Rögtön szét kapunk azért bárkit Aki sértegeti a mi kis csodánk Szeretem nem adom jöhet bármi Aki tönkre teszi az fel a mennybe száll S ott fenn az angyalok Hangja csacsog Buldozer üsd ki
Rtl-en ment régebben a Nincs kettö séf nélkül. de ott már csak nyugdijas rendört alakit aki éttermet nyit és néha besegit a fia nyomozásaiba de bunyo már nagyon minimális van benne
Az Extralarge? Az öt évvel később készült Örangyalok is megy mostanában,abban már szerintem a mozgalmasabb verekedéseknél dublőr van Bud Spencer helyett (ahol nem csak egyenes derékkal be kell húzni a rosszfiúknak,hanem pédául hajolni is kell)
igaz jo bunyos jeleneteik voltak Terence Hillel. közös filmjeik mindig tele voltak bunyoval az egyik
kedvencem a Nincs kettö négy nélkülben a kocsmai bunyo meg a végén a bunyo a zsoldosokkal
Az "Aranyeső Yuccában"-nál az egyik legviccesebb a kocsmai jelenetben, amikor az egyik bandita a tűzhelyen a fenekét összeégetve a kémény tetejéig ugrik kínjában (és még ki is néz belőle!), a másik meg a szakállmángorlós jelenet, amikor beletekerik a szakállát a mángorlóba, a szerencsétlen alak meg kínjában még jajgatni is alig bír!: >>"Fáj, fiú? Várj, "segítek" rajtad!"<<, -- és közben egy jobb egyenes végén a bandita kiszabadul a mángorlóból, de a szakálla az bizony odaszakad!;))
Igen, ezért írtam, hogy a ezeket bunyókat azért így filmesen imitálva is bírni kellett ám szusszal! És ez ugye egy bizonyos koron felül... .., már fárasztóbb lenne... .. .
A legutolsókban már csak nagypapa-szerepeket játszott Bud (pl.: Hárman az örökkévalóságnak), de az Atyai pofonosztóban az elején a késes maffiózóval meg a végén Vincenzoval szemben még belefért egy-egy jókora erejű ütleg! ;-) A késes úgy hullott be a abba a romos kocsiba az ütés erejétől, mint egy elhajított zsák!;-))) Pedig ott már 72 éves volt! Meg van még egy jelenet benne, ami ha nem is bunyó, de amihez azért kissé szintén meg kellett tornáztatnia a tagjait: ott, ahol Maddalenát a földre rántja a golyók elől, na, oda is kellett még a gyorsaság! "Bukj le gyorsan!!! Feküdj a földre!!!" -- És már szemvillantásnyi gyorsasággal húzza is magával lefelé Maddalenát az autó fedezéket nyújtó orra elé... .
De aztán ez volt az utolsó filmje amelyben még volt még pár kisebb-nagyobb ütleg meg hasonlók; a folytatáshoz már biztosan idősnek érezte magát, és -- részben -- nyilván ezért nem lett belőle második rész. Részben, meg mint írtam, azért sem, mert a történet kellőképpen befejezett: mindent megoldanak a végére, a bajbajutottaknak is sikerül egyenesbe hoznia az életét, a helyi maffiaszervezetnek pedig végleg leáldozik a szerencsecsillaga... ..--> és ezzel a kisvárosban helyreáll a nyugalom és a közbiztonság.
De az igazán nagy bunyók tényleg a Terence Hill-lel vagy az Amidou-val közös filmjeikben voltak, mint az Aranyeső Yuccában (amikor a kocsma szétverése után végén szegényke kínai sopánkodik, hogy "Mindet összevissza törik, mindet szétrombolták! :(( Jaj, mihez kezdek??! :((", vagy a Különben dühbe jövünk végén a mulató(!) szétverése az autóval a színes léggömbök között, vagy a Seriff az égből vége felé egy hasonló kocsmai környezetben(!) a katonák ellen véghezvitt bunyós tömegjelenet, ott is repülnek az emberek, a színes léggömbök, az asztalok meg a korlátok(!!) is! ---> Ez a két jelenet egyébként teljesen hasonló környezetben lett forgatva (színes lufik, színes falak, ugyanolyan berendezés és korlátok.. ..), talán még a forgatási helyiség is ugyanaz lehetett... .., vagy csak hasonló?? Mindenesetre ez a két jelenet a megrendezésében szinte az "édestestvérei" egymásnak!!
Ideteszek még egy nagyon távoli összehasonlítást, egy másik nagy színésszel: a francia Jean-Paul Belmondo egyik nagy filmjéről, "A profi"-ról egy rövidke összehasonlítás. Van a végén a zárójelenet, amelyből kétfélét is csináltak: a sokat látottban lelövik Beaumont-ot, tehát meghal a helikopter előtt. A másik befejezésben pedig Beaumont felszáll a helikopterre, és el is tud vele repülni. Olyan happy-end. De ez utóbbi változatot alig látni, a YouTube-on is csak maga a kivágott jelenet van fent... .
Hogy aztán a politika sugalmazta-e végül, hogy mégiscsak a tragikus filmváltozat terjedjen el, avagy Belmondo így látta hitelesebbnek ezt a filmet: ki tudja... .. ?? De a a (félig) közös vonás az Belmondo <--(A profi), és Bud <--(Atyai pofonosztó) e két filmje között, hogy vagy a másik befejezés-változat, vagy a második rész kis híján vagy egészben a ködbe veszett, vagy meg sem valósulhatott... .
Kár hogy végül mégsem készült el... . De lehet hogy Bud ez után már öregnek érezte magát a pofonokhoz, hiszen a már elkészített Atyai pofonosztó c. filmben is 72 éves volt, lévén 1929-es születésű, e filmet pedig 2001-ben forgatták már! ((Mert hát ehhez egy bizonyos kondíció is kell hozzá, az pedig akármilyen öregen már nem úgy megy (menne), mint akárcsak pár évvel is fiatalabban... !))
Egyébként a film így sem maradt befejezetlen: akin segítenie kellett Don Vasari atyának, azok közül mindenkin tudott is segíteni (Lulut már a legelején ki tudta húzni a bajból, Maddalenán és Ninón pedig később, az atyát ezernyi nehézség elé állító maffia leleplezésekor, és végül megtörésekor). A végére tehát sikerül segítenie a bajbajutottakon, a városka életét megkeserítő maffiózók pedig mind börtönbe kerülnek!! Egyebek között a mondanivalója, hogy ilyen veszélyes bűnszervezeteket csak közös összefogással lehet megtörni (itt atya + rendőrfőfelügyelő + vizsgálóbíró + pártfogóbíró + a másik két atya, meg még 2-3 segítőkész ember), ill. hogy a bajbajutottakon mindig segíteni kell, emberségességből.
Ez a mondandó, miután Bud S. Dél-Olaszországi származású (Nápoly az Ő szülővárosa!), törvényszerűen meg kellett hogy fogalmazódjon egy olyan filmművészben, aki mindig csak a jó oldalon álló figurákat volt hajlandó megszemélyesíteni, és aki dél-olaszként éppen elég rossz példát láthatott a saját hazájában, ami a maffia elleni harc filmes formulájára inspirálhatta Őt. Szintén jó példa még erre a fiatalkori filmjei közül a négy részes Piedone-filmsorozat is. Ott is volt maffia, rugós kés, pisztolyok, rémalakok, nyomozók, segítségre szoruló bajbajutottak és/vagy áldozatok, stb., ..szóval abban is megvolt egy ilyen maffiafilm minden fontosabb kelléke. És még humorra is futotta belőle, mint hellyel-közzel (bár itt ritkábban) itt is... .
Bár ebben a filmben is elcsattan pár hatalmas pofon vagy jobb egyenes ((a film elején Lulu kimentésekor a rugós késsel hadonászó maffiózó ellen ["Vigyázz, meg ne sértsd magad ezzel a vacakkal!!! :-))" , utána meg még ki is neveti a maffiózót, közben meg Lulut biztatgatva is, a szemébe nézve: "Lépj le tőlük: gyere... !;-)"a könnyedségével szinte egyenesen biztatóan sugallja a kislánynak, hogy milyen egyszerű is volt elbánni ezzel a rémalakkal]; és a vége előtt Vincenzo lebuktatásakor is)), ebben Ő inkább egy olyan figurát alakít, aki a dolgok mögé nézve, figyelmes leleményességgel és furfanggal nyomozva segít a főfelügyelőnek az igazságot kideríteni, ill. Ninót kihozni. Segít a nézőknek a dolgok mögé belelátni... !!!
Egy hiányérzetem van csak ezzel a filmmel kapcsolatban: miután csak a Kránitz Lajos által készített szinkront tudtam végignézni, míg a Papp János által elkészített szinkronos filmváltozatból csak a nyitójelenetet láthattam a YouTube-on, így nem igazán tudom összemérni, hogy a kettő közül melyik lehet a jobb. Bár, így, a nyitójelenet alapján, én a Kránitzos szinkront tartom jobbnak! De azért a Papp János-féle változat sem rossz, amikor a gazfickót lekicsinyíti "fiam"-nak ["Félreértettél, fiam!:-->... .."]. De nekem azért a Kránitzos változatban a gazfickó lekezelése még jobban a felszínre jön, mégpedig a rémalakot a kislány előtt nevetségessé tevő hangnem által ["Most már tényleg jobb lesz, ha elmegyünk!;-)" -- és eközben a szeme sarkéból neveti ki az eszméletlenül(!!) fekvő leütött gazfickót, majd egy röpke szemvillantással később pedig barátságosan és biztatóan rámosolyog és rákacsint a kislányra <--(...és ez eléggé rá is fér)], tehát ennek az egyszerre ironikus, könnyed, és barátságos hangnemnek a segítségével <--((és ez már sokban múlik a szinkronszínész képzelőerején, beleélő-erején, és improvizáló-képességén is!)).
De ha meglenne a Papp János-féle szinkronú film egészben, az még jobb viszonyítási alap lenne... . Tényleg, így egészben megvan valahol ez egy linken... ???
Igen, ez gyengébbre sikeredett, mint az 1. rész, azaz a Seriff az égből. Az vitathatatlanul jobb volt, mint ez a 2. rész... .
Ha csak arra a jelenetre gondolok (a Seriff az égből-ben), amikor a boltot a bunyó közben apróra összetörik a rosszfiúk elfogása okán, annak már a gondolatára is elfog a nevetési kényszer, és a hangulatot még az ellenpontozásul használt egyszerre eufórikusan és egyszerre gúnyosan vidám zenei aláfestés is az egekbe emeli (vidáman csattogós zene, miközben pozdorjára verik szét a bolt teljes berendezését, ami végül siralmasan fest utánuk...). Másik jó jelenet benne, amikor a sráccal a körhintánál állnak, és a kisfiút ráneveli a gyönyörű szép minőségi olasz zenére, ami egyből megfogja a kis srácot. Ez mintegy hamisítatlan minőségi kultúrát, kultúrzenét visz a filmbe bele. Nekem nagyon tetszik! ;-)
Azért a 2. részt sem kell annyira lehúzni: az a jelenet, amikor a vagány motoros banda megjelenik randalírozni a város közepén, na az sem egy utolsó látvány! ;-)) --> Kigúvadt üvegszemek, muris vikingsisak-szarvak vagy ördög-szarvak, haláli vicces szerelések, nagy fennhéjázás és erőfitogtatás meg randalírozás, ami után a Seriff egyedül úgy szétvág közöttük, hogy csak porzanak! ;-)