Hehe, boldog '80-as évek, a CX a '70-es években jött ki, a lepény kaszninak a légellenállási együtthatója (franciául cx, minő meglepetés :) 0.28, mennyi is mondjuk egy omegáé vagy egy bmw-é? :)
Szerintem Lancia Thema 2.5Td, 1984-ben, 0-100: 11.5, 185km/h.
BMW 12.9-et és 185km/h-t tudott 1983-ban.
Nem tudom a CX adatait, de utánanézek. Talán a trd2-es tudott valamit lepény kasznija ellenére.
Az MB-t ne is emlegessük, miatta terjedt el hogy a diesel lomha, stb. De tény hogy elöbb erősebb dieselje mint a BMW-nek.
Verseny: azért irtam a tuningot mert a Hdi jóval ujabb technika vegyük már észre! Az Omegatd gépében egy 91-ben megjelent hagyományos dizel van! A 406-os meg majdnem 10 (TÍZ) évvel késöbb jelent meg 2.2 Hdi-vel!!!!!!! De nem kell tuning, alapban is tud eleget. Ha jól tudom a hdi is 130Le körül van. Igaz 2.2l-ből. Nem sokkal tud többet ezek szerint a 10 éves technikánál! De szerintem egy egykét éves Omegával már nem merne kekeckedni. Az 150Le ! :-))
Ja, mielőtt nekem esel, nem vagyok fanatikus dízel-hívő, szerintem az autó benzinnel működik, de az tény, hogy amikor a PSA kijött az 1.9 XUD motorjával, akkor a többiek dízeljei még inkább hajaztak traktor-motorra, mint autóba való erőforrásra. (Ahogy az is tény, hogy sokáig a CX volt a leggyorsabb dízel-motoros autó a világon, évek múlva tudta megverni egy német autó, de nem a BMW volt az. Az MB 3 literes motorja verte meg a PSA 2.5 literesét, ami szintén elárul valamit.)
Most nagyot mondtál, tuningolt motorral elverheti a nem tuningolt gépet...
Talán úgy kéne hasonlítgatni, hogy ha az egyiknél figyelembe veszed a chiptuningot, akkor a másiknál is.
Pedig joggal irtad! A te autód (ha BMW 2.5tds motoros) akkor még hagyományos forgó adagolós, közvetett befecskendezős előkamrás dízel. Ennek ellenére nagy tartalékok vannak benne, egy BMW vezérlőkomputerrel megvan a 143Le-őd igy simán elgyapálod a 2.2Hdi-t!!!!! Sőt az e-Bay-ról rendelhetsz 180Le-ős chipet, igy már tényleg nézhet a Hdi-s nagyokos. Mindez egy HAGYOMÁNYOS NEM "TDI" Dízellel!
(chip ára 35Eur, 8sec 0-100-ra Omega kombival!)
Komolyan nem tudom mit hisznek ezek a PSA és egyéb francia hívő dízel okosok.
Ha dízel akkor olasz vagy BMW.
"Ja még annyi. Ilyen 406-osokat szoktam nézegetni a visszapillantóban.:)"
Ezt írtam, szmájlival a végén, a Pözsós mégis komolyan vette.
1. Nem szoktam gyorsulgatni.
2. Te is komolyan vetted.
"De hogy kinek milyen auto márka jön be az teljesen változó."
Ez igy van! Ezert hulyeseg acsarkodni a masik taborra. Egyeni szoc. problem..... ;-)
"De ilyen vitát hogy az én opelem gyorsabb mint az te pözsód..ovodás szint!"
Ez nem teljesen igy van! Ket autotipust osszehasonlitani miert hulyeseg? Ha kozel azonos autot megvizsgalunk, hogy melyik hogy teljesit, abban szerintem semmi rossz nincs! Mitobb, meg nemi kovetkeztetest is levonhatunk, bar altalanositani nem biztos hogy szerencses...
Persze az ilyen Omegas sracok idetlenkedese tenyleg teljesen folosleges, de biztosan eleg okos autoja lehet, ha nyiltan ki akar allni egy 2.2-es 406-os ellen a hajojaval.... ;-) Ha esetleg volt/lesz verseny, es netan gyozne, en is benevezek ra a "jatszos" Golfommal. ;-)
A turbó feltöltő addig bírja amíg a tulajdonos "ésszel" használja azt. A Vectra A fórumon keresd Nocom kartársat Diesel B Vectra ügyben illetve az Opel fórumon Neutront, neki is ilyesmi B Vectrája van bár Neu mostanában nagyon elfoglalt és csak ritkán ír.
Én véleményem szerint az opel sose csinált igazán jo dizeleket(lehet nem is fog).Mindenképpen más autó gyártótól vennék(vettem) dizel autót.
De hogy kinek milyen auto márka jön be az teljesen változó.
De ilyen vitát hogy az én opelem gyorsabb mint az te pözsód..ovodás szint!
Más
Szerintem a régi dizelek nagyábol minden márkában ua(ugyértem hangos,füstöl,kerreg mint állat).Ha szerencséje volt akkor elment 400ezer km-t is de a felét biztos. Az én Regatám is 2.0 tds 400 ezer km generál nélkül. De másoknak meg széthullott 100ezer után.
Az új dizelekben a németek (audi,bmw,vw...de opel nincs köztük) és PSA a legjobb.Ezek már tények.
Vitatkozni nem érdemes.
A turbója nem szarabb az átlagosnál,inkább kell figyelni a légmennyiségmérőre,ami beszarhat elég könnyen,és nem két forintos téma.
Jeleznie kell a motorellenőrző lámpának,de ha szar elég gyászosan megy az autó.
Az Isuzu motoros TD Astra nem rossz kis jargany. Akinek volt az ismeroseim koreben, az mind dicserte. Megbizhato, diszkret, fincsi kis motor. De gyengecske. Az 1.9-es diesel PUG309-em lealazta gyorsulasban, es fogyasztasban. Vegsebessegre termeszetesen nem. Nagyobb tocsak utan is gyakran kellett vontatni a jarganyt, mert valami mindig beazott rajta. Akinek kenyelemmel kapcsolatban nincsenek kulonleges igenyei, annak batran ajanlott, mert belul is iszonyu kenyelmetlen volt. Igazi nemet lovaskocsi feeling... Igaz, en 195cm magas vagyok, lehet hogy kisebb embereknek terveztek.
"Igaz én is védeném azt az egy dolgot amiben kitünik az általam preferált márka.:)"
Azért én a helyedben utánanéznék egy kicsit a citroën történetének. Tanulságos lenne :) De félre ne értsd, eszemben sincs téríteni, akinek a sportos de elviselhetetlenül kényelmetlen német futómű jön be, járjon azzal. Ugyanakkor talán említsük meg, hogy nem feltétlenül véletlen, hogy mind a Mercedes mind a Rolls Royce autóiban feltűnik a Licensed from Citroën felirat.
NAGYON OFF:
"Szóval, nem biztos, hogy a "puha szar" futómű hamarabb száll el egy kanyarban, mint egy hagyományos rugós, sőt. A régi szakadt automata 1.6-os kocsimmal kanyarban szoktam alázni mindenkit, mert egyenesen semmi esélyem, de kanyarban a puha szar futóművemmel gyorsabban tudok kanyarodni, mint egy acélrugós kocsi."
Csak ezt látnám már egyszer! Itt annyira dicséritek minden topicba (hátha valaki elhiszi), de eddig mindegyiket ott hagytam a francba, pedig soha nem én kezdtem a nyomakodást csak felvettem a kesztyűt. Egy Xantia Activa vagy egy C5 esetleg biztos jó lehet kanyarokban is, de egy aktiv vezérlés nélküli Citroban eddig csak a hányingerem indult meg. Baromi kényelmesek (kaverom volt XM-je pl.), de azt a billegést egyszerűen a belem nem képes elviselni, a fékre lépésnél jelentkező fenék felemelésről ne is beszéljünk.
Ja igen és annak az XM-nek a diesel motorja minden volt csak megbízható nem, igaz az egész autó nem volt egy örökös darab.
ON:
Pár évvel ezelőtt sokat ültem egy diesel Opelben (Isuzu motoros volt a drága) és nagyon meg voltam elégedve vele. Iszonyú jól ment és csak 1.7-es volt. Az akkori Opel dieselről viszont lebeszéltek. Érdekes módon abban az időben két gyártót neveztek meg, ha dieselről volt szó: Peugeot és az Isuzu. Tudom, hogy ez nem fog tetszeni a PSA fanoknak akik szerint a más által gyártott dieselek nem is motorok.:))) Igaz én is védeném azt az egy dolgot amiben kitünik az általam preferált márka.:)
Sziasztok!
Átolvastam a topicok...azt hiszem elég tanulságos. Igazából csak azért ragadok "billentyűt", mert abban az érdekes helyzetben vagyok, hogy cégemnél előfordulnak diesel astrák is és Peugeot TD, HDI is.
Először is az opel: a sima dieselnél jobb választás az isuzu TD 82 lovas változata. Mivel a kaszni a motorhoz képest kicsi, rendkívül jó menetteljesítményeket produkál, mindamellett, hogy a fogyasztása hajtott állapotban sem ugrik 6 liter felé. Van egy sima 58 lovas diesel astra is, amiről sok rosszat lehetne írni, de én mégis azt emelném ki, hogy közel 350 ezer megtett km után sem volt a motorjához hozzányulva valamit a nagyon alacsony átlagfogyasztás (5 liter).
Akkor a peugeotok: Ebből 2 db-ot hajtottunk/hajtunk egy expert TD, és egy expert HDI-t. A TD-t cseréltük HDI-re...hiba volt. A kereskedők is tudják, csak nem ismerik el, hogy a TD jobban megy mint a HDI. Mind a kettő 95 lovas volt. A HDI előnye talán az alacsonyabb fogyasztás. Zárszó a 1995-ben készült isuzu TD astra is majdnem azt tudja mint a 2002-es HDI expert.
Bocsi a kicsit hosszú hozzászólásért.
"Egyébbként úgy általánosan lomhák az opel dieselei és nem igen tudnak olyan szuper jót csinálni"
Cáfolja ezt mindenki, aki ült már 2.2-es benzines, és 2.2-es dízel Vectra C-ben. :)