Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Már egyszer írtam azt hiszem, hogy volt olyan eset, hogy kértem engedélyt a felügyelőségtől teljesítménytúra rendezéséhez. Aztán jött egy papír tőlük majd rá egy a NP igazgatóságtől. Az erdészethez nem mentem el mert tudtommal ők ugyanúgy a felügyelet "alá" taroznak mint mi. A vadászkamarát felkerestem azt mondták, hogy tudomásul veszik. Valaki mondta, hogy kell a rendőrségtől is engedély, ha műúton is megy. Na azért oda nem fogok elmenni külön engedélyért, ha a túra átmegy egy olyan úton, amin naponta elmegy egy autó. Ezenkívül a túra olyan részen is keresztűlment, ami nem az erdészethez, hanem a városi vagyonkezelő vállalathoz tartozik.
Ezek után elgondolkodtam, hogy van-é még olyan hatóság vagy egyéb szerv ami elé kell járulnom, ha egy túrát akarok szervezni. Pl. munkaügyi felügyelet mert a pontőrök bizonyos szolgálatot teljesítenek az ellenörzőpontokon, ántsz mert a végén bográcsos kaját adunk, az apehról nem is beszélve.
Pontosan én sem értem, csupán technológiai szempontból érdekesnek találom a dolgot. eke nyilván arra godol, hogy ha máshogy nem, akkor hang alapján azonosítani lehetne a gépeket a hangjuk valamilyen szintű (állandó és megváltoztathatatlan) egyedisége alapján.
Én speciel most örülnék neki, ha kifejtené bővebben.
OFF
Ahoz lehet hasonló az ötlet, mint amikor valaki kitalálta, hogy a falfirkászokat úgy lehetne megfékezni, hogy a festékek mindegyike (minden egyes tétel) laboratóriumban megkülönböztethető lenne. (Ezt néhány ? hozzáadott vegyület kombinációival valamint kopncentrációival lehetne elérni). Az egyes tételeket névre szólóan adnák a kiskereskedelemben így rongálás esetén meg lehetne állapítani, hogy az adott festéket ki vette.
Bár az akusztikához nem nagyon értek, a kipufogón kívül még rengeteg dolognak van hangja egy jármű esetén. Szerintem elméletileg lehetséges, hogy meg lehessen állapítani, melyik hang melyik géphez tartozik (ez sem biztos a bonyolult interferenciajelenségek miatt), lehet hogy ez a gyakorlatban nem kivitelezhető. Ennek elég bonyolult fizikája van és más szempontból is aggályos.
Ha arra gondolok, hogy laboratóriumi keretek között igen nagy valószínüséggel meg tudják állapítani, hogy egy töltényt egy adott fegyverből lőttek-e ki vagy nem, nem kizárt, hogy egy jármű esetén is meg lehessen állapítani, egy hangminta egyértelműen hozzá tartozik. Az megint más kérdés, hogy ehez milyen apparát kell. Nameg szerintem egy ilyen analízishez pl a 320-as bitráta nagyon halvány lenne.
Ha már a hangnál tartunk, akkor felírom magamat, mert olyan halkan közlekedtem egy quaddal, hogy akik filmezték megkértek, hogy jöjjek mégegyszer ,mert a ZAJ alapján vártak, oszt egyszercsak megjelentem, a kamera meg még nem volt élesítve :))))))))))))
"...kvadprofessor válasz | megnéz | könyvjelző 2007.06.12 22:31:32 (5085) Nekem miért is kellene értenem a fényképezéshez? Egy quados topikban az erény?..."
Csak a "természetfotózás" topikban írt hozzászólásaid alapján gondoltam, hogy van közöd hozzá. Na tudod kit nézz hülyének hárombetűs... Ideje lenne színt vallanod, vagy nem írnod ide.
"Továbbra is tömeggyártásban készülő, műszakilag azonos, egyedileg hang alapján azonosíthatatlan motorokról beszélnük."
Mivel jelenleg a műszaki életben még ismert jelenség a tűrés így nincs két azonos gép, még a legpontosabb tömeggyártást produkáló japán iparban sem. Inkább mond azt, hogy a rendelkezésre álló diagnosztikai eszközök nem tudják kimutatni a különbséget.
Tehát maradhatunk annyiban hogy ma, Magyarországon esélytelen amit kigondoltál. Ahol a Közlekedésfelügyelet a differenciálműnek, és annak elhelyezkedésével kapcsolatos fogalomzavarban szenved, és 150 kilós motorkerékpárokat próbálnak DIAGNOSZTIZÁLNI teherautók próbapadján , mert épp valaki gondolt egyet. Egyedileg.
Továbbra is tömeggyártásban készülő, műszakilag azonos, egyedileg hang alapján azonosíthatatlan motorokról beszélnük. Bármennyire is szeretnéd, ha feltaláltad volna a 'hangos rendszámtáblát' ... :-)
a konzekvens helyesírási hibát bátorkodtam a legutóbb is jelezni, nem a betűhibát.
De hogy szuperintelligenciád fényében ismét megfürödhessünk, jó volna ha beszámolnál a kibocsájtás vs. kibocsátás jelen helyesírási státuszáról. Mert mintha nem a hivatalos szabályt követnéd...
A motordiagnosztikában való hanganalízis metodikája sőt annak a tervezési fázisban való alkalmazása számomra is ismert, azon a fokon ahogy érdekel.
Ugyanakkor az egyedi hang azonosításnak nincs ilyen irodalma amit ismernék, leszámítva a katonai alkalmazásokat ahol a szonárok használata erre irányul.
szóval az egyedi azonosíthatóság az ami érdekel. (Nyelvtani észrevételeiden túl!)
- Egyhengeres motorok (terepmotorok 99 % -a) azonosítható ha: házilag változtatják a hangkibocsájtás útját. De mivel ez sem biztos hogy eltér egy hasonlóan "herélt" verziótól, így ez sem lehet alkalmas rá. Tehát NEM LEHET, mint írtam lentebb is, ha végigolvastad volna.
- Gyakran alkalmazott megoldás a versenysportban, a TÖBBHENGERES erőforrásoknál, az általad is vágyott hanganalízis. Gyújtássorrendet, főtengelyékelést, elérhető max. fordulatot stb. lehet sok-sok munkával kiszedni egy ilyen felvételből. Alkalmaztása sikeres is pl. a V4 motorok Big-Bang effektusának elemzésekor, ill a fenti technika ellesésének-másolásának eszközeként is.
Ugyan én nem vagyok hoZáértő mint láthatod a fentiekből, viszont a hasonlatod a Te esetedben valóban jó párhuzam! (a súlyos helyesírási hibát pedig -ha már ennyire erektálsz rá, ahogy szoktad is /halgat, kisbetű stb/ - két vonallal illik aláhúzni, nem eGGYel :-)
számos -emberi fül számára- teljesen azonosan hongzó hangforrást lehet azonosítani egyedileg. A véleményed persze lehet ez "beteg ötlet", csak hát a vélemény olyan mint a seggluk, mindenkinek van de nem mindenki kiváncsi rá.)
Elsődlegesen hozáértők álláspontjára vagyok kíváncsi, így nem is ez a topik lesz az, ami a kérdést eldöntheti) ha meg lehet, akkor lehet azon gondolkozni, hogy milyen gyakorlati alkalmazási lehetőségét találják az érdekeltek...
Lehet. Két és négyütemű csoportra könnyedén szétválaszthatod őket számítógépes hanganalízis alapján... De ehhez elég némi tapasztalat, és két fül a motorozás környékén. :-)
Egyébként meg beteg ötlet (mér' nem lepődök meg?). A motorok tömegtermékek, kipufogóik szintén. Nulla.
Nem sokon múlott - tanulságos a kényelmes/biztonságos védőfelszerelések viszonyában... Bár ahogy olvasgatom a többi motoros kontra ződ-és-egyéb-sötét topikot, lassan HANS féle nyakmerevítő, golyóálló mellény, és önvédelmi fegyverek nélkül (csak hogy egyenlő legyen) ki sem léphetünk az utcára.
Kutya: hát igen... én is ilyemikben kapaszkodom, amikor bizonygatom magamnak, hogy nem vagyok elveteműlt törvényszegő... :-)
Ellenben érdekesség képpen...:
Nem régiben vettem egy bicajt, hogy majd azzal megyek terepezni... de aztán csak kiderült, hogy bicajjal sem mehetek csak jelzett utakon... Tök ciki.
Ma vettem egy terep görkorcsolyát... azt még sehonnan nem tiltották ki... már mint nem úgy mint a többit... Tehát, ahol gyalog - ott elvileg görkorival is lehet... Kiváncsian várom a mozgalmat amit ezáltal elnidítottam... :-)) Megyünk görkorzini az országos kékre... :-))
De a lényeg: a görkori volt eddig a legolcsobb beruházásom... de érdekes módon ehhez kaptam egy 3 lapból állókis tájékoztatót (fénymásolt), ahol pl. azt is kifejtik, hogy hogyan vigyázzak a körülöttem lévőkre, hogy hol ne használjam és javaslatokat tesznek rá, hogy hol igen... No, valami ilyesmire gondoltam a quadok esetében is.
Ha a földút közút, és az erdőtörvény szerint is kötelező jelölni a behajtás tiltását ill. a magánterületet - akkor miért is nem lehet ezt kivitelezni?
(tipp: utólag egyszerűbb-kifizetődőbb büntetni?)
Honnan is kéne tudni az arra járónak, hogy mi vonatkozik épp rá - ha pl Gátér-Csongrád útvonalon közlekedsz az aszfalton, ott sem kell lelassítanod 50-re az első tömöttebb házsor kedvéért (pedig "városban" vagy már) mert egyszerűen a tábla nem ott van. Ahol van, ONNANTÓL vagy városban, és érvényesek rád az adott szabályok.
Ha az összes műúton működik, nem hiszem hogy a nem-műút közutakon ne lehetne kivitelezni...