Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Én ilyen képeket láttam eredetiben is, és azokon tisztán látszik, hogy ezüst színű volt a tető és az oldal-hűtőrácsok fényezése is /később, néhány munkás év után meg már feketébe akart átmenni.../.
Egyébként a képen amit belinkeltél, azon a 2101-es látható a gyár prototípus fényezésével. Ez /ha megnézed/ több dologban is eltér a "szabiroli" által készített sorozatgép-fényezésétől, bár a tető és a hűtőrács fényezésében megegyeznek megegyeznek.
Csak érdekességképp...csináltam egy vákuumhúzó szerkezetet, domború alkatrészeket lehet készíteni vele. Én a HÉV-re csinálok tetőt, mivel műgyantából nem lett jó, meg nem vállalták, stb. Sztirollemezt sütőben lágyítva ráhelyezem, bekapcsolom a porszívót, és kész is. Magot fenyőlécből faragtam, ez nem vetemedik (az első képen műnyanta mag van még).
Azt a táblát csinál(tassa)d meg újra! A címer lemaradt. A számok aránya sem sikerült. Felragasztás előtt meg kend be ezüst alkoholista filccel. (Biztos találsz dízelmozdony tábláról képet a neten. De ha mégsem, elküldöm a Leóét, igaz, az villanyos, de az arányokat le tudod szedni.)
Nem akarlak elszomorítani, de ebben a formában nagyon lerontja az összhatást. Pedig ha jó lenne a tábla, szuperül nézne ki a mozdony is.
Ezek ugyanazok a járművek, amiket Füreden láttam? Mert ha igen, akkor mégegyszer nem dicsérem meg, nehogy elbízzad magad, és akkor nem csinálsz több ilyen jó darabot... :-)
Igen, ha nincs olcsó orr, úgy nehéz lesz. Ezek meg sima Ferkeltaxék förtelmes pályakotrókkal, ha jól látom - mondjuk H0-sban sem a kevés Sachsenmodelle, sem a Brawa méregdrága modelljeit sem szívesen áldoznám fel az átépítésre.
Egy felesleges Zil-orr is kéne, nemde? :-) Nekem még mindig nem tetszik, de persze ez az 1:1-es méretarányra vonatkozik, modellben magam is szívesen birtokolnám.