Nekem hála az égnek elég volt csak utánállitani, jelenleg 98%-osnak mondanám, ebben benne vannak a nagy kerekek is amik bizony nem pozitívan segítenek :D Remélem minél később kell kibeleznem ezt a vascsirkét :)
nekem is szokott probléma lenni a holtjátékkal , de eddig a segédkormánymű javítókészlete megoldotta a problémát,volt , hogy az összekötőt is cserélni kellett.
Igaz én szétszedtem a kormányművet kicseréltem a golyósort 0.001mm-el nagyobbra ( másik kormányműből, mert csapágyboltban nem kapsz méretet ), vagyis inkább ugy mondom , hogy többől raktam össze , mert a bontott amit vettem annak kicsi volt a lógása viszont belefolyt a víz és a dugattyú futófelülete vakrozsdás volt, de ehhez majdnem sebészeti műtő tisztaság kell .
Hazahoztam az autót, nagyszerű érzés volt. Utolsó etapban beugrott egy új lambdaszonda, új akksi és egy új termosztátház. Végülis a teljes hajtáslánc fel lett újítva a kardánon kívül: diffi, váltó, új kuplung, motor.
Eltaláltad, jellemzően megvan ez a maximalista hozzáállásom, nyilván a magam szabta reális kereteken belül. Na most a kormány holtjáték az Achilles pontom: hajlandó vagyok nagyobb összegeket áldozni, hogy ne egy 50-es évek-beli Csepel teherautó feelinget kapjak vissza a személyautómban.
Attól függ mennyire finnyás az ember, ha minden jelentéktelen dologra ugrik akkor soha nincs vége, ha realista és elfogad a korból és technológiából adódó "tökéletlenségeket", pl kisebb nyöszörgések, kissé érezhető kormány holtjáték, stb, akkor egy hűséges gondmentes társ lesz :) De vannak olyanok is, akik mindenre ugranak, és csak csinálják, és csinálják, és maguk kreálnak egy fekete lyukat a kocsijukból :)
Holnap elhozom a gépet a műhelyből, jövő héten elmegyek Ürömre bogarászni. Az a tapasztalatom, hogy ilyenkor jönnek elő újabb hibák, majd szépen lassan egyre kevesebb és végül beáll a kocsi egy stabil állapotba. Kíváncsi vagyok, mi lesz a következő. :)
Köszönöm a segítséget, akkor rendelem a 2 szettet.
Az üléseket elviszem egy szakemberhez, aki ilyen üléseket javít, majd ő megoldja, remélhetőleg jól.
Tanácsolták, hogy szedessem ki a rugókat és gyártassak bele emberi bélést, mert ez az epedás megoldás még újonnan is übergáz. De én úgy gondolom, hogy a cél azért a gyári állapot megközelítése, amennyire erőmből telik.
Egyúttal a a kormányt és a váltót is újrabőröztetem.
Erről jut eszembe: nem találtam a neten infót arról, hogy a W126-ban milyen volt a kézi váltósok váltókarja. Ugyanolyan, mint a W124-é?
Ugyanis az előző tulaj valami tuning váltókart szerelt be, amit szeretnék jó messzire elhajítani.
Ha már szétszeded az ülést, oldaltartás végett az oldalakhoz érdemes betétet tenni, ami magasabbá teszi az oldaltámaszokat, hálás leszel érte!
Mert valjuk be a 126 ülése ilyen szempontból kb a 0-val vetekszik :)
Én az enyimbe tettem, plussz a rugók alá ágyszivacsot is. Kicsit kellemesen keményebb az ülés, de masszívabb érzés, és az oldaltámasz javítása is pozitív élmény.
Úgy néz ki, hogy végre rendbe jött a 260 SE motorja, szépen jár.
A 3-as henger kipufogószelepe állandóan nyitott állapotban volt, de a többi hengernél is nagyon kicsi volt a himbánál a hézag.
Ennek valószínűleg az volt az oka, hogy a himbák alatt ennél a motornál kis kerek, 1 mm körüli vastag alátétek vannak.
A gépműhelybe viszont ezeket véletlenül nem vittük el, és ezek nélkül lőtték be a szelepek emeléseit. Mikor összeraktuk a motort (a szelepekkel), nyilván ezek lefelé nyomták a himbákat és volt amelyik már a határon volt, illetve egy pedig nem is zárt egyáltalán.
Ahol a hézagmérés mutatta, ott a kerek alátétek vastagságából leköszörültettünk, illetve a 3-as hengernél a kipufogószelepnél még a hidrotőkéből is kellett levenni, így végül minden OK.
Nyilván, ha az alátéteket is elvisszük a gépműhelybe, akkor ott látták volna pontosan, mi a helyzet és levesznek a szelepek hosszából a méréseknek megfelelően.
Szóval ez az egész probléma a mi mulasztásunkból adódott... :(
Egyelőre a benzinnyomás is rendben van, de először mennem kell vele pár 100, vagy 1000 km-t.
Mondjuk ez nálam hamar összejön.
Most az első üléseket kell rendbe hozatnom, mert szarrá szét vannak ülve, tudsz esetleg donor üléseket, aminek a belsejét fel lehetne használni?
Végső esetben kimegyek Ürömre, de nem szívesen, mert nem éppen ügyfélbarát csapat.
Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni. Újabban 126-os fan lettem és (remélhetőleg nem oly távoli) autóvásárlásom célkitűzése szintén ez a járgány lett. Megköszönném ha valaki áldozna rám néhány percet és írna egy két információt a típusról. Esetleg milyen évjáratot, milyen motorral érdemes venni, fogyasztás, szervizelés, megbízhatóság, alkatrész beszerzési források, problémák, tudnivalók. Nagyon szépen köszönöm előre is :)