Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1206

Mindnyájan jó felé tapogattok, de:

- A motor az motor, energiát alakít át mozgássá. Ezesetben a víznyomás lendkereket forgat.

- A szivattyú és pumpa az ellenkezője ennek, a kerekét forgatjuk és víznyomást állít elő.

Annak sincs akadálya, hogy egy vízhajtású motorral dinamót, vagy generátort hajtsunk meg.

Ez egy régi, alacsony hatásfokú technológia, ezért nem használatos már manapság.

Az egyik megadott példában ilyen motor által hajtott szivattyúval (két gép, nem egy!) pumpáltak sós vizet egy sóbányából több mérföldnyire lévő erdőbe ahol eleg fa volt. Ezeket elégetve párologtatták el a vizet és nyerték ki a sót.

Az általam feltett Schmidt motor, csak motor, kereket forgat, mást nem tesz, hogy aztán mit forgat az a kerék az más téma.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1198)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1205

És én!? Vízzel megy nemde? Csak nem akartam lelőni a poént, de most megteszem

Vízoszlopmotor a nevük, látható is a képen egy oszlopszerű tartály.A hengerbe áramlott be a víz magasról nagy nyomással, persze nem állandóan. Itt is vannak szelepek.

A fordulat alacsony, a hatásfok szintén. Tehát a víz kinetikai azaz mozgási energiáját hasznosította. De a folyadék nem áramlik olyan gyorsan mint a gáz, ezért az áramlást a feltöltést lehet gyorsítani a henger billegtetésével. Ahol sok a víz,és állandó a mozgása ott lehetett használni célszerűen...

Előzmény: bhz564 (1204)
bhz564 Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1204

Schmidt -vízmotor. Ez új dolog nekem, eddig nem ismertem. Nade holtig tanulunk. Akkor talán én jutottam hozzá a legközelebb, ezzel a víz dologgal.

Előzmény: Törölt nick (1198)
Levays Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1203

Nekem is először a "nyomásfokozó" jutott eszembe erről... A levegőnél használtuk az elvet, mert nem volt 15bar-os kompresszorunk. Levegőből levegőt előállítani viszont nagyon költséges...

Előzmény: sínbohóc (1200)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1202
Előzmény: Zemiator (1201)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1201

Így még jobb is a megfogalmazás,hogy "nyomásfokozó szivattyú" !

Utalva a "fáradt" vízre,és a továbbított vízre a rendszerben !  

Előzmény: sínbohóc (1200)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1200

Szerintem sem motor, hanem egy nyomásfokozó szivattyú.

Előzmény: Zemiator (1199)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1199

Még mindig fenntartásaim vannak az energiatermeléssel kapcsolatban !

Szerintem ez egy magasnyomású szivattyú !  

Ezt találtam róla:

"Az eredeti motor-ben épült az 1800-as évek közepén egy Mr. Schmidt, a svájci és az volt a célja, hogy fut a víz, gőz vagy levegő. The engine was used to pump potable water to remote villages in the Swiss Alps. A motor használt szivattyú ivóvíz a távoli falvakban a svájci Alpokban. It was fed water under pressure to run the engine and the exhausting water was fed into the outgoing water lines with enough pressure to make the long trip up the mountain side. Ezt táplálta a víz nyomás alatt futtatni a motor és a fárasztó vizet táplálják be a kimenő víz vonalak elegendő nyomást, hogy a hosszú utazás fel a hegyoldalban. In essence, the engine serves functions as both, the motor and pump. Lényegében a motor szolgál működik is, a motor és a szivattyú."


Talán eredeti fordításban érthetőbb !

Előzmény: Törölt nick (1198)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1198

Megadtam a Schmidt víz-motornak a leírásat, használd a gugli fordítóját, ha szükséges.

Most megadom az többi vízzel hajtott stabil motor leírását is. Nem voltak ezek játékszerek!

Magyarul IDEKLIKK!   Mégegyszer a Schmid Motor magyarul ITT.


Előzmény: Zemiator (1186)
greczn Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1197

vanegy ajaxom és azt szeretném vele meghajtani az első szempont az üzembiztosság lenne 

Előzmény: sínbohóc (1183)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1196

Ha tudsz olyan állapotút mint Gyurié ,akkor más is szóba jöhet csere ügyben !

Előzmény: endrebá (1194)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1195

Nem sok esély van rá :-)

Előzmény: Zemiator (1193)
endrebá Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1194

Csak kompresszoros MIA érdekel?

Előzmény: Zemiator (1193)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1193

Akkor reménykedem, sikerül még egy kompresszoros MIA-t szerezned amit nem akarsz megtartani, mivel mindegyikből egyet tartasz !   És mivel még nincs Csonka boxered, kapsz érte egyet ! :-))

Előzmény: sínbohóc (1192)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1192

Mindegyik motorből csak 1-1 darab van, így nem szeretnék egykitöl sem megválni.

Előzmény: Zemiator (1191)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1191

Inkább azt kérdezném, hogy nem szeretnél két Csonka boxert a MIA-ért ?

Sajnálom ,mert nagyon jó a hangja,és szépen rezgésmentesen jár,de akkor meg lenne óldva a motorgondom a favázas fűrészbe !

 

Előzmény: sínbohóc (1189)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1190

Majdnem felhívtam,de előbb kinyomozom, mennyi is az adagolóelem száma !

No meg a 2000 Ft-ot kicsit sokallom a fejszelepért !  Bőrzén árúlták 600-ért !

Előzmény: sínbohóc (1189)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1189

Az eladótol kérdezd :-)

Előzmény: Zemiator (1187)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1188

Csak poénből írtam, persze hogy nincs, pláne vízmotorban.

Előzmény: Törölt nick (1184)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1187

Végül is hova való, mert egy típus biztos ,hogy nem jó mindkettőbe !  Legalább is az adagolóelemből......

 

 

Előzmény: sínbohóc (1182)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1186

Ez a "vízmotor" egy kissé finoman fogalmazva is gyanús !

Meg tudnád mondani ,hogy tulajdonképpen mit is hajtott ??  ........nehogy azt mond ,hogy vizet !!  :-)

Előzmény: Törölt nick (1184)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1185

De mindennapi örömködésre is tudnánk ajánlatot tenni ! :-))

Előzmény: sínbohóc (1183)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1184

Egy dízel motorban sincs gyujtógyertya, egy vízmotorban meg pláne nincs..:))

 

Előzmény: Oldengine (1180)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1183

ha valaki letudná irni az előnyöket és hátrányokat az jo lenne előre is köszi


Milyen célra?

Ha örömködni vele néhányszor egy évben, akkor benzines. Könnyebben indul stb.

Ha napi használatra, akkor dízel.

Előzmény: greczn (1181)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1182

Ha valakinek MIA alkatrész kellene

greczn Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1181

sziasztok urak !!!

 

érdeklődnék !!!

 

szeretnék venni egy mia-t vagy mib-et

 

és az lenne a kérdésem hogy "petruleumos " benzinest  vagy diesel üzemüt nézegessek melyik megbizhatóbb melyikkel lessz valoszinüleg kevesebb problémám  a pertoleumosban ugyebár gyertya adja a szikrát annak a gyujtása szokott szarakodni vagy beállitás körülményes???  

 

ha valaki letudná irni az előnyöket és hátrányokat az jo lenne előre is köszi

 

 üdv greczn 

Oldengine Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1180

Vízzel megy, nemde? De hol van a gyujtógyertya? Sehol.

Előzmény: Törölt nick (1178)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.28 0 0 1179

Ha ez egy oszcilláló szivattyú, akkor osztozunk a hangszórókban ! :-)

Már pedig nagyon úgy néz ki !

Előzmény: endrebá (1152)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.27 0 0 1178

Ám legyen. Először egy videó a modelljéről:

 

   

 

Majd a teljes leírás, a google fordítást Rátok bízom.

 

Előzmény: Levays (1175)
endrebá Creative Commons License 2012.01.27 0 0 1177

Na vajon mit nyertél....?  :-)))

Előzmény: B-csabi (1174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!