Egyáltalán nem rossz ha figyelembe vesszük mi volt benne:
-tobbszori huzamos 170-185 palyan
-tobb ora allas balesetek miatt palyan es varosban
-lassu totyorges varosban
-nehany gyorsulas suzuki es markasabb autok ellen akik azt hiszik csak az o autoikon van gazpedal... (Valaki mindig emliti a Daewoo feelinget kb olyan :) )
Arr a megallapitasra jutottam valahol 7-7.5 korul a realis amit tud ha ezek az extrem esetek nincsenek. A mostani merest ugy teszem meg nem nyomom 120-130 fole es nyugisabban vezetek meglatjuk mit segit. Szukitot meg nem vettem ki.
Nekem lekopogom nem volt meg hibalistam. Van egy olyan erzesem ez az auto azt jobban szereti ha hasznaljak. Nekem fel ev alatt sikerult 15000 -et beletolnom es le a kalappal, en nagyon megszerettem ezt a kocsit.
Május 05. - től államvizsgázok ( azt hiszem és remélem ;) :D ) !
Ez mindent visz, semmilyen más program nem fog beleférni nekem március 19. - től ( első ZH félév végén ) az életembe. De utána, négy évet kell bepótolnom ! ;) :))
Isten látja lelkemet, hogy a példát csupán azért írtam eként, mert más szervet, kicsiny városunk környékén nem ismerek, akik lacsikat használnának. Semmi több nem volt a hasonlatomban. (Meg is nézem mindig azt a pár gépet, amelyikeket az őrs előtt látok parkolni. Van egy fehér, egy sötétkék egy fekete és egy piros példányuk.)Teljesen egyetértek azzal az észrevételeddel, hogy ez az összes cégre érvényes lehet...sajnos.
Neked van már programod ápr. 28-ra? :-))
Jó, hogy újra itt vagy köztünk, hiányoztak már a hozzászólásaid!
Nna. A feliratok elcsúsztak a képekhez képest, de talán így is érthető.
Jó lenne erről a dologról a lehető legtöbb visszajelzés a részetekről, ugyanis azért nem foglalkozik a GM központ a dologgal, mert még nem érkezett ilyen jellegű problémáról bejelentés. (Nálam is csak furcsálta a szervíz a lé szinét, de ezzel le is volt zárva a dolog. Részemről viszont nem.)
Azért ezt a szerelést (a sérülékeny műa. rögzítők miatt) inkább szakember végezze (bár mint a listámban olvasható ők is hibázhatnak).
Hát a benzin szűrő az egyszerűbb dolog, ezt a 45 e-es szervíznél úgyis cserélik. A jobb hátsó kerék mögött, az alvázon keresendő (ha jól rémlik egy műanyag dobozban). Benzincsőről felismerhető. Bele nem lehet látni (fémházas, nem bontható), de a belőle lefolyó benyát egy átlátszó edénybe felfogva ellenőrizhető. Sokkal látványosabb, ha az AC-t szeded, szedeted ki (vezeték rögzítő müa. pöckökre itt is, és a szűrőnél is nagyon vigyázni! egy kolléga szűrőcsere után a ferihegyi (reptéri) gyorsforgalmin vesztette el a benzinnyomást, neki ott nyomta le a csövet).
Az AC (kombiról beszélek, de sztem a többi kivitelre is áll) a hátsó ülés alatt található. Az ülést két patent tartja (két oldalt, az elejénél), ezt oldalanként egy-egy határozott mozdulattal lehet 'feltépni'. Ekkor látsz egy kerek fém lapot. ezt kell felfeszíteni (fekete szinű ragaccsal van rögzítve, azzal vissza is tehető). Kézre vigyázni, éles, sorjás a széle, könnyen vág. Alatta ott az AC a tankba rögzítve. Csövek+ vezeték leold. kör alakú rögzítő gyűrűt kioldani, és kiemelhető az AC. Ha az aljából fekete levet tudsz kiönteni: bingó. Az AC szűrőjét nem is kell vizsgálni (nem egyszerű).
Rakok fel egy pár képet az AC-ről, így szemléletesebb:
Megvédtem magunkat ész érvekkel, ne félj ! Adtam nekik hideget - meleget ! :D
Egyébként van igazságod, "nálunk" tényleg sokan ész nélkül ütik az autókat, aztán meg csodálkoznak, hogy az egyébként normál hétköznapi használatra gyárott autók széthullanak. Amúgy, ha minden nap több különböző sofőr több különböző módon üti vágja szerencsétlen autókat, lehet azokon bármilyen embléma, előbb-utóbb elfárad valamelyik része, aztán meg megy a sopánkodás, hogy nincs autó. Én sem vagyok szent, az első lehetőségnél ( a nedves fehéraszfaltot egyszerűen imádom :)) ) keresztbe megyek az autóval, de ésszel és élvezetből ! Aztán van a másik véglet, aki ha kell ha nem, csak úgy a bunkó vezetési stílusa miatt hideg motornál is tiltás után vált el, aztán csodálkozik, ha az autó több olajat eszik, mint benyát. Mondjuk azt gondolom, hogy ez a legtöbb cégre jellemző, ahol a kollektív felelősség tudat uralkodik és az egyes sofőrök nem tartoznak konkrét felelősséggel az autókért. Az egygazdás autók nálunk is hibátlanok, de a többiek, ááá, fájna a szívetek.....
Taxinál nem oly egyszerű a csere, sok-sok óra, és nem kevés pénz. ráadásul a szervízbe sem engedem beköltözni a gépet, mert dolgoznia kell. Ettől függetlenül nem vagyok teljesen pesszimista a gép jövőjét illetően. A két tréleres eset egyike szerelési hiba, a másik a trutyi következménye. egyébként meg munkaképes a gép. Általában akkor szoktak ezek a szerkezetek megfelelő állapotba kerülni, amikor saját "ápolásba" kerülnek (és nem munkadarbénk "kezelik") szegényeket. mondjuk a tankba összegyűlő trutyit ez nem igazán érdekli. Ez ettől függetlenül ott van. És mivel olybá tűnik, hogy típushiba, más is számíthat rá. Mondjuk nem kell miatta pánikba esni, mivel úgy tűnik, hogy a folyamatosan benzinnel járó gépeknél (én leginkább gázzal hajtom) ez a valami kiürül. Azt azonban mindenkinek ajánlom, hogy ne hagyja az autóját sokáig kevés benyával a tankjában (8-10 l. alatt) állni, mivel ebben az esetben (kolléga története) a szmötyi kirakódik+kikeményedik az AC pumpában, és megfogja azt. Innentől kezdve no benya, no indítás. Persze egy kis áztatással ez is orvosolható (a tapasztalat alapján), de azért inkább kerülendő.
Sok Lacsi valóban gondmentes(ebb). A lista nagyrésze azonban 25 e. km. után keletkezett. ez azonban ne vegye el a kedvedet. Az előző autómnál (Fiat Croma 1.9 TDID) sokan azzal rémísztgettek, hogy 200 e. km környékén széthullik a motor. Mondjuk tudok olyanról, akinél ez be is jött. Az enyémén csak olaj+vez.mű. szíj volt cserélve. Az autót az eredeti izzítógyertyákkal, porlasztócsúcsokkal, stb. vitte el az új gazdi. 300 e. km. tájékán volt kuplungcsere (az első).
Kaposújlak mint helyszín nekem nincs messze. Ápr. 28-ra sincs eddig semmi....de!
Konkrétumot én már nem írok annak a fényében, hogy az első talink egyik kezdeményezője (helyszín) voltam, aztán meg családi okok miatt nem tudtam elmenni. Azóta is bánt a dolog. Ezért még egyszer a résztvevőktől elnézést, de sajnos nyomós okom volt a távolmaradásra.
No majd meglátjuk..."ha addig a kutya nem szarik valamit"...ahogy mondják felénk.
Sziasztok! Már régen nem írtam, sok a munka, de azért olvasom a fórumot. 1,6 Platinum SW, ma volt másfél éves, 57500 km-nél tartok, eddig 3 tompított izzócserém volt, más semmi. Nem megyek nyúlszőrkalapos bácsisan, a fogyi maradt 7,3 és 7,5 közt. A télen a fűtést is automatával intéztem , esős időben néha bekapcsolt a klíma, és indulás után a szélvédő párátlanítással kezd néhány percig, utána meg bekapcsol a fűtőventillátor és felmelegíti az autót. Egész télen nem vettem le, ment rendesen. Reggel indulás után néhány percig még nem taposom nagyon, hadd melegedjen. A kötelező szerviz 45000 km-nél 25000 forint alatt volt . Szerintem a következő több lesz. Már kipróbáltam a Captivát, de még csak benzines volt itt. Egy ismerős vett, és kb 13 liter a fogyasztása. Most ennyi, majd írok .Sziasztok.
Az ILSAC egy ugyan olyan kenőanyagokat minősítő intézet, mint az API vagy az ACEA.
A GF 3pedig megfelel az API SL benzines minősítésnek.
Ezt az infót olajdikitól kaptam!
Szerintük a mi koreai vasaink sokkal hamarabb szét fognak hullani, mint a neves márkák autói.
Bár nem jelentősen, de az is nyom a latba valamit, ha egy nagymárka-függő hazánkfia a koreai autót üti vágja (mondjuk a melóhelyi kocsit...és ez nem célzás akart lenni a rendvédelmi szervekre) amikor meg hazamegy, akkor símogatja, törölgeti a német vasat. Ily különböző bánásmód mellett tuti, hogy a koreai előbb elhalálozik..:-))
Akinek meg ennyire fussa a pénztárcájából, az a koreaira is úgy vigyáz, mint a szeme fényére, mert sokat kell robotolnia ennyi pénzért is. Sajna én ebbe a kategóriába tartozom.
Szerény – bár nem mérvadó - véleményem szerint ugyanis Stocz úr 5652 hozzászólásának 3., 4., (így az 5. is), 6., 7., 8., 9. pontjaiban jelzett hibák mind-mind erre a szutyokra vezethetőek vissza.
Mélységesen egyetértek..már amennyire lehet biztosra menni így láttatlanban a tapasztaltak leírása alapján.
A traffiról jutattod eszembe ! Hétvégén M3 volt, Bp. - Mezőkövesd 160-170 kormolás címszó alatt. Már lassan két hónapja csak rövid utakon mentünk a vassal a városban, mondom ideje kikokszolni egy kicsit, amit meg is történt, de nekem nagyon kimentek a fejemből ezek az új traffi dobozok. Az M3 - on tudtok ilyenről ? Én közel vagyok a tűzhöz, de ezt az infót most így hirtelen nem vágom.
Az alábbi hibalistákra reagálva, a kilincs belső oldaláról nálunk is kopik a fény, de a többit kopp - kopp nem tapasztalom. Én szeretem ezt az autót, épp ma kellett megvédenem a koreai vasakat a belső fórumunkon, a "német - japán semmi más" hívő kollégák előtt. Szerintük a mi koreai vasaink sokkal hamarabb szét fognak hullani, mint a neves márkák autói. Persze erre a vélekedésre épkézláb indokolást nem kaptam.
A "fekete levest" és a tervezett több százezer km-t futást hogyan lehet összeegyezetni?
"Szervíz szerint nem érdemes cserélni." Nekik valóban nem! Szerintem meg az autó lecserélsét kellene fontólóra venni. Amíg garanciális, és nem feltétlenűl új autóra. Ez a lista túl sok és túl hosszú... és a jövőre nézve sem kecsegtet!
Mindez csak egy nézőpont, szívesebben írtam volna + véleményt!
Sziasztok!
Stocz és Georgebob kollégák panaszáradata után tényleg úgy érzem, hogy szerencsés csillagzat alatt születtem (bár ezt eleddig nem túl gyakran tapasztaltam). Ez még akkor is igaz, ha nekem is kezd szépen lassan elfogyni a kilincseknél a festék (1 éves a gép... lehet, hogy meg kellene tanulnom a családdal együtt a teleportálást, akkor nem kellene azokat a fránya ajtókat nyitogatni…, nem tudtok valahol egy jó tanfolyamot e témában?), de egyelőre – a trehány rádió-visszaszerelést és az ehhez kapcsolódó felesleges szervizlátogatásokat leszámítva - a hibalistám itt véget is ért.
Abban tökéletesen egyetértek a panaszkodókkal, hogy bár ezeket a gépeket (már) nem az örökkévalóságnak tervezték, ezért illik kibírniuk a normál használat mellett 50–100ezer km-t különösebb gond nélkül. És e tekintetben szerintem nincs különbség a szerint, hogy valaki egy év alatt (taxi), vagy 4-5 év alatt teszi bele az első 50ezret…. Abban meg – szerintem - CápaFerinek van igaza, hogy ezért a pénzért nem kell csodákat várni, ha a felszereltség a magasabb kategóriájú autók között is megállná a helyét – márpedig megállná!!! – akkor máshol kell a gyártónak a költségeket megspórolni. És ennek bizony áldozatul fog esni mondjuk a hajtásrendszer váltóstul, motorostul (mert ugye egyik sem a legújabb fejlesztés…), meg itt-ott előfordul egy-két trehányabb minőségellenőrzés után útjára bocsátott darab is... Mindezt nem azért mondom, hogy ebbe bele kellene nyugodnia bármelyikünknek is, attól még, hogy valami relatíve olcsó, még nem kell sz…nak lennie. És éppen ezért ha valami nem klappol, akkor nem kell elfogadni a szerviz vállvonogatását, hanem addig kell a nyakukra járni, amíg történik valami érdemleges is az adott probléma elhárítása érdekében. És pont ezt teszi Stocz és Georgebob kolléga, és minden tiszteletem az övék, hogy folyamatosan szorongatják a kereskedők meg a szakik tökeit, kiállnak az igazukért (és ezzel a hibákkal kevésbé „megáldottakért” is), gondolom nem kevés extra elfoglaltságot találva ezzel maguknak…
És a bevezető szösszenet magyarázata:
Én lennék ugyanis az a tagtárs, akit a régebbi ismeretségünkre (meg munkahelyi lehetőségeimre) tekintettel Stocz márkatárs megkért, tudnék-e segíteni kideríteni, mégis mi a szent sz..r lehet ez a benzinjében.
Az analizáció eddigi története, egyenlőre korrekt és cáfolhatatlan végeredmény nélkül:
A rendkívül érdekes állagú trutymó szemrevételezése alapján elsőre arra gondoltunk, hogy ez az igen finom eloszlású (szinte szuszpenzió – ha mond ez valakinek valamit), nagyon lassan kiülepedő fekete színű valami esetleg széntartalmú valami lehet. Hogy honnan kerülhetett bele? Talán az üzemanyagtöltő nyílás melletti szuszogóból, ami tudvalevőleg aktívszenet tartalmaz a szagok „csillapítására”. Ennek örömére az analizáció első lépése arra szorítkozott, hogy akkor szűrés és a benzin leszárítása után ezt el lehet hamvasztani, és ha ez így van, akkor a feltevésünk vszínű helyes, lehet menni anyázni a szervizbe. Hát itt tévedtünk: Ebben az izében minden volt, csak szén nem, ugyanis az istenért nem hamvadt el. Sajnos történt némi malőr, a lényeg annyi, hogy hosszas további küzdelemmel az így előállt maradványból annyit sikerült megállapítani, hogy rengeteg (ez alatt persze 5-10-20 milligrammnyi mennyiségeket kell érteni…) ólmot, rezet, bórt, kadmuimot, foszfort, miegymást tartalmaz, amely – főleg így együtt - mind mind kiváló festék-alapanyag.
Az összetevők fajtájának és pontos arányának meghatározása után – és ez a további vizsgálat célja – alapján talán a GM is hajlandó lesz utánajárni, hogy mégis milyen gyártási lépcsőben használják azt (és főleg hol az üzemanyagrendszer alkatrészeiben…!) az anyagot, amiből ez az üzemanyagba kerül. Merthogy nem a benzinnel tankolta a kolléga, az tuti.
És akkor itt egy kérés a szelepproblémával küszködő tagtársakhoz:
Ha esetleg megkukkantanátok (vagy alkalomadtán a szervizzel megkukkantatnátok) az üzemanyagszűrőtöket, netán az AC saját szűrőjét, a ház belsejét ilyen szutyok nyomait keresve, talán közelebb vihetne a megoldáshoz.
Szerény – bár nem mérvadó - véleményem szerint ugyanis Stocz úr 5652 hozzászólásának 3., 4., (így az 5. is), 6., 7., 8., 9. pontjaiban jelzett hibák mind-mind erre a szutyokra vezethetőek vissza. A szutyok ugyanis olyan apró részecskékből állt, hogy egy bizonyos része az üzemanyaggal egészen biztosan átjuthat mindenféle szűrőn, és így akár lerakódást, beégést is tud(hat) okozni.
Sziasztok! Tudtok segiteni hogy elinditottam egy auto vásárlást részletre még nem fizettem be semmt! Az automat beszámitják a vételárba! Csak találtam egy másik autot aminek jobban haszát tudnám venni! Ilyenlor mit lehet csinálni? A szerzödés azt hiszem előzerzödés! Ha tudtok valamit irjatok! Köszi!!