Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Eddig még abban sem tudtunk dűlőre jutni, hogy fehér vagy ezüst szín.
Ezüst volt, és ez a képek nagy százalékán gyönyörűen látszik is. Az más kérdés, hogy Te ezt nem akarod látni, vagy elhinni. :-)
Egyébként az első néhány darabot a Fuggerth is fehér tetővel gyártotta, csak Jenő Úrnak felhívták a véleményét a tévedésére, és onnéttól már ők is ezüst tetővel gyártják a modellt.
A gyárban a Szilivel majdnem egymás mellett készültek; így gondolom, hogy a festék is ugyanaz volt.
Bruce egyébként a krémszín emlegetésekor az M63-as prototípusgépekről írt, és nem a Csörgőkről.
Részemről lezárva a dolog, elmélkedjetek csak tovább zavartalanul. :-)
A prototípusoknál volt néha eltérés a színezésben, de ez sem minden típusra jellemző. A 2db prototípus M63-as fényezése egyforma volt. A Szilik, Szergejek egyformák voltak. A V63-asok és az M40-esek 2-2 prototípusgépe különböző színű volt. Lehetne még sorolni.
Az oka nem hiszem hogy túl bonyolult lenne, szerintem egyszerűen csak kipróbálni.... Aztán a végén a prototípusfényezéstől sokszor teljesen eltérő színterveket kaptak a sorozatmozdonyok /mielőtt megjegyeznétek, itt most nem az egyszerűsített színsémákra gondoltam/.
Ne veszekedjetek fölöslegesen: Kinek a pap, kinek a papné. Tehát: kinek az ezüst, kinek a fehér tető tettszik, fesse úgy! A lényeg: szép legyen a modell!!
Köszönöm, hogy a gigantos képet betetted, én is erre gondoltam. Bocsi, de a 001-et elírtam a 002-re gondoltam. A feltevésem az, hogy nem hiába volt eltérés a színezésben, annak okának kellett lenni. Nem pocsékolták feleslegesen a festéket, tehát egyből lehetett volna a megrendelő igényei szerint lefesteni egységes színmintára.
Bruce67: Eddig még abban sem tudtunk dűlőre jutni, hogy fehér vagy ezüst szín. Tehát korai arról elmélkedni, hogy a fehér melyik árnyalata vagy világos szürke, vagy krémszín stb.
Jelenleg teljesen mindegy, hogy mentőautó fehér-e az, ami nem is biztos hogy fehér. üdv.
Nézzetek meg régi Szilis képeket is. Ugyanolyan színű a teteje és az oldalszellőzők is, mint a régi Csörgőknek /szerintem a festék is ugyanaz lehetett/. A képeken is ugyanolyannak látszik, tehát akkor lehet hogy az is fehér! :-)
A prototípus Gigantoknál is oda kell figyelni, különböző színű volt a fényezésük...
Én az M63-as fotóján a "fehér" részeket világosszürkének látom. Lehet, hogy a monitorom nem jó, de sztem pl. egy mentőautó nem ilyen szinű. Ha én ilyen modellt fújnék, a Grey-white (szürkés-fehér) színt választanám a tetőhöz és csíkhoz
Én senkivel sem akarok vitába szállni, mivel nem voltam ott a fénykép készítésénél. Azonban szeretnék néha a szememnek is hinni. Nem hiába tettem be az M63-as fotót, de a V63-001 gyári fotója (amin a világoskék részek "fehérek") is azt sugalja lehetett ez valami u.n. gyári fotófestés. Úgy mint a fekete-fehér képeken a gőzösökre a szürke. Tehát én sose vitattam, hogy a gyárból kikerülve a tető ne lett volna ezüst színű, a széria gépeken. Azonban több gyári fotón még a fekete-fehéreken is én fehéres színt vélek felfedezni. Az ominózus kép azért nem olyan régi, és nem annyira kezdetleges fotótechnikával készült. Elég nagy és homogén a tető felület így nem fogható a fénytörésre a látszólagos átszíneződés. Valaki aki fotózásban otthon van lehet, hogy tudna magyarázatot erre. üdv. Tom
Kösz, hogy szóltál:) emlékeztem, hogy láttam valahol egy rakat archív képet, hát, most beugrott:)
Viccet félretéve, a képeket látom, láttam én is, de eredeti színtervet még nem sikerült fellelnem. Rajz is csak az első változatról van, azon meg a színek nincsenek jelölve. Ezért írtam, hogy nem tudom:)
Volt anno egy újság szerű M41-es könyv /Csorba-Gombos-Meszár/. Abban is vannak képek a régiekről; és leírás is, többek között a színtervekről is. Ott is ezüst színről beszélnek
Nézd meg a Csörgős extra első számát /tudod, amit Te szerkesztettél :-)/. Rengeteg színes kép van benne a régi időkből, mindegyiken szépen látszik a fémes ezüstszürke szín...
Nézd, az egy rossz szögből fényképezett /ráadásul "ezeréves"/ kép szkennelt verziója. Itt többen is TUDJUK, hogy ezüst színű volt a fényezés; de ha Te úgy LÁTOD, hogy fehér akkor legyen fehér. :-)
Igen a mérőkocsis kép meggyöző, egyértelmű ezüst. Ám a gyárudvari felvételen nekem továbbra is inkább fehérnek, mint ezüstnek tűnik. Én is csak arra hivatkozom, hogy hasonlítsd az ütközőtányér szélének fehérjéhez és a fényszorókeret krómozásához.
Ezen még szép "új színű" a tető, nem kormos és koszos. Össze lehet hasonlítani a tető színét a fényszóró króm búratokjával, és az ütközőtányér fehér keretével.