- A motor az motor, energiát alakít át mozgássá. Ezesetben a víznyomás lendkereket forgat.
- A szivattyú és pumpa az ellenkezője ennek, a kerekét forgatjuk és víznyomást állít elő.
Annak sincs akadálya, hogy egy vízhajtású motorral dinamót, vagy generátort hajtsunk meg.
Ez egy régi, alacsony hatásfokú technológia, ezért nem használatos már manapság.
Az egyik megadott példában ilyen motor által hajtott szivattyúval (két gép, nem egy!) pumpáltak sós vizet egy sóbányából több mérföldnyire lévő erdőbe ahol eleg fa volt. Ezeket elégetve párologtatták el a vizet és nyerték ki a sót.
Az általam feltett Schmidt motor, csak motor, kereket forgat, mást nem tesz, hogy aztán mit forgat az a kerék az más téma.
És én!? Vízzel megy nemde? Csak nem akartam lelőni a poént, de most megteszem
Vízoszlopmotor a nevük, látható is a képen egy oszlopszerű tartály.A hengerbe áramlott be a víz magasról nagy nyomással, persze nem állandóan. Itt is vannak szelepek.
A fordulat alacsony, a hatásfok szintén. Tehát a víz kinetikai azaz mozgási energiáját hasznosította. De a folyadék nem áramlik olyan gyorsan mint a gáz, ezért az áramlást a feltöltést lehet gyorsítani a henger billegtetésével. Ahol sok a víz,és állandó a mozgása ott lehetett használni célszerűen...
Nekem is először a "nyomásfokozó" jutott eszembe erről... A levegőnél használtuk az elvet, mert nem volt 15bar-os kompresszorunk. Levegőből levegőt előállítani viszont nagyon költséges...
Még mindig fenntartásaim vannak az energiatermeléssel kapcsolatban !
Szerintem ez egy magasnyomású szivattyú !
Ezt találtam róla:
"Az eredeti motor-ben épült az 1800-as évek közepén egy Mr. Schmidt, a svájci és az volt a célja, hogy fut a víz, gőz vagy levegő.The engine was used to pump potable water to remote villages in the Swiss Alps. A motor használt szivattyú ivóvíz a távoli falvakban a svájci Alpokban.It was fed water under pressure to run the engine and the exhausting water was fed into the outgoing water lines with enough pressure to make the long trip up the mountain side. Ezt táplálta a víz nyomás alatt futtatni a motor és a fárasztó vizet táplálják be a kimenő víz vonalak elegendő nyomást, hogy a hosszú utazás fel a hegyoldalban.In essence, the engine serves functions as both, the motor and pump. Lényegében a motor szolgál működik is, a motor és a szivattyú."
Akkor reménykedem, sikerül még egy kompresszoros MIA-t szerezned amit nem akarsz megtartani, mivel mindegyikből egyet tartasz ! És mivel még nincs Csonka boxered, kapsz érte egyet ! :-))
és az lenne a kérdésem hogy "petruleumos " benzinest vagy diesel üzemüt nézegessek melyik megbizhatóbb melyikkel lessz valoszinüleg kevesebb problémám a pertoleumosban ugyebár gyertya adja a szikrát annak a gyujtása szokott szarakodni vagy beállitás körülményes???
ha valaki letudná irni az előnyöket és hátrányokat az jo lenne előre is köszi