Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Greg34 Creative Commons License 2023.01.27 -3 2 50137

Nem ő nyomkodja a "leértékeléseket", nem tudom ki az, de valaki kitartóan szinte , mindenkinek lövi a negatív értékelést. :D

Előzmény: András952 (50136)
András952 Creative Commons License 2023.01.27 -2 1 50136

Erre a hsz  is minuszt nyomtál . Megindokolnád ?.....................

Előzmény: Hát Jó (50135)
Hát Jó Creative Commons License 2023.01.27 -2 0 50135

Ezeket a kabinos " graf carello "- kat nyugaton már átalakítják benzinmotorosra ( " Álló motor " +  " Gokart kuplung " )

Előzmény: Bakancs4 (49992)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.26 -2 2 50134

Körbeforog, nyilván nem tudom mekkora ellenállásának kéne lenni, ha lassan csinálom akkor simán körbeforgatom egy kézzel, ha lendületet viszek bele, akkor érzem hogy egy ponton visszatart, s azt nehezebb leküzdeni.. majd újra "fellazul", és forgatom újra könnyen ,addig amíg újra fel nem "keményedik" a tetején, ezen átesik, majd megint könnyűvé válik a "tektence". :D

Előzmény: ívfény (50127)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.26 -1 2 50133

Kedden reggel 8-ra viszem egy olyan autószerelőhöz aki állítása szerint fel tudja mérni, diagnosztizálni hogy mi a fő probléma, vagyis hogy miért nem indul el hidegen, még perces direktizzítás után se, csak sokadszorra. Kompressziót is mérni fog, hogy ne szívassuk egymást, ha amiatt nem jó. Ha az jó, vagy elfogadható, akkor levegősödés, tankból miért jön kávé, porlasztók, szép sorban. Amilyen kicsi ez a gyösz, annyira macerás. Mondjuk a dízel mind ilyen.. :D Első, és utolsó problémájuk is egyben az pont ez szokott lenni hogy jelesül elfelejt beindulni.

Előzmény: WooDoo (50132)
WooDoo Creative Commons License 2023.01.25 -4 2 50132

Nem tudom hány debreceni kolléga olvasgatja ezt a topicot, de egy tucat mopedautó talán lehet a városban és a környéken. Őket kellene megkérdezni, hogy hogyan oldják meg a szervizelést. Lehet itt is van valahol egy aranykezű mester, aki elpepecsel ezekkel a játékautókkal. Akit én ismertem, meghalt pár éve, időközben meg elektromosra váltottam, ezért nem is követtem, hogy van-e új mopedautó guru a környéken.

 

Mondjuk éppen most vettem egy olyan elektromos autót, ami már túl bonyolult ahhoz, hogy hozzá merjek nyúlni. De szerencsére Citroen márkaszerviz van minden nagyobb városban. De van már olyan privát szerviz is az országban, ahol jobban értenek hozzá, mint a márkaszervizekben...

Előzmény: Greg34 (50131)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.24 -1 1 50131

A "garanciális" munka már úgy látszik hogy nem fontos.. Nem tették vissza ma azt a köcsög kis kábelt, amit kihagytak.. Egy nap megint oda ezzel, erre kell átmennem éjszakás műszak után, hogy 14:30-kor! hazamennek, a kisautóm meg úgy áll ott ahogyan tegnap beálltam vele. :( Ennek az az üzenete számomra, hogy a szaromat ott egye meg a fene.. Na hát most már mérges lettem, pláne úgy hogy közben tárgyalok már olyan dízeles szakival, porlasztóssal is, akik megnéznék a masinát..

Előzmény: WooDoo (50130)
WooDoo Creative Commons License 2023.01.24 -4 2 50130

17 éve vettem az első mopedautómat, elég szomorú, hogy ennyi idő alatt sem oldódtak meg a szervizeléssel kapcsolatos problémák. Ezért mondtam mindig, és mondom most is azt, hogy csak olyan vegyen mopedautót, aki vagy saját maga, vagy családi/baráti segítséggel meg tudja oldani a szervizelést.

 

Még azt sem lehet mondani, hogy fiatal kocsit kell venni, mert azoknál is bármikor előjöhet egy olyan hiba, amit szaktudás nélkül nem lehet megoldani, és könnyen rémálommá válhat a javítás.

 

Érdekes, hogy egy 20 éves diesel motor, és a variátorok miatt nem aggódnak a vásárlók, a sokkal megbízhatóbb elektromos hajtástól meg félnek. Nettó 2M Ft-ért hirdettem meg a 2012-es Ligieremet, 1-1,5M Ft-al olcsóbban, mint amennyiért a hasonló évjáratú diesel motoros mopedautókat hirdetik. A Ligierem sokkal szebb állapotban van, mint egy átlagos mopedautó, mégis csak 2 v. 3 érdeklődő volt eddig. Ha nem az van, hogy 2M Ft körül nem nagyon vesznek mopedautókat az emberek, akkor csak arra tudok gondolni, hogy az elektromos hajtás riasztja el őket. Pedig amint a példa mutatja, egy laikusnak ugyan akkora szívás egy diesel motor javítása, mint ha egy invertert kellene javítani. Bár én speciel ismerek több olyan elektromos szakit is itt Debrecenben, aki ért a vezérlőkhöz. Pláne egy Curtis-hez, amihez minden dokumentásió rendelkezésre áll. Olyan szerelőt viszont én sem tudnék mondani, aki ért a Lombardini motorhoz...

Előzmény: Greg34 (50124)
kiggyo Creative Commons License 2023.01.23 0 0 50129

Az a fekete gázolaj nekem gyanúra adna okot hogy motorolaj került bele. Nem ismerem a lombi lelkivilágát, de mivel bemegy a szelepfedél alá a gázolaj lehet ott tud valami lenni vele. Ha tud olajat szívni az adagolóelem akkor ott tömítetlenség, levegő szívás is lehet és az már kihat az indulásra.

 

Hátha jelentkezik valami lombi szaki itt a megfejtéssel, csak ötletelek...

Előzmény: Greg34 (50128)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.23 -1 0 50128

Köszi! Megpróbálok én mindent, így nem hagyom. Motorkerékpáron néztünk így kompressziót anno. Volt olyan amit kézzel be lehetett indítani, annyira "nem rúgott" vissza. De beindult, ment is, csak nem volt ereje. Nyilván benzinmotor. Megcsinálom még a Bakancs által említett ejtőtartályos módszert, és az átlátszó csövet is befaragom az elmenőbe, hátha mutat valamit. Bár a fekete gázolajban lehet nem sokat látni, de hátha. Közben keresgélek még szervizesek közt, hátha akad valaki, aki legalább egy porlasztót bevizsgál a masinán. Ha holnap visszajön, akkor két kanna forró víz szelepfedélre való csorgatása után megnézem hogy úgy esetleg könnyebben indul-e. Minden bizonnyal igen, mert hogy melegen amúgy indul. Ráadásul itt Debrecenben mostanság +10 fok van délutánonként... Egy bő 2 hónappal ezelőtt ilyen hőmérsékleti viszonyok közt szinte hibátlan volt, egy izzításra elkapta. Most csak a hosszas izzításra reagál. Lehet hogy hengerfejes lett ez a jószág? ..és azért nem épül fel a kellő nyomás? Túl hirtelenül jelentkezett ez nekem..  Átégett volna? Kartelgáz az van.

Előzmény: ívfény (50127)
ívfény Creative Commons License 2023.01.23 -3 0 50127

mondok neked, egy egyszerű modszert a kompresszio jelenlétét illetöen!, fogd meg a lendkereket és , a forgásirány felé  kezd el tekerni és, többször forgasd körbe, a kezedre vigyázz be ne csípődjön!, elég határozottan kell, hogy érezhetö legyen a hengerek sűritési ellenállása, ha csak úgy körbeforog a motor, nagyobb ellenállás nélkűl, akkor, tutti, hogy kevés a kompressziod, az oka az más kérdés, persze kellene némi tapasztalat, hogy el tud dönteni, hogy mit észlesz, de, ha lenne a környezetedben másik mopedes, akinek szintén lombi motoros a szekere, és neki jol indul, akkor, azzal hasonlitd össze, a tiedet.

Előzmény: Greg34 (50124)
ívfény Creative Commons License 2023.01.23 -3 0 50126

vazze! fanosan csusztatsz megint!

hátt ja!, tudjuk! vegyen villanyautot magának? burkoltan benne van a mondani valodban!, ahhoz még annyi szerelöt sem fog találni, mint a disel motorjához! tudom, mert én is keresgéltem anno, ,páran azt mondták, hogy, ha szokványos vilanyverdám lenne, azt szervizelnék, de  a mopedekről nem tudnak semmit, nem vállalják és nemcsak a kinait! a solymáriak majdnem el vállalták, de aztán visszamondták, paff na, erröl ennyit.. a cvt, mag nem autoszerelöi kompetencia!, nem is tanitják a suliban a szerelöknek! ha önszorgalombol nem tanulja meg a szaki, akkor sötét folt. de, miért is tanulnák ki? a mopedeken kivűl nem sok autoban van ilyen. 

Előzmény: WooDoo (50122)
kiggyo Creative Commons License 2023.01.23 0 0 50125

Szia! Sajnos nehéz terep ez a lombardini motor, egyátalán nem átlagos egy autószerelő számára.

 

Nincs egy adagolós öreg szaki a környéken? Vannak kisgépekben is 1 hengeres lombi motorok, hátha szereltek már olyat. Ki kéne szedni a porlasztókat és megnézni padon, aránylag rutinmeló kellő szerszámozottsággal. 

 

Az autószerelők nem szoktak ilyet autón sem csinálni, mára a szakma elfajult az "alkatrészcserélő" szintre. Nem agyalnak, cserélgetik az alkatrészeket a pénzeden míg jó nem lesz az autó és kész. Tisztelet a kivételnek 

Előzmény: Greg34 (50123)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.23 -1 0 50124

Teljesen jogos sajnos. :D

 A CVT robogóhajtás, olyan mint "bármelyik robogóban", szokták mondani... van egy sejtésem arról hogy hozzá sem nyúlnának, ha arról lenne szó. Mert az ott megint van annyira ismeretlen terep szerintem, mint maga a motor. Most még a malőr miatt van egy napom telefonokat ereszteni, hátha lesz valaki aki tud segíteni egy pár alapvető vizsgálatban. Én sajnos azon felül hogy kipróbáljam az ejtőtankot, vagy tegyek be egy átlátszó csövet az elmenőbe, direkt izzítást építsek.. leszedjem a légszűrő házat.. kb kifújt a gépészkedésem ezeken az egyszerűbb dolgokon, se szerszámom, se szaktudásom hozzá (sajnos).

 Nekem soha nem volt dízelem, így nem voltak ellenérzéseim sem ezzel kapcsolatban. Csak a szokásos "mumusokat" hallottam hogy porlasztó, adagoló, részecskeszűrő, kerámiabetét, izzítás, kettős tömegű és társai.

Előzmény: WooDoo (50122)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.23 -1 0 50123

No hát.. eddig nem sok semmi. Feltöltötték az akksit, nagy nehezen ők is beindították, majd mikor az imént mentem át kíváncsiskodni, elhangzott a "viheted az autót ahová akarod" jelmondat. Így hát haza is hoztam. A probléma nem lett feltárva, talán porlasztó (?) , de én már azt sem hiszem.  Nekiálltam keresni hogy hová tűnt a gyári izzításom. A biztosítéka után, a csatlakozóját nézegettem, amikor is a kezemben maradt az egész kis kábeldarab. A másik végét elfelejtették feltenni a gyertya végére. Mivel 10 ezret kértek, így visszamentem. A szarabbik gyertyavégen van, újfent szét kell bombázni a légszűrőházat. Nem akarok még ennek fejében újfent megint nyakig olajos lenni, s ellőni a fél délutánom. Elismerték, holnap újra lebontják, és visszateszik. A helyzet nem túl rózsás. Ők is mondták hogy hidegindítóra sem reagál, ami elég nagy baj. Mondom azt tudtam.. 

WooDoo Creative Commons License 2023.01.23 -2 2 50122

Ennyit arról, hogy a diesel motor azért jó, mert ahhoz van szerelő minden faluban...

 

Na és a variátort ki fogja megcsinálni, ha széthullik? Mert a diesel motorról még van is fogalma minden szerelőnek, de cvt váltót valószínűleg csak a könyvben láttak, ha benne van egyáltalán egy szakiskola tantervében...

Előzmény: Greg34 (50105)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 -1 0 50121

 Igen, ha ezek a srácok visszaadják hétfőn (vissza fogják), akkor megkérdezem az első brigádot, akik a gyertyát cserélték hogy mérnének-e kompressziót. Mert most itt ezek azt mondták nekem hogy nem mérnek, mert "felesleges." Ezt mindenképp akartam pedig, mert többen tanácsoltátok itt is, hogy a további szívások elkerülése érdekében nagyon nem árt ezt megejteni. Ahol most van az autó, ők annyit csináltak hogy kivették a gyertyát, és akkumlátorra tették, azt mondták hogy jó. A "direkt" izzítást amúgy pont azért építettem , mert kompresszió hiányos mercinél láttam egyszer hogy egy fickó azt csinálta vele hogy 1 percig izzított, megforgatta az önindítóval, majd még 1 percet izzította, és úgy már indult. Én 40mp-el próbáltam, mert nem a hengerfejbe szeretném cseppenteni a gyertyát, csak azt akartam kipróbálni hogyha tovább melegíti a kamrát jobb lesz-e, viszont egyáltalán nem győzött meg, nem észleltem nagyon  különbséget a gyári 10mp + utó izzítás, a 40mp + indítózás, illetve kipróbáltam úgy is hogy az utó izzítás végét, azaz a sípolást is megvárva tehermentesen indítom. Igazából sehogy nem éreztem átütően "könnyebbnek."

 

 Azt pláne nem tudom hogy a gázolaj miért olyan fekete, még a múltkori légtelenítés utáni is ott van a PET palackban, le se ülepszik, ugyanolyan fekete, mintha cola lenne benne.. igen, akár el is dugíthatta az eleve kopott közel 20 éves porlasztót, nem tudom. De megpróbálok a dolgok után járni. Ez sajnos ilyen házalós történet, mert valóban nagyon kelletlenül, félelemmel, egyenesen utálattal néznek a szerkezetre.

 

Előzmény: ívfény (50120)
ívfény Creative Commons License 2023.01.21 -3 0 50120

én amikor azt mondtam, hogy ki fognak röhögni, nem alkatrészcserélő szerelöre gondoltam, hanem rendes tanult szakemberre, aki tudja, hogy mit kell tenni hibakeresés gyanánt, hol mit kell nézni sorjába. ha találnál ilyen embert, akkor az zokon venné, esetleg kioktatásnak, hogy megmondják neki, hogy művelje a szakmáját, hisz tudja magátol is!  sok szerencsét, hogy megtaláld az embered! én segítenék rajtad, de több száz km-ről nem tudok!  itt a forumon, meg hiába is kapnál mégtöbb tanácsot, hogyan rakd a" stuccnit a bollcnihoz, hogy senderkedjen a sublagáter", nem tudnád kivitelezni föleg kellékek nélkűl, amikről irtam is. a kompresszio mérése eldöntené, hogy jo e maga a motortömb és nekelljen azt feleslegesen szétszedni, ha meg nincs kompresszio, akkor addig felesleges az adagolot berhelni, amig nincs kompresszio. persze lehetséges többb hiba jelenléte is egyszerre, de nem érdemes belekapni valamibe aztán kiderűl, hogy mégsem az volt a ludas, hanem egyfajta szisztematikus hibakeresést kell követni. az semmiképpen nem tetszö jelenség, hogy fekete a gázolaj. éppen ez is lehet a bajod forrása, hogy nehezen indul a verda, de a hibakeresésben el kell jutni odáig, hogy  az adagolo részt kelljen vallatni, elsödlegesen okolni, mert, akkor már az összes többii rész ki van zárva, annál is inkább m,ert az adagolo, nagyon nehéz fiu a lombi motoroknál... egy disel motornál, indulási nehézségnél, alap, hogy izzito gyertya és kompresszio jo legyen, de ezekröl meg kell kétséget kizároan gyözödni is, mert könnyen be lehet kapni a golyokat a bördárda alján, ha félre van vezetve az ember.pl egy izzitogyertya, be van szerelve és, szikráztatod, akkor még koránsem biztos, hogy az jo!! ki kell szerelni és labortáprol, vagy akksirol meg izzitani és meggyözödni, hogy a gyertya vége izzik és nem a töve, vagy a teljes felülete? az a jo gyertya amit saját szemeddel látsz, hogy, kb 5 másodperc mulva elkezd a végén izzani és szép piros lesz, tudom, hogy sokan ampert mérnek és szikráztatnak, mert haladnak a könyebb megoldás felé, mivel macerás kiszerelni a gyertyákat, de ezzel jol meg lehet szivni is adott esetben, és, ha jo a gyerty, mindkettö, akkor is érdemes még kihagyni a saját izzito elektronikát és, manuálisan, egyből az akksirol, vinni delejt a gyartyákra, hogy tutti eljusson az amper a gyertyákra, ne csak a feszültség, ha így sem indul, akkor tovább kell lépni egy kompresszio mérésre, de innentöl a gyertyák jonak számítanak és nem azok okozzák a nehézkes indulást. sok sikert...

Előzmény: Greg34 (50119)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50119

Mutattam már a szerelőknek innen a fórumból hozzászólásokat, ide vágó részleteket, nem annyira nevetgéltek rajta, inkább csendben elolvasgatták.. Ez tipikusan egy olyan kis motor ,amit a legtöbben nem is láttak még az életükbe se soha sehol, ráadásul igen bonyolult, s különféle komplikált megoldásait tekintve. Azonnal mondta hogy az egyik szerelő hogy hujújj.. egybe van építve az adagoló a porlasztóval...? Hááát.. igen. Remek.. Az adagolós, porlasztós mondta is hogy semmi szerszáma nincs hozzá, nem vállalja, sőt az autószerelőknek is azt ajánlja hogy NE NYÚLJANAK HOZZÁ! Az ezt megelőző szervizben egy alkalommal az önindítót is meggyanúsították, a nehézkes indítás miatt.. alá mentek, és elképedve látták hogy az milyen ocsmány módon, be van ékelve a motor ,és a váltó közé.. rögtön szidták is hogy az kb egy napos munka lesz azt onnan kiszabadítani, lehet hogy még a motort is ki kell venni.. stb.. Hozzá is tették rögtön hogy ők 8 ezer Ft/ óra áron dolgoznak.. így kell gondolkozni ezen, és számolgatni. Amúgy ez utóbbi brigád cserélte nekem a gyertyákat október végén, és ez megoldotta a problémát, úgy örültem neki mint majom a farkának. Egy hónapig olyan jó volt hogy kulcsfordításra indult mindig. Aztán egyre gyatrább lett.. hosszabban önindítózott.. így kezdődött. Először azért merült fel ismét a gyertya, mert többen mondták már nekem hogy ugyanabban a hengerben makkant meg nekik is, pár hónap leforgása alatt. Gondoltam nekem is ez lehet, hát ugyanilyen szarul indult egy gyertyával. Szerelő akkor mondta nekem hogy nem létezik, van olyan autó amiben 10 évig se kell cserélni a gyertyát. Végül ez több körön is bizonyságot nyert hogy a gyertya 2 hónap után tényleg jó. De még mindig csak ennyi ami biztos.. semmi egyéb. Ejtő tank lesz a következő lépés, hogy vajon a tiszta "átlátszó" gázolajra mit reagál.

Előzmény: ívfény (50116)
oljeg12 Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50118

Én az Aixam500.4-nél, alul, ahogy megy hátra a kipufogócső az mellett találtam meg az állító csavart.

 

Előzmény: Harsányi Tamás (50117)
Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50117

Sziasztok!

Olyan kérdésem volna, hogy a kéziféket hol tudom állítani. A feszítésre gondolok. Ki lettek cserélve a fékbetétek és állítani kéne rajta de nem tudom hol kell.

ívfény Creative Commons License 2023.01.21 -2 1 50116

ez igy igaz!, de azért nem ennyire egyszerű a képlet!, a lombi motor, nem egy hagyományos tervezés, mondjuk egy kubotához képest. az adagolo és porlasztocsucsai nem hagyományosak, speciális szerszámok, műszerek kellenek hozzá, én már nagyon régota javítok diseleket, és van porlasztocsúcs vizsgálom is, de nem volt jo a lombihoz, kellett csinálnom egy célszerszámot, hogy lehessen vizsgálni a csucsokat, az adagolo detto kelett csinálni egy specko készüléket amivel vizsálhato a nyomoelem., ezért is nem vállalhatják sokan, már aki ismeri, hogy mit kellene vállalnia. szerszámok híján egy szuper szerelőnek is csak szivás ez a kis gyösz motor. aztán az előtöltés állítása sem egy hovirág sajt. és ott van a vezérlés! el lehet rakni, elöre és hátra is egy fogat. működik a motor, de hogyan, nem ahogy kellene... és hab  a tortán soxor, hogy ott vannak  a lelkes amatörök, sporolosak és javításba kényszerülök, a minimális hozzáértés, maximális hiányával és, úgy el szabályozzák a gáznál a szinkronkart és vagy előtöltést, vagy vezérlést elrakják, hogy aztán tényleg fél nap, mire gatyába rázza az ember, ha jol tudom, lajosmizsén kb 200 000-böl visszaállítanak mindent, egy mopedes mondta, hogy ennyiért akarták neki vállalni, paff., az, hogy gregnek, fekete a gázolaj szine, akár adagolo problémára is utalhat, mivel ez nem üzemszerű szine a gázolajnak, mégha koszos is a tankja.  de lehet, hogy csak egy repedt csö az adagolo tetején, ami behordja a motorbol a fekete disel olajat a tankba a reci ágon? sokminden lehetséges, azért mondtam, hogy szisztematikusan kellene diagnosztizálni a motort, kompresszio méréssel kezdeni, de, ha elvállalja egy szerelő, valószínű, hogy tudni fogja hol kezdje a baj feltárását,, itt hiába fog bárki bármilyen tanácsot adni, greg ugysem fogja tudni azokat kivitelezni. ha meg a jotanácsokat, átadja a szerelőnek, ki fogják röhögni, legalábbis, ha ért a dolgához az illető, én azt tenném...

Előzmény: kiggyo (50108)
tombolo Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50115

Köszi szépen.

Előzmény: Greg34 (50114)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50114

 Kormány alatt, inkább a lábtér magasságában keresd, egy "műanyag" konzol az egész, benne a biztosítékokkal. A benne lévő biztosítékok feltüntetve a rajzon. Ha valami nem világos kérdezz.

 https://i7.photobucket.com/albums/y262/str8lolly/MICROCSR%20MANUAL/PAGE33_zps021bcd6d.jpg

Előzmény: tombolo (50113)
tombolo Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50113

Sziasztok! Tudna valaki segíteni, hogy a Microcar Mc2 biztosíték táblája hol található? Képpel. Köszi.

Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 -1 0 50112

Amúgy a  gyorsulásra annyira nincs panaszom. 0-40 közt viszonylag szedi a lábát, még másodmagammal is. Nem azt mondom mert torpanások vannak, 40 után lassan, utána kicsit erőre kap, s újra "húz"  pikk-pakk felmegy 65-ig simán, azt tartja is. Emelkedőn nyilván gyengébb, ez a kis köbcenti, és a motor kopottságából simán adódhat, de ha egy 50km/h-val indulok lentről, abból is marad a homokkerti felüljáró tetejéig úgy 40km/h.. Ha valaki megtorpant, vagy a híd lábánál ne adj isten majdnem állóra torpant, fékez valami oknál fogva, akkor 35-40 a felmeneteli tempó. Lejtőn felfelé nem gyorsul, de nem is taposom, gondolom ez mindenkinél hasonlóan zajlik.

Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 -1 0 50111

Illetve nekem vegyesen van fehér, és fekete kormoló füstöm is, mert ahol indítók, és ahogy kiállok a garázsból nyitni a kaput ,a füvön lehet látni a köpött kormot. Kormos a fű teteje.

Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 -1 0 50110

 Különféle fórumokon is beszélgetek ilyen kisautó tulajdonosokkal, íme az egyik írás. Egy porlasztóra váró srácot megkérdeztem a tünetekről, hogy legyen szíves leírni hogy ő mit tapasztalt, mit látott, miben nyilvánult meg a hiba, stb.. minden érdekel, a legapróbb marhaságnak tűnő tünetet is írja oda. Hát összeszedte a gondolatait, és elküldte.

 

 "Nálam a fehér füst,rángat,alapjárat ingadozás,meg olyan rossz hangja van mind ha csak közben egy henger menne,nem is gyorsul,meg a tankba fekete a gázolaj. Tehát van most baja szegénynek,de remélem,hogy hamar elkészül,és akkor újra működik rendesen,csak még nem tudom,hogy honnét szerzem be a porlasztót mert ezeket sajnos nem lehet fel újítani.Természetesen Lombardini motorról van szó. jah. fogyasztásom 5 liter feletti! "

 

 Érdekesek ezek az apró "baromságnak tűnő", de szakembernél annál nagyon jelentőségű dolgok. Pl. fekete a gázolaj. Én ezért cseréltem szűrőt is, meg berángatott, megállt, az a szűrő már tényleg köpedelem volt, csere után többet nem állt meg az autó, de a gázolajom nekem is olyan fekete, soha senki nem kérdezte, nem is nézték meg még, aki megnézte mondta hogy biztos ennyire szutykos a tank, de mint a guba olyan fekete ez is tény.. a kipufogóból ökör nagy nyomással "fehér füst" a bemelegedésig nálam is van. Az alapjáratom nekem is olyan hogy minden csak nem egyenletes.. látom még a feszültség visszajelzőn is, ha amúgy nem érezném (de érzem, mert valóban egyhengeres jellegű kalimpálás, rázódás)  ,hogy nem egyenletes.. melegen kisimul. Fogyasztást lemértem még a nyáron, azt hittem elszámoltam valamit, tankolástól tankolásig 5,5L. Lemértem azóta még 3x, de nem számoltam el, ez ennyi.

 

 A srác konkrétan idehányta az én összes tüneteimet is, és jelentéktelennek vélt megfigyeléseimet is.

Greg34 Creative Commons License 2023.01.21 -1 0 50109

Talán az Agrárius Kft, az is egy ilyesmi kisgép szerviz itt Debrecenben, egy kérdést megér ez is, kiírom a telefonszámukat és érdeklődöm majd hétfőn. Hátha.

Előzmény: kiggyo (50108)
kiggyo Creative Commons License 2023.01.21 0 0 50108

Azért nem vállalják el az autószerelők mert tele vannak kénylemes, jól fizető rutinmelóval. Nem érdeke ismeretlen terepen kísérletezni, azt a kieső bevételt úgysem fizeted ki neki. Amíg a motorodat nézegeti addig lecseréli 10 autóban az olajat, gyertyát, szűrőket és keres egy zsák pénzt.

 

Nincs valami kistraktor szerelő a környéken? Ezek a motorok technikailag ahhoz állnak közelebb, azoknak van napi rutinjuk abban. Vagy adagolós öreg, ilyesmi.

Előzmény: Greg34 (50107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!