagy zabál ma is, akkor semmi gond, mert az látszik, hogy nem pálina, sör, alkoholos borocskát szivornyázik, nanem puffasztó, szellentő, böfögtető komlpex alkoholgyártósort!
" Sok igevers arra biztatja az embereket, hogy tartsák magukat távol az alkoholtól (3 Mózes 10:9; 4 Mózes 6:3; 5 Mózes 14:26; 29:6; Bírák 13:4,7,14; 1 Sámuel 1:15; Példabeszédek 20:1; 31:4,6; Ézsaiás 5:11,22; 24:9; 28:7; 29:9; 56:12; Mikeás 2:11; Lukács 1:15). Ugyanakkor az Ige nem feltétlenül tiltja meg a keresztényeknek, hogy sört, bort, vagy bármi más alkoholos italt igyanak. Az van megparancsolva, hogy kerüljék a részegséget (Efézus 5:18). A Biblia megfeddi a részegséget és annak hatásait (Példabeszédek 23:29-35). A keresztényeknek az is meg van parancsolva, hogy ne engedjék át a testük “irányítását” bárminek (1 Korinthus 6:12; 2 Péter 2:19). Azt is tiltja a Biblia, hogy olyat tegyenek a keresztények, ami megbánt más hívőket, vagy arra biztatja őket, hogy a lelkiismeretük ellen vétkezzenek (1 Korinthus 8:9-13). Ezeknek az elveknek a fényében hihetetlenül nehezen mondhatná egy keresztény, hogy az alkohol ivása Isten dicsőségét szolgálja (1 Korinthus 10:31).
Jézus a vizet borrá változtatta. Úgy tűnik, hogy Jézus ivott is bort alkalomadtán (János 2:1-11; Máté 26:29). Az újszövetségi időkben a víz nem volt túl tiszta. A modern egészségügyi eljárások híján tele volt baktériumokkal, vírusokkal és mindenféle szennyező anyagokkal. Ez ma is igaz a harmadik világ legtöbb országban. Emiatt az emberek sokszor ittak bort (vagy szőlőlét) ez sokkal kevésbé volt szennyezett. Az 1 Timótues 5:23-ban Pál azt tanácsolja Timóteusnak, hogy ne igyon vizet (mert valószínűleg az okozta a gyomorpanaszait), hanem inkább bort. A görög szó a borra a Bibliában a legáltalánosabb, mindennapos szó a borra. Akkoriban a bort megerjesztették, de nem olyan fokig, mint ma. Nem igaz, hogy szőlőlé volt, de az is hibás, hogy ugyanaz volt, mint a manapság használatos bor. Tehát az Ige nem feltétlenül tiltja meg a keresztényeknek a sör, bor, vagy más alkoholos ital ivását. Az alkohol önmagában, önmagától nem bűnnel szennyezett. Viszont a részegségtől és az alkoholfüggőségtől tartózkodnia kell a keresztényeknek (Efézus 5:18; 1 Korinthus 6:12). Ezek a bibliai elvek hihetetlenül nehézzé teszik annak vitatását, hogy egy alkoholt ivó keresztény Istennek tetsző lenne. "
Vannak olyan keresztyén felekezetek, amelyeknél egyenesen tilos az alkoholfogyasztás, sőt súlyos bűnnek tekintik. Az adventistáknál tilos az alkoholfogyasztás, a történelmi keresztény felekezetek egyhangú véleménye szerint nem keresztényi alapokon nyugvó mormonistáknak is tilos, de más vallási kultúrkörben is előfordul az alkoholtabu, például a vaisnavizmus (Krisna-tudat) hívői között.
A Szentírás azonban nem tiltja egyértelműen az alkoholfogyasztást, de figyelmeztet veszélyeire. Emellett azonban a Bibliában olvasunk olyan részeket, melyek kiemelik, hogy mértéktartóan élvezetes lehet az alkohol. A fogyasztása természetesen nem elvárás (leszámítva az igen csekélyke bort az áldozásnál), de látnunk kell, hogy a keresztény ember legfőbb példaképe Jézus, aki maga is szolgált föl bort. Egyes protestáns értelmezés szerint azonban félrefordítás történt, mivel Jézus ilyen esetekben alkoholmentes szőlőlevet adott, illetve ivott. Ennek azért ellentmond, hogy egy ünnepélyen a korabeliek aligha csak gyümölcsleveket fogyasztottak, pedig a Biblia írja, hogy Jézus nem úgy tett, mint a sokaság: tehát nem először adta a jó bort, s később, mikor elpilledtek a vendégek, már rosszabbat szolgált föl, hanem mindig a legjobbat kínálta. Ez szimbolikusan és átvitt értelemben is igaz lehet, utóbbi esetben (ha már a protestáns felekezetek a sola Scriptura elvét követik) pedig nyilvánvalóan alkoholos italról van szó. "
"Ott volt e bárki ia az adventisták közül pl. a pászkaünnepen, amit Jézus tartot, avagy a Kánai mennyegzőn" És a nemadventisták közül, katolikusok közül, ateisták, baptisták, dialektikus materialisták közül ott volt-é valaki?
tudod, kérdezem tőled, mit tudsz honnan vették a bort, és hogy az alkoholos volt e, vagy nem?
Ott volt e bárki ia az adventisták közül pl. a pászkaünnepen, amit Jézus tartot, avagy a Kánai mennyegzőn, hogy csípőból írásokból kapáselméleteket, fordítások rendszerein keresztül arra a kövvetkeztetésekre jutottak, hogy alkoholmentes szőlőlé volt?
Te honnan szivornyázod az infókat, a bibéiából, fordítások ferdítéseiből?
15. És bort, a mely megvidámítja a halandónak szívét, fényesebbé teszi az orczát az olajnál; és kenyeret, a mely megerősíti a halandónak szívét.
No azért egyed vígassággal a te kenyeredet, és igyad jó szívvel a te borodat; mert immár kedvesek Istennek a te cselekedetid!
Vígasságnak okáért szereznek lakodalmat, és a bor vídámítja meg az élőket: és a pénz szerzi meg mindezeket.
És szerez a seregek Ura minden népeknek e hegyen lakodalmat kövér eledelekből, lakodalmat erős borból; velős, kövér eledelekből, megtisztult erős borból;
Elfogultságod akadály, hogy megértsd, mit iva Jézus. Egyszer hitetlenkedve kérdezed, hogy ugyan honnat is lehetett a páska idejin erjedetlen szőlőlé Palesztrínában, maásszor pár órával későbben bőszen bizonygatod Tokics dr. segélyével, hogy ép azért tették a szőlőlét új tömleumba, hogy erjedetlen maradjon...
IKeresztények tudnak inni alkohol? IS Jézus Ivott alkohol?
Erre emlékeznünk kell János 2. fejezet, az első csoda, amit Jézus tett, az volt, hogy a vizet borrá alakították a kánai esküvőn. És valójában annyira jó volt a bor, hogy ennek az esküvői bankettnek a végén a vendég eljött a parti mesteréhez, és azt mondta: "Általában a rossz bort tartod utoljára, de a legjobb bort szolgáltad utoljára", és ezt Jézus első csodája volt.
Ezért a Szentírás sehol sem nyíltan és teljesen elítéli az alkoholt. Éppen ellenkezőleg, pozitív dolgokat mondanak a borról. Ban ben 104. Zsoltárpéldául azt mondják, hogy Isten bort adott, hogy megörvendeztesse az emberek szívét. De figyelmeztet a borral és ezért az alkohollal való visszaélésre. A Szentírás valójában folyamatosan figyelmeztet bennünket a részegség veszélyeire. Példabeszédek 23... Efézusbeliek 5. fejezet… „Ne légy részeg a borral, ahol felesleg van; de légy tele Lélekkel ”. "