Ha a tavalyi "felújításkor" megépült volna a gyöngyösfalui kitérő, megvalósulhatott volna a 30 perces követésű, ütemes menetrend, ami járatsűrűségével felvehette volna a versenyt a volánnal például..., csak hihetetlen, hogy megint "elfogyott" a pénz, érdekes...
Ha elkészül, akkor a hatalmas előnyt jelent a Kőszegi vasútnak akkor csak a START-on múlik, hogy kihasználja ezt vagy nem.
Hiszen a busz mellet az az érv szól, hogy pont a belvárosban áll meg több iskola környékén. De ha ez megszűnik már nem lesz ez érv. Ekkor lehetne csökkenteni a buszok számát Sm-Kőszeg-Sm közt. A vasút meg simán elviszi a plusz kapacitást és a havi bérlet magába, foglalhatná szombathelyi helyjáratos buszokat is.
Jónak jó csak nem a helyi igényekhez van igazítva.
Ami jó benne:
- Könnyű megjegyezni a mentrendet
- Sűrűn jár a vonat
Ami rossz:
- Már az említet helyi igények
- Jó lenne, ha egy 10 perccel hamarabb érkezne Sm-re
- De a legrosszabb hogy egy sz@ros 18 km kihagy megállókat
A Bz-ről meg jobb ha nem is beszélünk.
Semmi gond szólj a terület tulajdonosainak, hogy adják egy picit olcsóban, aztán mehet.
De én is remélem, minél hamarabb meg valósul. De én az újalagútra vagyok kíváncsi milyen lesz.
Az állomás melletti, most alig kihasznált területen lesz a buszállomás. A 70-es években iparterület volt, azóta csak pang. (Ott volt a tejüzem, a Volán telep és gabonaraktár is volt ott*, iparvágánnyal. (Az A-B vágányok helyén volt a 80-as évek elejéig a kiágazó, a 90 fokos fordítást egy kis kézi teherkocsifordítóval végezték el, majd gondolom kézzel lökték tovább a kocsikat.) Én még láttam ott tolatást...
*A magtár-épületek azóta is megvannak. A tejüzem bontásra került**, a buszjavító helyén közben autókereskedés van vagy volt.
**A helyén lévő üres placc busztároló, a reggeli és a délutáni csúcs között szokott beállni 1-2 busz, ami már nem fér el az Éhen Gyula téren.
Ha jól értem, akkor Szombathelyen lesz új buszállomás a vasútállomás mellett?
Hol, mert ott most is van, na jó tudom nagyrészt helyi járatok, de vannak ott távlságiak is. Nah, mindegy, mert akkor legalább lesz átszállás a vonatra ahonnan eddig nem volt bizonyos irányokba, ez pozitív.
De attól miért kéne mondjuk minden busznak onnan indulnia? Attól még nem feltétlenül lesz egyenlő a verseny. Indítani lehetne a buszok egy részét (azt, amelyik pl északi, vagy keleti irányba megy) továbbra is a buszpályaudvarról, aztán Kőszeg fele betéríteni a vasútállomásra, vagy a vasútállomásról indulva betéríteni a régi buszpályaudvarra. Ezekben az esetekben sem lenne egyenlő a verseny, mivel a busz le tudná jobban fedni a belvárost.
Annyi lenne az extra, hogy héhány relációban lesz átszállás, ahol eddig nem volt.
Miért lenne mindenkinek jobb? A vonaton elfér a bicikli, és van ülőhelyed is. A gond ott van, hogy a busz Kőszegen helyijárati funkciót lát el, helyközi bérlettel, míg a vonatnál külön bérlet kéne rá, és emiatt tartja a Volán a markát az önkormányzatnál a veszteségek miatt, holott ő tette veszteségessé a buszos lenyúlással.
Amúgy Gencsre a vonat a jobb mindkét irányból, csak a többi helyre nem.
Már majdnem mindekinek jobb a busz mint a vonat, eddig is csak azért használták, mert senki nem ellenőrizte a jegyüket és mehettek "ingyen", ez nem tűnt fel?
Az utaslenyúlásra a legjobb példa, hogy a Kőszeg buszok érintik a vasútállomást. Minek? Aki ott van, menjen vonattal! A busz elsősorban azoknak jó, akik a buszállomáson szállnak fel, mert ott van egy csomó iskola és egyéb intézmény.
??? Bár eléggé lerobbant az a vonat, de azért a MÁV átlagos szintjénél nem rosszabb. A menetrend jó, a menetidő is rövidült az utóbbi időben. Régen felfelé volt 30 perc is, pedig akkor még Kámonban sem állt meg.
Egy bizonyos szintű agymosást jelenleg végrehajtanék a lakosság 85%-án. Hisz volt nálunk is. Mégegy nem fog megártani. Nem fog fájni. :-) Lecserélésre megjegyzem még: ellehet innen menni. :-))))) Ha nyugatra megy mondjuk Franciaország vagy vonat vagy autó, Németországban vegyes, Svájc hajjaj csak vonat jöhet szóba -sok esetben- 20 percenként. :-)
Hová tűntek az utasok? Az iszonyúan sok busz már legalább 10 éve jár arra. Sőt mostanában egy kis mértékben ritkítottak is.
És hol vannak a mellékkocsik??? Itt a kirándulószezon, jót fog majd anyázni pár túrázó, aki eddig csak úgy felszállt, mert kisebb létszámú csoportot nem kell előre bejelenteni. És felszáll majd egy szombati napon két 30 fős csoport, és lesz majd morgás.
Úgy fértek fel, hogy se oda se vissza nem volt tele. Egyik másik négyesben csak ketten csücsültek. Egyébként a Bz+Bz nem működött egymással, a következő körre már ismét minden a régi volt. A Bz+Bzx+Bzx+Bz összeállítást lassan 5 hónapja nem láttam. Reggel Hernyó ment 7:XX-kor.