Boldog tulajdonosa lettem egy K9-es 650-es SA Banditnak. A hétvégén tesztelgettem a gépet, és nagyon meg lennék vele elégedve, de …
Egy kicsit bosszús vagyok, mert nekem nagyon keménynek tűnik a kuplung. Olvasgattam teszteket, és mindenhol azt írják, hogy „vaj puha” a kuplung.
Már van jó pár motoros kilométerem, de eddig egyik motoromnál sem volt ilyen problémám, hogy megfájdul a tenyerem, és az alkarom a folyamatos kuplungolástól.
Nem tudom, hogy eseti probléma, vagy ilyennek kell lennie.
A fórumban sem találtam rá utalást, hogy másnál előjött volna. Bár az is lehet hogy csak öregszem :-)
Tudna esetleg valaki mondani valamit, hogy mi lehet a baj?
Sok a hamisítvány a Castrolból, óvatosan vele. De még az eredetivel is hangos a blokk, úgyhogy én nem javallom. Félszintetikus elég bele; Mobil 1, Motul stb. bármi komolyabb márka.
Sok jó hely van, a lényegesebb, hogy mikor mentek.
Hétvégén és a nyár közepén nagy a forgalom.
Ősszel, hétköznap a legjobb, csak nem lombos erdők közelében :-)
Egyébként hogy a Banditról is szó essen, nagyon ügyesen lehet vele menni a kanyarokban, nagy súlya ellenére kezes. Rugózása jó, be a Magyar utakon már pattogós, bizonytalan.
Nyomatékra hangolt motorjával stresszmentes a túrázás, nagy távok befuthatók vele egy nap. Autópályára is elég az ereje, de oda jó lenne a nagyobb szélvédelem. Fogyasztása nagyon kedvező, a szabályok minimális átlépésével hosszú távon mindig 5 liter alatt vagyok vele.
Érdekessége, hogy a gyári gumik talán nem a legjobbak rá. Az első (Bt11) jól szerepelt nálam, de nagyon hamar elkopott (10.000km) viszont soha nem csúszott meg. A hátsó (Bt20) viszont bár jóval kevésbé kopik (15-20.000-et is elmenne ha hagynám), de már többször megcsusszant. Néha még több óra motorozás után is elég neki, ha van egy kis úthiba vagy csak egy árnyékosabb, hűvösebb aszfaltrész.
És ez azért kiemelendő, mert én nagyon biztonságra törekedve motorozok, nem vadulok. A gumi két szélén kisujjnyi majrécsík.
És meg sem próbálom eltüntetni, mert egyszerűen nem érzem biztonságosnak, így azokban a kanyarokban is kicsit lassabb vagyok, ahol amúgy biztosan jobban le lehetne dönteni. Pár napja láttam egy másik Banditot, még az is gyári gumijain volt, az kicsit jobban a széléig ki volt döntve, hát én nem merném annyira.
Kíváncsi leszek, hogy az új Bt 23-as milyen lesz majd hozzá képest.
Kanyargós úton motorozni nem veszélytelen, de a legtöbb baleset mégsem kicsúszásból van.
Az osztrák utakon a legtöbbször az 50 év feletti újrakezdők szenvednek balesetet. Jóval nagyobb motorokat vesznek, mint amivel elbírnak és hiányoznak a jó reflexek és tapasztalat. Gyakori náluk, hogyha egy kanyart úgy éreznek hogy elsokalltak, akkor inkább kisodródnak minthogy rádőlnének, pedig többnyire jóval több a gumikban és a motorban lévő tartalék, mint gondolnánk. Kisodródva szinte biztos az ütközés a korláttal, sziklákkal, ne adj isten a szembejövőkkel, míg megpróbálva az esetek nagy részében csak az ijedtség történik és ámulunk, hogy bevette a gép a kanyart :-)
Én A hegyekben sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam, mint a Magyar utakon, ahol 10 kilométerenként akarja kiverni a kezemből a kormányt valami durva úthiba és ahol szinte egy kanyarra sem merek rendesen rádőlni, mert rossz az út, meg gyakran koszos, poros, stb...
Őszintén szólva nekem is furcsa volt,de igen 4-5 percet mondott a volt tulaj,illetve még azt is hozzátette,hogy legyen kissé langyos a hengerfej.Én modjuk beindítom,felveszem az űrruhát és indulok,de ez max. 2 perc.....mi a véleményed az árról?