Keresés

Részletes keresés

Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 104
Maga Magyar Bálint nem talál ki semmit. Ő csak a miniszter.

Egy működő _reformfolyamatról_ kellene beszélnünk. Nagyon szomorú, hogy még mindig nincs jele ennek.

Előzmény: Kagakusha (102)
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.09 0 0 103
"Ez miért evidencia? "

Nem evidencia, csupán a jellegükből adódik.
Amúgy jobban belegondolva igazad van: mit is jelent az, hogy "kreativitás"? :-)

Előzmény: kagy (96)
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.09 0 0 102
Lehet, bár nekem jó tapasztalataim is vannak.

... De ha úgy is lenne, ahogy írtad, akkor erre az a megoldás, hogy "növeljük a humán tárgyak súlyát az oktatásban", ahogy a minisztérium egyik fizetett hirdetésében állt?
Szvsz. a Magyar Bálint típusú figurák a magyar oktatásügy problémáinak megoldására valóban alkalmatlanok, nem csupán félműveltségük, hanem a megoldáshoz szükséges alázat hiánya miatt is.

Előzmény: Öthetes Júzer (94)
Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 101
Igaz; a "politikusok" ráesnek minden témára a publicitás miatt, illetve megkeresik őket az ellenérdekeltek. Ez a "szakma" így működik... Azonban az ő szerepük marginális, legalábbis annak kellene lennie.

Egy normális országban le tudna a kormány bonyolítani (több-kevesebb sikerrel) egy reformfolyamatot, széles társdaalmi egyeztetéssel, persze a vitát mederbe terelve, jól előkészítve, a már elért és letárgyalt mérföldkövekhez ragaszkodva, megfelelő projekt- és változásmenedzsment technikákat alkalmazva... Nálunk nem.

Előzmény: lerr (97)
kagy Creative Commons License 2003.01.09 0 0 100
Dehogynem. Néhány hozzászólással előbb már írtam, hogy az 5-es lányom és a 7-es fiam az informatikát Neuman-nal kezdték és tranzisztoros gépekkel folytatták, stb.
Előzmény: cc (95)
cc Creative Commons License 2003.01.09 0 0 99
azert szo se rola, van elonye, ha hallott mar olyanrol, hogy logaritmus. nekunk meg nem volt szabad szamolopepulet hasznalni a gimnaziumban, de logarlecet igen ;) nagyon jo kis eszkoz, ha tudod a modjat.
az is biztos, hogy 10zel valo osztashoz ma sem veszek elo kalkulatort, szemben a mai gimnazistakkal. :(

egyebkent, erre a termeszettudomany fontos nem fontos vitahoz annyit, hogy en meg soha nem hallottam real erdeklodesu embertol, hogy buszke lenne, ha nem ismer egy verset, egy konyvet. azt mar eleg sokszor, hogy egy bolcsesz/jogasz kozoloje magarol, hogy tok hulye a matekhoz. es bar nem a termeszettudomanyok onmagukban nem segitenek hozza, hogy beprogramozd a videodat, de szvsz valami osszefugges van a ketto kozott.

Előzmény: kagy (86)
Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 98
Naja... Az csak szamélyes emlékvillanás volt...
Előzmény: cc (95)
lerr Creative Commons License 2003.01.09 0 0 97
Hát, nem tudom.
Ha szakmai nézetkülönbség lenne, akkor nem ilyen bírálatok hangzanának el, mint amilyenek elhangzanak.
Nem a jobboldalt bírálom, mert pl. a 23 millió román ugyanez volt.
Ha szakmai kérdés lenne, akkor normális hangnemben menne a vita.
Menj el egy szakmai fórumra bárhova és megláthatod, hogy a véleménykülönbségek ott is megvannak, de micsoda különbség van az előadásmódban....

Szóval, én sem hiszem, hogy biztos jó lenne, hogy ne legyen bukás. De mondjuk erről pár gyermekpszihológus véleménye jobba érdekelne, mint bármelyik képviselőjé.
Ha nem adnak hf-ot szünetre, az szerintem jó. Mondom szerintem, mert én sem értek hozzá.

De szvsz ma mindenféle szakmai vita szinte lehetetlen, mert nem csak a politikusok viselkednek politikusént....
Mindkét oldalon...

Előzmény: Öthetes Júzer (93)
kagy Creative Commons License 2003.01.09 0 0 96
"A matematika és a természettudományos tárgyak éppen a "gondolkodásra" való képességet, a "kreativitást" stb. fejlesztik, "

Ez miért evidencia?
Szerintem kreatívnak születni kell. Aztán lesz belőled kreatív fizikus vagy szakács.
ha meg nem annak születsz, akkor mondjuk művezető vagy sofőr.

Előzmény: Kagakusha (92)
cc Creative Commons License 2003.01.09 0 0 95
tudomany tortenetet aligha. a kepletekben es tulnyomoreszt osszefuggesnelkuli reszletekben igazad van.
Előzmény: Öthetes Júzer (94)
Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 94
Csakhogy nem gondolkodni, elemzeni tanítanak, hanem bemagoltatnak képleteket, tömegszámokat és tudománytörténetet(!)
Előzmény: Kagakusha (92)
Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 93
Nono... Ez igazából nem az ún. "politikáról" szól... Itt jellemzően szakmai véleménykülönbségek, illetve érdekszövetségek, akár egyes emberek közti ellentétek vannak.

És a legnagyobb probléma, hogy erről beszélünk: "elkészült a koncepció, olvassuk el!" NEM! Ezt nem így kell csinálni.

Előzmény: lerr (91)
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.09 0 0 92
Az a baj, hogy itt régen nem erről van szó.
Nem hiszem, hogy bárki is attól lenne frusztrált, hogy nem érti a sajátfrekvencia fogalmát.

A matematika és a természettudományos tárgyak éppen a "gondolkodásra" való képességet, a "kreativitást" stb. fejlesztik, amiről az ún. humán értelmiség egy része előszeretettel papol, no meg persze az "általános műveltségről", amin mindig azt értik, amit saját ismereteik éppen lefednek.
Ebben igaza volt Gyarmati Istvánnak.

Előzmény: kagy (87)
lerr Creative Commons License 2003.01.09 0 0 91
:)
Igen, a reformszkepticizmus:)

Meg a politika.

Jöhet itt bárki bármilyen ötlettel, a másik oldal mindig talál benne 2-3 olyan dolgot, amit nagy hanggal lehet kritizálni, embereket lehet vele hülyíteni, így aztán meg lehet fúrni az egészet.
Mert ugye mit teszünk mi?
Bíráljuk a dolgokat, de csak azokat, amiket elénk raktak.
Mert a tervezetet nagyon kevesen olvasták.
Lehet, hogy tele van jó dolgokkal.
Csupán néhány dolgon kellene változtatni, hogy a többség számára elfogadható legyen.
De ezt nem lehet megcsinálni, mert máris megy a politikai adok-kapok.

Félreértés ne essék, szerintem fordítva is így lenne, ha a FIDESZ javasolna valamit, akkor meg sz MSZP-SZDSZ venne ki belőle bizonyos elemeket és csak azok alapján próbálná megfúrni az egészet.

Szal a politikusainkba kicsit nagyobb felelősségérzetet kelle plántálnunk valahogy:))

Előzmény: Öthetes Júzer (90)
Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 90
Nyilvánvaló, hogy reformra sztükség van, és azt is be kell látni, hogy nem mi fújjuk a passzátszelet, más országok tapasztalatait (pl. skandinávok) megfelelő formában figyelembe kellene vennünk.
A rákfenéje az egész reformnak - minden területen - az, hogy senki nincs tisztában egy ilyen nagy program tervezésének és lebonoylításának módjával; úgy gondolják, hogy majd egy szakértő egy sötét szobában "megírja a stratégiát" (brrrr....), és aztán majd "úgy lesz". Így születnek évente újabb és újabb szakmai koncepciók, a reformszkepticizmus pedig lassan már áthághatatlan akadályát képezi a javító szándéknak...
Előzmény: kagy (87)
Öthetes Júzer Creative Commons License 2003.01.09 0 0 89
Én is csak a felsőoktatással kapcsolatosan hallottam az általános elégedetlenségről a Minisztériummal szemben. Az talán mond valamit, hogy néhány hónapja lemondott a felsőoktatási reformért felelős miniszteri biztos, mivel teljesen ellehetítlenítették a munkáját... Részben a Magyar-Hiller ellentét, részben Stark ellenállása révén...
kagy Creative Commons License 2003.01.09 0 0 88
Ha ezt komolyan kérdezed, az nagyon szomorú.
Előzmény: promike (69)
kagy Creative Commons License 2003.01.09 0 0 87
Szerinted Magyarországon hány ternészettudós él és dolgozik?
Miattuk szívjon az egész ország és legyen millió frusztrált ember (mert nem érti saját frekvencia fogalmát)? Szerintem ők sem akarják ezt.
Előzmény: Kagakusha (80)
kagy Creative Commons License 2003.01.09 0 0 86
A logaritmus miért tartozna már az általános műveltséghez?
Meg a spin kvantumszám, stb.

Vagy a Ruhr vidék ipara (Galla M.).

Előzmény: celkereszt (59)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.01.09 0 0 85
Kedves KBS,
nagyon örülnék, ha - amennyiben te elolvastad - beírnád ide a lényeget.
Előzmény: Kovács Béla Sándor (76)
Tappancs Creative Commons License 2003.01.09 0 0 84
Bálintka eddig tarolt az ötletével - beintéseket...
Előzmény: Kagakusha (83)
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.09 0 0 83
Szvsz. az ottani igazgató inkább beint neki.
Előzmény: Tappancs (82)
Tappancs Creative Commons License 2003.01.09 0 0 82
Mi lenne, ha Bálintkám a jobbnál jobb ötleteit egyelőre csak olyan iskolákban kísérletezné ki, ahol szdsz-es önkormányzat van?
Vagy a Lauderben?
Tappancs Creative Commons License 2003.01.09 0 0 81
A tervezet szerint megmaradna-e a szülőnek az a joga, hogy évismétlést kérjen a gyerekének?
Mi indokolja, hogy a szülő kérhesse az évismétlést, de a pedagógusnak mindenképpen át kell engednie?
Mi van, ha egy megátalkodott, renitens pedagógus rábeszéli a szülőt, hogy ő maga kérje az évismétlést?
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.09 0 0 80
"Nem tudom ki mondta, de - szerintem - nagyon talá
ló: A 3. évezred analfabétái nem azok lesznek, akik nem tudnak írni/olvasni, hanem azok, akik nem tudnak gyorsan tanulni és felejteni."

Azt én sem tudom, ki mondta, de egy biztos, nem mérnök vagy természettudós volt, inkább egy idomár a cirkuszban ... :-)

Előzmény: kagy (58)
Villanyt Leó Creative Commons License 2003.01.09 0 0 79
Így van! Óvjuk a gyerek lelkét 4 évig, aztán éretten, 10-11 évesen jól buktassuk meg! Egy kiskamasznak pont ez hiányzik!
Előzmény: Tappancs (77)
stones Creative Commons License 2003.01.09 0 0 78
OFF
van még olyan miniszter a meggyes-kabinetben, amelyik nem betlizett már?
Tappancs Creative Commons License 2003.01.09 0 0 77
Ne vitatkozzatok Bálintkámmal!
Ő a minisztériumi dolgozószobájából jobban meg tudja ítélni, hogy minden gyerek továbbgörgetheti a hiányosságait, mint az a pedagógus, aki ismeri a tanítványát.
Ha Bálintunk liberális lenne, akkor rábízná a tanítóra, hogy ítélje meg helyben a gyerek tudását. A gyerek érdekét se kell nézni. Lehet, hogy jobb lenne neki, ha évet ismételne vagy kapna feladatokat a szünidőre is (olvasás, naplóírás).
Bálint helyesen látja, hogy ideje bevezetni az oktatásban a zéró toleranciát.
Mélységesen egyetértek vele, csakhogy a zéró toleranciát nem a pedagógusokkal szemben, hanem Magyar Bálinttal szemben kell bevezetni.
Az szdsz nagyon helyesen teszi, hogy Fodor Gábort most már nem engedi az oktatás közelébe. Magyar Bálintot sem kellene!
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2003.01.09 0 0 76
Olvasta valaki a törvénytervezetet vagy csak a sajtóhírekre ugrottatok? A kivételtől elnézést kérek, de hogy lehet úgy vitatkozni valamiről, hoyg magát a témát nem, csak valamely sajtóorgánum által megvágott, lerövidített és értelmezett átiratát. Egyébként az OM honlapjáról dec 23. óta letölthető .doc-ban, és jóval többról van benne szó, mint a házi feladatok. A sajtó vagy csaak ezt értette meg belőle vagy úgy gondolta, hogy mi nem értenénk a többit.
kation Creative Commons License 2003.01.08 0 0 75
Hát akkor, miről beszélgetünk? Végigfutottam a hozzászólásokat. Túl sok dolog merült fel bennük, túlságosan általános megközelítéssel. Mindenki azt gondolja - mivel járt vmiféle iskolába - hogy szakértője az oktatási kérdéseknek (ez már majdnem foci!)
Egyszerű kérdésem van. Mikor történt meg az elmúlt évtizedben az, hogy egy oktatási programot/reformot megvalósítottak (kidolgozták, bevezették, majd a hatását összegezték)?
Kormányok, miniszterek, államtitkárok... jöttek-mentek - zseniális elgondolásaikkal! Amit elindítottak, azt a soron következőnek kellett volna folytatnia, de ő megszüntette, vagy jobb esetben toldozta-foldozta.
Nekem leginkább a felsőoktatási programokra van rálátásom (mondhatni belülről). "1. A felsooktatasssal nem foglalkozik, tobbek kozott a miniszterium toketlensege miatt nem emelkedett a felsooktatasi kutatasok jo reszet finanszirozo keret." Ez igaz, bár a miniszteriuim "töketlensége" értelmezhetetlen számomra. Ez a kérdés ennél sokkal bonyolultabb.
Osszessegeben, a Magyar fele vonalat messze tavol kellene tartani az oktatasugytol.
Sz'al szerintem e pár hónap nem elengendő ilyen sommás ítéletek kimondásához!!!

Előzmény: mibi (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!