Így év vége előtt végeztem egy kis összegzést Eger háza táján. 2007-ben szerencsére megúszta a 87-es vonal a bezárást. A vonalon idén legalább 10 különvonat közlekedett le. A szeptemberre igencsak összelassújelezett 86-ost októberben aláverték, remélem jövőre jut pénz az Eger-Putnok szakasz aláverésére és a lassújelek nem is megszüntetésére, de lagalább a csökkentésükre. Remélem jövőre is sok iskola fogja választani Szilvásváradot és a vonatot utazási céljául. Végezetül pedig íme a képek az egri és környéki vasút 2007-ik évi legnagyobb eseményeiről. Az elsőn az utolsó előtti Egerből induló katonavonat látható. /Az egri laktanyát összevonták a debrecenivel/. A másodikon Az AB 25-35-ös síndiagnosztikás vonat jár ki Egerből. A harmadikon M41 2130-as jön Szilvásváradról egy derecskei iskolásokat szállító vonattal. A negyedik ötödik és hatodik képen 2007 legnagyobb eseménye látható. Másfél hétig a deles gyorsot a szlovák vasutak 350 002-es gorillája vitte. A hetedik és nyolcadik fotón Eger első vágányának az aláverése látható.
Üdv. mindenkinek! Az 1051-es szili mióta az abonyi forda oszlopos tagja azóta jár Egerbe. Nem rossz masina, csak az egyik szellőzője kezd egy kicsit morogni. Ja és mindkét motorja körtüzes, de ha kíméletesen kezeli az ember, akkor húz mint a bivaj. : ) BOLDOG ÚJÉVET minden fórumozónak!
Egyébként Putnokot akár a Ms-Ózd topikhoz is hozzá lehet csapni. :-) Végülis az is ugyanúgy kapcsolódik a 92-eshez, mint a 95. Előző hozászólásomban meg kicsit belebonyólódtam a szavakba... bocs :-D
Nem is akkora probléma az OFFolás, ha odaíratik az elejére, hogy "OFF", de ez ezesetben igencsak elmaradt.
Személy szerint a kibővítést is elleneztem, úgyhogy evidens, hogy ez a fajta ONolás zavar.
Az épkézláb hozzászólásokat nem keresni, hanem olvasni szeretném, mivel újat írni nem tudok a vonallal (87) kapcsolatban. Jó tudom, hogy a fórum a kötetlen beszélgetések színhelye, de jó lenne egy topik, ami mégha kicsi is, de a 87-esről szól.
Említetted a Ms-Ózd topik problémát. Többször felvetettem már, hogy bővítsük a 94,95-össel. Jellegüket tekintve enyhénszólva jobban hasonlítanak, mint a 86-87-es.
Üléshuzat színében, meg talán egy picikét kényelmesebb az 1. osztály. Talán azért lehetett Dobó IC-fílinged, mert ha jól néztem, azok a HZ-kocsik GOSA-gyártmányok és fordult meg GOSA-kocsik elég sokszor a Dobóban. :)
Jogos. mondjuk 24 órája voltam talpon szal erre nem gondoltam. Viszont az nem az egri ingára áll rá még. Reggel mikor ott voltam a személy B-B-B-Bp-By-Bp felállásban volt jelen a 2. vágányon mozdony nélkül.
335-ös Bzvel jöttem fel Mit mondjak sok Bz utam során ez volt sztem eddig a legjobb, nem nyígott zörgött, a váltás tökéletes volt. :)
Jó volt hogy Maklárig a kaller meg egy MÁVos dolgozó volt csak rajta.Makláron kinyitom a szemem és máris 7-en voltunk. mondjuk az arcokat látva ők sem törzsutasok voltak. :)
8:36-osra visszatérve. én mikor megláttam az uccsó szürke kocsit villant be hogy miről is van szó. Jegy megvéve és eszem ágában sem volt a halbis részbe átmenni. egyenesen az uccsó kocsiba költöztem. A lehúzható ablaktól eltekintve tisztára Dobó IC feelingje volt. :( Ami szokatlan volt hogy ugyan 2. osztály mégis 2x3-as ülés volt benne. 1. osztályú társa akkor miben különbözik tőle?
Ha van egy Eger-Putnok topic és OFFolunk benne, az a baj...
Ha van egy Füzesabony-Eger-Putnok topic és ON-olunk benne, az a baj...
Érdekes, mindig azok vannak felháborodva, akiknek egy-két fotót leszámítva még az okoskodáson kívül egy épkézláb hsz-uk nem volt a 87-essel kapcsolatban...
Nyissatok másik topicot, én nem bánom, de az ebből nem fog megélni.
(ilyen erővel én is mehettem volna az ózdi topicba durrogni, hogy nagyítóval kell keresni az ON hozzászólásokat, amikor a 95-ösről ment hónapokig a téma... inkább csendben maradtam és nem vertem fel a port)...
Hajnalban 4.30 illetve 5.00 óra körül felhozza az üreskocsikat a V43 as Felnémetre.
Este Füzesabonytól Felnémetig felfelé megy egy gépmenet még ami lefelé már a "púder" az esti, mert van egy dél körül is egy "kispúder" az csak 8 kocsis és remot Dáliás.
Anno a Dobó IC mozdonya hozta fel hajnalban az üres kocsikat, ma az inga mozdonya teszi ugyanezt.
Délelőtt már megraknak pár kocsit így a M47 -es 8 megrakott kocsit feltud hozni azon a 11-13 ezrelékes emelkedőn ami a Tesco meg Egervár között van. (65 ös és az 52 szelvények között van az a nagy emelkedés.)
Az bíza' reggeli púder volt (50510), ugyanaz a forgatókönyv, mint este: a dáliával jön fel a Szili + a 2x8 OMYÁS kocsival, majd gépmenetben vissza Eger személy pu-ra.
50510 Füzesabony ind: 3:55 Felnémet érk: 4:35
5581 M Felnémet ind: 5:00 Eger érk: 5:14, és így áll rá az 5519-re.
Elegem van belőle, hogy nagyítóval kell keresni a 87-eshez kapcsolódó hsz-okat, s szerintem nem vagyok egyedül vele.
Nem baj, ha nem "pörög", lényeg, hogy csak a Putnok-Eger vonalról legyen szó benne.
S lenne az Eger környéki vasútbarátoknak egy topik, mindent bele ami kötődik Egerhez (86-oshoz), de a 87-eshez nem mottóval (így pölö a púder nem ebbe menne)
Igaz, így nektek (egrieknek) 2 topikba kéne benéznetek, de ezt az áldozatot igazán bevállalhatjátok, tekintve, hogy a 87-es úgysem egy pörgős téma.
Egy kérdésem volna. Hajnalba az első Bz-vel jöttem haza. (Miskolciába buliztam) Szal leszálltam a Buszról a TESCO-nál először azt hittem repülő zúg, aztán ahogy bandukoltam haza a TESCO felől újra zúgás, majd szikrázás. Magyarul egy villanymozdony volt az hajnali 5-kor mit keres villanymozdony arrafele? pláne ilyenkor. Én úgy tudtam a púdermenet csak délután van az egriinga mozdonyával.
az a baj hogy semmit sem láttam a sötétség miatt, szal hogy milyen mozdony volt azt se tudom.
Az bosszant,hogy a topic cimében ott van a PUTNOK szó habár nem sok köze van eme topichoz,de azt tudom ,hogy ha a Kál-Káponai hirekre vagyok kiváncsi idejövök,vagy ,hogyha arra lennék kiváncsi ,hogy a Pesti gyorsot milyen gép vitte Hatvan-Budapest között azt is biztos,hogy megytalálom itt.A hsz.-ok Kb.:1%-a kerül Eger-Felnémet és Putnok közé,sajnos de hát ezt már megvittatük egyszer,de mint látom azért nem csak szerintem nincs ez igy jól.: (
Leszállás a sátai sorompónál, avagy milyen vasút-b...i lenne az, aki napkelte előtt hajnali fél hétkor, kilométerekre a legközelebbi civilizációtól nem használja ki ezt a nyílt vonali fotómegállást...:)
A visszaérkező Bz-hez már jók voltak a fények, jó hír, hogy miután a vezér kedves mosollyal kísért brutális erejű kürtölése kívülről láthatóan is kis híjján lefújt az oszlopról, visszafelé jövet már csak integetett:)
Ott a pálya! Egy újabb extra-hardcode fotóhely felfedezése, tiszta időben remélem innen is messzire látni majd a Bz fölött.
Még egy új fotóhely felfedezés, éppen a három órás vonatmentes időszak kellős közepén:(
Szegény ember vízzel főz, de azért néha bedob egy homárt is... A 48-as sínekből álló pálya az 54-es szakasz után újra 48-asra, majd 34-esre vált, mindez egy km-en belül!
And now, back to the nature...!
11 km gyaloglás után Nekézsenben utólért az interpici...
Szabi a megállóban beszáll, én pedig lemegyek buszozni... A szemközti dombtetőn már fertőződik az utánpótlás, szánkozó(?) gyerekcsapat fotózta a vonatot.
Legközelebb kicsit naposabb, de lombmentes időben, talán február elején újra itt!:)
Kinek a pap, kinek a paplan. Nekem speciel a Szilvás-Putnok szakasz a szívem csücske, így örülök a topiktárs havas képeinek. Részemről egy havas snittel (20 Mb) offolnék: http://hajtany.znet.hu/tkp/snow.mpg
A 35545 nél én is tapasztaltam a +30 at Nekézseny tmh-nál, Szilváson a 35513 ra sikerült átszállni. :)
A képeken: A 35542 a sátai alagútnál. Utána nyílt vonali képek Csokva környéke előnyben :) Egy jelző romjai, 482 es szelvénykő..., 54 es sínek a vonalban DGY 1982 54 felirat, Egy épület alapjának maradványai, Vonóvezetékek maradványa, Egy fatelepi iparvágány romjai, A nekézsenyi sziklabevágás tetejéről, Érkező 35545
Mondjuk igazi csemege , hogy 1982 es 54 kilós síneket találtunk a vonalban...