Ez a Rebellion a galaktikában lehet nyomni egymás ellen a két oldalt? Űrcsaták meg hősök meg minden? Mert akkor ezt nyomtam annó sokat, nem volt rossz :)
Hogy a bemutatóig hátralévő kis időt aktívan kihasználjam, gondoltam letöltöm és megnézem az összes "Making Of" videót. Nem tudtok olyan website-ot, ahol szépen össze vannak gyűjtve a direct link-ek ezekhez a filmekhez? Nincs túl sok kedvem a hivatalos oldallal vacakolni! A nagyfelbontású változatok érdekelnének, és jó lenne Ep1 és Ep2 is!!! Ha valaki tudna segíteni, nagyon örülnék neki!!!
Hmmm...
Ugye, ugye! Milyen érdekes megközelítésekkel lehet a két trilógiát kezelni, ha az ember nem csak a rosszat keresi!
Teljesen korrekt ez a látásmód, és szerintem nem belemagyarázás, hanem meggyőződés.
Eltaláltam Enrico?
A hétvégéna Pro7-en ment a KRIEG DER STERNE. Hetente leadnak egy-egy részt - az EPI-t is! A film végén levetítették az új trailert.
Most, hogy így közvetlenül egymás után láttam a két stílust, jutottak eszembe az alábbiak:
Olvasom régóta a vitát, hogy melyik jobb, a régi, vagy az új trilógia. Ahogy kivettem, a látvány, illetve a technika révén létrejött design az egyik ütközési pont.
Az, hogy a Köztársaságban minden új, formás, csillogó, a háborúban meg ütött-kopott, azt már kitárgyaltátok. Ami viszont feltűnt, az a nagy tér - kis tér ellentéte, és ez, és az ebből fakadó fényviszonyok szerintem meghatározóak a látványban. A régi trilógiában a legtöbb fontos rész zárt térben játszódott (kivéve persze az űrcsatákat), még az ewokhirig is egy sűrű erdőben. Az EPI-ben (és a trailer alapján a II-ben is) nagyon nagy, szabad tereket láthatunk.
Ahogy pl. a TESB Felhővárosát is utólag "kinyitotta Lucas" - teljesen más világ. (Nyilván, az így nyert látvány sokaknak művi - bevallom, a nagy tablók engem is inkább az egykori Galaktika borítótit és Boris Vallejo kimerevedett festményeit juttatták az eszembe, de ez nem baj, csak az én asszociációm. Nem zavar annyira, hogy ne tudnám élvezni a filmet. A Duel is blue box, ha jól tudom, mégis rendben van. Na persze: ZÁRT TÉR, amit talán könnyebb imitálni.)
A vita másik tárgya a karakterek milyensége. Persze, hogy most mások. De a Csillagok Háborújában két amatőr csöppent bele valamibe. Adva volt egy "tudatlan" gyerek, aki soha ki nem tette a lábát hazulról, akinek (azaz a nézőnek) el kellett magyarázni, hogy mi az az erő, kik azok a Jedi-lovagok, és adva volt egy pilóta, aki véletlenül kirángatódott a megszokott világából, számára gyanúsan veszélyes szituációkba, ahol nem tud mit kezdeni az "anyagilag megéri, vagy nem éri meg"-hozzáállással. Tehát két outsider, ismeretlen közegben.
Az EPI-ben pedig már előre leosztott szerepek vannak. Mindenki ismeri a világot, mindenkinek megvan a maga mozgástere, és azon belül teszi a dolgát, hozza a stratégiai, vagy taktikai döntéseket. (Itt Jar-jar a kivétel, a sodródó szereplő, de őt hagyjuk...)
Kicsit offtopic, de ha valalki kis Star Wras feelingre vágyik szerezze be a Jedi Knight 2. Jedi Outcast nevű játékot. Ez a first person játék nagyon kellemes, a lézerkardos harcok mellett az erő alkalmazására is lehetőséget nyújt. Nagyon kellemes.
Óriási döbbent ért a minap.
A barátnőm közölte, hogy nem hajlandó velem megnézni az új részt. Készül itt valami össznépi mozizás, topic tali? Beneveznék. Csak ne hajnalban legyen, mert az Ep1-et csak sok adag kávéval sikerült élveznem hajnalban.
"Ha meg kell halnod, halj meg stílusosan" - gondolja Samuel L. Jackson, aki Mace Windu Jedi-lovagot személyesíti meg George Lucas Star Wars sorozatának első három epizódjában.
Jacksonnak a Baljós árnyakban csak epizódszerep jutott, ám a Klónok támadásában már az események középpontjába kerül. A második részben Mace életveszélyesen megsebesül, amikor merényletet kísérelnek meg Amidala hercegnő ellen, ám a Jedi-lovag végül túléli a sérülést, így a történet harmadik epizódjában is visszatér a filmvászonra. A harmadik részben azonban Jacksont már semmi sem mentheti meg a pusztulástól. A sztori szerint ugyanis az összes Jedi-lovag életét veszti a Klónok háborújában - adta hírül a Calgary Sun.
Jacksont nem zavarja, hogy búcsút kell mondania a karakternek, ám stílusosan akarja befejezni az életét. "Mondtam George-nak (Lucas), hogy az rendben van, hogy meghalok, de akkor nem valami kis vacak halált akarok. Szerencsére George megígérte, hogy Mace illő módon távozik majd az élők sorából" - nyilatkozta Samuel L. Jackson, aki legközelebb Ben Affleck oldalán játszik a Changing Lanes című drámában.
"Aztán amikor megcsinálták a DTS is "rájött" hogy nekik is megy ez." Sőt rá is tettek egy lapáttal a diszkrét hat csatornával.
De kiegyezek egy döntetlenbe! :-)
Persze nem akarok ezen a fórum ilen témáról vitázni (persze az SW I-et ócsárlóknál jobb) de:
"Mivel a mátrix kódolású hat csatornás rendszert a THX fejlesztette a Dolby számára"
Ez is csak részben igaz, mert közös munka volt. És ha jól tudom a THX a DTS "embereit" is felkereste ugyanúgy mint a Dolby-t a "hatodik" csartona üggyel, de akkor a DTS azt mondta hogy nem lehet kivitelezni. A Dolby meg rábólintott. Aztán amikor megcsinálták a DTS is "rájött" hogy nekik is megy ez.
Az SDDS hang is a filmen van rajta (a perforált részen kívül) így az is elég sérülékeny. Ráadásul az SDDS filmek nagy többsége csak egy szimpla konvertálás tehát csak 5.1 csatornából szól. Nem volt ez másképp a Star Wars Special Edition esetében sem. Viszont az Epsiode I-et teljesen újrakeverték SDDS-be ezért az valódi 8 csatornából szól. SZVSZ a hangrendszerek közti különbség leginkább a képzelet szüleménye főleg a moziban ahol annyi minden függ az akusztikától a hangfalaktól a mozigépésztől és a kópia minőségétől.
Szvsz a mai mozis hangformátumok között az SDDS a király. Amikor annak idején a special edition-t játszották a mozik, röviddel egymás után megnéztem az egyik részt a Corvinban is Dolby Digitalban, és a Kossuth-ban is SDDS-ben (van máshol is ez a formátum?) - mit ne mondjak hihetetlenül jobb! kb. egy nagyságrenddel jobb hangzás, és szebb surround. A többi részt már csak a Kossuthban néztem meg - 4x-5x :)