Sok más mellékvonal állomásai, megállói vannak hasonló helyen a falvakban. Valami trükkje csak van, hogy reggel nem csak a budapesti, de a "gyengébb irányú" vonatok is megtelnek.
A jelenlegiből kivehető 1 perc simán (tapasztalat), mert az M+M vagy az M+P+M szerelvények könnyebben gyorsulnak, mint a régi M+P+P+P+P+M-esek. Amúgy meg ide tényleg csuklós Bz kellene, 2 db pöröghetne állandóan.
Most is a fele vonat gyorsított. Akkor is így lehetne, mert így már óránként menne személy, és óránként gyorsított. És akkor beleférne két szerelvénnyel is. Amú gy meg Lukácsháza alsóra tervezték a kitérőt, ha jól rémlik.
Különvonatozás magyar járművekkel Ausztriában
2009. augusztus 20-21-én Ausztriában magyar vonatkozású járművekkel nyílik lehetőség utazásra. A különvonatok megrendeléséhez egy minimális létszám és jelentkezési határidő meghatározása szükséges. Amennyiben a határidő leteltéig nem gyűlik össze a megfelelő jelentkező, úgy a program elmarad. A kirándulás során lehetőség van csak az egyik napi programra jelentkezni. Ez természetesen azt is jelentheti, hogy a jelentkezett létszámtól függően esetlegesen csak az egyik napi program kerül megrendezésre. A jelentkezés az alul olvasható címre történő email küldésével, valamint ezzel egy időben a részvételi díj Csanádi Sándor részére történő átutalásával történik, melyet az 1177 3133 – 0957 9516 számlára (IBAN: HU33, SWIFT: OTPVHUHB) kell megtenni, melyet a program elmaradása esetén visszautalunk. Jelentkezési határidő: 2009. június 15. Közleményként mindenképpen fel kell tüntetni a befizető nevét, valamint a „Stainz” és/vagy az „M31” szavakat attól függően, hogy melyik programra történik a jelentkezés. Mindkét napra történő jelentkezés egyszerre is befizethető az összeg.
A program tervezete a következő:
Augusztus 20.: különvonatos utazás a stainzi kisvasúton. A vonat összeállítása: Mk 48 2019 + 2 db Bax személykocsi (valamennyi Királyrétről került Ausztriába). Ilyen, tisztán magyar szerelvénnyel nagyon ritkán nyílik lehetőség utazni Ausztriában, hiszen a menetrend szerinti kiránduló vonatok gőzmozdonyvontatással és osztrák kocsikkal közlekednek. Az út során lehetőséget biztosítunk nyílt vonali fotómegállásokra és videofelvételekre, valamint mód nyílik Stainzban a fűtőház megtekintésére.
A vonat Stainz állomásról 10:00-kor indul és Preding-Wieselsdorf végállomásig, majd vissza közlekedik. A tervezett visszaérkezés 13:00.
A részvételi díj: 10 EUR.
Minimális létszám: 30 fő.
Stainz közúton közelíthető meg, Graz felől.
Augusztus 21.: különvonatos utazás az idén 121 éves Szombathely – Pinkafői HÉV (jelenleg Südburgenländische Regionalbahn) vonalán. A vonat összeállítása: M 31 2013, vagy 2020 + Apv 10-27 000 + Bzx 24-28 485 személykocsi (esetleg még néhány teherkocsi). Az út során itt is lehetőség nyílik nyílt vonali fotómegállásokra és videofelvételekre.
A vonat Nagyszentmihály (Großpetersdorf) állomásról 10:00-kor indul és Rohonc (Rechnitz) végállomásig, majd vissza közlekedik. A tervezett visszaérkezés 12:00.
A részvételi díj: 15 EUR.
Minimális létszám: 30 fő.
Nagyszentmihály csak közúton közelíthető meg, Szombathely felől Bucsun át.
Opcionális programok a hétvégére
Augusztus 22.: utazás a Höllentalbahn vonalán, a Semmering-hágó tövében 600 mm-es nyomtávolságú villamosított kisvasúton Payerbachból Hirschwangba. Gyalogtúra a Semmering-vasút mellett, számos fotózási lehetőséggel.
Augusztus 23.: utazás Bécsben a Schwechati múzeumvasúton a Kemencei Erdei Vasút FVV gyártású személykocsijában. Mellette számos 600 mm-es nyomtávolságú kisvasúti és nagyvasúti jármű megtekintése a POHÉV volt vontatási telepének területén.
További információ kérhető: csanadisandor@gmail.com
Aluljárózás, cipekedés, Kőszeg felől utazóknak (megállóhelyi utasok) pótjegy/menetjegy váltása: A 18 perces csatlakozás nem olyan vészes. Különösen, ha a vonat már benn áll, kényelmesen le lehet ülni.
Hja, és ugye pl. arról nem is beszéltünk, hogy kb 18 perces csatlakozásod lenne a páratlan órai szombathelyi pókba, ami azért hagy szerintem némi kívánnivalót maga után...
Egy jobb pókos csatlakozáshoz pedig 2 kitérő kéne a vonalra, egy kb. Gencsapáti-alsónál, a másik pedig Kőszegfalvánál.
Gyöngyösfalu a vonal közepén található, kb 12 perc a Szombathely-Gyöngyösfalu és 12 perc a Gyöngyösfalu-Kőszeg menettartam, visszafele irányban 14 és 10 perc.
Namost tételezzünk fel egészes szimmetriát, amiből és a félórás ütemből következne, hogy Gyöngyösfaluban óra:30-kor és óra:00-kor lenne kereszt.
Tehát a képzeletbeli menetrendünk talán így festene.
18 48 Szombathely 44 14
30 00 Gyöngyösfalu 30 00
42 12 Kőszeg 20 50
Tehát ez azt jelentené, hogy Kőszegen 8 perc lenne a fordulásra, Szombathelyen pedig 4, ami ugye meglehetősen szűk. Egyik végén még csak-csak, nede mindkettőn már elég gázos. És ugye még vegyük bele a képletbe az is, hogy Gyöngyösfaluban az egyik irány vonatainak (legyen most ez a Szh-Kőszeg irány) félre is kéne állnia, tehát pár perccel korábban (legyen most 3) kéne érkeznie.
Tehát a képzeletbeli ábránk a következőképpen módosul:
15 45 Szombathely 44 14
30 00 Gyöngyösfalu 30 00
42 12 Kőszeg 20 50
Mint láthatjuk így már csak 1 perc maradna irányváltása Szombathelyen, ami már-már fizikai képtelenség és agyonfeszítettség egyben, tehát itt kéne becserélnünk a 3. szerelvényt, így minden szerelvények Szombathelyen 31 perces állásideje lenne.
Ja és ugye, ha megfelelő nagyságú utasforgalomban gondolkodunk, akkor ugye 3 szerelvény, de egyben ebből fakadóan 6 motorkocsi kéne hozzá.
Lehetne a páratlan vonatokat félreállítani a párosak helyett, ekkor Kőszegen 5 Szombathelyen 4 perc fordulóindőnk lenne, ami azért ismételten elég szűk...
Ja, igen, és ha az a terv is megvalósul, hogy Kőszegen is egy kicsit beljebb kerülne az állomás, és ha kiirtanák a vonalról (és az országból) a Bz-ket, na akkor ... jön a Káanán.
A mv bére és a PHD ugyanannyi, sőt a gázoajfogyasztás sem nő duplájára, az M+M helyett M+p+p+M szerelvényösszeállításnál. Tehát a kapacitás jobb kihasználására kellene törekedni. Ehhez meg vissza kéne csábítani az utasokat. De ez csak úgy lehetne, ha nem kell 3 bérletet venniük, szemben az egy buszossal.
??? Melyik járat nincs igényhez igazítva??? Reggel 5-kor jön be máshonnan is, mert a 3 műszakosoknak az a jó. 6 körül a 12/24 -eseknek jó, a 7 óra körüli az szintén fontos időpont, máshonnan is akkor jönnek be. Ha 10 perccel előbb érsz, akkor a buszra csábítod a 1/2 8-kor és 8-kor kezdőket, azaz a többséget. Visszafelé meg óránként megy, így mindenkinek jó valamelyik.
Megállások: Gencs Felsőn már megállnak a vonatok. Lukácsháza alsó meg egy köpésre van Gyöngyösfalutól.