Nem akartam leírni, de ha már meg lett említve: Exide tapasztalat miatt váltottam én is most másikra. A mostani rosszabb csak nem lesz, mint ez a bizonyos. Csak megjegyzem, hogy az akciós féláras és ráadásul Tesco-ban vett noname akksi szinte pont annyit bírt a kocsiban, mint az Exide prémium. Tény, hogy sok kicsi városi útra van leginkább használva a gép, de akkor is.
Pl. cellazárlat tud ilyen=hasonló jelenséget produkálni.....hagyományos (=ólmos) akksinál.
Szgk. akkumulátorban régen az orosz kátránytetejű akkumulátor volt jó, nem olyan régen pedig az optima red top volt az, ami akkumlátorként elfogadható volt. A mostani exide-okról nem tudok hasonló jókat mondani...... Pár éve vettem No-ban made in germany bosch akksit.... szűk 4 évet bírt... varta sem jobb.....
Mocsok, szemét benzinek vannak mostanság már, meg sem közelíti a huszonéve használtakat. De azért olyan hű de nagy bajuk nem lesz a motoroknak tőle. Legfeljebb adalékold be magadnak a 95-öst, úgy jársz legjobban.
Van egy Fiat Brava SX 1,6-os kocsim. Az előírás szerint már csak 100-as benzinnel lehet üzemeltetni. Ha folyamatosan használom, akkor sem lehet 95-öst tankolni? Vagy esetleg fele-fele arányban? Mert ugye a százas az nem 480 forint.
Tartozom egy visszajelzéssel az 1.2-es Brava-m nem indulása ügyében. Szereztem egy jó tapasztalatot részemről.
Végülis akkumulátor probléma lett, vettem is egy 60 Ah feletti, Banner típusút bele gyorsan, ezzel csak nem lesz gond egy ideig (nem reklámozni szeretném a márkát, csak előtte egy másik "nagy névvel" nem voltak jó tapasztalataim, így most éppen erre esett a választásom). A testelés problémát írták páran, mivel azzal kezdtem a segítség kérésemet, hogy az akksi rendben.
Ezt egyébként arra alapoztam, hogy a végleges nem indulás előtti délután be lett vizsgáltatva, melyről jegyzőkönyvet is kaptam.
Idéznék belőle pár sort: feszültség 12.92V, kapacitásteszt átment, akku élettartam 100%, indítóképesség 100%!!! Namost ez az állomás max. 3 km-re van onnan, ahonnan elvittem. Ezt követő reggel már meg se nyikkant az autó. Majd később - ahogy írtam - a betolást követően kb. 2 km-re az önindító szerelőnél kb. 15 alkalomból mindannyiszor pöccre indult a kocsi.
Nem tudom továbbra sem, hogy egy közvetlen megdöglés előtti állapotban lévő akkumulátor hogyan tud ilyen értékeket adni. Egy biztos, innentől kezdve nem látom értelmét az ilyen jellegű bevizsgálásnak kivéve, ha az autóval nem mentem egy métert se az utóbbi 1 napban.
Az indítási probléma jelenleg teljesen megszűnt, de azért nyilván teljesen nem nyugodtam meg. Hiába, csak 23 éves a kis drágaság...
Pl a kipufogó leömlő csavarjaival én rendszeresen megszívom, a 146-nál is (megszakadt a menet a tőcsavaron, másik kijött magával rántva a menetet a hengerfejből, utána lehetett helicoilozni), itt meg simán lejött minden.
Ó, remek! Végre nem csak én rakosgatom az ilyesmiket be! :D
Na de miért is nem jött volna szét? Most hirtelen három öthengeres motort szedtem szét, ilyen problémára még csak nem is számítottam. És még jön egy dízel is a sorban, aztán ritkítom a roncsokat.
Amikor utoljára kiput kellett cserélnem, az a 146-on volt 7-8 éve, és szerintem volt vagy tíz fajta, és a katalizátortól hátrafelé jóval olcsóbb volt, mint most egy dob.
Akkutálca alatti testkábel , valóban az? Van amikor már csak.pár szál tartja. Kéziműszerrel hiába méred ki, pár milliamper átmegy rajta.... Van terhelővillád?
Következő? neuralgikus pont lehet még az önindító és a motorblokk közötti kapcsolat....
Lennének még 5leteim....
Gyakorlatilag downer vagy zolee car-társak sokkal profibbak, meg kénevárni ők mit tanácsolnak.....
Egy Fiat Brava 1.2 SX autónál az alábbi problémák jelentkeztek és ebben kérnék tanácsot.
A jármű nem indul, de csak HIDEG motorral. Az első időszakban némi erőlködés hallható volt az önindító felöl, de mostanra már annyi se. A két szélső mutató ugrál a műszerfalon egy ideig és ilyenkor néha az ABS hibakód is előjön. Hibakód egyébként nem marad fenn a műszerfalon az indítózás után.
Akkumulátor, generátor beméretve kétszeresen, mindkettő tökéletes. Az akkusarukat megtisztogattam. Visszaolvasva a fórumon, még a testelési pontok tisztítását láttam ötletként 1-2 helyen, azokat viszont nem tudom, hol vannak. Gyertyák (NGK) kb. félévesek, holtponti jeladó (Valeo) és önindító (emlékeim szerint Magneti Marelli) kb. 2 éve voltak cserélve. Nem tudom, van-e jelentősége, de esők után jelentkezett először a probléma. Egy ideig bíztam ebben a lehetőségben, de egy melegebb napot követően sem történt lényegi változás.
Tegnapelőtt az autóvillamossági szerelőm – elmondva persze, hogy jól „tele van” – azt mondta, hogy először a helyi önindító szerelővel beszéljek, mert ott lesz a gond. Ő tőlem kb. 2 km-re lakik. Egy rövid betolás után simán indult az autó. Mire odaértem a szerelőhöz kb. 15 indításnál mindannyiszor „pöccre” indult persze a gép. Annyit mondott, hogy ő kiszerelni nem szokta, de meghallgatná, hogy milyen, amikor nem indul, ám persze alkalma így nem volt rá…
Tegnap reggeli próbálkozás szintén a szokásos, 4-5 alkalomból egyszer se indult az autó. Esély nem volt semmire, az önindító nem is tekert semmit. AC pumpa búgását hallottam hátulról, bár az indítózás után, nem azonnal. Inkább akkor, amikor már visszafelé fordítottam a kulcsot (de lehet, hogy így normális).
Talán jövő hét elején meg tudom beszélni az önindító szerelővel, hogy jöjjön el hozzám meghallgatni az egész folyamatot, ő nagyon készségesnek tűnt. De van egyáltalán értelme??? Saját eszem szerint amennyiben rossz lenne az önindító, akkor meleg motornál is jelentkezne vele a probléma. Bármilyen tanácsot elfogadok, előre is köszönöm a válaszokat!
Unix-ban tudtak nekem rendelni kipufogót visszaigazolással. ASSO. Egy 50-esért, előre fizetve, 4-5 hétre vállalva.
Na ez a durva, amikor ilyen lehetőséget kell kihasználni, mert nincs más. Vagyis a gyári létezik 110-ért, ebay-en is akad még Imasaf, majdnem annyiért.
Veszek még egy univerzális katalizátort, a gyári leadásával kapott összeg meg majd fedezi az egészet. Aztán remélem hogy 5-6 évig ezen nem kell gondolkoznom.
Igen , ez így van. Utcai használatra = napi használós kocsiba, nagyjából használ6atlan, de legalább is nem tanácsolt.
Nem kedveli a hidegindítást ....átmeneti(félmeleg ) üzemet , és max. 5e km-t bír ki.
könnyű kiszámolni, rá van irva a dobozára----> le mans 24 hours....valami ijesmi rémlik nekem...... átlag sebesség a le mans circuit-on kb.200km/h..... 24 óra ... plusz melegitő - hűtőkörök ....kijössz tankolni----> 24 X 200 = 4800 km plusz pár km biztonsági tartalék.... értsd: kb. 5 ekm -enként illik cserélni... régen kb. 5 e ft per liter volt az ára...olcsóbb biztos nem lett..... ergo 'nem éri meg ' utcai autóba... pedig de. Megéri,annak, aki..... :-DDD
Tehát még csak nem is gazdaságos.... mindezekkel együtt, én,. amikor még volt mibe tenni, imádtam.
'56 GTA tulaj koromban, amikor ez az olaj először "körbe ért " a sportszívben, kaptam egy másik autót. Szó szerint. Vagy másik motort, talán ez így pontosabb. Az eredményéről, többek között, beszámol6ott volna egy frissen motorcserélt osztrák Lancer Evo nem túl boldog tulaja ... néhány presztizsWágent vezető mánáger stb... stb... nekik senki nem mondta el - a velünk való tartós 1ütlét előtt HIHIHIhihihi....sátáni kacaj - nos azt nem tudták, hogy egy nehéz utazó limuzinban lévő dízel motor nem a tartós nagy fordulatszámok barátja.... azóta már megtanulták...sejtik...nem értik....
Régi szép idők...kirándulókocsi kiránduláshoz (nosztalgikus sóhaj) ...