"Hibátlan kaszni" ilyen évjáratban anakronizmus, szerintem. :(
Én inkább a hajtáslánctól félek. Nem lenne jó váltókat, hátsó hidat cserélni rögtön megvétel után. Valaki azt mondta, a NIVA-ján félévente cserélte a hidat, igaz lehet ez?
Igen rá kell rakni.Két oldalt lefogja az A oszlop takaroja és a müszeregység.Én 2 oldali ragasztot szoktam alá tenni még ,de akinek van fütött garásza az Pálma-sex el :) is felrakhatja.Kesztyütartó ajtora is van boritása.
Egyrészt nézd meg a diódasort - lehet, hogy szar a töltésed, illetve itt szép lassan elkolbászolnak az elektronok, másrészt nézd meg, hogy a vízpumpád képes-e még forogni.
Mind a kettőt a vyzpumpából, illetve a hűtöből kiinduló csepegés vághatja rommá.
Ezen felül lehet, hogy egy kábel szett csere jót tenne (gyűjtáskábel, indítókábel, testkábel). Mindenképp csiszold meg az érintkezési felületeket.
A központi injektorost ujra lehet inditani.. akku saru le..5 perc várás háromszor hozzá érintem a sarut az akku hoz és vissza huz.. lehet müködik a hengerenkéntinél is..egy probát megér..
Köszönom a segítséget,de akkor viszont a kikötéshez is kell egy a motorirányító kapcsolási rajz! Az immo bele megy egy kommunikációs modúlba,ami meg az ECU-ba! Így nem tudom simán kikötni - a tiltást oldani kell és ehhez kell a rajz!
Nekem azt javasolták, hogy kössem ki az immobilizert. Állítólag az összes bezavar egy idő után, ezért sokan kikötik. Az enyém is 1.7i, igaz már úgy vettem, hogy ki volt kötve belőle a cuccos, de múltkor leállt egyszer a vas, és a szerelő egyből kérdezte, hogy az immo be van-e kötve? Aztán nekem amúgy gyújtás kábel volt a hibás.
Pl. elkoptak a "kapcsolóujjak". 100 ekm környékén előfordulhat, ezen nem segít az "új konstrukciójú 5 sebességes váltó" sem (talán 2005-től). Velem is megtörtént.
hali!köszönöm az infot,még egy kérdésem lenne hol kapok komplet gumiszönyeget?meg a kardánbokxra müanyagot mert az enyémen kuka ,egyébként ahoz képpest hogy karoszéria lakatos vagyok jol átvágtak oda van az egész alja,zsákkal meg lemezdarabbkákkal volt megtucskolva,kb egy hetes munka,aszem erre mondják hogy akaszák a hohért.
Nem szabad az 5 váltot javitani!! Mire mindent kicserélsz 40-45e FT... neten a zsiguli.hu stb lehet venni 20-25e Ft -ért... mielött berakod a gyári kb 1.5L olaj helyett öntsél bele oldalra forditva 2-2.5 L. Sajnos gyári hibás mind .
Jó a 2107- 5-ös válto is bele ne keress kifejezet Niva váltot.. csak abban külömbözik hogy a km óra a terepváltorol van hajtva.vagy ledugozod vagy ugy hagyoda 2107 csonkot.
Aki csak terepen használja NE gondolkozzon 5 váltoba!
hali!kéréssel fordulnák hozzátok most lettem niva gazdi ,és olyan probléma van a géppel hogy kihajigálja a negyedik fokozatott a válto 5 ös mi lehet a baja olcsobb e venni egy másik váltot vagy javittatsm,elöre is köszönöm a segitséget.
10otd.Nemhiszem,hogy egy szakmai vitával szét kéne offolni a topicot.De veled ,vagy a Niva clubbal,vagy bárkivel szívesen leülök egy szakmai vitára,valahol.
Überelsz minket több száz megszállott niva-club -ost és aktiv napi Niva javitot.. és elfelejted hogy a kollega aki kérdezett napi használatba rendszámos kocsira kérdezett..
Ajánlom tisztelett mindenkinek a niva4x4.hu oldalt .itt kiprobált napi használatos dolgokrol van szó, és nem képes angol tapasztalatrol...
Tisztelt kérdezö.. egyet tegyél meg az Angol csoda és Karcsi technikája elött.. olvasd át az általam javasolt oldalt és krétával jelöld be a hátso kereked szélét emeld meg egyik oldalt koppra.. nézd meg mi történik.. illetve szemmel a kis-kutya csontok állását.De futomüves ismerös is elmagyarázza az utánfutás lényegét.... :)
Ja és a Tisztelt angol kollega félkész autoján is már NEM a gyári lengéscsillapitok vannak.. :D
Károly tisztelem terep rallis multad de a Niva kérdést Bukod ;)