Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Ha ló nincs, jó a szamár is... Az átlagéletkor csökkenne velük és ha a város és a cégvezetés nem hajlandó nagyobb fejlesztésekre, akkor nincs más. Vagy inkább maradjon a jelenlegi, a Hajdús '98-as gépeknél sokkal öregebb járműpark? Nem feltétlen kell 20 évre előre gondolkodni, most megveszik ezeket a gépeket, aztán lehet, hogy pár év múlva rászakad az MNB a Kunság Volánra és jön egy rakás új kocsi... De addig is valami változás. Szerintem.
Ha akarna, se tudna megszabadulni a Volán a 266-os típustól, akkora helyközi beszerzés nem lesz egyhamar (a Volánbusz szokott ekkora adagokban fiatalítani), hogy 1 éven belül eltűnhessenek.
Amúgy a lap rugósokra oda kell figyelni, és fényképezni kell őket 1000-el. Ugyanis belátható időn belül selejtezik őket, mert 2010. január 1.-től emelkedik az ilyen tipusú rugózású kocsik adója. :(
Úgy tudom, 788-at és Ödönkét ki akarják dobni. 788-at "restaurálni" kellene és eltenni emlékbe. Lehessen mit mutogatni az unokáknak. Bár ha ez a volán vezetés marad, akkor elég lesz őket bevinni a Széchenyi térre, mert marad ez a járműpark!!! : )
És hol hallottad? Én nem tudok semmiféle 260-s beszerzéséről. Egyébként nem is hiányoznak, mert a szóló buszoknál viszonylag jó az arány( öreg[16-27 év]- "fiatal"[15-7 év] ) a csuklósokhoz képest
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy erősebb motor van-e a DUD-okban, mint a 263-as Ikarusokban? Azt hallottam, hogy jön 6 db 260-as is a K.V-hoz. Megtudja valaki erősíteni? Ha igen áruljátok már el, hogy honnan érkeznek, milyen évjáratúak, esetleg fotó!? Köszi!!! Szép napot mindenkinek!!!!
A hozzászólásodon nem lepődök meg, ennyit a Te stílusodról... Először mindenki a saját háza táján kapargáljon, aztán kritizáljon másokat! Mellesleg jót derültem a hozzászólásodon, hoztad a korábbi nyers stílusodat.
"Nehéz egy városvezetőnek komolyan veni olyan írásokat, melyek nem ütik meg az általános iskola 7. osztály fogalmazásban elvárt szintjét."
Van egy olyan gyenge megérzésem, hogy ezzel a véleményeddel egyedül maradsz! Őszintén, mondd már meg, hogy miért nem ütötte meg a hozzászólásom a 7. osztályos szintet? A tiéd se üti meg, én is mondhatnám... De én nem mondom! Én nem olyan családbú' származom. :)
"Egy magyar tanár csak előtalálható az "egyetemi hallgató " úr környezetében, aki a fogalmazvány tervezetből levelet farigcsált volna?"
Komolyan mondom, baromi vicces vagy! :D Lehet nem kellett volna beleszólnod, mert ez nem telefon... Lehetsz valahol nagyfőnök, de attól még megmaradhatsz embernek, nem muszáj gúnyolódni, alázkodni.
Tiszteletben tartom az írásodat, csak baromira nem arról kértem véleményt, hogy én mennyire 0 vagyok, meg hogy neked tetszik-e amit írtam, hiszen nem Te voltál a címzett.
Megkérdezem újra, gyengébbek kedvéért: Ti Kecskeméten és környékén élő Utasok mit gondoltok a polgármester válaszáról?
Továbbá jól lenne, ha ezentúl egy magyartanár ellenőrizné a gyenge 2-es szintű fogalmazásomat, hiszen egyeseknek ez fájó pont. :)
Köszönjük szépen az okfejtést. De szerintem nem minden elgondolásban/ kezdeményezésben kell a hibákat keresni. És ez egy olyan. Ez a "szösszenet" a mi kéréseinket / kérdéseinket fogalmazza meg. Ez a kecskemétiek dolga és nem egy pesti emberé.
Nem hiszem, hogy ezt a "fogalmazványt" úgy kellene értékelni, mint egy komoly szakmai tervezetet, sokkal inkább úgy, mint egy tömegközlekedő fiatal meglátásait egy adott helyzetről. Szerinted, ha a városvezetés és a Volán is egymás hátát fedezve ferdít a helyi médiában, és szinte semmiféle információt nem kap az állampolgár arról, hogy az általa megválasztott vezetőség mégis milyen döntéseket hoz a feje felett, akkor mégis mi alapján készítene tervezetet?
Hol látsz te konkrét időtartamot leírva például a Kunság Volánnal kötött szerződést illetően? Hol írt a polgármester úr arról, hogy mégis milyen feltételeket szabnak a helyi járat tekintetében a Volánnak? Ismertette-e a képviselőtestület állásfoglalását a polgármester úr a Volán működését illetően? - Én úgy vettem észre, hogy nem.
Helyette inkább közhelyekkel dobálózott, és ugyanazt a sablon szöveget írta le, amit évek óta szajkóz a helyi média: a képviselők hamarosan tárgyalják a tervezetet, hamarosan jönnek a nagy átszervezések, lesznek helyek, ahol kellemetlenül fogja érinteni az embereket az átszervezés. Magyarán, semmiféle konkrét elképzelésről nincsen szó. És tudod, hogy mi ebben az igazán rossz? Az, hogy megint Kecskemét lakóinak megkérdezése nélkül készül döntést hozni a két fél, vagyis a Volán és az önkormányzat. Ha egyáltalán valaha készen lesz a tervezet, és valaha meg is tárgyalják az illetékesek, az megint a legkevésbé fogja az utazóközönség igényeit tükrözni, sokkal inkább lesz egy gazdaságosság jegyében született koncepció, mintsem utasbarát átszervezés.
Én a helyükben/helyetekben továbbra is a Volánban gondolkodnék. tudnak ők sokkal színvonalasabb szolgáltatást is nyújtani csak kötelezni kell őket. Egy szolgáltatóváltással sokkal többet vesztenétek, mint nyernétek.
Tisztelt Polgármester Úr! Mit gondol, fenntartható e a helyi tömegközlekedésnek nevezett "borzadvány" Kecskeméten? Mért nem tesz a város egy színvonalas tömegközlekedés kialakításáért? Mért csak a Volánban gondolkodnak (debreceni példa)? A buszpark elöregedett, a vonalhálózat elavult, a megállókiosztás és a menetrend pont az igénybevevők (Utasok) igényeit nem elégíti ki... Teljesen felesleges a Széchenyi téri buszállomás... Gondolkodjanak külső végállomásokban és a jelenlegi sugaras rendszert átmérősre próbálják átszabni! Elfogadom, hogy Ön és munkatársainak 96%-a autóval jár, mert futja rá, de Önök a város lakosságának 1%-át sem teszik ki... A többség viszont szeretne/kénytelen tömegközlekedni, mégse tud, mert a jelenlegi szolgáltatás egy nagy nulla! Megépül az autógyár és a szuperkórház, hogy fogják megoldani a tömegközlekedést? A nyáron 20 percenként közlekedő 20-as járat nem lesz elég egy 550000 főt ellátó Megyei Kórházhoz. Vegyék észre, hogy át kell szabni az egész vonalhálózatot, és a legjobb lenne egyúttal egy szolgáltatóváltás is! Kérdés az, hogy mennyire fog az emberek véleménye/igénye megvalósulni. Várom megtisztelő válaszát! 20 éves egyetemista hallgató
Dr. Zombor Gábor :20 éves egyetemi hallgató létére kifejezetten szakértői javaslatot tett a kecskeméti tömegközlekedéssel kapcsolatban, hiszen a város által felkért szakemberek is egy hasonló struktúrát javasoltak. A képviselőtestület rövidesen tárgyalja a koncepciót. Az Ön és a szakemberek javaslata is tartalmaz komoly nehézségeket, melyek ugyanolyan lakossági ellenérzéseket váltanak majd ki, mint a jelenlegi helyzet . Manapság a tömegközlekedés fenntartása inkább szociális, jóléti szolgáltatás, hiszen közgazdaságilag nem értelmezhetőek a 3-4 utassal közlekedő járatok, melyből sok van jelenleg is. Ezzel szemben egyre nagyobb összegeket kell kifizetnünk a Volánnak veszteség kiegyenlítés címen, az állam pedig folyamatosan csökkenti a vidéki tömegközlekedés támogatását. Felvetette a Széchenyi téri központi buszpályaudvar megszüntetését, mely a város rehabilitációs program II. ütemének fontos eleme. Szolgáltató váltásban egyelőre nem tudunk gondolkodni, hiszen az előző önkormányzat hosszútávú szerződést kötött.
Azért írt a lelkem elég nagy hülyeségeket ott középtájon... :S Véleményetek?