kb. 1.5 hónapja a masina faceliften esett át. Másik motort kapott, eredményképp a városi fogyasztás visszaesett 9,5 liter köré folyamatos klímával, és vagy 1.5x fickósabb lett. Ha valakit érdekelnek esetleg képeka cseréről, szivesen megosztom, csak nézzétek el nekem ha nem vagyok gyors a válaszadásban, mert klímás vagyok, és így a szezon vége felé is bolondok háza van. Továbbá így lett egy felújítandó fűzött blokkom, és egy tökéletes hengerfejem ami feleslegessé vált, no meg egy két apró motor körüli alkatrészem. Ha valakinek netán kellene, keressen, biztos megegyezünk.
Hétvégén kicsit alábújtam az autó alá, kiváncsiságból semmi javító szándék nélkül, s találtam pont középen kb. az első kerekekkel egyvonalba valami gumicsövet kb.15 mm-es ami lóg lefele a semmibe. Mi lehet ez ? Talán a klíma kondenzvíz kifolyója, mert néztem nem ér el sehova és nem csatlakozik semmihez :::
Hali, Egy ismerősömnek volna eladó gyári 6személyes hátsó üléssora ami a nagy műanyag dobozzal van(ami egyben az elválasztó fal is).Ha valakit érdekel dobjon egy mailt,és megadom a számát.
Ez tipikusan a "Csak rosszat róla" című hozzáállás. Mindenki tudja, hogy a márkaszervízekben az alkatrészárak 3-4 szeres szorzóval vannak megállapítva.
Aki itt vásárol, az nem barátja a saját pénztárcájának.
Fékbetét: Ugyanazt valóban megkapod harmadáron.
Trapézkar: A Traffic-én cserélhető a talpas, scak azt kell venni, mert csavarokkal kompletten adják. A régi szegecseket lefúrni, aztán már mehet is bele a másik. Kb 7.000,-Ft darabja. A kormányszervóra nincs mit mondani, ez van.
Mindenkinek javaslom, hogy nézegesse végig az autójában a motortérben a csövek és kábelek elvezetését, illetve rögzítését, mert amikor Csipesz autóját szétkaptuk, a hűtő oldalánál lévő légterelő a klíma csövét már elég rendesen elkoptatta, jó hogy észrevettük. Van rajta gégecső védelemnek, de addíg nem ér el, ameggíg kéne.
Hátsó féknél a 4-ből csak 1 betét fogyott el, de az rendszeresen. 28ezer a garnitúra. Szerencsére a 190-es Mercié ugyanez csak 5500-ért. Első futómű trapéz gömbfej másfél évig bírta, kímélő családi autó használattal. Rám akarták sózni a márka szervízben 44ezerért darabját trapézzal együtt, plusz munkadíj. Szerencsére 3 hét utána járással lett utángyártott 7700-ért, többet bírt, mint a gyári. Kormányszervó folyás - nagynyomású cső tönkrement. A csövet egy diósdi kisiparos legyártotta, ár: 1800 Ft 11ezer helyett, várakozási idő fél nap egy hét helyett. (ma is ezzel fut)
Sehogy. Mármint: te sehogy. Ehhez le kell fejteni a gázt, aztán a kompresszor szívóoldalán kell betölteni a megfelelő mennyiséget, aztán gáz vissza.
Ha kellett bele gáz, akkor valahol elmegy. Keress a klímacsöveken olajnyomokat, ez megmondja, hol megy el. Kritikus pont még a kompresszor tömszelencéje. Elvileg ez is javítható.
Hali! Igen beszéltünk már róla,azóta volt pár szerelőnél meg 2opel szervízben,de nem tudták megmondani, hogy mi a baja! Múlthéten egy szerelő a vezetékkötegbe talált valami rendelleneset amit csütörtökön nyomoz tovább!! Remélem sikerrel jár! De tervbe van az is véve hogy meglátogatunk Téged és ha megtennéd úgy teljesen átnézhetnéd a gépet,mivel már 270ezer van benne és még szeretnénk egy darabig használni!! Ezt majd megbeszéljük még! Addig is minden jót és balesetmentes közlekedést!!
Köszi a választ, gázzal nem rég töltettem fel,pontosabban ellenöriztettem és hát kellet bele tölteni! Arra én is gondoltam,hogy az olaj elment a klímából,de akkor azt hogyan tudom pótolni?? Az olajat nem csipegeti,tartja a szintet rendesen,majd a csövet ellenőrizem! Köszi a segítséget!!
Igen, van ilyen. Ha a rendszerben kevés a gáz, akkor a kompresszor a szívó oldalon vákuumra szív és egy kapcsoló megállítja a rendszert. Tudniillik ekkor a kompresszorban lévő olaj eltávozhat, ami a rendszer dugulását vagy a kompresszor besülését, szeleplap törését okozhatja. A másik lehetőség, hogy elöl a hűtő (kondenzátor) el van tömődve, ami a nyomás túl magas értékét okozhatja, ami szintén tiltó tényező. Először a hűtőrészt takarítsd ki ( vízzel is átmoshatod, vagy egy kefével kikefélni.) Én a slagot és a vizet javaslom. Ha nem segít, vidd el egy klímáshoz, egy töltet ellenőrzés sokat segíthet. . A kompresszort ne kínozd, mert komoly költség lehet a cseréje.
A mnásik problémád nem függ össze a klímával. A klíma kompresszor nem tudja meghajtani a motort, mert mágneskuplunggal kapcsolódik, ami gyújtás elvételekor elejt. Mge visszafelé nem tud dolgozni. Az olaj nem fogyogat a gépből? Esetlg a turbó hibája? (Intercooler csövet levenni, megnézni mennyi olaj van benne.)
Remélem segítettem.
Csipike, aki boldog, mert jó lett Csipesz autója.
Ha valakinek esetleg TECHSHIFT hidraulika hibája van............ :-))))))))))))))))))))
Sziasztok! Olyan problémával találkoztatok már, hogy a klíma hol megy hol nem megy! A kompresszor meg néha olyan nyöszörgő hangot ad ki! Lehet új kompresszor után kell néznem?? Meg még mindig csinálja hogy nem áll le mikor elfordítom a kulcsot,de csak nagy melegbe! És az is lehet hogy a klímával van összefüggésbe?? Üdv mindenkinek!!
Előszöris köszönöm a válaszotokat (informániának) is!!! Vasárnap lesz rá egykis időm, akkor megpróbálom az olcsóbb megoldást, kitakarítom!!! Ha ez nem segít akkor ugye nincs más lehetőség csak a csere!!! Megtudja valaki mondani kb mennyibe fog a csere fájni (gondolom elég csak a motort cserélni)???!!! Mindenkinek kellemes, baleset mentes hétvégét kívánok!!! Üdv:karimama!!!
Kopp-kopp-kopp. Ha minden igaz, kész lett a gép!!! Tegnap már mentem vele 300km-t. A techshift volt annyi baja, h. egy o-gyűrű elszakadt és összefolyt a hidraulika és a fékfolyadék benne. Levegős lett a kupplungot mozgató része. Nem nyomta ki, ezért nem kapcsolt. Balszerencsénkre pont 2-esben volt amikor letiltott mindent. De szerencsére a háztól kb. 700 méterre :). Még azért nem nyugodtam meg, majd egy pár hét múlva. Egyébként arra gondoltam, h. érdekes helyeken kellene az autóinkat fényképezni: a főnökömét pont lekaptam egy vontatás előtt, amikor azon gondolkozott h. hova kösse a kötelet :):)
Ablakmosó-motor csere a megoldás, legalábbis nálam ugyanezt a hibát így orvosoltuk. Állítólag a motor két irányban dolgozik, és ez romlott el, vagyis nem kapcsolt "hátra", hanem akkor is előre nyomta a vizet.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/6/8/8/THM_0007931688.jpg ezt kellene szemügyre venni elejét szét kell húzni és kitakarít ha megy a motor de nem jó akkor is meg lehet csinálni de figyelmesen kell dolgoznod én kicsit kitakartom majd nézem hol akad el remélem tudtam segíteni jó utat
Köszönöm a gyors válaszod!!! Esetleg közelebbről letudnád írni, hogy mely része az amit gondosabban vegyek szemügyre???!!! Az első szélvédőre spriccel mint a bolond!!!
Persze ,el van kopva kicsit az ablakmosó motor .nem törvényszerű a csere de le kell venni és meg kell nézni :) üdv az enyém is csinálta már de most jó igaz két órám ráment :):) baleset menteset