Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Mekkora hülyeség volt bekapcsolni a lámpákat a Széchenyi utcán. 1 autó miatt álltunk 1 percet. Röhej az egész.
Inkább a program ami elég ratyi lett. Szerintem már olyan program van benne amilyenre szükség lesz ha a teljes tehermentesítő kész lesz. Most 10 másodpercnél kellene több, na jó a gyalogosok miatt kicsit több, de a 70 mp az túl sok.
Támogatom én a belváros autómentesítését, de a helyi viszonyokkal legyünk tisztában! Debrecen utcaszerkezete nem olyan, hogy csak úgy át lehetne terelni a forgalmat. Ahol ez megoldható, megtették. Arra meg mérget veszek, hogy előbb-utóbb a Kistemplomtól a Miklós utcáig is le lesz zárva a Piac utca. Valahogy el kell vezetni a forgalmat.
A szélesítés megoldás? Nem. Lehet a Kossuth-Szécheniy ezután nem fog bedugulni több autóval sem, de mi lesz az oda és az onnan vezető utcákkal amelyek ugyanolyan szélesek maradnak? A Böszörményi út már most is kritikus főleg a Széchenyire (belváros felé) kanyarodás miatt is. Ezáltal a kiszélesített utcákon mégiscsak dugó lesz a tölcsér elv miatt.
most ide huszon és 30 éves emberekí rnak feőleg, szóval aligha tudjuk valójában mi is volt a szocializmus. Ha emlékszünk is eltartottak (iskolások) voltunk szóval ahhoz a korhoz biztos nem hasonlítgatunk.
Most a baj, hogy a tömegközlekedés drága, a buszok ritkán járnak, de mégis egymást érik, ezáltal pláne úgy túnik, hogy nagyon ritka a követés egy adott szakaszon. És aki igazából tehetne ezellen semmit nem tesz, hanem beletörődik a otorizációba. Ez a hiba fő oka.
No de a legforgalmasabb keresztirányú utcákat miért kellene elkúrni csak azért, mert belváros? A Kossuth, a Széchenyi utcák tele vannak lakóházakkal. A Kossuth utca folytatásában tízemeletesek sorakoznak. Az ott élőknek miért kell kellemetlenséget okozni, miért kellene több perces kerülőkkel haza jutni? Van miért kellene arra kényszeríteni őket, hogy busszal járjanak, és ne kocsival?
Az ott áthaladók 99%-a még a közelben sem lakik. Az átmenő forgalmat kellene korlátozni és nem a célforgalmat.
A személygépkocsik számát az életben nem fogod tudni jelentősen csökkenteni, a tömegközlekedést pedig csak akkor lehet kihasználtabbá tanni, ha emberi árakon lehet igénybe venni, és a normális követés, normális menetrend, normális útvonal is adott.
Csak az a baj, hogy ahhoz, hogy ezeket megteremts utas kell, mert azt senki sem fogja bevállalni, hogy a kapacitást "feleslegesen" növeljék. Ráadásul aki egyszer már autóba ült az nem fogja bújni a menetrendet, hogy na, vajon mostmár sűrűbben jár? Ugyanúgy kocsival fog járni, hacsak nem tesszük érdekeltté, hogy a tk-t vegye igénybe.
a Kossuth / Széchenyi utcák nem csupán belvárosi utcák, hanem nagyon fontos kelet-nyugat irányú utak. A legjobb, amit tenni lehet vele, az a szélesítés. Mégis, mi az alternatíva? A kétsávosított Hunyadi utca? Vagy menjen mindenki az állomás fele?
Ez egy agresszív beavatkozás. Agresszív, mert a közösségi közlekedéssel utazókat hozza hátrányba, azért, hogy az egyéni közlekedőknek jobb legyen. Igaz ők vannak a többen, de ha ugyanezt a szemléletet folytatod, akkor még kevesebb busz fog járni és mégtöbb sévot kell beéípteni, tehát költözhet a Csonkatemplom.
Tényleg nem lenne célszerűbb ugyanilyen agresszív módon beavatkozni csak a másik oldal javár? Ami ha jobban belegondolunk mindenki érdeke lenne.
Most akkor, hogy is van ez a Somlyai utca megálló?
Az augusztus 21-étől érvényes menetrendben már benne van/volt a Somlyai utca a Nagyállomás felé.
A dkv.huaz írja, hogy a Nagyállomás irányába kialakításra került a Somlyai utca elnevezésú megálló.
Van egy hülyeségem, hogy a menetrendeket le szoktam tölteni. 26-án töltöttem le a 21-i változással kapcsolatos menetrendeket és 21.-i érvényességi idővel a 47Y-nál már szerepel Somlyai utca. Mondom ez 26.-i letöltés és 21.-i érvényességi dátum.
Akkor most mi változik/változott elsejével?
Megnézhetném a dkv.hu-n is, de ott még mindig a régi menetrend szerepel a 37-es és a 47Y esetében is. Illett volna frissíteni.
Akkor a 19-es menetrendje mehet a kukába. A Derék utcai kihajtónál elcseszettebb helyet még nem sikerült produkálniuk. Innentől kezdve méginkább sietni kell a Csokonai Színházig, hogy ne késsen el. És így is 4-6 percekkel hamarabb megy el a Faraktár utcáról. Valami hozzáértő igazán felülhetre a buszra, hogy normális menetrendeket tákoljanak össze. Vagy várnak, amíg a Kistemplom oldalában is átadják a Hal köz megállót?
Sőt, a Kossuth felől a Hatvan utca felé is több mint egy percet kell várni. Mintha egyszerre adná a zöldet a Nyugati utcának, és a Tisza István utcának. Így a Széchenyin közlekedők (mindkét irányban) szívnak.
És hogy ON is legyek, ez a hülye hangolás már most belezavar a követési időbe, le merem fogadni. Mi lesz, ha még a Derék utcai lámpákat is beüzemelik? Nagyon remélem, hogy nem játssza el a DKV azt, amit a troliknál, hogy amikor a Kossuthra meg az Erzsébet utcára került 5-10 lámpa, nem nyúltak a menetidőhöz...
Persze biztos kivárnak, mert most kellett lecserélni egy rakás táblát a megállókban, és nem akarják 10 naponta cserélni. Talán jobb lett volna várni ezzel a menetrendváltással.
Hát ha már forgalomba helyezték a kiskörutat, nyilván muszáj volt bekapcsolni. Nekem a lámpák hangolásával van bajom, sztem is túl sokat kell állniuk az autósoknak a piros lámpánál, pl. a Széchenyiről 99 mp várakozás után lehet a kiskörút Hatvan utca felé vezető oldalára kanyarodni annak, aki az István út/Nyugati utca felől jön. Remélem ez csak kezdetleges és majd még fognak rajta finomítani, mert különben csúcsidőben torlódás lesz ezerrel a Széchenyin.
Én ismerem az Én munkámat, a többi meg hidegen hagy! Nem vagyok senkinek az apja. Ha nekik úgy jó, akkor legyen! Ez amúgy is állandó vitatéma, nem érdekel! A véleményem megvan, de megtartom magamnak! Pro és kontra!
A felépítés meg főleg nevetséges. A klasszikus kék-sárga várókkal mi baj volt azt leszámítva, hogy nem átlátszóak? Műanyagból / üvegből nem lehet hasonlót csinálni? Ha oldalirányú szél fúj, mit véd ez a kis viskó?
Mellesleg, ha - állítólag - nem terveznek buszjáratot a kiskörútra, minek kellett kitenni a buszvárókat? Megvárják, míg a sok kretén összefirkálja, meg összepiszkítják a hajléktalanok?
A Hal köz témához: Most oda-vissza használtam a kiskörutat kocsival, és nagyon azt látom, hogy bármennyire is szeretnék, az a két sáv nem fog elférni a Régi Posta Étteremnél. Ha így lesz, akkor felesleges áthelyezni a megállót.
Ja, és összesen ketten mentünk oda-vissza egyaránt az új útszakaszon. Azt szomorúan látom, hogy pesti mintára a balkanyar sok helyen (pl. a Bajcsy-nál) tiltva van. Pedig akár meg is lehetett volna tiltani a Hatvan utcáról a balra térést a Pásti utcára, a forgalom gyorsításának érdekében. Csakhogy a Tisza István utcáról meg a Bajcsyra tilos fordulni, hiába lett kétirányúsítva az a szakasz. Nem értem...
Ez a gázolaj lopás gyakorlatilag megszűnt. Pontosan nyomon lehet követni a fogyasztást, nem oldható meg a lopás.
És amúgy is, 70 literes fogyasztás mellett mit lehet kilopni? :D Az Ikarusok fele ennyit zabáltak, azzal lehetett takarékoskodni. Ezekkel a szépújbuszokkal még akkor sem, ha cammog vele az ember.
Nézd meg a 4667-as hsz linkjét, ott is ez a téma. Ajánlom a topiclakók figyelmébe a képeket is.
Megfigyeltem, hogy az új megállóknál a fedett váró 20-30 méterre van a táblától. De azért elsőajtózzunk is, nem?! Milyen jó lesz majd, ha valaki leül (pláne idős), észreveszi a buszt, de eközben a vezető azt látja, hogy az ülő ember nem mozdul, tehát továbbhajt. Innen is látszik, hogy évek óta nem ült buszon, akik ezt tervezték. Ráadásul a Pásti utcai úgy van megcsinálva, hogy a fedett megálló, és a tábla között még egy kocsibeálló is van, remek lesz ott le/felszállni a nehezen mozgóknak. Pancserség az egész.
Azért ezt a gyanusítgatást, meg a bunkózást kikérem a kollégák nevében! Bizonyísd be hogy lopnak, akkor írj ilyet! Szerintem most léptél át egy határt, úgyhogy fejezd be! Ez már kimeríti a rágalmazás fogalmát, ami ugye büntetendő! Én leálltam a sértő hangnemmel, elvárom másoktól is! Ezen gondolkodj el!
Többször láttam saját szememmel, amikor a járművezető a végállomáson, vagy a lakása előtt kannába ereszti le a gázolajat, igaz még a HV idejében. DE! Azok közül a sofőrök közül többen is a dkv állományába tartoznak jelenleg is. Amennyiben nem "divat" manapság ez a viselkedés, akkor elnézést kérek ezért a kijelentésért. (Kinizsi nyomda végállomásnál nem egyszer kaptak el sofőröket, amint épp szívták le az üzemanyagot...)
Bunkózás, írtam hogy olvass vissza! Az szerinted micsoda, amikor idős, bottal járó embereket szívatnak elsőajtózással úgy, hogy SENKI SINCS rajtuk kívül a megállóban! Vagy nem nyitja ki az ajtókat csak késve, szintén első ajtózást "szimulálva" amikor senki sincs a megállóban. Arról nem is beszélve, hogy egyes járművezetők milyen hangnemet ütnek meg utasokkal szemben.
Sajnos mindkét dolog amit írtam jelen van, illetve jelen volt az elmúlt pár évben, így nem kellene ennyire felszívni a vizet.
Természetesen a vállalatnál - reményeim szerint - többségben vannak a rendes, tisztességes járművezetők, de hidd el vannak akiket nem lehet oda sorolni. Sajnos. :(