HI! Természetesen garis lesz, valószínű a hidraulika szállt el. Hogy mit mondj? Igazából semmit. Viszont ha nem megy be lábon, kötelezően ki kell jönniük és beszállítaniuk ingyen. Én nem is erőltetném a bevitelt, jöjjenek csak érte!!!
a másfél éves 23 ezret rendben futott 1,6 SW örömnek vége! Margit hídon jött rá, hogy egyre nehezebb a sebességváltás, majd lehetetlen is. Fel kell pumpálni a pedállal, akkor egy darabig bírja, aztán megint. Semmi kóros zaj, csak ez: nincs kuplung. Folyadéknívók rendben. Munkahenger, vagy mi? Holnap szervíz, persze, remélem ez garis. Mit mondjak, h. ne vágjanak át?
Nem, soha nem tankoltam Tesco-s (Metros, stb.) üzemanyagot. Csak neves kútnál csorgatom a lét. Mondjuk ez sem jelent semmit. A vázolt dolgoknál természetesen nekünk is (szervíz+én) a szennyezett üzemanyag jutott elsőként az eszünkbe. Ez azonban onnan kezdve megdőlt, hogy az idő múlásával az én tankomban is egyre több kosz látszódott, ráadásul kiderült, hogy több autóban is ugyan ilyen koszt találtunk. Az meg ugye kizárható (legalább is elég kicsi a valószinűsége), hogy véletlenül mindannyian ugyan ott tankolunk. Nekem ráadásul benyából nincs törzshelyem, hiszen gázzal járok, benzin havonta kb. egy fél tanknyi fogy.
Lehet, hogy Stotz Úr is benyalt ilyen benyát? Hmmm..
Felénk is jártak már pórul Tecsós benyával, sosem tankolok ott. Kizárólag nagy forgalmú -ezáltal jobban átpörgő készletű- MOL kutakra járok. Egymás után egyszer tankoltam JET-en, furcsán ment a lacsi utána. Shell-re pláne nem megyek, mert a mi kutunk messze híres a pancsolásról. 3 havonta rúgnak ki valakit, aki nem veti alá magát a főnök "kiképzésének". Saját szememmel láttam pl., hogy a hátsó ajtón adogatják ki a benyát a taxisoknak, ott dolgozótól meg hallottam, hogy elszámolás előtt vödörszámra pótolták vízzel a tartályokban a lecsalt benyát. Több ismerősöm aki rendszeresen jár ki osztrákba azt mondja, hogy szebben megy a kocsija az ottani anyagtól, ha teheti ott tölti meg. No comment...
áruljátok már el, hogy hogyan lehet egy 1,6 SW-ből (pláne aut. klímával) ilyen átlagfogyasztásokat kihozni....
Hali!
Csatlakozva Picuj és Adria 007 Cartárshoz, a több mint 23 ekm után, hibalistaként eleddig 2 jobbos tompított csere után az átlagfogyi nem több 8.5 lityinél, annak ellenére, hogy napi szinten 2a, 2b, 3-as bevezető, bp-n keresztül infopark viszonylatban gurul többségében a szerkezet.
A sebességet bp-n a forgalom :-((, a többi helyen jellemzően 90-kilo20 között, sietősen akár kilo40 is elöfordul.
Oriasi kulonbseg van motor es motor kozott ugyanabban a markaban tipusban.
Pelda:
Elotte anyosom Daewoo Matizát vezettem (nagyon szerettem mert iszonyatosan jo auto volt a kategoriajaban)
Nos az az auto meg az elso 50 kozott volt ami kis hazanba erzekett es koreai osszeszereles.
Az istenert nem birtam 4.5-5 fole vinni a fogyasztasat barmilyen okor modon is vezettem meg ha 145-ot kisajtoltam belole akkor sem. Nos haveromnak Lengyel osszeszerelesu volt ugyancsak 800 kobcenti es az ove siman falta a 7 litert. Raadasul az ove majd 4 evvel fiatalabb mint a mienk. Fejlesztes = fogyasztasnovekedes?
Tehat valami miatt meg sem ugyanaz volt. Mindent megprobaltak allitani a szervizben ismerosoknel de a fogyasztas nem ment le. Szerintem nallad is hasonlo lehet. Nem tudom mi az ami valojaban kulonbozik ilyenkor a motorban de valami tuti.
Nekem ez a tapasztalatom, lojetek le ha hujeseget mondtam.
áruljátok már el, hogy hogyan lehet egy 1,6 SW-ből (pláne aut. klímával) ilyen átlagfogyasztásokat kihozni.... Adria 007 hol tartasz továbbképzést?
Én sem csak városban használom, kipróbáltam már az öreguras és a kissé - hogyismondjamcsak - sportosabb vezetési stílust is, de nekem az istenért nem megy 9,5 alá, és ezt is már úgy, hogy még a fényszórót is kikapcsolom, ha csak lehet...
(Az tény, hogy nem az öregurasnál volt kevesebb...)
Ennyire falábú - pár 100ezer km-t van már levezettem röpke pályafutásom alatt - egyszerűen nem lehetek...
Még mindig vannak jó kereskedők, de ezt arra a gumisra értem, aki az ENZO H felnimet nem akciósan 15000/db-ért adta. Most egy kicsit azért boldog vagyok. (19000/db-ért találtam az általad adott oldalon). De félre ne értsd, csak nekem általában nincs szerencsém a kereskedőkkel, de ez a ritka kivételmegszépíti a napomat, üdv, georgbob
Egyáltalán nem rossz ha figyelembe vesszük mi volt benne:
-tobbszori huzamos 170-185 palyan
-tobb ora allas balesetek miatt palyan es varosban
-lassu totyorges varosban
-nehany gyorsulas suzuki es markasabb autok ellen akik azt hiszik csak az o autoikon van gazpedal... (Valaki mindig emliti a Daewoo feelinget kb olyan :) )
Arr a megallapitasra jutottam valahol 7-7.5 korul a realis amit tud ha ezek az extrem esetek nincsenek. A mostani merest ugy teszem meg nem nyomom 120-130 fole es nyugisabban vezetek meglatjuk mit segit. Szukitot meg nem vettem ki.
Nekem lekopogom nem volt meg hibalistam. Van egy olyan erzesem ez az auto azt jobban szereti ha hasznaljak. Nekem fel ev alatt sikerult 15000 -et beletolnom es le a kalappal, en nagyon megszerettem ezt a kocsit.
Május 05. - től államvizsgázok ( azt hiszem és remélem ;) :D ) !
Ez mindent visz, semmilyen más program nem fog beleférni nekem március 19. - től ( első ZH félév végén ) az életembe. De utána, négy évet kell bepótolnom ! ;) :))
Isten látja lelkemet, hogy a példát csupán azért írtam eként, mert más szervet, kicsiny városunk környékén nem ismerek, akik lacsikat használnának. Semmi több nem volt a hasonlatomban. (Meg is nézem mindig azt a pár gépet, amelyikeket az őrs előtt látok parkolni. Van egy fehér, egy sötétkék egy fekete és egy piros példányuk.)Teljesen egyetértek azzal az észrevételeddel, hogy ez az összes cégre érvényes lehet...sajnos.
Neked van már programod ápr. 28-ra? :-))
Jó, hogy újra itt vagy köztünk, hiányoztak már a hozzászólásaid!
Nna. A feliratok elcsúsztak a képekhez képest, de talán így is érthető.
Jó lenne erről a dologról a lehető legtöbb visszajelzés a részetekről, ugyanis azért nem foglalkozik a GM központ a dologgal, mert még nem érkezett ilyen jellegű problémáról bejelentés. (Nálam is csak furcsálta a szervíz a lé szinét, de ezzel le is volt zárva a dolog. Részemről viszont nem.)
Azért ezt a szerelést (a sérülékeny műa. rögzítők miatt) inkább szakember végezze (bár mint a listámban olvasható ők is hibázhatnak).
Hát a benzin szűrő az egyszerűbb dolog, ezt a 45 e-es szervíznél úgyis cserélik. A jobb hátsó kerék mögött, az alvázon keresendő (ha jól rémlik egy műanyag dobozban). Benzincsőről felismerhető. Bele nem lehet látni (fémházas, nem bontható), de a belőle lefolyó benyát egy átlátszó edénybe felfogva ellenőrizhető. Sokkal látványosabb, ha az AC-t szeded, szedeted ki (vezeték rögzítő müa. pöckökre itt is, és a szűrőnél is nagyon vigyázni! egy kolléga szűrőcsere után a ferihegyi (reptéri) gyorsforgalmin vesztette el a benzinnyomást, neki ott nyomta le a csövet).
Az AC (kombiról beszélek, de sztem a többi kivitelre is áll) a hátsó ülés alatt található. Az ülést két patent tartja (két oldalt, az elejénél), ezt oldalanként egy-egy határozott mozdulattal lehet 'feltépni'. Ekkor látsz egy kerek fém lapot. ezt kell felfeszíteni (fekete szinű ragaccsal van rögzítve, azzal vissza is tehető). Kézre vigyázni, éles, sorjás a széle, könnyen vág. Alatta ott az AC a tankba rögzítve. Csövek+ vezeték leold. kör alakú rögzítő gyűrűt kioldani, és kiemelhető az AC. Ha az aljából fekete levet tudsz kiönteni: bingó. Az AC szűrőjét nem is kell vizsgálni (nem egyszerű).
Rakok fel egy pár képet az AC-ről, így szemléletesebb:
Megvédtem magunkat ész érvekkel, ne félj ! Adtam nekik hideget - meleget ! :D
Egyébként van igazságod, "nálunk" tényleg sokan ész nélkül ütik az autókat, aztán meg csodálkoznak, hogy az egyébként normál hétköznapi használatra gyárott autók széthullanak. Amúgy, ha minden nap több különböző sofőr több különböző módon üti vágja szerencsétlen autókat, lehet azokon bármilyen embléma, előbb-utóbb elfárad valamelyik része, aztán meg megy a sopánkodás, hogy nincs autó. Én sem vagyok szent, az első lehetőségnél ( a nedves fehéraszfaltot egyszerűen imádom :)) ) keresztbe megyek az autóval, de ésszel és élvezetből ! Aztán van a másik véglet, aki ha kell ha nem, csak úgy a bunkó vezetési stílusa miatt hideg motornál is tiltás után vált el, aztán csodálkozik, ha az autó több olajat eszik, mint benyát. Mondjuk azt gondolom, hogy ez a legtöbb cégre jellemző, ahol a kollektív felelősség tudat uralkodik és az egyes sofőrök nem tartoznak konkrét felelősséggel az autókért. Az egygazdás autók nálunk is hibátlanok, de a többiek, ááá, fájna a szívetek.....
Taxinál nem oly egyszerű a csere, sok-sok óra, és nem kevés pénz. ráadásul a szervízbe sem engedem beköltözni a gépet, mert dolgoznia kell. Ettől függetlenül nem vagyok teljesen pesszimista a gép jövőjét illetően. A két tréleres eset egyike szerelési hiba, a másik a trutyi következménye. egyébként meg munkaképes a gép. Általában akkor szoktak ezek a szerkezetek megfelelő állapotba kerülni, amikor saját "ápolásba" kerülnek (és nem munkadarbénk "kezelik") szegényeket. mondjuk a tankba összegyűlő trutyit ez nem igazán érdekli. Ez ettől függetlenül ott van. És mivel olybá tűnik, hogy típushiba, más is számíthat rá. Mondjuk nem kell miatta pánikba esni, mivel úgy tűnik, hogy a folyamatosan benzinnel járó gépeknél (én leginkább gázzal hajtom) ez a valami kiürül. Azt azonban mindenkinek ajánlom, hogy ne hagyja az autóját sokáig kevés benyával a tankjában (8-10 l. alatt) állni, mivel ebben az esetben (kolléga története) a szmötyi kirakódik+kikeményedik az AC pumpában, és megfogja azt. Innentől kezdve no benya, no indítás. Persze egy kis áztatással ez is orvosolható (a tapasztalat alapján), de azért inkább kerülendő.
Sok Lacsi valóban gondmentes(ebb). A lista nagyrésze azonban 25 e. km. után keletkezett. ez azonban ne vegye el a kedvedet. Az előző autómnál (Fiat Croma 1.9 TDID) sokan azzal rémísztgettek, hogy 200 e. km környékén széthullik a motor. Mondjuk tudok olyanról, akinél ez be is jött. Az enyémén csak olaj+vez.mű. szíj volt cserélve. Az autót az eredeti izzítógyertyákkal, porlasztócsúcsokkal, stb. vitte el az új gazdi. 300 e. km. tájékán volt kuplungcsere (az első).
Kaposújlak mint helyszín nekem nincs messze. Ápr. 28-ra sincs eddig semmi....de!
Konkrétumot én már nem írok annak a fényében, hogy az első talink egyik kezdeményezője (helyszín) voltam, aztán meg családi okok miatt nem tudtam elmenni. Azóta is bánt a dolog. Ezért még egyszer a résztvevőktől elnézést, de sajnos nyomós okom volt a távolmaradásra.
No majd meglátjuk..."ha addig a kutya nem szarik valamit"...ahogy mondják felénk.
Sziasztok! Már régen nem írtam, sok a munka, de azért olvasom a fórumot. 1,6 Platinum SW, ma volt másfél éves, 57500 km-nél tartok, eddig 3 tompított izzócserém volt, más semmi. Nem megyek nyúlszőrkalapos bácsisan, a fogyi maradt 7,3 és 7,5 közt. A télen a fűtést is automatával intéztem , esős időben néha bekapcsolt a klíma, és indulás után a szélvédő párátlanítással kezd néhány percig, utána meg bekapcsol a fűtőventillátor és felmelegíti az autót. Egész télen nem vettem le, ment rendesen. Reggel indulás után néhány percig még nem taposom nagyon, hadd melegedjen. A kötelező szerviz 45000 km-nél 25000 forint alatt volt . Szerintem a következő több lesz. Már kipróbáltam a Captivát, de még csak benzines volt itt. Egy ismerős vett, és kb 13 liter a fogyasztása. Most ennyi, majd írok .Sziasztok.