Hát sajnálom mert úgy láttam nagy lelkesedéssel fogtál neki,de vannak fontosabb dolgok is az életben.Dobd össze a Mustangot és menyünk el egy jót motorozni.
Már nem hirdetem, el is ment.Sok volt itthon a vas, szortíroznom kellett.Elment a 12-es Riga, az Ideal,most a 4t Riga 16-ot is árulom.Egyedül a Mustang marad,azt kell megbízhatóra megcsinálnom.Könnyebb így hogy csak 1 dologra kell koncentrálnom.
Üdv! egy gyors kérdésem lenne hozzátok: a főtengelyen lévő anya méreteire lenne szükségem (kuplung felőli oldal), nem tudok sehol utánanézni! (nem tudom lemérni, mert nincs nálam a motor, viszont a menet elnyalódott kéne szereznem egy odavaló anyát)
Elkezdtem felújítani illetve összerakni apám mustangját ami majd' 20 évet állt darabokban. Abban kérném a hozzáértők segítségét, hogy sok helyen hallottam már hogy tirisztoros vagy vape gyújtást tegyek rá mert az jobb, de a netet böngészve, beleértve ezt a fórumot is, még mindig nem világos előttem hogy ez miben is áll.
Normál esetben úgy jön le. Itt részben hiányzik a 8-as menet. Az is rejtély, hogy hogyan lehet az éket szintig legyalulni ilyen tökéletesen? Meg hogy miért vannak ütés nyomok a furat belső peremén? Így akarták fixálni? És a főtengely felőli ékpályában is megmozdult a stift.
Lendkereket úgy kell levenni hogy beletekersz egy M8-as csavart a közepébe és addig tekered míg le nem löki a főtengelyről.
Kicsit megsérült a lendkerék bütyök felőli része. Ettől még nem hullana ki a hajam. Vissza lehet azt még tenni oda. De egy normális lendkerékkel könnyebb azért megoldani.
Gyárilag saját anyagából van kialakítva egy filigrán ék.
Én még másikat, épp lendkereket nem láttam, de azt látom ezen, hogy nincs ék ami a kis bütykös tengelyt pozicionálja. Meg belül féloldalasra van nyalva a furat a nyolcas menettel együtt.
Sziasztok! Bölcs előrelátással hétvégére kölcsönkértem egy lehúzót. Még jó, mert nélküle megbuktam volna. Leszedtem a lendkereket. Úgy rá volt gyúgyulva a főtengelyre, hogy még a célszerszámmal is neki kellett veselkedni rendesen. Mellékelem a képeket, beigazolódott a feltételezés: még a nyalás is el van nyalva! Simára van esztergálva belülről a lendkerék furata. Az ék és a menet is félig eltűnt.
A kis lánckerék alatt dől az olaj, de ami nagyobb baj, hogy lóg a lánckerék tengelye rendesen.
Ha lóg a főtengely attól csak a beállítás lesz nehezebb vagy a beállított érték nem lesz teljesen valós. De attól nem állítódik el feszt a gyújtás.
Nézd meg hogy a lendkerék pozicionáló stift a helyén legyen és rendesen rögzítse a csavar a mágnest illetve a megszakító bütyköt is. Az is csak egyféleképpen megy fel.
Kicseréltem az alkatrészeket. Ugyanaz a helyzet. Koppra kell balra tekerni. Most beleszakadt a negszakítót rögzítő csavar. Majd máskor fojtatom. Mára elég volt...
Ha meghajlítod a megszakító álló részét felfelé vagy lefelé, akkor a mozgó része is lejjebb vagy feljebb kerül. Így máshol fog nyitni mint korábban. Nem kell koppra kitekerni az alaplapot a beállításhoz.
Ezt a részét még nem szedtem szét, ezért nem tudok konkrétan válaszolni a kérdésedre. A gép 14 ezer km-es. Csak bízom benne, hogy a bütykös tengely és a megszakító csere megoldja a problémát.
Gondolod? Ezt látni kéne de így hogy segítsek ha gondolod? És nem konkrétan írod hogy igen vagy nem? A másik lehetőség mágneskerék felhelyezése. Vagy nincs is benne retesz vagy van de valaha megmozgosodott a lendkerék ezért elég nagy játékkal fellehet tenni még ugy is ha a retesz benne van.
Csak "koppra" állítva jó, de akkor nagyon jól megy a motor. Aztán elállítódik.
A bütyköt nem tudom hány féle képpen lehet felrakni, gondolom egy féle képp.
Csere alkatrészem sajnos semmi nincs, de a megszakító kopás szerintem egyértelmű és a bütyök is, mert ha jobban feltartanának, akkor nem kellene teljesen visszaállítanom az alaplapot, hogy jó helyen szakítson.
Na így már más a leányzó fekvése, mert akkor a fordulatszám változosdi csak időszakos volt.
A bütyköt hány féleképp tudod betenni a helyére? Egy vagy bárhogy? Gyertyahézag mennyi? Próbáltad e 0,35-0,4-el? Van e másik kondid, van e csere traffód?
Cserélj, hátha csak ennyi. Kapni lehet mindent, de kondiból pl. Trabanté kéne, nem bolti új kínai "Tesla", az nem jó. Esetleg eredeti Bosch még jó. Megszakítóból elvileg a Skoda 105-é jó(vagy nagy Jawa, de ez nem biztos), inkább vidd magaddal az eredetit, ha boltban veszed.
Én úgy értékelem, hogy azért kell már ütközésig fordítani az alaplapot, mert kopott a megszakító és a bötykös tengely. A bizonytalansága is ebből következik szerintem.
Amikor szikrázik a megszakító, akkor torpan az alapjárat is. Így figyeltem meg.
Gondoltam cserélek megszakítót, bötykös tengelyt, meg kondit is.
Ezt nem értem. Miért van az, hogy másnak elállítódik a gyújtás, nekem meg nem? Gyártási szórás?
Az alaplapon nem sokat lehet mozdítani. Szerintem épp annyit, amennyit kell. Jelöld össze az alaplapot valamivel, hogy tudd, meddig kell tekerni. Ha elmászik, úgyis látni fogod. Megszakító hézagot meg egy snitzerrel tudod beállítani(annak is a 0,4mm-es részével). Ha az is elállítódik, szintén látni fogod. Gondolom a csavarokat meghúztad rendesen.
Feladtam a benzines játékot, elindultam gyújtás vonalon. Úgy, ahogyan írtad. Beállítottam a gyújtást, a gyertya hézagot és a megszakító hézagot. Kicseréltem a gyertyát egy másikra. És láss csodát! Pöcc röff! Feléledt a gép! Sőt úgy ment, ahogy még soha. Simán, könnyen szinte repült :) Aztán kezdődött előlről. Mintha lehúzták volna a gyertyapipát.
Én is előlről kezdtem. Újra gyújtás, megszakító hézag... Megint ment, mint a szél! Aztán leállt, de előtte már dadogott. Néztem alapjáraton a megszakítót. Aha.. Olykor szikrázik. A másik amit észrevettem, hogy ütközésig kell balra csavarnom a a gyújtás alapot a helyes pontig. Még egy kicsit kellene is, de már nem lehet. Szóval most diagnosztizáljatok légyszives.
Miért van a szikra? Miért nem tudom jobban elfordítani az alaplapot? Miért mászik el (vissza) a gyújtás egy rossz pontra mindig?
26 évet állt. És ilyen tej szerű lötty volt a blokkban. Amit tettem bele új olajat azt most leengedtem és az is hígult és fehéres színe lett. A kis lánckeréknél pl. egyértelműen nyomja kifelé az olajat. Akkor valszeg máshol is.