Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Tisztelt fórumtársak!Segítséget szeretnék kérni!Adott egy kinai 2dines wince rendszert futtató navigációs fejegység.A készüléket egy adok veszek portálról vásároltam minden tartozékával.Egy skoda fábia II.-be építettem be.tökéletesen illeszkedik bele és a gyári skoda columbus navigációval szinte megtévesztésik hasonló készülék.Tesztelés után minden jónak tünt.nemrég ai Igo primo gyári navigációs kártyáját használva közeledtem uticélom felé.eggyszer csak gondolt eggyet és kikapcsolt a készülék,majd újra indult magától.Ezt azóta többször is csinálta,van hogy 5 perc után van hogy 20-25perc működés után.Én gondoltam a gyárilag adott térkép program hibás és ezért csinálja.Viszont ennek ellent mond,hogy azóta az említett hiba jelentkezett mp3 cd hallgatás közbe sőt egy alkalommal rádiózáskór is.Amikor épp jó kedve van,szépen működik órákik(rádió),de ha rá jön a hülyeóra állandóan kikapcsol és újra bootol.Borzalmas idegesítő,mert navigációnál csinálja gyakrabban!Kérem,ha van valakinek jó tanácsa vagy tapasztalata kérem ossza meg velem.Kérem olyan hozzászólást hogy kössék rá egy madzagot és b.szam el jó messze ne írjon senki.Nyilván azért vettem kínait,mert nem nincs pénzem(150-200e ft)gyárira!Köszönöm a segítőszándékú üzeneteket előre is!Üdv Zsolt
Hol lehet bennük megtalálni a fényerő szabályzást? GPS t vagy idöt vegyen alapul, esetleg a tükör fényméröjét, ne a világitást? Mert ez engem is zavar nappal, tolató kameránál.
Érdekes, pedig eléggé aktívan hirdetik magukat. Úgy látszik, hogy csak az egyszerű „robotmunkát” preferálják, s amikor már több is szükségeltetne, akkor…! Hiába egyre kiválóbb felkészültségű a „szakembergárda”!
Nincs más hátra, tovább kell kutakodni, hátha mégis akad vállalkozó.
Köszönöm a tanácsokat. Tudom, ez nem egy reklámozós hely, de kivételesen nem írna ide vki egy szerviz előrhetőségét, amelyik valóban ért a Ford Focus 3 elektronikához, pontosabban, be tud szerelni multimádiát a gyári helyére?
Igazán köszönöm a megtisztelő bizalmat, de csak a rokonságon belül vállaltam korábbi rádiók cseréjét, igaz több típuson (Skoda Fabia, Kia Cee’d, Kia Rio, Honda Jazz), s innen van némi tapasztalatom. Nem szakmám lévén, sajnos nem tudom felvállalni a beszerelést.
S, való igaz – mint már szó volt róla – egyebek mellett a Ford is eléggé kacifántos elektronikával rendelkezik. Viszont, ha eltekintünk a hangutasítás lététől, azért meg lehet oldani. Ez esetben két lehetőség kínálkozik: egyrészt autó specifikus egység beszerzése, vagy univerzális fejegységgel, amelyhez külön kell vásárolni beépítőkeretet, illetve kormánytávirányító adaptert.
Eddig minden esetben az univerzális készüléket választottam, mert, ha figyelmesen körülnéz az ember, sokszor lényegesen olcsóbban kivitelezhető. A külön vásárolt interface-tól sem kell tartani, mert helyes választás, a kompatibilitás betartása esetén, tökéletesen működik.
Szia, ha jól értem, te vállalsz fejegység beépítést? Ford Focus 3-asba is, a korábban leírt kérdésekkel? Hogy a kormányról vezérlés / hangvezérlés mőködhet? Írj légy szí valami elérhetőséget, köszönöm!
Mi a különbség az azonnali vagy 30, esetleg több perces kikapcsolás késleltetés között (a tönkrement CPU szempontjából???), legfeljebb annyi, hogy a beállított időtartam alatt a fejegység nem néhány mA-rel, hanem – készüléktípustól függően – 200-400 mA-rel terheli az AKKU-t, de a processzor nem attól hibásodott meg! Ha így lenne, akkor a készülékek zöme nagyon rövid idő alatt feladná!
A készenléti idő/alvó üzemmód készüléktől függően különböző időre állítható. Ebben az üzemmódban a fejegység (Androidos) ismételt bekapcsolás alkalmával gyorsan újra indítható. Van olyan fejegység, amelynél 24 h is beállítható. Gyengélkedő AKKU esetén azonban 30’-nél hosszabb idő nem ajánlott. Általában, álló motor esetén használt audio vagy multimédia (video) alkalmával a készülékek többnyire 30’ elteltével energiatakarékos üzemmódba kapcsolnak.
Néhány képet csatolok a készenléti állapottal kapcsolatban. Az alvó üzemmódban csupán néhány háttérprogram fut a gyors újraindítás érdekében – viszont ezért több az áramfelvétele, mint a teljesen kikapcsolt készüléknek. A kijelzőn leginkább és többnyire az idő látható, tehát az említett „navigációs jellegű” kijelzésre nem alkalmas, vagy pedig nem készenléti állapotban van fejegység.
Esetleg az ismereteim nem naprakészek, de akkor kérnék megerősítést ez utóbbi megjegyzésemmel kapcsolatban.
Számomra a leírtakból több dolog nem egészen tiszta és egyértelmű, már csak azért sem, mert már, különböző autóba szereltem multimédia fejegységet, radarral, tolató- és frontkamerával, de elképzelhető, hogy mindez a felkészültségi hiányosságomból fakad.
Köszönöm, ez nagyon szuperül hangzik. Működik a multimédia kormányról vezérelve az utólag beszerelt cuccal? Tehát tudod halkítani, hangosítani, a középső gomb lenyomásával hangutasítást kiadni?
Igazán igényes, ami neked van beépítve: én ennél azért kompromisszum készebb vagyok. Teljesen megfelel a sípoló tolatóradar, nem gondoltam kamerát beépíteni, s ami az érintőkijelzőt illeti, lehet, hogy én még nem ültem igazán jó kocsiban, de ahányat eddig láttam, erős napsütésben alig látszott rajta valami. Azt hiszem, bizonyos mértékig bele kell törődni a limitációkba.
A fő bánatom az, hogy nincs szerelő, aki azt mondaná, hogy oké, ő egy működő holmit, garanciával be tud szerelni. Sőt, akadt, aki azzal keserített, hogy a nem gyári cucc egy éven belül bedöglik, s akkor kezdhetem újra az egészet.
Facebook csoport nem tudom van-e ebben a témakörben.
Hétvégétől hamarabb nem tudok foglalkozni ezzel a kérdéskörrel, de segítek.
Máskülönben elmondani a gyakorlati tapasztalataimat több mint egy órás beszélgetés.
Nekem a rendszer a tökéletesebbnél is tökéletesebbre lett fejlesztve. =)
Pl.:
- ezek a multimédia egységek világítás felkapcsoláskor veszik vissza a fényerősséget,
ez lakott területen kívül már nappal meg is bukott (nappal visszaveszi a fényerősséget, semmit nem látni), nekem GPS szerinti időből tudja mikor kell
csökkenteni a fényerősséget
-standby üzemmódban, a kijelzőn megjelenik az utca házszám folyamatosan ahol járok
- keréknyomás figyelés
- night vision tolatókamerám van, az alapváltozatok éjszaka nekem nem váltak be.
A legeslegfontosabb, bármilyenre is esik a választás, az egységnek a gyújtás elvételét követően 30 másodperc késleltetéssel kell tudnia kikapcsolni.
Én itt rontottam el, minden indításnál elvette a rádióról a villanyt az autó és mivel a késleltetés nem volt bekapcsolva a processzor az állandó egymás utáni ki-be kapcsolgatástól elszállt!!
A ford elektronikája nem túl emberbarát típus, nem lehet általánosítani. Bárhogy is tud működni... =)
Ha CAN bus nélküli a multimédia egység, azt hiszem abban az esetben talán a beszereléshez kábel kötegből és vezérlőegységből tudok vadi újat összekaparni.
Hajlamos lettem volna beletolni extra költést, akár egy külső gyártó fejegységét bevállaltam volna, hogy kapjak plusz funkciókat (Android autó, appok, csicsák) is, de a hangutasítás a legfontosabb számomra, mert sokat telefonálok kifelé, menet közben.
Sajnálom! Akkor marad így, vagy lehet próbálkozni. A gyári kiváltása nem olcsó. Tulajdonképpen csak egy angliai kínálattal találkoztam, ami még árban is elfogadható. Tartalmazza a típus/modell specifikus beépítőkeretet valamint a kormánytávirányító interface-t és a szükséges kábelkötegeket. Természetesen ehhez még vásárolni kellene egy univerzális fejegységet is, ami további költséget jelent:
Hmm, azóta felhívtam két céget is, köztük az ajánlottat... Mindenki azt mondja, Fordhoz nem nyúlnak, méreteiben odailleszkedő multimédiájuk, fejegységük nincs.
A Ford szervizek meg tapasztalataim szerint csak addig jók, amíg hegeszteni kell, meg kopogó alkatrészt cserélni, de az elektronika láttán csak néznek szomorúan, nem képezték ki őket erre...
Egy kifejezetten Forddal (is) foglalkozó multimédiás-elektromos műhely kéne, de nem találok!
Nem látom, hogy a gyári helyére pontosan illeszkedő kütyüket árulnának, az meg olyan gagyi lenne, ha úgy nagyjából illene egy szépen megdizájnolt műszerfalba. Egy telefont megér, hívom...
Elnéztem! A fejegységet hirdető hely szerelője tette az árajánlatot, hogy majd meglátjuk… ? Hát ilyen felelősségvállalás esetén nagyon felejtős a dolog!
locksmith_ említette, hogy megoldotta a 20189-as Fordjában. Igaz, hogy egy fejegységet nem éppen sikerrel szerelt, de bizonyára van megosztható tapasztalata.
A linkelt magyar hirdető a beszerelést is vállalja: 10 000 Ft.
Igen, köszi, feladni én sem akarom, ez számomra fontos kényelmi szolgáltatás. És kösz, végig próbáltam mindent, amit a weben találtam: levettem az akkusarut, volt master reset, s telefon beállításai tökéletesek - de nem működik ez a...
Attól tartok, hogy a szerelő pont ugyanezeket a műveleteket fogja végrehajtani, mert ahogy nézem, valahogy nem téma a Ford Márkaszervizben ez az egész multimédia-dolog. Aztán a vállát rándítja.
Erre a szervizes ember közölte telefonon (aki nem csak eladja az alkatrészt, hanem beszerelést is vállal!!!), hogy nem tudja, hogy soha nem szerelt még Fordot és fogalma sincs, hogy fog-e működni a kormányról vezérlés. Fizessek előbb 140 ezer forintot beszereléssel, aztán majd kiderül, működik-e.
Itt tartok.
Ha valaki tudna ajánlani egy szervizt, amelyik már látott közelről Ford Focus elektronikát és meg tudja javítani, vagy új, akár nem gyárit belerakni, kérem, írja meg a szerviz nevét. Budapesten vagy Észak-Pest megyében elmegyek... Ezer köszönet!
Gondolom, a SYNC gépjármű kommunikációs rendszerhez (SYNC) tartozó „beszédvezérlésről” (hangparancsok) lenne szó.
A gyakorlatban még nem találkoztam vele, de szerintem, ha az elromlott, annak kiváltása a multimédia fejegységgel nem oldható meg, csupán a telefon kihangosítása (telefon fel és le).
Azért javasolnám megkeresni egy márkaszervizt, s utána érdeklődni, de lehetséges, hogy csak javítás – ha vállalják –, vagy a részegység cseréje lehet a megoldás.
Sziasztok, találtam egy céget, amelyik a 2013-as Ford Focus III-asba rak bizonyára valami efféle csájniz https://www.youtube.com/watch?v=O1Q8LXi_L70 multimédiát. (Nem feltétlen ezt, csak valami ilyesmit, úgy nézem.)
Éppenséggel azért kezdtem el megoldást keresni, mert a Focus (angol nyelvű) hangutasításos telefonmódja bedöglött. Ez meg valami Android hacknek tűnik, ami tartalmazza az Android Auto-t is, meg pár jóságot.
Szerintetek el lehet hinni, hogy a kormányról lehet vezérelni és képes kezelni a hangutasításos üzemmódot? A beszerelő cégnél nem tudok Focust megnézni, félek tőle, hogy beszerelés után derül ki, hogy nem műxik:-(
Feltételeztem, hogy a felbontással (is) lehet a gond, ugyanis a tolatókamerák egy részének a felbontása 640x480; 648x488 (420 TVL). Valószínű a jelzett kameráé is valamelyik lehet a kettő közül.
Más kamerák nagyobb felbontással rendelkeznek (csak a PAL-t jelzem): 728x512; 782x668 (520 TVL).
A PAL/NTSC szabvány is okozhat problémát, de ez esetben a kép változik fekete-fehérre. Természetesen, mind kamerában, mind kijelzőben kaphatók mindkét rendszert kezelő eszközök.
Többek panaszkodtak már az idő kijelzésével kapcsolatban is, de azt is be lehet állítani.